تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت

0

لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت ؟

با پیشرفت علم و فناوری، لیزر نیز از این قافله عقب نمانده است و به سرعت در حال پیشرفت است و روش های جدید و انواع مختلفی از دستگاه های لیزر وارد عرصه زیبای شده اند. اگرچه در حال حاضر فناوری لیزر موهای زائد مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار دارد تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر به رنگ پوست و رنگ مو و نوع دستگاهی که برای برطرف کردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. این فاکتورها در تعیین نتایج حاصل از لیزر و جلوگیری از رشد موهای زائد نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در همه مراکز لیزر از دستگاه‌ های یکسانی برای برطرف کردن موهای زائد استفاده نمی شود و با توجه به اینکه دستگاه‌ های مختلف لیزر به بازار عرضه شده است این سوال برای افراد متقاضی درمان با لیزر پیش می آید که آیا لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

۱۴۰۹۵۵ 300x195 - تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت
در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم که آیا لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت و اطلاعات کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم تا با دید بهتری متقاضی درمان با لیزر شوید و موهای زائد خود را برطرف کنید و از داشتن پوستی تمیز و بدون مو لذت ببرید.

هنگامی که مو های زائد خود را لیزر می کنید برای همیشه با آنها خداحافظی می ‌کنید و از دردسرهای حاصل از شیو کردن، موم انداختن و بند انداختن خلاص می شوید.

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت

از لیزر دایود و الکساندرایت برای برطرف کردن موهای زائد استفاده می شود اما لیزر دایود در مقایسه با لیزر الکساندرایت جدید تر است و با طول موج ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانو متر کار می کند. این طول موج های بلند امکان نفوذ به درون پوست را فراهم می‌ کنند و با نادیده گرفتن ملانین موجود در پوست فقط به طور مستقیم رنگدانه های موجود در فولیکول های مو را هدف قرار می دهند.

۱۸۱۳۴۴ - تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت

بلند بودن طول موج پرتوهای لیزر از بروز آسیب دیدگی پوست و تغییر در رنگ دانه های پوست جلوگیری می کند این مسئله در خصوص دستگاه های لیزری که طول موج کوتاهی دارند بسیار شایع است. دستگاه لیزر دایود به خوبی و برطرف کردن موهای زبر و سیاه می پردازد و یک انتخاب عالی برای لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی و کمر و زیر بغل است.

لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانو متر کار می کند و طول موج آن در مقایسه با لیزر دایود کوتاه تر است البته این دستگاه لیزر نیز می ‌تواند به خوبی به برطرف کردن موهای زائد بپردازد. هرچه طول موج پرتوهای لیزر کوتاه تر باشد میزان اثر گذاری آن بر روی پوست های روشن بیشتر خواهد بود.

دستگاه لیزر الکساندرایت می ‌تواند با سرعت زیادی یک بخش گسترده از پوست را هدف قرار دهد به همین دلیل یک انتخاب عالی برای نواحی بزرگ ‌تر پوست از قبیل کمر یا قفسه سینه است.

 

داده های علمی در خصوص لیزر دایود و الکساندرایت

اگرچه هر دو روش برای برطرف کردن موهای زائد استفاده می شود و تاکنون اطلاعات کاملی در خصوص اینکه لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت ارائه شده است قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم که آیا مدارک و شواهدی وجود دارد که نشان دهد لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت.

در یک تحقیق که در خصوص لیزر دایود و الکساندرایت انجام شده است و با هدف بررسی تعیین بیشترین میزان اثر گذاری این دستگاه های لیزر صورت گرفته است از ۳۱ متقاضی درمان با لیزر که متشکل از خانم ها و آقایان بوده استفاده شد. بر روی این افراد ۶ جلسه درمان با لیزر و با فاصله زمانی ۴ هفته صورت گرفت و موهای زائد زیر بغل آنها لیزر شد.

3285105 223x300 - تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت

برای این کار زیر بغل سمت راست آنها با طول موج ۷۵۵ نانو متر دستگاه لیزر الکساندرایت و زیر بغل سمت چپ با طول موج ۸۰۸ نانو متر دستگاه لیزر دایود تحت درمان قرار گرفت. البته قبل از شروع درمان با لیزر و پس از جلسه ششم به ۱۸ ماه پس از آخرین دوره درمان تراکم موهای زائد زیر بغل بررسی شد. در هر دو حالت داده ‌های علمی نشان داد که پس از آخرین جلسه درمان با لیزر، دستگاه لیزر دایود توانسته بود ۱۶/۷۱ درصد از موهای زائد را برطرف کند و این رقم در دستگاه لیزر الکساندرایت برابر با ۳۰/۷۱ درصد بود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

۱۸ ماه بعد نیز همچنان کاهش موهای زائد در هر دو نوع دستگاه لیزر قابل ملاحظه بود. اگرچه اکثر بیماران اعلام کرده بودند که پوست آنها پس از درمان با لیزر قرمز و متورم شده بود این عوارض جانبی طی مدت کوتاهی و به سرعت برطرف شد.

حدود ۶۳ درصد از بیماران اعلام کرده بودند که لیزر دایود در مقایسه با لیزر الکساندرایت دردناک تر است اما از نظر بقیه آنها درد حاصل از درمان با لیزر دایود و الکساندرایت قابل تحمل بوده است در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که نتایج حاصل از لیزر دایود و الکساندرایت دائمی است و می ‌توانند به خوبی به برطرف کردن موهای زائد موضع مورد نظر بپردازند.

نکات مهم قبل و بعد از لیزر موهای زائد

اگر شما تصمیم خود را برای لیزر موهای زائد تان گرفته اید اولین کاری که باید انجام دهید این است که به یک مرکز معتبر در عرصه لیزر موهای زائد مراجعه کنید تا پس از انجام ارزیابی‌ های اولیه و بررسی سابقه پزشکی شما بهترین دستگاه برای برطرف کردن موهای زبر و سیاه تان انتخاب گردد.

Webp.net compress image 1 300x200 - تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت| فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت|عوارض لیزر الکساندرایت

حدود ۲ تا ۳ هفته قبل از لیزر موهای زائد باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید زیرا نور آفتاب باعث می شود که میزان حساسیت پوست شما افزایش پیدا کند و ریسک بروز عوارض جانبی پس از لیزر به حداکثر برسد. پس از اتمام جلسات لیزر نیز باید تا دو هفته از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید تا از پوست خود مراقبت نمایید.

حدود دو هفته قبل از لیزر از اپیلاسیون خودداری کنید زیرا وجود ریشه موها برای کسب نتایج عالی از لیزر کاملاً ضروری است. در فواصل بین جلسات لیزر نیز فقط مجاز به شیو کردن هستید و باید از موم انداختن یا هر روشی که موها را از ریشه برطرف می ‌کند خودداری کنید.

در صورتی که پس از لیزر دچار قرمزی و تورم پوست شدید می ‌توانید از کمپرس سرد یا ژل خنک کننده استفاده کنید تا از میزان تورم پوست کاسته شود. اگر پس از لیزر موهای زائد دچار تاول پوستی شدید کاملا احتیاط کنید و از دست کاری کردن آن‌ها خودداری نمایید و فوراً به پزشک مراجعه کنید. از همه نکاتی که به شما در خصوص مراقبت از پوست پس از لیزر گوشزد می ‌شود پیروی کنید تا ریسک عوارض جانبی ناشی از لیزر موهای زائد به حداقل برسد.

خلاصه

اگرچه هر دو نوع لیزر با عوارض جانبی موقتی و بی خطری از قبیل قرمزی و تورم پوست همراه هستند درد حاصل از لیزر دایود کمی بیشتر از لیزر الکساندرایت است اما هر دو روش با نتایج قابل قبولی همراه هستند و این مسئله که لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

به طور کلی می ‌توان گفت که هر دو نوع لیزر با تاثیرات تقریباً برابری بر روی پوست و موهای تیره همراه هستند و نوع دستگاه لیزر پس از ارزیابی پوست و موی شما به عنوان متقاضی درمان انتخاب خواهد شد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: