عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟

0

عوارض بلفاروپلاستی

چشمان شما دروازه روح شما هستند. واقعیت این است که ما انسان ها از نگاه کردن به چشم یکدیگر است که با هم ارتباط برقرار می کنیم. چشم ها قادرند تمام احساسات ما را به دیگران منتقل کنند. به عبارت دیگر، چشم ها ما را لو می دهند. در کنار این، چندین تکنیک و راهکار هم در ادوار مختلف تبیین شده که به فرد آموزش می دهد چگونه با اصلاح روش نگاه کردن به دیگران، شکل ارتباطی اش با مردم را تغییر دهد. یادتان باشد که چشمان شما بخشی از شخصیت شما هستند. عوارض بلفاروپلاستی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

yjughjn - عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟
عوارض بلفاروپلاستی

با این وجود آدم با کسانی رو به رو می شود که با شکل طبیعی چشم ها و ناحیه اطراف آن، بینی، پلک ها، لب ها یا گونه های خود راحت نیستند و به دنبال جراحی های زیبایی می گردند تا کمی وضعیت این بخش ها را بهبود بخشند. البته گاهی از اوقات هم دلایلی همچون حوادث مختلف یا بالاتر رفتن سن است که باعث می شود مردم به جراحی های زیبایی روی بیاورند. جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی هم از جمله همین ها به شمار می رود.

در ادامه بیشتر در مورد جراحی های ناحیه چشم و اطراف آن، و به خصوص بلفاروپلاستی صحبت خواهیم کرد و به مهمترین عوارض بلفاروپلاستی و خطرات آن اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع جراحی زیبایی ناحیه دور چشم

·         جراحی پلک

·         جراحی مجاری اشک

·         بوتاکس و فیلرهای زیبایی

·         جراحی اوربیتال

·         لیفت پیشانی و ابرو

·         بهبود ویژگی های طبیعی صورت

·         جراحی های پلک مخصوص کودکان

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

وقتی در مورد جراحی زیبایی ناحیه چشم صحبت می کنیم، بیشتر منظورمان افرادی است که دچار افتادگی پلک هستند. چربی اضافه جمع شده در بالا یا زیر پلک ها موجب کیسه ای شدن ابروها یا زیر چشم می شود. حالت کیسه ای شدید در ناحیه دور چشم می تواند باعث شود تا پیرتر به نظر برسید و محدوده دید شما هم کاهش پیدا کند، مخصوصا بخش بالا و پایین دید. هرکس به دلیل متفاوتی تحت عمل های جراحی زیبایی قرار می گیرد. مردم اغلب تصمیم به انجام بلفاروپلاستی می گیرند چراکه می تواند عضلات، پوست و چربی اضافه روی پلک ها را با ایمنی زیادی حذف کند.

عمل بلفاروپلاستی چیست

جراحی پلک که با نام بلفاروپلاستی شناخته می شود، عملی است که با اصلاح وضعیت پلک به رفع افتادگی آن کمک می کند، و با بالا کشیدن پلک ها و رفع چین و چروک های اطراف چشم باعث می شود تا صورت فرد به شکل قابل توجهی جوانتر، شادابتر و سر زنده تر به نظر برسد. همچنین می تواند حالت کیسه ای زیر یا بالای چشم را هم برطرف نماید.

بلفاروپلاستی در حقیقت عمل های مختلفی را در بر می گیرد که روی پلک و ناحیه اطراف چشم ها انجام می پذیرند نه روی خود چشم ها. این عمل توسط یک متخصص جراحی زیبایی یا متخصص جراحی چشم، یا جراح متخصص پلک صورت می گیرد. افراد سالمی که هیچ بیماری چشمی جدی ندارند یا سیگار نمی کشند، در صورت انجام بلفاروپلاستی راحت تر و سریع تر از دیگران بهبود پیدا می کنند. جراحی پلک همچنین تا خوردگی پلک بالا و محدودیت زاویه دید را اصلاح می کند. برخی از افراد هستند که در زمان انجام عمل های زیبایی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا جوانسازی پوست، تصمیم می گیرند جراحی پلک هم انجام دهند.

ghfyjtgy - عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟
عمل بلفاروپلاستی چیست

خطرات بلفاروپلاستی

·         جای اسکار واضح

·         خشکی چشم

·         التهاب، خونریزی و عفونت

·         بی رنگ شن پوست

·         احتمال نیاز به جراحی تکمیلی

·         آسیب به عضلات چشم

·         تاری دید موقتی

·         خطرات عمومی مربوط به جراحی مانند خون لختگی یا واکنش به بیهوشی

·         خونریزی پشت چشم

·         احتمال نیاز به جراحی های دیگر برای رفع مشکلات حاصل از این یکی

·         غیر طبیعی شدن ظاهر چشم و پلک در صورت برداشتن چربی بیش از حد

عوارض جراحی پلک

مانند تمام انواع جراحی های دیگر، عوارض بلفاروپلاستی هم به موارد متعددی بستگی دارد و بسته به مهارت پزشک، وضعیت سلامت، واکنش های طبیعی و مراقبت های بعد از عمل برای هرکس با دیگری تفاوت دارد. درصد بالایی از افراد، بعد از مراجعه به بهترین جراح پلک هیچ عوارض بلفاروپلاستی را تجربه نمی کنند. اما به یاد داشته باشید که برای اطمینان از ایمنی عمل به بهترین مرکز بلفاروپلاستی در تهران و یک جراح پلک خوب مراجعه کنید.

·         درد ملایم، اسکار و ورم

به سرعت بعد از جراحی پلک، شما احساس کمی درد و ناراحتی در چشم و نواحی اطراف آن خواهید کرد. همچنین ممکن است دچار کمی بی حسی یا ورم در دور چشم ها هم بشوید.

·         زخم

در روند بهبودی برش های جراحی، به مدت 10 الی 15 روز شاهد وجود زخم هایی روی پلک و نواحی اطراف چشم خواهید بود. استفاده از کمپرس سرد یا پوشاندن چشم ها با لباس های مخصوصی که پزشک به شما معرفی می کند، می تواند به شما در کمتر کردن ناراحتی این پروسه کمک کند. همچنین مصرف مسکن های عمومی برای مقابله با دردهای مداوم نیز مناسب است.

·         حساسیت به نور

حساسیت فوق العاده زیاد چشم به نور، در چند روز بعد از جراحی یکی از عوارض بلفاروپلاستی شایع اما موقتی است. به هر حال چشم ها تازه باز شده اند و به دریافت این حجم از نور عادت ندارند. بنابراین بهتر است طی چند روز پس از جراحی پلک از چشم ها در برابر تابش مستقیم نور محافظت کنید. چنانچه هم در موارد شدید و جدی چشم ها دچار خونریزی شدند بهتر است هرچه سریع تر با پزشک تماس بگیرید.

ghftgjhrfthrt - عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟
عوارض جراحی پلک

پیامدهای بلفاروپلاستی

بیشتر سختی های و عوارض بلفاروپلاستی یا جراحی پلک می توانند تنها با انتخاب یک مرکز و جراح خوب و قابل اطمینان که تجربه زیادی در انجام عمل دارد از بین بروند. اما به هر صورت پیامدهای این جراحی که البته به ندرت هم اتفاق می افتند عبارتند از، از دست رفتن مژه (که موقتی خواهد بود)، هموتوما (که برای برداشتنش به جراحی نیاز است) و احتمال بروز عفونت که با رعایت نکات بهداشتی در دوره بهبود می توان آن را برطرف نمود.

کرم ترمیم کننده بعد از بلفاروپلاستی

اسکار یا جای بخیه ها یکی از عوارض بلفاروپلاستی شایع است که البته در اغلب اوقات موقتی است، اما بهبودی کامل آن برای بعضی ها کمی زمان می برد. استفاده از کرم های ترمیم کننده پوستی می تواند به شما در تسریع روند بهبودی جای بخیه ها بعد از جراحی پلک کمک زیاد بکند. یکی از رایجترین کرم هایی که پزشکان برای بعد از عمل جراحی پلک مصرف آن را توصیه می کنند، ژل سیلیکونی رژواستیل است که به رفع جای زخم های پلک کمک زیاد می کند.

مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی

بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی، برای بهبود هرچه سریعتر پلک و ناحیه اطراف چشم و کمک به ترمیم بهتر و زودتر جای بخیه و کاهش تورم، بهتر است چند نکته را رعایت کنید.

اول اینکه تلاش کنید تا در موقع خوابیدن سرتان با کمی فاصله، بالاتر از بدنتان قرار بگیرد. این کار هم شانس تورم را کم می کند و هم برای بهبود جای بخیه ها خوب است. علاوه بر این تلاش کنید در دوره نقاهت زیاد به نور آبی صفحه موبایل، کامپیوتر و تلویزیون نگاه نکنید، چراکه می تواند باعث خشکی چشم و باز ماندن بیش از حد پلک ها شود.

از طرف دیگراز آنجاییکه اغلب افراد بعد از درمان بلفاروپلاستی به نورخورشید حساس می شوند، بهتر است برای محافظت از چشم و پلک از عینک آفتابی استفاده کنید.

همچنین تلاش کنید در دوران نقاهت زیاد از مواد غذایی همچون میوه و سبزیجات و غذاهای آبکی استفاده کنید و بدون تأیید پزشک هرگز پش از موعد به چشمان خود لنز نزنید.

dthftg 1 - عوارض بلفاروپلاستی | جراحی پلک چه خطراتی برای چشم دارد؟
مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی

ورم بعد از عمل بلفاروپلاستی

ورم کردن چشم بعد از جراحی پلک به عنوان یکی از عوارض جانبی بلفاروپلاستی، یک اتفاق طبیعی است و بعد از یک تا حداکثر دو هفته هم از بین می رود. اما کارهایی هستند که می توانید برای کاهش این تورم یا رفع زودهنگام آن انجامشان دهید.

استفاده از کمپرس سرد، بالاتر نگه داشتن سر از بدن در هنگام خواب، استفاده از پمادهای تجویز شده ترمیم کننده، لمس نکردن و نخاراندن محل جراحی و محدود کردن مصرف سیگار می توانند برای مقابله با ورم بعد از بلفاروپلاستی بسیار مناسب باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: