تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد| درمان تاول بعد از لیزر| عوارض جانبی لیزر

0

تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد

گاهی اوقات تعدادی از خانم ها و آقایان پس از لیزر موهای زائد خود دچار تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد می ‌شوند که البته یکی از عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد است. پوست یک بافت نرم و نسبتاً نازک در بدن است و هنگامی که هند پیس روی سطح پوست به حرکت در می آید تا به لیزر موهای زائد بپردازد نور لیزر به گرما تبدیل می ‌شود و باعث از بین رفتن فولیکول های مو خواهد شد. گرما، بخشی از فرایند برطرف کردن موهای زائد به کمک لیزر است که به تخریب فولیکول های مو می پردازد و از رشد مجدد آنها پیشگیری خواهد کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد| درمان تاول بعد از لیزر| عوارض جانبی لیزر پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد| درمان تاول بعد از لیزر| عوارض جانبی لیزر پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد| درمان تاول بعد از لیزر| عوارض جانبی لیزر نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

معمولا لیزر موهای زائد باعث بروز تورم و قرمزی خفیف پوست می شود که یکی از عوارض شایع لیزر است و طی مدت کوتاهی برطرف می ‌گردد اما تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد یکی از مواردی است که باعث نگرانی افراد می شود.

 

هنگامی که نور لیزر به مو برخورد می کند فرایند طبیعی برطرف شدن موهای زائد تکمیل خواهد شد اما در صورتی که نور لیزر بسیار قوی باشد گرمای تولید شده باعث سوختگی بافت پوست اطراف فولیکول های مو می شود. در این حالت پوست بدن سعی می ‌کند با ایجاد تاول پوستی به درمان سوختگی ها بپردازد و قسمت هایی از پوست را که دچار سوختگی شده ‌اند با به وجود آوردن تاول های برجسته پر از مایع خنک کند. سوختگی پوست و بروز تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد باعث بروز درد و التهاب پوست خواهد شد.

نور خورشید و تاول های پوستی پس از لیزر موهای زائد

side effects laser hair 1 - تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد| درمان تاول بعد از لیزر| عوارض جانبی لیزر

یکی دیگر از دلایل بروز تاول پوستی پس از لیزر موها این است که موضعی که تحت درمان قرار گرفته است در مقابل نور خورشید قرار بگیرد. پرتوهای خطرناک نور آفتاب می توانند باعث بروز تاول پوستی شود. همه افرادی که به لیزر موهای زائد صورت و بدن خود می پردازند باید سعی کنند از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید خودداری کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند اما اگر فرد مجبور باشد که از منزل بیرون برود باید از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی مناسب استفاده کند تا دچار آفتاب سوختگی و تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد نشود.

عفونی شدن تاول های پوستی

معمولاً به وجود آمدن تاول های پوستی پس از لیزر موهای یک پدیده خطرناک محسوب نمی ‌شود و هیچ گونه مشکل حادی را به وجود نمی آورد و طی مدت چند روز برطرف خواهد شد. مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه کرد این است که احتمال عفونی شدن تاول های پوستی وجود دارد که در این حالت می تواند خطرناک باشد و ریسک به وجود آمدن بافت اسکار را افزایش دهد. به همین دلیل اگر شما پس از لیزر موهای زائد بدن خود دچار تاول پوستی شده اید باید از پوشیدن شلوار و پیراهن تنگ خودداری کنید. در صورتی که تاول ترکیده باشد احتمال عفونت بافت وجود دارد و عفونت حاصل از ترکیدن تاول می تواند باعث بروز درد شدید شود و دوران بهبود آن به کندی سپری خواهد شد.

پیشگیری از تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد

شما می توانید به اشکال مختلفی از بروز تاول پوستی پیشگیری کنید. مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که متقاضی مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید سپس به یک مرکز لیزر معتبر که در زمینه لیزر موهای زائد تخصص دارد مراجعه کنید تا دچار عوارض شدید پس از لیزر نشوید. امروزه انواع مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارد که هر کدام برای یک نوع پوست مناسب هستند.

images 1 - تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد| درمان تاول بعد از لیزر| عوارض جانبی لیزر

معمولاً افرادی که پوست تیره یا موهای روشن دارند بیشتر دچار عوارض جانبی پس از لیزر موهای زائد خواهند شد. زیرا نور لیزر به جای آنکه توسط رنگدانه‌ های مو جذب شود توسط رنگدانه های موجود در پوست تیره جذب خواهد شد. در افرادی که رنگ موهای آنها روشن است و به خوبی دیده نمی شود از نور قوی تر لیزر استفاده می شود که در چنین حالتی احتمال آسیب دیدگی پوست وجود دارد.

از آنجایی که تاول پس از لیزر موهای زائد به علت بروز گرما به وجود می آید در صورتی که از ژل خنک کننده استفاده شود یا اینکه دستگاه لیزر دارای سیستم خنک کننده باشد ریسک بروز تاول پوستی به حداقل خواهد رسید. به همین دلیل قبل از این که برای لیزر موهای زائد بدن و صورت خود به مرکز لیزر مراجعه کنید اطمینان حاصل کنید که در آن مرکز از دستگاهی استفاده می ‌شود که دارای سیستم خنک کننده است. معمولا درد حاصل از لیزر موهای زائد بسیار خفیف است اما اگر احساس کردید که سطح درد شدید است و قادر به تحمل آن نیستید باید به اپراتور لیزر اطلاع بدهید. استفاده از کرم بی حس کننده می تواند به شما کمک کند که در طول درمان با لیزر دچار درد نشوید.

درمان تاول پوستی

سوختگی و تاول پوستی پس از لیزر معمولا جز سوختگی های درجه یک محسوب می شود و خفیف هستند. اگر دچار درد و ناراحتی حاصل از تاول پوستی شده ‌اید توجه کردن به نکات زیر می تواند به شما برای بهبود این مشکل کمک کند:

  • معمولاً تاول پوستی به علت گرمای لیزر به وجود آمده است و ایمن ترین روش برای کاهش میزان سوزش پوست این است که هر چه سریع تر به خنک کردن پوست بپردازید. هر چه زودتر فرایند خنک کردن پوست خود را شروع کنید زودتر از میزان درد و ناراحتی آن کاسته می شود و به این ترتیب فرایند ترمیم سوختگی پوست سریع تر آغاز خواهد شد. برای این کار از آب ولرم استفاده کنید اما توجه داشته باشید که نباید از آب سرد یا یخ استفاده نمایید.
  • در صورتی که درد حاصل از سوختگی و تاول پوست بسیار شدید باشد می تواند از قرص ایبوپروفن یا پاراستامول برای تسکین درد استفاده کنید.

laser hair removal rash - تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد| درمان تاول بعد از لیزر| عوارض جانبی لیزر

  • اگر چه شما می توانید به راحتی در منزل به درمان تاول پوستی پس از لیزر موها بپردازید در صورتی که احساس کردید وضعیت آسیب دیدگی پوست نگران کننده شده است حتما به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات مراقبتی اولیه انجام شود. پزشک به بررسی شدت آسیب دیدگی پوست می ‌پردازد و در صورت لزوم به تجویز داروهای متناسب با تاول و سوختگی پوست خواهد پرداخت. ممکن است پزشک استفاده از پماد آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت پوستی تجویز کند تا اگر تاول پوستی دچار عفونت شده است توانایی ترمیم خود را داشته باشد. برای تمیز کردن تاول های پوستی باید به آرامی آنها را بشویید و از ساییدن آن ها خودداری کنید.

به خاطر داشته باشید که پوست پس از لیزر موهای زائد بسیار حساس می شود و به همین دلیل باید کاملاً از آن مراقبت کنید تا ریسک بروز بافت اسکار و هرگونه آسیب دیدگی احتمالی به حداقل برسد. در صورتی که به لیزر موهای زائد صورت خود پرداخته اید و قصد بیرون رفتن از منزل را دارید از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی مناسب استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

منبع یک

منبع دو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: