جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟

0

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را بیشتر بشناسیم!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

قبل از این که علوم پزشکی زیبایی تا به این حد پیشرفت کند، خیلی از مادران زمانی که فرزند خود را به دنیا می آوردند، سر او را محکم می بستند تا گوش هایش به عقب برگردانده شود و به این ترتیب از زشت شدن آن جلوگیری کنند.

اما این کار ممکن بود صدمه های جبران ناپذیری وارد کند و خیلی وقت ها هم اصلا موثر واقع نمی شد.

سال ها از این دوران گذشته است و امروزه همه می دانیم که جراحی زیبایی گوش یا همان اتوپلاستی می تواند به سادگی این مشکل را برطرف کند. در این مقاله از وب سایت زیبان می خواهیم به جراحی اتوپلاستی گوش اشاره کنیم و بگوییم که این کار چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد. اگر مدت هاست که با این معضل دست و پنجه نرم می کنید و تصمیم دارید که جراحی زیبایی گوش را انجام دهید، توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

.jpg - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟

چه چیزی باعث برجسته شدن گوش ها می شود؟

گوش بیرونی باید حداقل با زاویه 21 الی 30 درجه نسبت به کناره های سر قرار بگیرد. چنانچه این زاویه بیشتر از 30 درجه باشد گوش ها خم زیادی رو به بیرون بر می دارند و به اصطلاح بل‌بل می شوند.

این اتفاق می تواند در اثر ژنتیک باشد یا فرد بیماری هایی داشته باشد که روی رشد غضروف های گوش تأثیر بگذارند. حتی ممکن است آسیب های فیزیکی موجب ایجاد این مشکل شده باشد. هرکدام از این عوامل هم ممکن است یک، یا هر دو گوش را تحت تأثیر قرار بدهند. اما به هر صورت به یاد داشته باشید که داشتن گوش های برجسته و بیرون زده، روی قدرت شنوایی فرد تأثیری خاصی نمی گذارد.

گوش های برجسته می توانند ارثی باشند اما به شکل تصادفی در افراد ایجاد می شوند. تقریبا 30 درصد از کودکانی که با گوش برجسته و بیرون زده به دنیا می آیند در ابتدای زمان تولد گوش های نرمالی داشته اند. اما شکل آنها ظرف 3 ماه اول زندگی، کم کم دچار تغییر شده است.

اتوپلاستی چیست؟

اتوپلاستی همان جراحی زیبایی گوش است که روی قسمت خارجی گوش که قابل مشاهده است و با نام لاله گوش شناخته می شود، صورت می گیرد.

لاله گوشت شامل یک سری بافت های غضروفی است که پوستی رویشان کشیده است. لاله گوش قبل از تولد نوزاد شروع به رشد می کند و تا چند سال بعد از تولد هم همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

اگر لاله گوش به درستی رشد نکند و شکل نگیرد، ممکن است نیاز به اتوپلاستی برای تغییر سایز، مکان یا شکل کلی گوش هایتان داشته باشید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

انواع جراحی زیبایی گوش            

چند نوع مختلف از اتوپلاستی یا همان جراحی زیبایی گوش ها وجود دارد:

دوره های آموزش آنلاین 2022 04 20T143717.349 - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟
جراحی زیبایی گوش

بزرگ کردن گوش: برخی از افراد ممکن است گوش های خیلی کوچکی داشته باشند که به نظر به اندازه ی کافی رشد نکرده است. در چنین شرایطی می توان از جراحی بزرگ کردن گوش برای افزایش سایز گوش بیرونی خود استفاده کنند.

  • جراحی Ear Pinning: این نوع از اتوپلاستی در واقع گوش ها را به سر نزدیک تر می کند. این نوع جراحی زیبایی گوش به درد کسانی می خورد که گوش هایشان از سرشان فاصله ی زیادی دارد و از رو به رو هم کاملا مشخص است.
  • کاهش سایز گوش: نوعی عارضه به نام ماکروتیا وجود دارد که در طول آن، گوش های فرد از حالت عادی بزرگ تر هستند. افرادی که به ماکروتیا مبتلا هستند، بهتر است اتوپلاستی کاهش سایز گوش را انجام دهند تا این معضل برطرف شود.

جراحی زیبایی گوش برای چه کسانی مناسب است؟

اتوپلاستی معمولا برای گوش هایی استفاده می شود که شرایط زیر را دارند:

  • گوش هایی که زیاده از حد از کناره های سر بیرون زده اند
  • گوش هایی که از حد نرمال بزرگتر یا کوچکتر هستند
  • گوش هایی به واسطه صدمه دیدن، تروما، مشکلات ساختاری مادرزادی و غیره، حالت غیرطبیعی دارند

.jpg - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟

علاوه بر اینها، برخی از افراد هم هستند که پیش از این جراحی زیبایی گوش انجام داده اند اما از نتیجه عمل راضی نیستند و مایلند دوباره آن را انجام دهند.

کاندیداها مناسب برای انجام اتوپلاستی عبارتند از:

  • افراد بالای 5 سال. 5 سالگی زمانی است که گوش ها تقریبا تا 90 درصد به اندازه نهایی خود در بزرگسالی رسیده اند. به همین خاطر از این سن به بعد می توان اتوپلاستی را انجام داد.
  • افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند. داشتن یک بیماری پنهان می تواند شانس بروز عوارض جانبی را زیاد کند و روی فرآیند بهبود زخم های بعد از عمل اثر منفی داشته باشد.
  • غیرسیگاری ها. سیگار می تواند جریان خون و روند خود ترمیمی بدن را کُند کند.

جراحی اتوپلاستی چگونه انجام می شود؟

اتوپلاستی معمولا یک نوع عمل جراحی سرپایی است و بین 1 الی 3 ساعت طول می کشد. البته این مدت زمان به شرایط بیمار و پیچیده بودن جراحی بستگی دارد.

نوجوانان و بزرگسالان ممکن است تحت بیحسی موضعی با یک آرامبخش قرار بگیرند. در برخی موارد البته به بیهوشی عمومی نیاز است. بیهوشی عمومی برای بچه های جوان تر که می خواهند اتوپلاستی انجام دهند مناسب تر است.

دوره های آموزش آنلاین 2022 04 20T143626.253 - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟
جراحی زیبایی گوش

تکنیک هایی که برای جراحی زیبایی گوش به کار می رود، بستگی زیادی به نوع اتوپلاستی دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی اشاره ای به این موضوع داشته باشیم، باید بگوییم که اتوپلاستی شامل مراحل زیر است:

  • ایجاد یک برش روی پشت گوش یا داخل گوش
  • دستکاری بافت گوش که ممکن است شامل برداشتن غضروف یا پوست باشد، یا این که غضروف و سوراخ گوش را با استفاده از بخیه های دائمی، تغییر شکل می دهند. یا این که غضروف گوش را پیوند می زنند.
  • با استفاده از بخیه، برش را می بندند.

 

نتیجه جراحی زیبایی گوش

بعد از گذراندن دوره نقاهت بانداژها از روی گوش برداشته می شوند و بلافاصله می توانید تغییرات ایجاد شده در گوش خود را ببینید. این تغییرات به وجود آمده دائمی هستند. اما اگر از نتیجه راضی نبودید، همیشه امکان انجام جراحی های اصلاحی بعد از مدتی هست.

مراقبت های پیش از جراحی زیبایی گوش

پیش از جراحی باید حتما با پزشک درمانگر خود در مورد اتوپلاستی مشورت کنید. در طول اولین جلسه ملاقات، پزشک احتمالا کارهای زیر را انجام می دهد:

  • بررسی سابقه پزشکی. آماده باشید تا به سوال هایی که پزشک درمانگر در مورد مشکلات سلامت قبلی و فعلی از شما می پرسد، پاسخ دهید. مخصوصا اگر به عفونت گوش مبتلا هستید به پزشک اطلاع دهید. جراح همچنین در مورد داروهایی که در حال مصرف آنها هستید از شما سوال می کند. همچنین به بررسی سابقه جراحی هایی که انجام داده اید نیز می پردازد.
  • معاینه فیزیکی. برای تعیین گزینه های درمانی، پزشک گوش های شما را مورد بررسی قرار می دهد تا وضعیت ظاهری آن را ارزیابی کند. از جمله جای قرار گیری آنها، اندازه، شکل و قرینگی. البته پزشک ممکن است برای پرونده پزشکی، چند عکس هم از گوش های شما بگیرد.
  • صحبت در مورد انتظارات از عمل. این نکته بسیار مهم است که پیش از انجام جراحی زیبایی، در مورد نتیجه ای که انتظار دارید از اتوپلاستی بگیرید با پزشک مشورت کنید و مطمئن شوید که از تمام خطرات و ریسک های این جراحی مطلع هستید و در مورد آنها از پزشک سوال بپرسید.

.jpg - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟

بعد از این بررسی های اولیه، اگر فرد مناسبی برای انجام جراحی زیبایی گوش بودید، پزشک به شما توصیه هایی می کند که باید تا شروع جراحی آنها را رعایت کنید. از جمله:

غذا و دارو

پیش از اتوپلاستی باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی خودداری کنید. چراکه این داروهای می توانند موجب رقیق شدن خون و افزایش خونریزی شوند.

پیشگیری های دیگر

مصرف دخانیات می تواند جریان خون را در پوست کاهش دهد و روند طبیعی بهبود زخم ها در بدن را کُند نماید. اگر سیگار می کشید، بهتر است از مدتی قبل از جراحی و در حین روند بهبود بعد از جراحی، حداقل موقتا مصرف هرگونه دخانیات را متوقف کنید.

همچنین بهتر است یک نفر همراه داشته باشید تا شما را به بیمارستان برساند و بعد شما را به خانه برگرداند تا با خیالی آسوده استراحت کنید.

مراقبت های بعد از جراحی اتوپلاستی

بعد از جراجی، روی گوش شما بانداژ خواهد شد. مطمئن شوید که این بانداژ تمیز و خشک است. در ادامه، بهتر است که در دوره ی نقاهت خود کارهای زیر را انجام دهید:

  • از لمس یا خارش گوش خود اجتناب کنید.
  • به هنگام خواب، پوزیشنی را انتخاب کنید که روی گوشتان فشار نیاورد.
  • لباس هایی را برای پوشیدن انتخاب کنید که نیازی نباشد آن ها را از بالای سرتان رد کنید. لباس های دکمه دار بهترین گزینه هستند.

در برخی مواقع ممکن است نیاز به برداشتن بخیه ها باشد. پزشک جراحتان در این مورد با شما صحبت خواهد کرد. برخی از بخیه ها هم به مرور زمان، جذب می شوند و نیازی به برداشتن آن ها نیست.

دوره های آموزش آنلاین 2022 04 20T143545.235 - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟
جراحی زیبایی گوش

عوارض جراحی زیبایی گوش ( اتوپلاستی)

مثل هر عمل جراحی دیگری، اتوپلاستی هم ممکن است یک سری عوارض داشته باشد. رایج ترین عوارض ناشی از جراحی گوش شامل موارد زیر است:

  • زخم. رخم های جراحی زیبایی گوش دائمی هستند اما خوشبختانه پشت چین و شکن های گوش پنهان می شوند و نمود بیرونی ندارند.
  • قرینه نشدن گوش ها. این افتاق می تواند در نتیجه تغییراتی باشد که در حین پروسه بهبود زخم ها صورت می گیرد. البته اگر پزشکی که به او مراجعه کرده اید نیز کارش را به خوبی انجام ندهد ممکن است گوش های شما را به شکل قرینه در نیاورد. (پس حتما در انتخاب مرکز درمانی دقت کافی داشته باشید)
  • تغییر در حس پوست گوش. در طول جراحی زیبایی گوش، تغییر جایگاه گوش ها می تواند موقتا روی حس پوست این ناحیه اثر بگذارد. البته به ندرت اتفاق می افتد که این تغییرات حسی دائمی باشند.
  • واکنش های آلرژیک. امکان آن وجود دارد که به نوار پانسمان جراحی یا دیگر موادی که در حین جراحی مورد استفاده قرار می گیرند حساسیت داشته باشید و بدنتان نسبت به آنها واکنش نشان دهد.
  • مشکلات مربوط به بخیه ها. بخیه هایی که برای حفظ ظاهر جدید گوش ها مورد استفاده قرار گرفته اند ممکن است از بافت پوست بیرون بزنند، که در این شرایط باید آنها را حذف کنید. چراکه این اتفاق می تواند موجب التهاب پوست ناحیه گوش شود و در نتیجه موجب گردد تا به یک جراحی اصلاحی دیگر نیاز پیدا کنید.
  • اصلاح بیش از اندازه. اتوپلاستی می تواند باعث شکل گیری خطوط غیر طبیعی شود و باعث شود که گوش ها زیاده از حد به سر بچسبند. البته تا زمانی که به یک پزشک ماهر مراجعه می کنید نیازی نیست که نگران این موضوع باشید.

مدت زمان نقاهت و استراحت بعد از عمل جراحی گوش، حدود 1 هفته خواهد بود. بعد از این که بانداژ برداشته شد هم لازم است که از یک جور هدبند لاستیکی به مدت 4 الی 6 هفته استفاده کنید. می توانید این هدبند را فقط در اوقات شبانه به سر کنید. پزشکتان به شما خواهد گفت که چه موقع می توانید به فعالیت های روزمره ی خودتان برگردید.

زیبایی گوش بدون جراحی

به تازگی روش های جدیدتری برای زیبایی گوش به کار می رود. در این روش ها از برش های کوچک و نازک برای قرار دادن نوعی پروتز گوش استفاده می شود تا شکل اصلی آن را بهبود ببخشند. این روش ها در ایران چندان به کار نمی روند. بنابراین بهتر است از همان روش های جراحی استفاده شود.

باید بدانید که روش های جراحی گوش، دائمی هستند و به مرور زمان، نتایج حاصل از آن ها تغییر نمی کند.

.jpg - جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را چقدر میشناسید؟

هزینه جراحی زیبایی گوش

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در رابطه با جراحی زیبایی گوش پرسیده می شود، این است که هزینه ی آن چقدر است.

همان طور که در بالای همین متن نیز به آن اشاره کردیم، انواع مختلفی از اتوپلاستی وجود دارد و به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد. به طور کلی فاکتورهای زیر در تعیین هزینه جراحی اتوپلاستی موثر است:

  • نوع جراحی اتوپلاستی
  • سختی و پیچیدگی جراحی
  • مهارت و تخصص پزشک جراح

کلینیک جراحی زیبایی گوش در تهران

در صورتی که تمایل به انجام هر یک از جراحی های زیبایی گوش دارید، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید. همکاران ما در مرکز زیبایی شریعتی می توانند به تمام سوالات شما در مورد جراحی گوش پاسخ بدهند و در صورت نیاز، نوبت ویزیت با پزشک جراح برایتان ترتیب دهند.

توصیه ی نهایی ما به شما این است که حتما بهترین پزشک جراح را برای انجام اتوپلاستی انتخاب کنید تا بهترین نتیجه ی ممکن را دریافت نمایید.

لینک منبع

اتوپلاستی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: