آیا لیزر موهای زائد عوارض داره؟| عوارض جانبی لیزر| بهترین مرکز لیزر تهران

0

آیا لیزر موهای زائد یک روش ایمن است؟

تیغ کشیدن، استفاده از موم، اپیلاسیون و مواردی از این قبیل از جمله روش های قدیمی برای رفع موهای زائد صورت و بدن محسوب می شوند. لیزر موهای زائد به یک روش بسیار محبوب برای رفع موهای زائد بدن تبدیل شده است که نتایج حاصل از آن دائمی است و در مقایسه با سایر روش های موجود یک روش بدون درد محسوب می ‌شود که نتایج بسیار خوبی را به دنبال دارد. با این حال برخی از افراد در خصوص عوارض جانبی لیزر موهای ‌زائد نگران هستند و نمی دانند که آیا لیزر موهای زائد یک روش ایمن است یا خیر؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - آیا لیزر موهای زائد عوارض داره؟| عوارض جانبی لیزر| بهترین مرکز لیزر تهران پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - آیا لیزر موهای زائد عوارض داره؟| عوارض جانبی لیزر| بهترین مرکز لیزر تهران پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - آیا لیزر موهای زائد عوارض داره؟| عوارض جانبی لیزر| بهترین مرکز لیزر تهران نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

۰۸۳۷۲۴ 300x243 - آیا لیزر موهای زائد عوارض داره؟| عوارض جانبی لیزر| بهترین مرکز لیزر تهران

لیزر موهای زائد صورت یا لیزر کامل بدن ممکن است در تعداد کمی از افراد و عوارض جانبی همراه باشد. برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد به شرح زیر می باشند:

  • پس از لیزر موهای زائد ممکن است پوست موضعی که تحت درمان قرار گرفته است دچار التهاب شود. التهاب حاصل از لیزر شبیه راش پوستی است که پس از بند انداختن یا موم انداختن تجربه می کنید. این عارضه جانبی موقت است و پوست شما طی مدت کوتاهی به حالت عادی باز خواهد گشت.
  • خارش پوست یکی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد است و این وضعیت زمانی رخ می ‌دهد که به غیر از فولیکول های مو، سلول ‌های پوستی نیز تحت تاثیر لیزر قرار گرفته باشند. خارش پوست واکنش طبیعی بدن است و طی مدت چند ساعت برطرف خواهد شد.
  • در لیزر موهای زائد تعدادی از سلول های پوست که همان فولیکول های مو هستند آسیب می بیند و به همین دلیل بروز تورم و قرمزی پوست بعد از لیزر موهای زائد کاملا طبیعی است و شما پس از لیزر تورم و قرمزی پوست را تجربه خواهید کرد. این دو عارضه جانبی موقت هستند و مانند خارش پوست طی مدت چند ساعت برطرف خواهند شد.
  • درد، سوزن سوزن شدن و بی حسی نیز از عوارض جانبی لیزر موهای زائد محسوب می شوند که در موضعی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته است احساس می شود که خوشبختانه طی مدت چند ساعت پس از لیزر بهبود پیدا می کنند.

 

۱۵۳۶۴۱ - آیا لیزر موهای زائد عوارض داره؟| عوارض جانبی لیزر| بهترین مرکز لیزر تهران

  • در برخی موارد نادر ممکن است فردی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته است دچار تاول پوستی شود. در شرایطی که پوست حساسیت بسیار زیادی دارد حتی نور لیزر که ایمنی بالایی دارد می تواند باعث آسیب دیدگی پوست و بروز تاول پوستی شود.
  • ایجاد بافت اسکار یکی دیگر از عوارض جانبی لیزر موهای زائد است و زمانی به وجود می ‌آید که از تنظیمات نامناسب دستگاه لیزر استفاده شود. برای هر نوع پوست و هر قسمت از بدن باید از پارامترهای خاصی استفاده شود و در صورتی که این موضوع رعایت نشود ممکن است نور لیزر بسیار شدید باشد و ریسک بروز تشکیل بافت اسکار را مطرح کند.
  • تشکیل پوسته های قهوه ای روی پوست یکی دیگر از عوارض جانبی لیزر موهای زائد است و در موارد بسیار نادر رخ می دهد. این پوسته ها شباهت زیادی به پوست های حاصل از تاتو دائمی دارند. هنگامی که پوست آسیب می بیند بدن برای محافظت از آن شروع به تشکیل پوسته های ضخیم می کند که شباهت زیادی به بافت اسکار دارد و در صورت استفاده نامناسب از دستگاه لیزر به وجود خواهد آمد.
  • گاهی اوقات ممکن است موضوعی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته است مستعد بروز عفونت باشد. در صورتی که بهداشت فردی قبل و در طول جلسات لیزر موهای زائد رعایت نشود ریسک بروز عفونت افزایش خواهد یافت.
  • افرادی که پوست تیره دارند رنگدانه ملانین بیشتری در پوست آنها وجود دارد و از آنجایی که لیزر رنگدانه های مو را هدف قرار می دهد ممکن است به علت انرژی حاصل از گرمای لیزر پوست دچار سوختگی خفیف شود. اما احتمال آن که سوختگی پوست شدید باشد بسیار نادر است و در صورتی که از دستگاه لیزر مناسب پوست تیره استفاده شود می توان به راحتی از سوختگی پوست پیشگیری کرد.
  • هایپرپیگمنتیشن یکی دیگر از عوارض جانبی لیزر موهای زائد است که می ‌توان به طرز قابل توجهی از بروز آن پیشگیری کرد. گاهی اوقات ممکن است بنا به دلایلی پوست موضعی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته است تیره تر یا روشن تر از سایر نقاط بدن باشد. هنگامی که شما در طول روز بیرون می روید نور حاصل از آفتاب پوست را تحریک می ‌کند ملانین بیشتری تولید نماید و این مسئله باعث تیره شدن پوست خواهد شد. این واکنش مشابه زمانی رخ می دهد که نور لیزر در موضع تحت درمان متمرکز شده باشد. افزایش تولید ملانین در واکنش به تماس پوست ناحیه ‌ای که تحت لیزر قرار گرفته است با نور به وجود می ‌آید که به این وضعیت هایپرپیگمنتیشن گفته می شود.
  • هیپوپیگمنتیشن زمانی رخ می دهد که نور لیزر علاوه بر ملانین موجود در سلول ‌های مو، ملانین موجود در سایر سلول های پوستی را نیز هدف قرار دهد که در این حالت تخریب ملانین باعث می ‌شود که رنگ پوست موضعی که تحت درمان قرار گرفته است روشن تر از سایر نقاط بدن باشد.

آیا لیزر موهای زائد باعث بروز سرطان می شود؟

۱۵۳۷۴۸ 300x246 - آیا لیزر موهای زائد عوارض داره؟| عوارض جانبی لیزر| بهترین مرکز لیزر تهران

پاسخ این سوال منفی است و لیزر موهای زائد باعث بروز سرطان نخواهد شد حتی در برخی موارد می تواند به درمان تعدادی از ضایعاتی که در مرحله پیش از سرطان قرار دارند کمک کند. از آنجایی که پرتوهای لیزر فقط برای فولیکول های مو های زائد متمرکز می شوند به هیچ عنوان ریسک بروز سرطان را مطرح نمی کنند.

آیا می توان در دوران بارداری به لیزر موهای زائد پرداخت؟

پاسخ این سوال منفی است. لیزر موهای زائد در دوران بارداری پیشنهاد نمی شود زیرا هیچ گونه تحقیقی در خصوص تاثیرات لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است و نمی دانیم که آیا لیزر بر روی جنین تاثیر می گذارد یا خیر. پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که پس از اتمام دوران بارداری برای لیزر موهای زائد به مرکز لیزر مراجعه کنند تا ریسک بروز خطرات احتمالی به صفر برسد.

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

پاسخ این سوال منفی است و لیزر موهای زائد به هیچ عنوان باعث ناباروری افراد نمی شود. لیزر موهای زائد به روش سریع و بسیار ایمن است که به راحتی به رفع موهای زائد صورت و سایر نقاط بدن از قبیل دست، پا، زیر بغل، ناحیه بیکینی، کمر، پهلو و مواردی از این قبیل می پردازد. از آنجایی که عوارض جانبی لیزر موهای زائد بسیار نادر است احتمال بروز آن بسیار کم است حتی اگر هرگونه عارضه جانبی به وجود بیاید طی مدت کوتاهی از بین خواهد رفت و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و شما می توانید با خیال راحت به لیزر موهای زائد بدن خود بپردازید.

مترجم: لیلا عبدالملکی
منبع

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: