درم ابریژن (جوان سازی ) به چه منظور استفاده می شود ؟

0
ابریژن جوان سازی به چه منظور استفاده می شود ؟ - درم ابریژن (جوان سازی ) به چه منظور استفاده می شود ؟
درم ابریژن (جوان سازی ) به چه منظور استفاده می شود ؟

درم ابریژن برای درمان برخی از مشکلات پوستی ، نقص ها و آسیب دیدگی لایه بیرونی پوستی  استفاده می شود و در برخی موارد نسبت به سایر عمل ها اثر بخشی بهتری نیز دارد . نوع و وضعیت پوست، میزان تجربه دکتر ، استفاده از نوع برس و شیوه زندگی  بعد از عمل می تواند در آثار کوتاه مدت و بلند مدت این روش تاثیر گذار باشد  .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - درم ابریژن (جوان سازی ) به چه منظور استفاده می شود ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - درم ابریژن (جوان سازی ) به چه منظور استفاده می شود ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - درم ابریژن (جوان سازی ) به چه منظور استفاده می شود ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

درم ابریژن در چه مواردی موثر است ؟

برطرف نمودن جای جوش ؛ درم ابریژن در بهبود جای جوش های سطحی موثر است. برای رفع جای جوش های عمیق تر علاوه بر استفاده از درم ابریژن ممکن است نیاز به انوع دیگری از درمان باشد .

 

پس از جراحی یا جراحت ؛ انجام درم ابریژن 8 تا 12 هفته پس از جراحی یا جراحت می تواند موثر واقع شود (اگر چه بیشتر زخم های بعد از 6 ماه به خودی خود بهبود و یا محو می شوند ).

 

تومورها ؛ برخی تومورهای سطحی بر روی پوست با استفاده از درم ابریژن بطور کامل برداشته می شوند ، اما بسیار به ندرت از این روش  استفاده می شود.

 

تغییر رنگ پوست ؛ هنگامی که درم ابریژن با یک عامل سفید کننده و تریتینوئین (Retin-A) استفاده سود ، می تواند سطح پوست را یک دست کند و تغییرات رنگ پوست را نیز برطرف کند .

 

رفع چین و چروک های جزئی ؛ درم ابریژن در برطرف کردن چین و چروک های عمیق تاثیری ندارد . اما ممکن است چین و چروک های اطراف دهان و چشم را بهبود بخشد.

 

اثر گذاری درم ابریژن برای برطرف کردن جای زخم، تومورهای پوستی و خالکوبی  دائمی است . اما ممکن است در تغییر رنگ و بافت پوست ناشی از پیری و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تاثیر کمتری داشته باشد  .

 

عوارض جانبی درم ابریژن

عوارض جانبی موقت و رایج درم ابریژن عبارتند از:

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

  • زخم
  • قرمزی (معمولا در عرض 6 تا 12 هفته از بین میرود )
  • تورم
  • تشدید آکنه یا کیست های کوچک (این مشکلات اغلب با استفاده از ترتینوئین درمان می شوند)
  • افزایش تغییر رنگ پوست ، چندین هفته پس از انجام درم ابریژن ، پوست ناحیه تحت درمان ممکن است نسبت به اطراف پوست تیره تر (هیپرپیگمانتاسیون) شود .
  • حساسیت پوست در مقابل نور خورشید

 

عوارض غیر شایع عبارتند از:

  • اسکار ، خطر ابتلا به زخم با ساییدگی های عمیق تر افزایش می یابد و در مناطق استخوانی بیشتر اتفاق می افتد . افرادی که برای درمان آکنه از ایزوترتینوئین استفاده کرده اند بیشتر در معرض خطر ابتلا به اسکار قرار دارند .
  • قرمزی پایدار
  • تغییر رنگ پوست طولانی مدت
  • آسیب های بافتی در نتیجه انجماد بیش از حد (بهنگام استفاده از اسپری منجمد کننده ).
  • عفونت ، اگر چه این امری نادر محسوب می شود اما اگر اطراف دهان یا تمام صورت تحت درمان قرار گیرد معمولا قبل از درمان نوعی داروی ضد ویروسی تجویز می شود .

 

درم ابریژن موجب جراحت و آسیب پوستی می شود  . بهتر است خود را برای رویارویی با این مشکلات آماده کنید و به سرعت به درمان با این مشکلات بپردازید . پس از درمان و برای پیشگیری از بروز عفونت دستورات پزشک را با دقت انجام دهید .

پس از انجام درم ابریژن برای مراقبت پوست در مقابل نور خورشید باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید . استفاده نکردن از ضد آفتاب می تواند موجب آسیب دیدگی شدید پوست شود .

مترجم : مرضیه کبیری فر

لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: