عوارض لیزر موهای زائد – نکاتی مهم در مورد عوارض لیزر موهای زائد

0

عوارض لیزر موهای زائد

سلام دوستان. آیا شما در مورد عوارض لیزر موهای زائد فکر کرده اید؟ به نظر شما مهمترین عوارض لیزر موی زائد چیست ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - عوارض لیزر موهای زائد - نکاتی مهم در مورد عوارض لیزر موهای زائد پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - عوارض لیزر موهای زائد - نکاتی مهم در مورد عوارض لیزر موهای زائد پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - عوارض لیزر موهای زائد - نکاتی مهم در مورد عوارض لیزر موهای زائد نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

امروز زیبان قصد داره شما رو با عوارض لیزر موهای زائد بیشتر آشنا کنه. به شما توصیه می کنیم قبل از اقدام برای لیزر موهای زائد با زیبان همراه شوید.

همچنین سایت تهران اسکین به عنوان مرجع مهم اطلاعات پوست و مو، می تونه به شما آگاهی های لازم رو قبل از انجام عمل لیزر بده.

مکانیسم انجام عمل لیزر ، و تاثیر عوارض لیزر موهای زائد

برای اولین بار لیزر در سال 1996 مورد تائید قرار گرفت. از آن به بعد استفاده از لیزر با استفاده از ملانین بود که از طریق تخریب واحد فولیکول این کار  انجام می شد. اما از دهه های گذشته لیزر محبوبیت خاصی در میان افراد پیدا کرده است، و برای همه قسمت های بدن مثل صورت ،بازو، چانه و غیره مناسب است.

از جمله مزایای درمان لیزر موهای زائد این است که، ممکن است شما فکر کنید موهای زائد بدن شما خیلی سریع از بین می رود.اما باید به این نکته نیز توجه داشت که ممکن است در کنار این حذف سریع موهای زائد، اتفاقات دیگری نیز برای شما رخ بدهد.

به عنوان مثال ممکن است پوست شما به طور جدی در اثر حرارت لیزر که درست تنظیم نشده است بسوزد و برای همیشه جای سوختگی آن باقی بماند.

مورد دیگر این است که اگر میزان اشعه مورد نظر لیزر برای پوست شما دقیق تنظیم نشود، امکان ایجاد یک زخم دائمی و همیشگی روی پوست شما ایجاد می شود.

پس بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای لیزر ابتدا در مورد لیزر و مکانیسم آن و عوارض لیزر بر روی پوست کاملاً مطلع شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

عوارض لیزر موهای زائد چگونه در هنگام عمل لیزر ایجاد می شود؟

در حقیقت درمان با لیزر به این شکل است که هنگام انجام لیزر انرژی گرمایی آزاد می شود، و نور لیزر به عمق ریشه هر تار مو نفوذ کرده و جذب فولیکول مو می شوند، این فولیکول های آسیب دیده دیگر هرگز قادر به رشد نخواهند بود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

همان طور که قبلا هم اشاره شد به دلیل اینکه اشعه لیزر تولید انرژی گرمایی می کند، اگر میزان این اشعه به درستی تنظیم نشود می تواند عوارض جبران ناپذیری را ایجاد کند.

در  واقع توصیه مهم این است که همیشه لیزر موهای زائد توسط فرد متخصص این کار و پزشک متخصص پوست انجام شود. به دلیل اینکه استفاده از پالس نوری مناسب و تنظیم نور و اشعه لیزر و انتخاب نوع دستگاه در انجام عمل لیزر بسیار حائز اهمیت می باشد.

اگر این کار با دقت صورت نگیرد و پوست شما در اثر یک بی احتیاطی بسوزد، ممکن است برای همیشه حالت قرمزی و تورم و یا حتی زخم هایی شبیه به اثر چاقو بر روی پوست شما باقی بماند.

2 - عوارض لیزر موهای زائد - نکاتی مهم در مورد عوارض لیزر موهای زائد
عوارض لیزر موهای زائد

مهم ترین عوارض  لیزر موهای زائد کدام است ؟

برخی از مهمترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد عبارتند از

سوختگی

به دلیل اینکه استفاده از لیزر شامل مقدار زیادی گرما برای سوزاندن مو است.ممکن است این حرارات و گرما آنقدر زیاد باشد که پوست را خشک کند و لایه های پوست را از زیر بسوزاند.

نکته مهم این است که سوختگی پوست در افرادی رخ می دهد که بیشتر دارای پوست تیره هستند، به دلیل اینکه پوست با رنگ دانه های تیره نیازمند بیشتری برای جذب اشعه لیزر است. ممکن است این نوع سوختگی ها در اکثر موارد خفیف باشد اما در بعضی از موارد شدید نیز هست.

آسیب به چشم

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد ، آسیب زدن به چشم و یا بافت چشم می باشد.هنگامی که اشعه لیزر به سمت صورت و چشم گرفته می شود اگر چشم با عینک پوشش داده نشده باشد، ممکن است تابش اشعه به چشم آسب وارد کند و یا تا مدتی بر روی بینایی تاثیر بگذارد.

احساس خارش

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد است. پس از انجام عمل لیزر شما ممکن است بر روی پوست خود احساس داغ شدن و خارش بکنید.این نوع احساسات تا حدودی طبیعی است اما اگر بیش از حد طول بکشد، ممکن است برای شما کلافه کننده و یا خطرناک باشد. بنابراین بهتر است در صورت بروز خارش زیاد حتما به پزشک مراجعه کنید.

تورم 

همان طور که اشاره شد اشعه لیزر ایجاد گرما می کند و این گرما بر روی فولیکول تاثیر می گذارد. اگر میزان گرمای مورد نظر زیاد باشد ممکن است علاوه بر سوختگی بر روی پوست، تورم نیز ایجاد شود. تورم نیز یکی از عوارض شایع در لیزر است.

احساس درد

اگر لیزر توسط متخصص این کار انجام شود نباید برای بیمار احساس درد کند، بنابراین اگر شما پس از انجام عمل لیزر احساس درد یا سوزن سوزن شدن در ناحیه لیزر شده کردید. حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

البته ممکن است در چند ساعت اول پس از انجام لیزر این حس درد طبیعی باشد اما اگر ادامه پیدا کرد و یا بیشتر شد حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

پوسته پوسته شدن 

پس از انجام عمل لیزر ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی پوست شما به شکل تکه تکه شده در بیاید و یا اگر لیزر بر روی ناحیه صورت انجام شود ، ممکن است پوست صورت شما حالت پوسته پوسته پیدا کند.

این مورد هم در چند ساعت اول شاید طبیعی به نظر برسد، اما اگر ادامه پیدا کرد باز هم باید با پزشک متخصص این مورد را در میان بگذارید.

ایجاد لکه بر روی پوست

همان طور که گفته شد اگر میزان اشعه تابیده شده بر روی پوست درست تنظیم نباشد، پوست در اثر جرارت می سوزد و اگر این حرارت بر روی بعضی از قسمت های پوست بیشتر باشد، روی پوست لک ایجاد می شود.

این لک ها ممکن است در بیشتر موارد قهوه ای رنگ باشد، اما امکان دارد در بعضی از موارد  شدید تر هم سیاه رنگ باشند.

uعوارض 1 - عوارض لیزر موهای زائد - نکاتی مهم در مورد عوارض لیزر موهای زائد
عوارض لیزر موهای زائد

امکان ابتلا به بعضی از بیماریهای پوستی

در هنگام استفاده از اشعه لیزر بر روی پوست توسط بعضی از دستگاهها ، اگر این دستگاهها استاندارد نبوده و از شرایط لازم به جهت انجام عمل لیزر برخوردار نباشند، ممکن است بعضی از بیماریهای پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر ایجاد شود.

با وجود عوارض لیزر موهای زائد چه کسانی مجاز به انجام لیزر نیستند؟

کسانی که دارای ویژگی های خاص زیر هستند نباید برای لیزر موهای زائد اقدام کنند.

داشتن اختلالات هورمونی

از آنجا که یک سری از اختلالات هورمونی مانند سیکل های قاعدگی نامنظم، جوش های مکرر بر روی صورت، ریزش مو و سابقه نازایی در بسیاری از بیماران پرمو دیده می شود. بنابراین این بیماران باید برای درمان گزینه لیزر را انتخاب نکنند.

مصرف داروهای خاص

مصرف بعضی از داروهای هورمونی ، مانند کورتونها ، هورمونها و داروی مینوکسیدیل باعث افزایش رشد مو و پر مویی می شود.بنابراین این افراد بهتر است از درمان لیزر برای پرمویی اجتناب کنند.

وجود برخی از بیماریها

در بعضی از بیماریهای خاص مثل برص یا پیسی درمان لیزر مناسب نیست و ممکن است باعث ایجاد عوارض خاص دیگر بر روی پوست شود.

وجود گوشت اظافه بر روی پوست 

اگر بیمار از قبل دچار سوختگی شده باشد و نتیجه این سوختگی ایجاد گوشت اظافی بر روی پوست او باشد، بهتر است اصلا از لیزر به عنوان درمان استفاده نکند، به دلیل اینکه استفاده از لیزر برای درمان گوشت اظافه موجب ایجاد اسکار های خاصی بر روی پوست شود.

سابقه داشتن تبخال مکرر

در این بیماران بهتر است درمان لیزر صورت نگیرد و یا حتی اگر هم به هر دلیلی اصرار بر انجام لیزر بود بهتر است داروهای ضد تبخال مورد استفاده قرار بگیرد.

وجود جوش های چرکی و سابقه عفونت

در صورتی که بیمار دارای جوش چرکی یا عفونت در محل لیزر باشد، بهتر است از انجام لیزر شدیداً خودداری کند و تا زمان درمان عفونت لیزر را به تعویق بیاندازد.

برنزه کردن پوست

استفاده از روش های برنزه کردن مثل، استفاده از حمام آفتاب یا سولاریوم نیز می توان مانع انجام عمل لیزر بر روی پوست شود.

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید

داشتن سابقه بیماری لوپوس

به دلیل اینکه بیماری لوپوس پوست را به نور حساس می کند، بهتر است در  این بیماری لیزر انجام نشود.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی

منبع 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: