با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید

0

با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید

سال هاست که افراد بسیاری دست به طراحی روی بدن با استفاده از خالکوبی زده اند، اما این روش، به طور فزاینده ای در دهه اخیر با روش های مدرنی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، هر چقدر هم تکنولوژی پیشرفت کند، نمی توان مانع از پیامد های حاصل از خالکوبی شد. این مشکلات خواه واکنش های آلرژیک باشد یا عفونت های پوستی، می توانند گریبان گیر افراد شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ما در این مطلب شما را با پیامد ها و مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا می کنیم.

 

واکنش های آلرژیک

2 8 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
واکنش های آلرژیک

برخی از رنگ های خالکوبی، به ویژه زرد و قرمز، حین قرار گیری در معرض نور خورشید سبب بروز واکنش های آلرژیک می شوند. ممکن است ناحیه اطراف خالکوبی دچار خارش یا تورم شود یا بثورات ناخوشایندی را تجربه کنید. این اتفاق می تواند فورا پس از خالکوبی یا سال ها بعد اتفاق بیافتد. چنانچه مشکل خارش و برآمدگی پوست، خفیف باشد، می توانید با استفاده از یک کرم استروئیدی آن را درمان کنید. اما چنانچه مشکل تان شدید شد و طی چندین هفته بر طرف نشد، به پزشک مراجعه کنید.

 

واکنش به نور

3 10 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
واکنش به نور

برخی از جوهر های مورد استفاده در خالکوبی نسبت به نور، به ویژه نور خورشید واکنش نشان می دهند. بنابراین، اگر از خالکوبی جدید تان برای چند هفته مراقبت نکنید، ممکن است پوست تان قرمز یا متورم شود. این موضوع بیشتر در خصوص جوهر های زرد رنگ صدق می کند، اما می تواند در مورد رنگ قرمز هم اتفاق بیافتد. این عارضه نیز در صورت خفیف بودن، به مرور زمان یا مصرف آنتی هیستامین و کرم های استروئیدی رفع خواهد شد. در غیر این صورت، مراجعه به پزشک الزامی است.

 

عفونت های پوستی

4 8 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
عفونت های پوستی

در صورتی که فرد تاتو کار، تجهیزات خود را به خوبی تمیز نکند یا برای بیش از 1 نفر آن ها را به کار برد، به راحتی می توانید به عفونت مبتلا شوید. چنانچه پوست، قرمز، متورم یا حساس شود، باید آن را زنگ خطری برای عفونت های ناشی از خالکوبی در نظر گرفت. در چنین شرایطی به پزشک مراجعه کنید. ممکن است جهت رفع عفونت، مصرف آنتی بیوتیک الزامی باشد.

 

گرانولوماس

5 4 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
گرانولوماس

گاهی اوقات، دستگاه ایمنی بدن، رنگدانه های موجود در جوهر خالکوبی را نوعی تهدید به شمار می آورد و سلول هایی را جهت مقابله به آن منطقه ارسال می کنند. این سلول ها اطراف ناحیه خالکوبی را احاطه می کنند و جوش های کوچکی (ندول) را تشکیل می دهند که به آن گرانولوماس گفته می شود. در صورت رویت چنین جوش هایی، فورا به پزشک مراجعه کنید. ممکن است جهت تایید یا رد این عارضه، نیاز به انجام آزمایش باشد. عموما این مشکل نیز با مصرف استروئید خوراکی یا تزریقی درمان خواهد شد.

 

کلوئید

6 4 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
کلوئید

کلوئید به نواحی بافت اسکار گفته می شود که سطح پوست را برآمده کرده است. کلوئید موروثی است و اغلب افراد دارای پوست تیره را درگیر می کند. این مشکل با استروئید قابل درمان است. ممکن است پس از درمان، کلوئید مجددا عود کند. چنانچه در خانواده، فردی مبتلا به کلوئید دارید، باید از انجام تاتو یا خالکوبی اجتناب کنید.

 

بیماری های منتقله از راه خون

7 3 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
بیماری های منتقله از راه خون

سوزن مورد استفاده در خالکوبی به خون آغشته می شود. چنانچه در فواصل مراجعه افراد، این سوزن به خوبی پاکسازی نشود، به طور بالقوه ای می تواند شما را در معرض ابتلا به بیماری هایی قرار دهد که از راه خون منتقل می شوند، مانند هپاتیت B یا C، کزاز و اچ آی وی (ایدز). بنابراین نسبت به پاک و استریلیزه بودن سوزن ها و ابزار آلات، و استفاده تاتو کار از دستکش اطمینان حاصل کنید.

 

مشکلات حین MRI

8 3 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
مشکلات حین MRI

در صورت داشتن تاتو یا خالکوبی، ممکن است حین انجام MRI، نواحی خالکوبی شده دچار تورم یا سوختگی شوند. این مورد، نادر است و معمولا بدون ایجاد مشکلی بر طرف می شود. رادیولوژیست یا تکنسین دستگاه را نسبت به دارا بودن خالکوبی مطلع سازید تا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد. در برخی موارد نیز ممکن است پوست هیچ واکنشی نشان ندهد، اما خالکوبی، کیفیت تصویر خود را از دست می دهد.

 

مشکلات پاک کردن

9 3 - با مشکلات ناشی از خالکوبی آشنا شوید
پاک کردن تاتو و خالکوبی

چنانچه واکنش آلرژیک یا عفونت بر طرف نشود، یا در صورتی که از خالکوبی خود خسته شده اید، می توانید آن را پاک کنید. استفاده از لیزر جهت پاک کردن تاتو یا خالکوبی، بهترین روش محسوب می شود اما عاری از نقص نیز نمی باشد. در معدود مواردی، پاک کردن خالکوبی سبب ایجاد اسکار می شود، اما احتمال تغییر بافت و رنگ پوست بسیار بالا است، به خصوص اگر پوست تیره ای دارید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[symple_button url=”http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/ss/slideshow-tattoo-problems#” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک ترجمه[/symple_button]

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: