تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟

0

تفاوت بوتاکس و دیسپورت

تفاوت بوتاکس و دیسپورت

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گرچه خیلی مواقع این دو واژه به یک معنا به کار برده می شوند اما نباید بوتاکس و دیسپورت را یکی پنداشت.

  • دیسپورت و بوتاکس هر دو نوعی سم بوتولونیوم هستند که برای تزریقات زیبایی به کار می روند
  • گرچه این دو نوع دارو برای درمان اسپاسم عضلانی در برخی از بیماری ها به کار می روند اما در اصل به خاطر مزیت هایشان در رفع چین و چروک ها شناخته می شوند.
  • تفاوت اصلی میان بوتاکس و دیسپورت در واقع به میزان پروتئین هایی است که در آن ها موجود است که یکی از این ها را از دیگری موثرتر می کند.
31 300x157 - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟
تفاوت بوتاکس و دیسپورت
  • هر دوی بوتاکس و دیسپورت برای افردی که بهترین گزینه ی درمان می باشند ، بی خطر و ایمن هستند.گرچه ممکن است دچار برخی عوارض جانبی رایج اما موقتی از جمله درد خفیف،بی حسی و سردرد شوید!
  • عوارض جانبی وخیم تر شامل افتادگی پلک، زخم شدن گلو و اسپاسم عضلانی می باشد
  • گرچه نادر است اما برخی مواقع دیسپورت و بوتاکس موجب مسمومیت بوتولونیوم می شوند.علائم این عارضه ی خطرناک شامل : تنفس،تکلم و بلع دشوار می باشد.علاوه بر این بوتاکس ممکن است منجر به فلج هم شود گرچه این مسئله به شدت نادر است!
  • تزریق بوتاکس و دیسپورت ،درمان های کاملا راحتی هستند.نیازی به بستری شدن ندارند و می توانید با پای خودتان از مطب پزشک خارج شوید
  • شما می توانید بلافاصله بعد از درمان به منزل برگردید و حتی اگر حوصله داشتید به سر کار بازگردید.

 

ماندگاری بوتاکس دیسپورت | دوام بوتاکس دیسپورت

 

هم بوتاکس و هم دیسپورت، نوعی از نوروتوکسین هستند که انقباض عضلانی را مسدود می کنند.گرچه هر دوی این داروها برخی مواقع برای درمان اسپاسم عضلانی ناشی از برخی بیماری ها و اختلالات خاص استفاده می شوند اما در حقیقت بیشتر مواقع برای رفع چین و چروک های پوست صورت به کار می روند.

هر دوی این مواد حاوی سم بوتولونیوم هستند که در دوزهای پایین بدون خطر است!

بوتاکس و دیسپورت به عنوان درمان های بدون جراحی و بدون نیاز به استراحت به حساب می آیند.با این حال ،این دو نوع درمان تفاوت هایی نیز دارند و باید احتیاط هایی به هنگام مصرف هر یک از آن ها در پیش گرفت.

30 - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟
تفاوت بوتاکس و دیسپورت

مقایسه دیسپورت با بوتاکس

دیسپورت و بوتاکس را برای پشیگیری از بروز هرگونه چین و چروک در بزرگسالان به کار می برند.این تزریقات غیرتهاجمی از طریق استراحت دادن به عضلات زیر پوست، موجب رفع چین و چروک ها شده و ظاهر جوان تری برای فرد به همراه می آورند.

هیچ گونه درمانی نمی تواند به طور کامل تمامی چین و چروک ها را از بین ببرد ، اما در هر صورت با تزریق بوتاکس یا دیسپورت می توانید تا حد زیادی ، ظاهر این چروک ها را صاف تر کنید!

اگر از مصرف سِرُم ها و کرم ها در خانه خسته شده اید و می خواهید روش بهتری برای رفع چروک ها پیدا کنید ، توصیه ی اصلی ما به شما استفاده از بوتاکس یا دیسپورت است.

گرچه هر دو نوع درمان ، تقریبا مواد تشکیل دهنده ی یکسانی دارند اما میزان پروتئین در این دو می تواند متفاوت باشد.این مسئله موجب می شود که یکی از این درمان ها از دیگری موثرتر باشد.گرچه هنوز هم بر روی تفاوت های میان این دو ماده تحقیقاتی در حال انجام است !

دیسپورت چیست

دیسپورت می تواند موجب رفع خطوط اخمی شود که میان دو ابروهایتان به وجود می آیند.این خطوط می تواند به سمت بالا نیز کشیده شود یا این که به صورت عمودی نیز به سمت پیشانی بروند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

این خطوط مخصوصا هنگامی که فرد اخم می کند ، مشخص تر می شوند.

گرچه این مسئله کاملا طبیعی است اما با افزایش سن ، این خطوط میان دو ابرو ؛ مشخص تر می شوند(حتی وقتی که فرد در حال استراحت است)

این مسئله به خاطر این است که پوست کلاژن (پروتئینی که مسئول انعطاف و الاستیسیته ی  پوست است) از دست می دهد.

گرچه دیسپورت به خوبی می تواند خطوط میان دو ابرو را برطرف کند، اما تنها برای افرادی مناسب است که چروک های شدیدی دارند.این درمان برای آن دسته افرادی که چروک های خفیف دارند توصیه نمی شوند.

متخصص پوست شما می تواند به خوبی برایتان توضیح دهد که تفاوت میان چروک های خفیف و وخیم چیست!

در صورتی که تمایل به تزریق دیسپورت دارید ، باید بدانید که کل عملیات در مطب پزشک انجام می شود.نیازی به بستری شدن نیست و شما می توانید بلافاصله بعد از عمل مطب پزشک را ترک کنید.

قبل از این که عملیات انجام شود ، پزشکتان احتمالا نوعی بی حسی به محل تزریق خواهد زد.این مسئله از بروز درد در حین تزریق جلوگیری می کندبرای درمان خطوط ناشی از اخم، پزشک معمولا 0.5 میلی لیتر در 5 نقط از اطراف ابروها و پیشانی تزریق می کند.

33 - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟
تفاوت بوتاکس و دیسپورت

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس برای درمان خطوط پیشانی و چروک های میان دو ابرو به کار برده می شود و علاوه بر این در درمان خطوط اخم میان دو چشم ، نیز موثر است.

اما دیسپورت تنها برای رفع خطوط اخم میان چشم موثر خواهد بود

عملیات تزریق بوتاکس ، مثل تزریق دیسپورت خواهد بود.کل پروسه ی درمان در مطب پزشک انجام می شود و نیازی به استراحت نخواهید داشت.

دوز مصرف بوتاکس بستگی به تمایل و میزان نیاز شما بستگی خواهد داشت.اما اصولا بیشتر پزشکان از دوزهای زیر استفاده می کنند :

  • برای خطوط اخم  :20 واحد کامل ، در پنج تزریق(شات)
  • برای خطوط اخم  و خطوط افقی  پیشانی : 40 واحد کامل در 10 تزریق
  • برای چین های پنجه کلاغی : 24 واحد کامل ، در 6 تزریق
  • برای رفع هرگونه چین و چروک صورت : 64 واحد

 

مدت زمان هر کدام از این عملیات ها چقدر خواهد بود ؟

یکی دیگر از دلایلی که افراد تزریق بوتاکس و دیسپورت را انتخاب می کنند به خاطر این است که زمان بسیار کمی می برند.در واقع ،خود عملیات فقط چند دقیقه طول می کشد.مدت زمانی که صرف استعمال بی حسی و خشک شدن آن می شود نسبت به خود تزریق خیلی بیشتر است!

معمولا بلافاصله بعد از عمل می توانید به منزل خود بازگردید ،مگر این که هرگونه عوارض جانبی از خود نشان دهید

مدت زمان تزریق دیسپورت

تزریق دیسپورت ، تنها چند دقیقه طول می کشد تا به اتمام برسد.بعد از چند روز می توانید نتایج ناشی از تزریق را روی پوست خود ببینید.دوز توصیه شده برای درمان چروک های میان دو ابرو، توسط سازمان FDA ؛ حدود 50 واحد تزریق می باشد که این 50 واحد باید در 5 شات( تزریق) تقسیم شود.

مدت زمان تزریق بوتاکس

مثل تزریق دیسپورت، تزریق بوتاکس نیز چند دقیقه طول می کشد.

نتایج به دست آمده از تزریق بوتاکس و دیسپورت

برخلاف درمان سنتی مبتنی بر جراحی؛ می توانید نتایج حاصل از این نوع تزریقات را چند روز بعد ببینید.نه بوتاکس و نه دیسپورت نیازی به زمان استراحت ندارند و شما می توانید بلافاصله بعد از اتمام درمان به منزل برگردید.

نتایج تزریق دیسپورت

نتایج حاصل از تزریق دیسپورت چند روز بعد خود را نشان می دهند.ماندگاری و دوام آن نیز حدود 3 الی 5 ماه خواهد بود.برای نگه داشتن اثرات حاصل از این درمان ؛ باید پس از این مدت دوباره به سراغ پزشک بروید و تزریق را تکرار کنید.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس

ممکن است پس از یک هفته ،نتایج حاصل از تزریق بوتاکس را در خود مشاهده کنید اما ممکن است این پروسه تا یک ماه هم طول بکشد.تزریق بوتاکس هم چنین تا مدت 6 ماه دوام و ماندگاری خواهد داشت .

چه کسانی برای تزریق بوتاکس و دیسپورت گزینه های مناسبی هستند؟

تزریق بوتاکس و دیسپورت برای بزرگسالانی طراحی شده است که مبتلا به چروک های پوستی شدید هستند و سلامت عمومی خوبی دارند.در ابتدا پزشکتان سابقه ی پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و سوالاتی از شما می پردسد

اگر مبتلا به موارد زیر هستید ، احتمالا نباید تزریق بوتاکس یا دیسپورت را انجام دهید

  • باردار هستید
  • سابقه ی حساسیت به سم بوتولونیوم دارید
  • نسبت به شیر آلرژی و حساسیت دارید
  • بیش از 65 سال دارید

علاوه بر این و محض احتیاط ، بهتر است که مصرف داروهای رقیق کننده ی خون ، تسکین دهنده ی عضلات و هرگونه داروی دیگری که ممکن است با بوتاکس و دیسپورت تداخل داشته باشد را متوقف کنید!

بسیار لازم و ضروری است که راجع به تمام داروهایی که مصرف می کنید (حتی مکمل ها و داروهای بدون نسخه) با پزشک خود صحبت کنید

پزشکتان تشخیص خواهد داد که آیا برای مصرف بوتاکس یا دیسپورت مناسب هستید یا خیر!

34 300x219 - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟
تفاوت بوتاکس و دیسپورت

شما باید بالاتر از 18 سال داشته باشید.

علاوه بر این ممکن است این درمان با برخی داروها که بر روی عضلاتتان تاثیر می گذارند(مثل آنتی کولینرژیک برای بیماری پارکینسون )تداخل داشته باشد.

علاوه بر این اگر پوست نازکی دارید یا به نوعی اختلال پوستی مبتلا هستید ، شاید تزریق بوتاکس برای شما مناسب نباشد.

قیمت بوتاکس | قیمت دیسپورت

قیمت و هزینه های مربوط به بوتاکس یا دیسپورت به ناحیه ای از پوست که تحت درمان قرار می گیرد بستگی دارد ، چرا که ممکن است به چندین تزریق نیاز داشته باشد.برخی پزشکان ممکن است بر اساس هر شات قیمت نهایی را محاسبه کنند.

بیمه های سلامت ، عملیات های زیبایی را پوشش نمی دهند و تزریق بوتاکس و دیسپورت نیز استثناء نخواهند بود.لازم و ضروری است که پیش از هر چیزی راجع به قیمت های این گونه درمان ها اطلاعات کافی داشته باشید.

عوارض جانبی بوتاکس و دیسپورت

هر دو عملیات کاملا بدون درد هستند.ممکن است وقتی که پزشک مایع بوتاکس  یا دیسپورت را به عضلات محل درمان تزریق می کند ، اندکی احساس فشار و سوزن سوزن شدن داشته باشید.در بیشتر مواقع می توانید بلافاصله بعد از اتمام درمان مطب پزشک را ترک کنید.

اما باز هم ممکن است برخی عوارض جانبی بعد از تزریق رخ دهند.البته بیشتر این عوارض خود به خود و پس از مدتی از بین می روند.خطرات جدی گرچه نادر هستند اما احتمال بروزشان دور از انتظار دارند.

درباره تمام عوارض جانبی محتمل با پزشک خود صحبت کنید !

عوارض جانبی دیسپورت

تزریق دیسپورت اصولا بدون خطر محسوب می شود اما باز هم احتمال بروز برخی خطرات کوچک وجود دارد.برخی از عوارض جانبی محتمل شامل موارد زیر است :

  • درد خفیف در محل تزریق
  • تورم در اطراف پلک ها
  • جوش های ملتهب
  • سردرد

این گونه عوارض جانبی بعد از چند روز خود به خود از بین می روند.اگر برطرف نشدند با پزشک خود تماس بگپیرید.

عوارض جانبی خطرناک تر نیز ممکن است رخ دهند.از جمله :

  • حالت تهوع
  • سینوزیت
  • عفونت ناحیه بالای صورت

اگر هرکدام از این عوارض رخ دادند فورا با پزشک خود تماس بگیرید!

عوارض جانبی نادر اما خطرنام ناشی از دیسپورت ، مسمومیت با بوتولونیوم است.این مسئله هنگامی رخ می دهد که مواد تزریق شده به جاهای دیگر از بدن سرایت کنند.اگر مشکوک هستید که مبادا مبتلا به مسمومیت با بوتولونیوم شده اید فورا به دنبال مراقبت های اورژانسی باشید

علائم مسمومیت با بوتولونیوم

  • افتادگی پلک ها
  • ضعف عضلات صورت
  • انقباض عضلانی
  • بلع و غذا خوردن دشوار
  • مشکلات تنفسی
  • به سختی حرف زدن

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

مثل دیسپورت ،بوتاکس نیز عوارض جانبی خیلی کمی دارد.برخی از عوارض جانبی محتمل و رایج بعد از درمان شامل موارد زیر است :

  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی
  • درد خفیف
  • بی حسی
  • سردرد

عوارض جانبی خفیف در ظرف مدت 1 هفته به طور کامل از بین خواهند رفت.

گرچه بسیار نادر است اما برخی مواقع ممکن است به فلج منجر شود.مثل دیسپورت ،تزریق بوتاکس نیز می تواند منجر به مسمومیت بوتولونیوم شود.

35 - تفاوت بوتاکس و دیسپورت را بدانیم ! کدام بهتر است ؟
تفاوت بوتاکس و دیسپورت

چگونه بهترین متخصص تزریق بوتاکس را پیدا کنیم ؟

فرقی نمی کند که کدام یک از این دو ماده را انتخاب می کنید ، مسئله ی اساسی این است که همواره بهترین پزشک و متخصص را انتخاب نمایید.در ابتدا از پزشک خود بخواهید که گواهینامه ی نظام پزشکی خود را به شما نشان دهد ( معمولا این گواهی روی دیوار هر مطبی باید باشد)

سپس باید از پزشک خود راجع به میزان تجربه و مهارت خود در تزریق بوتاکس و دیسپورت سوالاتی بپرسید.می توانید قبل ازدرمان ، جلسه ای مشاوره گونه با پزشک خود داشته باشید و تمام این اطلاعات را به دست آورید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: