عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم

0

حقایقی درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در میان افرادی که به دنبال یک راه حل دائمی و قطعی برای برطرف کردن موهای زاید خود و خواهان ظاهری بهتری هستند محبوبیت بسیار بالایی دارد. استفاده از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد باعث می شود که فولیکول های مو از بین بروند و به این ترتیب از رشد موهای زائد جلوگیری خواهد شد. افرادی که قصد لیزر موهای زائد خود را دارند باید با عوارض جانبی لیزر موهای زائد و شایعاتی که در خصوص این روش بی نظیر برای برطرف کردن موهای زائد مطرح شده است آشنایی پیدا کنند و اطلاعات کامل و جامعی را به دست بیاورند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در اکثر افراد لیزر یک روش ایمن و موثر برای برطرف کردن موهای زائد نواحی مختلف بدن است که می تواند موهای زائد را برای همیشه برطرف نماید. اگر شما هم قصد دارید موهای زائد خود را لیزر کنید و می خواهید که با عوارض جانبی لیزر موهای زائد آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آیا لیزر موهای زائد یک روش ایمن است؟

اکثر افرادی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند ادعا می ‌کنند که لیزر یک روش ایمن برای برطرف کردن موهای زائد آنها است و می ‌تواند به خوبی موهای زبر و سیاه شان را برطرف نماید و هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی در ارتباط با این روش در بلند مدت گزارش نشده است. با این حال برخی از افرادی که متقاضی درمان با لیزر بوده اند ممکن است پس از لیزر موهای زائد عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنند.

۲۱۴۵۱۷ - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پوست حساسی دارند بهتر است از اپراتور لیزر بخواهید قبل از شروع فرایند لیزر موهای زائد روی ناحیه مورد نظر به صورت آزمایشی یک قسمت از بدن شما را لیزر کند تا واکنش پوست تان را ارزیابی نماید. افرادی که قصد لیزر موهای زائد خود را دارند باید به یک مرکز لیزر معتبر که از اپراتورهای باتجربه و دستگاههای لیزر تخصصی استفاده می کنند مراجعه نمایند.

در برخی از افراد پوست قسمتی که لیزر شده است تا چند روز قرمز و احساس خواهد بود که این حس به صورت درد ناشی از افتاب سوختگی توصیه می گردد اما به طور کلی درمان با لیزر یک روش دردناک نیست.

آیا می دانید عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد نیز با عوارض جانبی همراه است که اکثر افراد این عوارض را به صورت خفیف و موقت تجربه می کنند اما در صورتی که این عوارض جانبی مدت زیادی باقی بماند باید با متخصص پوست و مو مشورت کرد. برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد به شرح زیر می باشد:

  • لیزر موهای زائد، فولیکولوهای مو در یک ناحیه خاص را از بین می برد . هنگامی که نور لیزر توسط رنگدانه های مختلفی که در فولیکول ها قرار دارند جذب می شود فولیکول آسیب می بیند و بدن به این پدیده واکنش نشان خواهد داد اکثر افرادی که لیزر کرده اند این وضعیت را به صورت قرمزی و التهاب پوست تجربه می ‌کنند.
  • قرمزی و تورم پوست از عوارض جانبی شایع لیزر موهای زائد محسوب می شود که معمولاً طی مدت کوتاهی برطرف خواهد شد. برخی از افراد قرمزی و تورم پوست پس از لیزر را شبیه قرمزی ناشی از موم انداختن توصیف می کنند.
  • در برخی از مراکز لیزر از پماد بی حسی موضعی استفاده می شود تا متقاضی درمان با لیزر دچار درد و ناراحتی نشود. به طور کلی قرمزی و التهاب بدن پس از چند ساعت برطرف خواهد شد البته می توان برای تسریع این فرایند از کمپرس یخ یا دوش آب سرد استفاده کرد.
  • برخی از افراد در ناحیه‌ ای که لیزر شده است پوسته ریزی را تجربه خواهند کرد. این وضعیت یک مشکل کوچک است اما برای برخی از افراد ناخوشایند خواهد بود. گاهی اوقات پوسته ریزی می تواند باعث تشکیل بافت اسکار شود. پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد شما می ‌توانید با مراقبت از پوست و استفاده از کرم مرطوب کننده از بروز چنین مشکلی پیشگیری نمایید.
  • برخی از افرادی که موهای زائد خود را لیزر کرده اند متوجه می ‌شوند که رنگ پوست آنها در ناحیه ای که درمان شده است تغییر کرده و ممکن است رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد روشن تر یا تیره تر شود. افرادی که رنگ پوست آنها روشن است ممکن است شاهد تیرگی پوست باشند افرادی که رنگ پوست آنها تیره است ممکن است رنگ پوست شان روشن شود. افرادی که رنگ پوست آنها تیره تر است بیشتر دچار تغییر در رنگ دانه های پوستی خواهند شد البته جای نگرانی وجود ندارد زیرا این تغییرات پوستی با گذر زمان برطرف می شوند و پوست به حالت طبیعی بر خواهد گشت.
  • معمولاً برای لیزر موهای زائد از پرتوهای لیزر که طول موج کوتاهی دارند استفاده می شود و به متقاضی درمان با لیزر عینک مخصوص چشم داده خواهد شد. اما در برخی موارد که اپراتور لیزر بی تجربه است و از عینک محافظ چشم استفاده نمی شود ریسک بروز آسیب دیدگی چشم وجود دارد. این مسئله در مواردی که از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد صورت استفاده می شود بیشتر مطرح می گردد. فردی که متقاضی درمان با لیزر است و اپراتور لیزر باید حتما از محافظ چشم استفاده کنند تا ریسک آسیب دیدگی چشم به صفر برسد.

۱۴۱۰۲۹ - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم

  • از آن جایی که در لیزر موهای زائد، فولیکول های مو از بین می ‌روند احتمال بروز عفونت پوستی وجود دارد در چنین وضعیتی باید پوست به طور کامل درمان گردد تا دچار آسیب دیدگی بیشتر نشود.
  • اگر پس از لیزر شما دچار علایم و نشانه های عفونت شدید باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در چنین حالتی پزشک به شما پماد آنتی‌ بیوتیک می ‌دهد تا عفونت پوست برطرف شود.

گاهی اوقات لیزر موهای زائد باعث به وجود آمدن عوارضی می ‌شود که معمولاً شیوع چندانی ندارند این عوارض به شرح زیر می باشد:

  • در صورتی که اپراتور لیزر با دستگاه لیزر آشنایی نداشته باشد و کار خود را به طور صحیح انجام دهد احتمال بروز سوختگی و تاول پوستی پس از لیزر موهای زائد مطرح خواهد شد. اما در صورتی که فرایند لیزر موهای زبر و سیاه بدن توسط اپراتور با تجربه انجام شود احتمال بروز سوختگی و تاول پوستی به حداقل خواهد رسید.
  • از آن جایی که نور لیزر به گرما تبدیل می شود در برخی از مراکز لیزر موهای زائد از ژل خنک کننده استفاده خواهد شد اما ما با استفاده از جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد که دارای سیستم خنک کننده هستند حس خوبی را برای شما به وجود خواهیم آورد که این فرآیند از سوختگی پوست جلوگیری خواهد کرد.
  • تشکیل بافت اسکار یکی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد نیست اما در صورتی که اپراتور لیزر مرتکب اشتباه شود احتمال تشکیل بافت اسکار در ناحیه ای که درمان شده است وجود خواهد داشت، این در حالی است که با تجربه بودن اپراتور لیزر از بروز چنین مسئله ‌ای پیشگیری خواهد کرد.
  • در صورتی که شما پس از درمان با لیزر به خوبی از پوست خود مراقبت نکنید ریسک تشکیل بافت اسکار افزایش خواهد یافت.
  • باید با پوستی که لیزر شده است مانند پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده برخورد کرد تا ریسک آسیب دیدگی بیشتر آن کاهش یابد. این امر بدین معنا است که باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری نمایید و به طور منظم پوست خود را به لحاظ علائم و نشانه های عفونت بررسی کنید.
  • به طور کلی در صورتی که شما به یک مرکز لیزر معتبر مراجعه کنید ریسک بروز عوارض جانبی لیزر موهای زائد به حداقل خواهد رسید پس در انتخاب مرکز لیزر دقت کافی داشته باشید.

لیزر واقعا موهای زائد را برطرف می کند؟

لیزر موهای زائد یک روش عالی برای برطرف کردن موهای زبر و سیاه بدن است و می ‌تواند به شما پوستی تمیز و لطیف هدیه دهد. معمولا اکثر افرادی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند پس از چند ماه متوجه می ‌شوند که پوست آنها کاملا تمیز و بدون مو شده است. اکثر افراد به چند جلسه درمان با لیزر نیاز دارند تا بتوانند به نتایج رضایت ‌بخشی دست پیدا کنند و موهای زائد آنها برای همیشه برطرف شود.

پس از چند جلسه اول شما متوجه می ‌شوید که موهای زائد تان نازک تر و روشن تر شده است و در صورتی که دوران درمان با لیزر را تکمیل کنید از رشد آنها به طور کامل پیشگیری خواهد شد.

به طور کلی میزان اثر گذاری لیزر بر روی موهای تیره بیشتر از افرادی که رنگ موهای آنها بلوند، قرمز یا خاکستری است نتیجه ای از درمان با لیزر نخواهند گرفت زیرا رنگدانه‌ های کمی در موهای آنها وجود دارد و نور لیزر توانایی اثر گذاری بر روی آنها را نخواهد داشت.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

آیا می توان در دوران بارداری موهای زائد را لیزر کرد؟

۱۴۰۹۴۰ 300x195 - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم

متخصصان لیزر موهای زائد را در دوران بارداری توصیه نمی کنند زیرا هنوز دانشمندان به طور دقیق نمی دانند که عوارض جانبی لیزر موهای زائد بر جنین چیست و هیچ تحقیقی در خصوص ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است.

در دوران بارداری سطح هورمون های بدن دستخوش تغییر می شود و معمولا اکثر خانم ‌ها در این دوران دچار پرمویی خواهند شد و با توجه به رشد زیاد مو های زائد و ظاهر ناخوشایندی که به وجود می ‌آورد اکثر خانم های باردار تصمیم می ‌گیرند به لیزر موهای زائد خود بپردازند اما هنگامی که به مراکز لیزر مراجعه می ‌کنند با این پاسخ مواجه می شوند که ‘شما در دوران بارداری به سر می برید و باید تا اتمام این دوران صبر کنید سپس برای لیزر موهای زائد خود اقدام کنید زیرا هنوز عوارض جانبی لیزر موهای زائد بر جنین تایید یا تکذیب نشده است’ به همین دلیل از خانم‌ های باردار خواسته می ‌شود که پس از دوران بارداری و زایمان برای لیزر مراجعه کنند تا برنامه لیزر موهای زائد آن ها شروع شود.

آیا می توان در دوران شیر دهی موهای زائد را لیزر کرد؟

با توجه به تغییراتی در دوران بارداری در بدن رخ می ‌دهد و سطح هورمون های بدن افزایش پیدا می ‌کند اکثر خانم ها دچار پرمویی می شوند و تصمیم می گیرند که پس از زایمان برای لیزر موهای زائد خود به مراکز لیزر مراجعه کنند.

برخی از پزشکان عقیده دارند که لیزر موهای زائد در دوران شیردهی هیچ تاثیری بر روی نوزاد نخواهد داشت اما برخی دیگر توصیه می کنند که خانم ها تا پایان دوران شیردهی صبر کنند سپس موهای زائد خود را لیزر کنند زیرا هنوز نمی ‌دانیم که آیا نور لیزر تأثیری بر روی نوزادی که شیر می خورد دارد یا خیر.

آیا آقایان نیز می توانند از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند؟

با توجه به افزایش محبوبیت روز افزون لیزر موهای زائد امروزه آقایان نیز متقاضی درمان با لیزر هستند. تا همین چند سال پیش تصور می ‌شد که لیزر فقط مخصوص خانم ها است و فقط آنها می توانند از این فناوری جدید برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند. اما امروز شاهد آن هستیم که آقایان از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد صورت، پشت گردن، زیر بغل، قفسه سینه، کمر، و ناحیه تناسلی خود استفاده می کنند.

images 5 - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم

شاید شما هم شنیده باشید که لیزر موهای زائد باعث ناباروری آقایان می شود اما چنین چیزی واقعیت ندارد زیرا نور لیزر اصلاً توانایی تأثیر گذاری بر روی اندام های جنسی آقایان را ندارد و هیچ مشکلی برای باروری و توانایی جنسی آنها به وجود نخواهد آورد.

شایعاتی درباره لیزر موهای زائد

با توجه به محبوبیت لیزر موهای زائد شایعاتی در این خصوص به گوش می رسد که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

    • برخی از افراد در ادعایی عجیب اعلام کرده ‌اند که لیزر باعث بروز سرطان می شود. نور لیزر به نحوی طراحی شده است که از سلول‌ های پوست عبور می ‌کند و فقط فولیکول های مو که درون پوست هستند را هدف قرار می ‌دهد. نوری که در لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد مقدار کمی تشعشع دارد اما این تشعشعات آنقدر کم است که هیچ گونه خطری برای اندام های داخلی بدن ندارد و تاکنون هیچ گونه مدرکی دال بر خطرناک بودن لیزر و بروز سرطان ارائه نشده است.
    • برخی از افراد ادعا می ‌کنند که لیزر موهای زائد به ویژه لیزر موهای زائد اندام های تناسلی آقایان و خانم ها باعث ناباروری آنها می شود اما واقعیت این است که لیزر فقط به درون پوست نفوذ می کند و تحت هیچ شرایطی توانایی نفوذ به درون اندام های داخلی بدن را ندارد. معمولا لیزر موهای زائد یک روش ایمن است و حتی اگر در نقاط حساس بدن مورد استفاده قرار بگیرد هیچ گونه عوارض جانبی را به وجود نخواهد آورد.

۱۴۰۹۵۵ 300x195 - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم

  • امروز دستگاه های لیزر خانگی به بازار عرضه شده اند که برخی از افراد اقدام به خریداری آنها کرده ‌اند تا به لیزر موهای زائد خود بپردازند زیرا تصور می ‌کنند که نیازی به متخصص پوست و مو ندارند. استفاده از دستگاه های خانگی لیزر موهای زائد نتایج مطلوب را به وجود نمی آورد و فقط باعث می شود موهای زائد شما روشن تر یا نازک تر رشد کنند. این دستگاه ها به اندازه دستگاه هایی که در مراکز لیزر مورد استفاده قرار می گیرند اثر گذاری ندارند و نتایج مطلوبی را به بار نخواهد آورد.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که شما دچار عوارض جانبی لیزر موهای زائد شده باشید باید به پزشک مراجعه کنید تا علائم و نشانه هایی که دارید را کنترل کند. معمولاً می ‌توان با استفاده از کمپرس سرد میزان قرمزی و تورم پوست را کاهش داد اما در صورتی که دچار تاول پوستی یا عفونت پوستی شده باشید مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

۱۴۱۰۱۰ 300x210 - عوارض جانبی لیزر موهای زائد| رازهای برملا شده درباره لیزر موهای زائد| بهترین مرکز لیزر موهای زائد+فیلم

در صورتی که هر چه زودتر برنامه درمان خود را آغاز کنید می توانید از بروز تغییرات دائمی در پوست پیشگیری نمایید. اگر تصمیم به بارداری دارید باید قبل از شروع برنامه لیزر موهای زائد خود با پزشک تان صحبت کنید زیرا برای این که موهای زائد شما به طور کامل از بین بروند به چند جلسه درمان با لیزر نیاز خواهید داشت که در صورت باردار بودن امکان انجام جلسات لیزر وجود نخواهد داشت زیرا هیچ اطلاعاتی در خصوص عوارض جانبی لیزر موهای زائد بر جنین ارائه نشده است.

اگر شما هم از تیغ کشیدن و شیو کردن های مکرر خسته شده اید یا اینکه دچار عوارض جانبی حاصل از موم انداختن می ‌شوید می ‌توانید از لیزر برای برطرف کردن دائمی موهای زائد خود استفاده کنید و برای همیشه پوستی تمیز و لطیف داشته باشید.

ما با استفاده از آخرین دستگاه های تولید شده در عرصه فناوری لیزر و استخدام اپراتورهای باتجربه به شما برای دستیابی به آنچه که انتظارش را دارید کمک می ‌کنیم تا پوستی تمیز و بدون مو داشته باشید و با خیال راحت هر نوع لباسی که دوست دارید را بپوشید و دیگر دغدغه دیده شدن موهای زاید خود را نداشته باشید.

خلاصه

از لیزر موهای زائد به عنوان یک روش ایمن و موثر یاد می شود و در صورتی که به طور صحیح موهای زائد لیزر شوند همه افراد می ‌توانند متقاضی درمان با این روش بی نظیر باشند. معمولا چند جلسه طول می کشد تا موهای زائد به طور کامل از بین بروند پس باید همه جلسات لیزر را تکمیل کرد.

برخی از افراد دچار عوارض جانبی خفیفی از قبیل قرمزی، تورم و التهاب پوست می شوند که معمولاً طی مدت کوتاهی برطرف خواهد شد. باید همه جلسات درمان با لیزر موهای زائد را تکمیل کرد تا در نهایت نتایج مطلوب به دست بیاید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: