تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟!

0

تزریق ژل در حاملگی

تزریق ژل در حاملگی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تزریق فیلر و ژل یکی از بهترین روش هایی است که می توان به جای جراحی به کار گرفت و برای داشتن ظاهری جوان و کاهش چین و چروک های صورت بسیار موثر و مفید است.اشخاصی که تمایل ندارند که روش های جراحی را به کار ببرند ، با استفاده از این روش ، می توانند به راحتی به ظاهر مورد نظر خود دست پیدا کرده و کمترین میزان عوارض جانبی را داشته باشند.

در سال 2016 ، بیش از 15 میلیون تزریق فیلر و ژل در آمریکا انجام شد و همین مسئله نشان دهنده ی میزان محبوبیت این روش در سراسر دنیاست.

116 - تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟!
تزریق ژل در حاملگی

اما آن چه که تبدیل به چالشی حل نشدنی شده است ، تزریق ژل در حاملگی و بارداری است.بیشتر زنان به خاطر سلامت جنین ، حاضر به تزریق این گونه مواد نیستند اما این پرسش هم چنان پا برجاست که آیا می توان در دوران بارداری و حتی شیردهی اقدام به تزریق فیلر نمود؟!
در این مطلب تصمیم داریم پاسخ این سوال را از پزشکان و متخصصین زیبایی جویا شویم و شما را با خطرات و عواقب چنین اقدامی آگاه سازیم.

اگر شما هم باردارید و به دنبال پاسخ این پرسش می گردید، بهتر است متن زیر را مطالعه کنید!

برای پاسخ به این سوال به سراغ یکی از پزشکان مجرب مرکز زیبایی برکه رفته ایم ، و نظر وی را جویا شده ایم که آیا زنان می توانند در هنگام بارداری و شیردهی اقدام به تزریق ژل و فیلر نمایند؟!

در ابتدا توضیحات مختصری راجع به فیلرهای پوستی دریافت کردیم !

فیلر چیست ؟

فیلر نوعی درمان مبتنی بر تزریق است که از فیلرهای نرم بافتی برای تزریق در پوست استفاده می کند تا به این ترتیب حجم از دست رفته ی صورت را که به خاطر بالا رفتن سن به وجود آمده است ، بازگرداند.

114 1024x536 - تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟!
تزریق ژل در حاملگی

فیلرها کمک می کنند تا چروک های پوستی پُر شوند و ظاهری جوان تر و نرم تر برای پوست به همراه بیاورند.

بیشتر فیلرها حاوی هیالورونیک هستند که خود این ماده نیز از مولکول های قند ساخته می شود.هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بدن ما یافت می شود و مسئول جذب آب در پوست و مرطوب نگه داشتن آن است.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

برخی تحقیقات نشان داده است که هیالورونیک اسید قادر به تعامل سلول به سلول و تحریک تولید کلاژن می باشد.کلاژن برای داشتن پوستی لطیف و جوان لازم و ضروری است.

فیلرهایی نیز وجود دارند که از پولیمرهای بیوسنتتیک مانند رادیس و الانس ساخته می شوند.

این گونه فیلرهای حاوی کلاژن برای حجم دهی پوست و تحریک بدن به تولید کلاژن بیشتر بسیار موثر و مفید هستند.

118 - تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟!
تزریق ژل در حاملگی

در بیشتر مواقع ، فیلرهایی مانند رادیس و الانس ، ماندگاری بیشتری نسبت به فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید دارند

فیلرهای پوستی توسط سازمان FDA تایید شده اند و تنها توسط یک متخصص پوست و زیبایی باید تزریق شوند

آیا تزریق ژل در بارداری ضرر دارد؟

دلایل مشخص و واضحی وجود ندارد که اثبات کنند تزریق فیلر و ژل در دوران بارداری و شیردهی خطرناک است.اما بیشتر پزشکان به خاطر عدم اطلاع کافی از اثرات این مواد بر روی جنین ، از تزریق فیلر در دوران بارداری خودداری می کنند.

واقعیت این است که اثرات تزریق فیلر در دوران بارداری مشخص نیست.چرا که هیچ گونه تحقیقاتی پیرامون این مسئله صورت نگرفته است.به همین خاطر شواهدی وجود ندارد که نشان دهد تزریق فیلر و ژل برای مادر و جنین خطرناک است.

از آن جایی که تزریق فیلر ، نوعی عملیات زیبایی به حساب می آید و ضرورتی به انجام آن نیست ، بیشتر پزشکان از انجام این روش برای مادران باردار و شیرده اجتناب می کنند

البته باید به خاطر داشته باشید که سازمان FDA تزریق فیلر را برای زنان باردار و شیرده و هم چنین افراد زیر 18 سال توصیه نمی کند.اما این مسئله بیشتر مواقع به خاطر عدم وجود اطلاعات کافی در این باره است.

عوارض تزریق ژل لب در بارداری

داشتن لب هایی زیبا و برجسته ، آرزوی هر شخصی است اما مسئله این جاست که همواره باید به عوارض تزریق ژل لب توجه داشت و یکی از اصلی ترین مسائل مربوط به این مسئله ، انجام تزریقات زیبایی در دوران بارداری است.

117 - تزریق ژل در حاملگی بی خطر است ؟پزشکان چه توصیه ای دارند؟!
تزریق ژل در حاملگی

بر خلاف تزریق بوتاکس،گزارشی راجع به نحوه ی مصرف فیلرها در زنان باردار وجود ندارد.اما واقعیت این است که بیشتر پزشکان احتمال می دهند که تزریق فیلر در زنان باردار ، خطرات کمی به همراه دارند و این مسئله به خاطر آن است که تزریق در نقطه ی خاصی صورت می گیرد و با مراقبت صحیح ، امکان گسترش مواد فیلر به دیگر نقاط بدن وجود نخواهد داشت.علاوه بر این درصد جذب ژل و فیلر در جریان خون نیز بسیار کم است.به همین خاطر می توان انتظار داشت که تزریق فیلر بدون مشکل خواهد بود.

اما در هر صورت توصیه ی اکید هر پزشکی این است که قبل از اقدام به تزریق های زیبایی ، حتما تمام جوانب را در نظر گرفته و با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که به هنگام تزریق فیلر در دوران بارداری ممکن است پیش آید ، استفاده از مواد بی حسی برای محل تزریق می باشد.

یکی از رایج ترین مواد بی حسی که با فیلرها ترکیب می شود تا میزان درد و ناراحتی را کاهش دهد ، لیدوکائین است.این ماده ی بی حس کننده ، توسط سازمان FDA برای استفاده در دوران بارداری تایید شده است و این مسئله بدان معنیست که مصرف آن در حاملگی بی خطر و ایمن خواهد بود.

علاوه بر این ، دوز لیدوکائین استفاده شده در فیلر نیز بسیار کمتر از ماکسیمم دوز توصیه شده خواهد بود.

سخن آخر

در نهایت بیشتر پزشکان توصیه می کنند که تزریقات زیبایی را به بعد از دوران بارداری موکول کنید و در صورتی که شیرده هستید ، پس از تزریق فیلر ، تا 24 ساعت به نوزاد خود شیر ندهید.این گونه می توان از احتمال بروز عوارض جانبی در خود و نوزاد پیشگیری کرد.

به خاطر داشته باشید که سلامت شما و فرزندتان در اولویت است.اما در صورتی که پزشک شما ، مجوز تزریق را داد می توانید با خیالی آسوده اقدام به انجام این درمان نموده و از داشتن ظاهری زیباتر و جوان تر بهره مند شوید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: