تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران

4

همه چیز درباره تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

تغییر رنگ پوست و به عبارتی هایپر پیگمنتیشن به معنای تیره شدن رنگ پوست در موضعی است که تحت درمان با لیزر قرار گرفته و یکی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد است که می ‌توان به کمک درمان مناسب آن را برطرف کرد. بدترین عارضه جانبی لیزر موهای زائد هایپو پیگمنتیشن است و لکه های سفیدی که روی پوست به وجود می آیند و در اکثر موارد دائمی هستند و از بین نمی روند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر موهای زائد

در طول تاریخ همیشه برطرف کردن موهای زائد بدن یک دغدغه بزرگ برای اکثر افراد بوده است و روش های مختلفی را برای برطرف کردن آن امتحان کرده اند اما متاسفانه نتایج حاصل از این روش ها موقت بوده و مجددا موهای زائد بدن پس از مدتی شروع به رشد کرده اند. داشتن پوستی تمیز و بدون مو از دیرباز آرزوی تعداد بسیار زیادی از افراد بوده است حتی تعدادی از آقایان به برطرف کردن موهای زائد صورت، سینه، کمر و پشت خود فکر می کنند.

۰۹۴۷۴۷ - تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران

خانم هایی که از شیو کردن موهای زائد بدن و بند انداختن صورت خسته شده اند به دنبال روشی برای برطرف کردن موهای زائد خود هستند. اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید خبر خوبی برای تان داریم. لیزر موهای زائد می تواند به بهترین روش شما را برای همیشه از شر موهای اضافی بدن خلاص کند و پوستی تمیز و بدون مو به شما هدیه دهد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک مرکز تخصصی لیزر موهای زائد را پیدا کنید سپس به جمع آوری اطلاعات بپردازید و درباره دستگاه لیزری که در آن مرکز استفاده می شود اطلاعات جمع آوری کنید.

۰۸۳۷۲۴ 300x243 - تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران

از آنجایی که لیزر موهای زائد با سوزش و درد خفیفی همراه است بهترین دستگاه لیزر دستگاهی است که دارای سیستم خنک کننده باشد و حس خوبی را برای شما به وجود بیاورد تا تجربه لیزر موهای زائد برای شما کاملاً خوشایند باشد. لیزر موهای زائد امروزه به یک روش بسیار محبوب در میان خانم ها و آقایان تبدیل شده است چرا که تکمیل دوره درمان با لیزر آنها را برای همیشه از شر موهای زائد خلاص می کند و نیازی به شیو کردن ندارند.

ممکن است شما هم شنیده باشید که لیزر موهای زائد بدن با عوارض جانبی همراه است. معمولاً قرمزی، تورم و التهاب پوست از عوارض شایع لیزر موهای زائد بدن محسوب می ‌شود که طی مدت کوتاهی برطرف می گردند. ایجاد بافت اسکار، تاول پوستی هایپر پیگمنتیشن یا هایپو پیگمنتیشن از عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد محسوب می ‌شود که در بخش زیر قصد داریم درباره تیره شدن پوست یا همان هایپر پیگمنتیشن صحبت کنیم.

تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد

images 3 - تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران

مکانیسم اثر لیزر موهای زائد بر پایه تبدیل نور به گرما قرار دارد و هنگامی که نور لیزر به رنگدانه های مو برخورد می کند به گرما تبدیل می شود. ملانین موجود در بدن وظیفه تولید رنگ چشم پوست و مو را بر عهده دارد. هنگامی که ملانین موجود در پوست به شدت توسط انرژی حاصل از نور بمباران شود سطح تولید آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. معمولاً نقاط تیره پوست به علت تداخل با تولید ملانین در اپیدرم و پس از لیزر موهای زائد به وجود می آیند. تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد به علت تولید بیش از حد ملانین به وجود می ‌آید و خود را به صورت نقاط تیره روی پوست نشان می دهد که البته این مشکل پس از مدتی برطرف خواهد شد.

پیشگیری از تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد

روش های متعددی برای درمان تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد وجود دارد اما بهترین روش برای پیشگیری از تغییر رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد این است که به یک مرکز مناسب که در زمینه لیزر تخصص دارد مراجعه کنید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید. بهتر است برای لیزر موهای زائد بدن خود به جای استفاده از دستگاه های لیزر خانگی از اپراتور لیزر در مراکز تخصصی کمک بگیرید تا فرایند برطرف کردن موهای زائد به درستی انجام شود و پوست شما دچار سوختگی یا تاول پوستی پس از لیزر نگردد.

RTEmagicC hypopigmentation 01.jpg - تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد| هاپیر پیگمنتیش| بهترین مرکز لیزر تهران

پس از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید چرا که ریسک بروز تغییر رنگ پوست افزایش پیدا می کند. در این حالت پرتوهای فرابنفش خورشید با شدت بسیار زیادی به سمت پوست ارسال می شوند و بدن برای محافظت از پوست میزان تولید ملانین را افزایش می ‌دهد و باعث به وجود آمدن نقاط تیره روی پوست خواهد شد. اگر پس از لیزر موهای زائد قصد بیرون رفتن از منزل را دارید حتما از کرم ضد آفتاب مناسب با عیار حفاظتی بالا استفاده کنید تا از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت کند.

هنگامی که از منزل بیرون می روید حتماً در سایه قدم بزنید و به خاطر داشته باشید که از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر پرتوهای فرابنفش خورشید به اوج می رسند به همین دلیل سعی کنید کمتر از منزل خارج شوید. می توانید لکه های تیره روی پوست خود را به کمک لوازم آرایش بپوشانید. همچنین می توانید از کرم های سفید کننده برای برطرف کردن تیرگی پوست خود استفاده نمایید. این کرم ها می توانند جای فوقانی پوست تیره را برطرف کنند و طی مدت چند هفته امکان رشد سلول ‌های جدید پوستی را فراهم نمایند و در صورتی که سطح تولید ملانین آسیب ندیده باشد این سلول ها می توانند با رنگ طبیعی خود دیده شوند. کرم های سفید کننده متعددی در بازار وجود دارد اما کاملاً مراقب باشید کرمی را تهیه کنید که با شرایط پوستی شما کاملاً مطابقت داشته باشد.

مجدداً تاکید می کنیم به مرکز لیزری مراجعه کنید که در زمینه لیزر موهای زائد دارای تخصص و مهارت و تجربه کافی است تا ریسک بروز عوارض جانبی پس از لیزر موهای زائد به حداقل برسد و شما را به نتیجه دلخواه تان برساند. در صورتی که از نکات مهم پس از لیزر موهای زائد که توسط پزشک برای شما توضیح داده می شود پیروی کنید دچار هیچ گونه مشکل حادی نخواهید شد و می توانید از داشتن پوستی تمیز و بدون مو لذت ببرید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

4 نظرات
  1. Z می گوید

    من بعداز یه جلسه لیزر متوجه نقطه های سفید روی پوست ساق پام شدم برای درمان این نقطه ها چی باید استفاده کنم؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به معاینه و بررسی پوستتان می باشد.

  2. افسانه می گوید

    سلام وقت بخیر
    من پوستم بعد از لیزر ۳جلسه البته تیره شده نسبت ب موقعهایی ک شیو میکردم و زیر بغلم بعد جلسه سوم هم خیلی قهوه ای شده هم خیلی خارش دارم شبیه پوست مرغی
    و بیکینی هم انگار هم جوش جوش شده اما وقت فشار میدم چیزی خارج نمیشه ممکنه راهنمایی کنید

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      اصولا انجام لیزر موجب بهتر شدن شرایط پوست (روشن شدن، جلوگیری از جوش های ناشی از شیو و …) می شود.
      توصیه می شود توسط پزشک مرکزی که لیزر انجام می دهید پوست بررسی شود.
      متاسفانه بدون بررسی پوست نمی توانیم پاسخ دقیقی در این خصوص ارائه دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: