کلاژن و جوان سازی پوست صورت!

0

کلاژن و جوان سازی پوست صورت!

.jpg - کلاژن و جوان سازی پوست صورت!
کلاژن

کلاژن چیست؟ 

در زبان یونانی کلاژن به معنای «تولید کننده چسب» است. این چسب طبیعی در واقع پروتئینی است که فیبرهای سفید پوست،
تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و تمام بافت های رابط را تشکیل می دهد. این ترکیب همچنین در مواد ژلاتینی بدن مانند زجاجیه چشم (همان مایع ژله ای مانند و بدون عروق و شفاف کره چشم) نیز وجود دارد. کلاژن 5 نوع دارد و حدود 80 درصد وزن بافت های رابط را در بر می گیرد. بنابراین چیزی بیش از یک ماده ی ساده در ترکیب کرم های زیبایی است.
وقتی در مورد عناصر مهمی که می‌توانند بافت پوست شما را بهبود ببخشند چیزهای بیشتری بدانید، مبارزه با پیری آسان‌تر می‌شود.
اگر شما یکی از مصرف کنندگان مشتاق محصولات ضد پیری هستید (چه کسی نیست؟)، ممکن است با کلاژن آشنا باشید.
1 - کلاژن و جوان سازی پوست صورت!
کلاژن

کلاژن چیست و چگونه می‌تواند به جلوگیری از پیری کمک کند؟

کلاژن، پروتئین ساختاری بدن است و از سه زنجیره‌ی پروتئین تشکیل شده که برای ایجاد نیروی کششی، در یک مارپیچ سه گانه‌ی محکم با هم مرتبطند. این ترکیب، ۷۵ درصد از پوست ما را تشکیل می‌دهد.
کلاژن توسط فیبروبلاست‌ها ایجاد می‌شود، یک سلول پوست ویژه که در درم (غشاء میانی پوست) قرار دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - کلاژن و جوان سازی پوست صورت! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - کلاژن و جوان سازی پوست صورت! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - کلاژن و جوان سازی پوست صورت! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این سلول‌ها به نوبه‌ی خود، الاستین تولید می‌کنند. الاستین، پروتئینی است که به پوست، توانایی انبساط و برگشت ناگهانی می‌دهد. فیبروبلاست‌ها همچنین، گلوکوزآمینو گلیکان تولید می‌کنند. این ترکیبات، غشاء میانی پوست را هیدراته نگه می‌دارند.

کلاژن، مسئول بافت پوست شماست و می‌تواند ظاهر پوست را صاف، بدون چین و چروک و جوان کند. همچنین به ترمیم بافت‌های آسیب دیده‌ی پوست، جایگزینی سلول‌های مرده‌ی پوست، و ساخت ساختارهای سلولی جدید در پوست کمک می‌کند. نیازی به گفتن نیست که افزایش کلاژن در پوست، به حفظ جوانی آن کمک می‌کند.

در ادامه حقایق مهم دیگری که باید در مورد کلاژن بدانید را برایتان فهرست کرده‌ایم.

کلاژن از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند!

به غیر از تولید الاستین و گلیکوزآمینوگلیکان‌ها، کلاژن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های به شدت واکنش‌پذیری هستند که سلول‌های سالم را نابود می‌کنند. متاسفانه، دوری از رادیکال‌های آزاد سخت است، زیرا آنها همه‌جا هستند. افزایش کلاژن در پوست، یک گام پیشگیرانه در افزایش اثرات آنتی‌اکسیدان هاست. این امر منجر به پوستی جوان‌تر می‌شود.

خانم‌ها سریع‌تر از آقایان، کلاژن از دست می‌دهند!

این یک حقیقت تلخ است که خانمها با نرخ ۱.۵٪ در سال، سریع‌تر از مردان کلاژن از دست می‌دهند. چرا؟ بلوغ و بالا رفتن سن باعث می‌شود که خانم‌ها، این ماده‌ی مغذی را سریع‌تر از دست بدهند. هنگامیکه ۲۵ ساله شدید، سطح کلاژن در بدن با سرعت زیادی کاهش می‌یابد. از همه بدتر، هیچ ماده‌ی غذایی وجود ندارد که کلاژن تولید کند. به این ترتیب شما مجبورید برای بدست آوردن این ترکیب، مکمل مصرف کنید.

قبل از خرید کرم‌های ضد پیری، آنها را بررسی کنید!

همه‌ی کرم‌های ضد پیری بر پایه‌ی کلاژن، مثل هم تهیه نمی‌شوند. شما کرم ضد پیری می‌خواهید که با پیش‌سازهای کلاژن دریایی، اسید هیالورونیک، آلفا لیپوئیک اسید، رسوراتول، جلبک دریایی یا ریز جلبک‌ها (آستاگزانتین) و ایزوفلاون‌ها ساخته شده باشد، یا آنهایی که با ویتامین A، C و E غنی شده باشند. این محصولات حاوی کلاژنی هستند که براحتی توسط پوست جذب می‌شود.

برخی از کرم‌های ضد پیری، حاوی کلاژن با مولکول‌های بیش از حد بزرگ هستند، بنابراین توسط بدن جذب نمی‌شوند. این کلاژن توسط بدن شسته شده یا دفع می‌شود. سایر کرم‌های ضد پیری، حاوی مقدار بسیار کمی‌کلاژن هستند که باعث می‌شود در از بین بردن چین و چروک‌ها موثر نباشند.

این محصولات برای همه نیست!

بعضی از محصولات ضد پیری بر پایه‌ی کلاژن روی پوست افراد دیگر تاثیر خوبی نمی‌گذارند. تاثیر آنها به سبک زندگی و رژیم غذایی مصرف کننده بستگی دارد. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک کرم چشم یا کرم صورت معجزه کند، در حالیکه شما عادت دارید ساعت ۳ صبح بخوابید و مانند یک دودکش سیگار بکشید.

هر محصول مراقبت از پوست در صورتی بهترین تاثیر را خواهد داشت که سالم و بهداشتی غذا بخورید و سیگار نکشید. اگر می‌خواهید پوستتان را جوان‌تر نگه دارید، از سیگار و الکل دوری کنید، از غذاهای چرب بپرهیزید و هر روز ورزش کنید. اگر تمام این‌ها را انجام دهید، مطمئنا محصولات مراقبت از پوستتان تاثیر بهتری خواهند داشت.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

منبع

گردآورنده: راضیه حسینی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: