آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان

0

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری ضرر دارد؟

در دوران بارداری برطرف کردن موهای زائد بدن یک کار دشوار محسوب می ‌شود و از آنجایی که در این دوران سطح هورمون های بدن دستخوش تغییر می شود و برخی از خانم ها دچار پر مویی می ‌شوند و یا سطح رشد موهای زائد بدن آنها افزایش پیدا می کند. شیو کردن های مداوم و دردسرهای حاصل از آن باعث می ‌شود که برخی از خانم ها به فکر لیزر موهای زائد در دوران بارداری بیفتند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در دوران بارداری به علت تغییراتی که در بدن به وجود می آید شیو کردن موهای زائد بدن به ویژه ناحیه تناسلی کار دشواری است و تعدادی از خانم ها در دوران بارداری به مراکز لیزر مراجعه می کنند تا تحت درمان با لیزر قرار بگیرند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد قرار دارید و دوست دارید که در دوران بارداری به لیزر موهای زائد خود بپردازید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این خصوص به دست بیاورید.

چگونه لیزر باعث برطرف شدن موهای زائد می شود؟

pregnant woman in a field 300x200 - آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان

چندین دهه است که از لیزر به عنوان یک روش دائمی برای برطرف کردن موهای زائد همه نقاط بدن خانم ها و اقایان استفاده می شود. در ابتدا فقط افرادی می توانستند متقاضی درمان با لیزر باشند که رنگ پوست آنها روشن و موهای زائد آنها تیره بود.

در ابتدا لیزر موهای زائد یک روش دردناک محسوب می ‌شد و به تدریج با پیشرفت های فناوری، پیشرفت های قابل توجهی نیز در عرصه لیزر موهای زائد به دست آمد و دستگاه‌ های جدیدی روانه بازار شدند. به نحوی که امروزه تعداد بیشتری از افراد می ‌توانند متقاضی درمان با لیزر باشند و هیچ گونه محدودیتی در خصوص رنگ پوست و موی افراد متقاضی درمان وجود ندارد.

امروز افرادی که رنگ پوست آنها گندمی، سبزه تیره است می توانند از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند و از دستگاه لیزر مخصوص پوست تیره برای آنها استفاده می شود تا ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل برسد.

برای لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می شود به سمت فولیکول های مو در ناحیه که قرار است توسط لیزر درمان شود ارسال می گردد. رنگدانه هایی که در فولیکول های مو وجود دارند به جذب نور لیزر می پردازند سپس نور لیزر به گرما تبدیل خواهد شد و باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شود. از بین رفتن فولیکول های مو به این معنا است که دیگر توانایی تولید موهای جدید را ندارد و در صورتی که دوران درمان با لیزر تکمیل شود موهای زائد برای همیشه از بین خواهد رفت.

آیا لیزر موهای زائد باعث کاهش شانس باروری می شود؟

gettyimages 508727173 300x231 - آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان

برخی از افراد تصور می کنند که لیزر موهای زائد باعث می شود شانس باروری آنها کاهش پیدا کند. این مسئله در خصوص لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بیشتر مطرح می ‌شود. واقعیتی که در خصوص لیزر وجود دارد این است که پرتوهای نور لیزر طول موج بسیار کوتاهی دارند و فقط می ‌توانند فولیکول های مو در پوست را هدف قرار دهند و آنها را از بین ببرند.

نور لیزر به هیچ عنوان توانایی نفوذ به درون اندام های داخلی بدن را ندارد و در صورتی که از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد ناحیه بیکینی استفاده شود به هیچ عنوان نمی تواند شانس باروری خانم ‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از آقایان نیز تصور می ‌کنند که لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی باعث می شود شانس باروری آنها کاهش پیدا کند و عملکرد جنسی مناسبی نداشته باشند.

پاسخ ما به این گروه از آقایان این است که لیزر موهای زائد هیچ گونه تاثیری بر عملکرد جنسی و توانایی باروری آنها نخواهد گذاشت زیرا کوتاه بودن طول موج پرتوهای لیزر باعث شده است که یک روش ایمن تبدیل شود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

آیا پزشکان لیزر موهای زائد در دوران بارداری را پیشنهاد می ‌کنند؟

۱۲۳۱۵۹ - آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان

برطرف کردن موهای زائد در دوران بارداری یک چالش بزرگ برای خانم ها محسوب می ‌شود و کم نیستند خانم هایی که در این دوران برای لیزر موهای زائد خود به مراکز لیزر مراجعه می کنند.

معمولاً پزشکان از انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری می ‌کنند و به خانم های باردار توصیه می کنند که استفاده از لیزر را به پس از دوران بارداری موکول کنند زیرا هنوز اطلاعات لازم در خصوص تاثیرات لیزر موهای زائد بر روی جنین به دست نیامده است آنها به خوبی نمی دانند که آیا لیزر می تواند جنین را دچار مشکل نماید یا خیر به همین دلیل به خانم های باردار توصیه می کنند که از لیزر موهای زائد در دوران بارداری صرف نظر کنند تا سلامت جنین به خطر نیفتد و جنین در معرض خطرات احتمالی لیزر موهای زائد قرار نگیرد.

آیا می توان در دوران شیردهی به لیزر موهای زائد پرداخت؟

ما در قسمت های بالا اشاره کردیم که لیزر موهای زائد در دوران بارداری مجاز نیست زیرا ممکن است سلامت جنین را به خطر بیاندازد و به همین دلیل پزشکان از خانم هایی که توسط لیزر موهای زائد خود را دارند می ‌خواهند که این کار را به پس از دوران بارداری و زایمان موکول کند.

البته تعدادی از پزشکان عقیده دارند که به علت تغییر سطح هورمون های بدن در دوران بارداری و پس از آن بهتر است که خانم ها کمی صبر کنند تا هورمون های بدن آنها به سطح متعادل برسد و آنها نتیجه بهتری از درمان با لیزر به دست بیاورند.

با این حال عده ای از پزشکان عقیده دارند که اصلا نیازی به این کار نیست و خانم ها می ‌توانند در دوران شیردهی برای لیزر موهای زائد خود اقدام کنند.

۱۴۱۳۲۶ 300x190 - آیا لیزر در دوران بارداری ضرر دارد| عوارض لیزر در دوران بارداری| بهترین مرکز لیزر در اصفهان

اگر شما در دوران بارداری به سر می برید و پر مویی بدن و رشد سریع موهای زائد بدن تان شما را کلافه کرده است و به دنبال یک راه حل قطعی برای درمان موهای زائد خود هستید بهتر است تا پایان دوران بارداری صبر کنید سپس برای لیزر موهای زائد خود اقدام کنید تا ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل برسد.

اگر تصمیم به بارداری گرفته اید و می خواهید که موهای زائد خود را لیزر کنید بهتر است این کار را به پس از دوران بارداری موکول کنید. زیرا در دوران بارداری به علت افزایش سطح هورمون های بدن ریسک رشد موهای زائد افزایش پیدا می ‌کند و ممکن است نتایجی که در طول درمان با لیزر به دست آورده اید به طور کامل از بین برود و دوباره موهای زائد بدن شما شروع به رشد نمایند و شما دوباره با دردسرهای حاصل از شیو کردن مواجه شوید و از سوی دیگر هزینه ‌ای که برای لیزر موهای زائد صرف کرده اید به باد می رود.

مترجم: لیلا عبدالملکی
منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: