فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی

چنانچه در فکر عمل بینی هستید، بهتر است دست نگه دارید و این مطلب را با دقت مطالعه کنید. شاید در انتها تصمیم بگیرید به جای جراحی بینی، پلاسما جت بینی را جایگزین کنید.

4

همه چیز درباره پلاسما جت بینی

پلاسما جت بینی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این روزها مقوله زیبایی دیگر تنها مختص زنان نیست و همه به دنبال راهی برای جذاب و زیباتر شدن هستند. با پیشرفت تکنولوژی نیز بسیاری از پروسه های جراحی تهاجمی منسوخ شده و جای خود را به درمان های حداقل تهاجمی یا غیر تهاجمی داده است.

maxresdefault 2 300x230 - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی
مشکلات رایج بعد از عمل بینی

یکی از پر طرفدار ترین اعمال جراحی زیبایی، جراحی بینی یا رینوپلاستی است. همانطور که خودتان نیز واقف هستید، جراحی بینی، در کنار تهاجمی بودن، دوران نقاهت طولانی مدتی نیز دارد و موجب می شود تا مدتی، چهره بیمار متورم، کبود و نازیبا به نظر برسد.

پیشرفت های تکنولوژی در زمینه پزشکی زیبایی موجب آن شده است که نسل جدیدی از دستگاه ها پا به عرصه بگذارند که جایگزین جراحی های پر خطر و تهاجمی شوند. یکی از این پیشرفت ها، ظهور دستگاه پلاسما جت برای فرم دهی بینی است. لذا در مطلب امروز زیبان به بررسی همه جوانب و نظرات در مورد پلاسما جت بینی پرداخته ایم.

شما نیز چنانچه در فکر عمل بینی هستید، بهتر است دست نگه دارید و این مطلب را با دقت مطالعه کنید. شاید در انتها تصمیم بگیرید به جای جراحی بینی، پلاسما جت بینی را جایگزین کنید.

پلاسما جت | دستگاه فرم دهی بینی 

af26a447 8ccc 43bb 86d1 115c16caf245 - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی
دستگاه فرم دهی بینی

در حال حاضر، دستگاه های نوآورانه پزشکی با استفاده از تکنولوژی پلاسما به عنوان یک جایگزین مناسب برای جراحی پیشنهاد شده اند. پلاسما گازی است که توسط تخلیه الکتریکی، یونیزه شده است. این انرژی به شکل گرما در سلول های هدف مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند پوست بینی را مستحکم سازد، در حالی که به بافت اطراف آن آسیبی وارد نمی سازد.

هم پزشکان و هم بیمارانی که به دنبال یک روش کمتر تهاجمی جهت بهبود ظاهر و فرم دهی بینی خود هستند، بیشتر و بیشتر علاقه مند به استفاده از پلاسما جت شده اند، زیرا مزایای متعددی در پی دارد. به طور کل مزایای پلاسما جت عبارتند از:

  • بدون نیاز به بیهوشی
  • بدون ایجاد برش
  • بدون بخیه
  • حداقل خطر و عوارض جانبی
  • روشی سریع و آسان (در یک جلسه)
  • بازگشت به فعالیت های روزمره در همان روز

این یک روش سرپایی، بدون تماس با پوست، بدون ایجاد برش، و معمولا با بیهوشی موضعی همراه است و دوره بهبودی کوتاه مدتی (به طور متوسط ​​5 روز) نیز دارد. علاوه بر این، هیچ گونه خطر بروز اسکار در این روش وجود ندارد. دستگاه پزشکی لیفت پلاسما جت که در سال 2016 در فرانسه راه اندازی شد، جدید ترین دستگاه برای تخلیه پلاسما است که اثر “لیفت” از خود بر جای می گذارد.

دستگاه پلاسماجت چگونه کار می کند

دستگاه ظریف و بسیار دقیق پلاسما با به کارگیری ولتاژ موجود در هوا بین نوک دستگاه و گازهای طبیعی منتشر شده روی پوست کار می کند. این روند، شارژ پلاسما را تشکیل می دهد. سپس قوس الکتریکی کوچکی ایجاد می شود و سلول های فیبروسیت شما که مجددا به شکل سلول های فیبروبلاست فعال می شوند را مورد هدف قرار می دهد. این امر بلافاصله منجر به آغاز تولید کلاژن می شود و به سرعت پوست بینی را صاف و کشیده می سازد (لیفت می کند).

پلاسما جت یک منبع جریان مستقیم با ولتاژ بالا را تامین می کند و یک اپلیکاتور با یک الکترود فعال نیز دارد. الکترود فعال با یک نقطه فوق العاده ریز در دست پزشک، نزدیک به پوست قرار می گیرد، اما به منظور رسیدن به اثر حرارتی با بافت پوست تماسی ندارد. هر تخلیه (شات) پلاسما جت به طور موضعی تنش الکتریکی غشاء سلولی را افزایش می دهد که پس از آن، بافت بینی سفت و مستحکم می گردد. بینی، از طریق ضربات بسیار ریز و پیوسته، سفت و محکم می شود و به شکل دلخواه فرم پیدا می کند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

پس از اتمام جلسه، حفره و خراش های تیره ای روی بینی ظاهر می شوند که کربن کراست (carbon crusts) نام دارند و به صورت نقطه نقطه هستند. این اثر معمولا بین 3 تا 10 روز پوسته پوسته می شود و می ریزد و پوست جدید صورتی رنگی جایگزین آن می گردد.

فیلم پلاسما جت بینی | فیلم فرم دهی بینی بدون جراحی

فیلم کامل پلاسما جت بینی را در ویدئوی زیر مشاهده خواهید کرد:

عوارض پلاسما جت بینی

54222473 2092537004201115 8204309938845387612 n 300x188 - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی
عوارض پلاسما جت بینی

انتظار می رود پس از درمان پلاسما جت بینی، تورم حاصل شود. بنابراین اثر جانبی تورم، کاملا طبیعی است. اقداماتی برای کاهش تورم وجود دارد اما نمی توان از بروز آن اجتناب کرد. شما نمی توانید از بروز تورم جلوگیری کنید و یا آن را درمان کنید. این یک پاسخ طبیعی به آسیب و جراحت است. تورم به طور طبیعی طی چند روز از بین خواهد رفت.

تحمل درد تقریبا در تمام بیماران خوب بود. عوارض جانبی شایع برای تمام تکنیک های زیبایی در این روش نیز مشاهده می شود. قرمزی، خراش های کوچک در ناحیه درمان شده و تجمع آب (ادم) در بافت اطراف بینی از عوارض جانبی اصلی پلاسما جت به شمار می روند.

با این حال، همگی این عوارض خفیف، کوتاه مدت و برگشت پذیر می باشند. در موارد بسیار نادر ممکن است دچار قرمزی حاد در ناحیه درمان شوید که تقریبا دو الی سه هفته طول می کشد تا برطرف شود. هیپرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست نیز در برخی افراد احتمال دارد. در پلاسما جت بینی تا کنون هیچ گونه عوارض جانبی غیرقابل برگشت مانند اسکار یا سوختگی مشاهده نشده است.

آیا درمان پلاسما جت دردناک است؟

پلاسما جت بینی، یک درمان غیر جراحی بدون درد است که کمترین میزان ناراحتی از سوی بیماران گزارش شده است. ژل سه گانه بی حسی مورد استفاده پیش از فرایند پلاسما حاوی بنزوکائین، لیدوکایین و تتراکائین (BLT) است. بلافاصله پس از درمان، پوست قرمز و به تدریج تورم خواهد شد. پس از آن، علائمی مشابه آفتاب سوختگی تجربه خواهید کرد که استفاده از کمپرس سرد  3 ساعت پس از اتمام روند می تواند این علائم را تخفیف دهد.

هزینه پلاسما جت بینی

هزینه پلاسما جت به عوامل مختلفی از جمله کوچک و بزرگ بودن بینی بستگی دارد و بر این اساس محاسبه می گردد، جهت اطلاع دقیق از قیمت ها به این لینک مراجعه کنید.

باید های بعد از درمان لیفت بینی پلاسماجت

maxresdefault 1 300x169 - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی
دستگاه فرم دهی بینی

پس از پلاسما جت بینی بر روی محل درمان یخ قرار دهید (از یک حوله تمیز برای پوشاندن بسته یخ استفاده کنید). 10 دقيقه آن را قرار دهید و 10 دقيقه بردارید. این کار را تا به مدت یک ساعت در یکی، دو روز ابتدایی پس از درمان پلاسما جت انجام دهید.

بینی را با استفاده از گلیسیرین بدون بو یا صابون بدون بو، دو بار در روز (صبح و شب) تمیز کنید. محل درمان را به آرامی با آب سرد مرطوب کنید و به آرامی با صابون شستشو دهید و سپس کاملا آبکشی کنید. برای تمیز کردن بینی از فشار بسیار ملایم استفاده کنید.

محصولات مراقبت پس از درمان را به آرامی (فقط با استفاده از دست های تمیز) به روی منطقه مورد نظر بمالید تا هر گونه درد یا خارش احتمالی را از بین ببرید.

نکته بسیار مهم!!! اجازه دهید حفره ها و خراش های حاصل از قلم پلاسما به خودی خود ور بیایند و بریزند. لذا از دستکاری کردن آنها خودداری کنید. این امر حصول بهترین نتایج ممکن را تضمین می کند و از بروز پیامدهایی همچون اسکار و عفونت جلوگیری می کند.

لازمه این فرایند این است که صبور باشید و برای بهبود و التیام به بدن تان وقت بدهید.

از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و برنزه کردن تا تکمیل فرآیند پوسته پوسته شدن و ریختن خراش ها اجتناب کنید، حداقل به مدت 3 ماه پس از آخرین جلسه درمان پلاسما جت بینی خود از یک ضد آفتاب طیف گسترده استفاده کنید. پوست در طی این مدت همچنان در حال بهبودی است و به راحتی می تواند تحت تاثیر اشعه های UV قرار گیرد و منجر به ایجاد هیپرپیگمانتاسيون شود.

مراقبت بعد از پلاسما جت

rhino 09 242x300 - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی
مراقبت بعد از پلاسما جت

از دست زدن به حفره ها و خراش های حاصل از قلم پلاسما خودداری کنید. اجازه دهید آنها خوشان بریزند. در غیر این صورت خطر ایجاد اسکار بالا می رود.

در 4 روز ابتدایی یا تا زمانی که فرایند پوسته ریزی جرب ها کامل شود (حدود 7 تا 10 روز) به هیچ وجه نباید از لوازم آرایش (حتی معدنی) استفاده کنید.

از اعمال هرگونه ماده چسبنده (چسب زخم) بر روی بینی خودداری کنید، زیرا انجام این کار می تواند روند طبیعی بهبودی را به تاخیر بیاندازد.

از انجام ورزش، شنا، رفتن در وان حمام داغ یا حمام بخار اجتناب کنید تا خراش های تان عرق نکنند یا مرطوب نشوند.

ملاحظاتی که پزشکان پیش از انجام فرایند پلاسما جت بینی در نظر می گیرند

images 1 - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی
لیفت بینی پلاسماجت
  • مراجعه کننده باید در زمان مراجعه در سلامت کامل باشد، و هیچ گونه مشکل پزشکی نداشته باشد. چنانچه فرد مراجعه کننده، علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا نشان می دهد، درمان باید به زمان دیگری موکول شود.
  • پوست بیمار نباید در ناحیه بینی، ملتهب باشد.
  • مراجعه کنندگان مستعد ابتلا به زخم های کلئوئیدی، کاندیدهای ایده آلی برای انجام فرایند پلاسما جت بینی نیستند.
  • مراجعه کنندگان مبتلا به دیابت، اختلالات بهبودی یا مشکلات غدد لنفاوی نباید بدین روش درمان شوند.
  • مراجعه کنندگان مبتلا به آفتاب سوختگی یا افرادی که پوست شان را برنزه کرده اند، باید درمان پلاسما جت را تا عادی شدن رنگ پوست به تعویق اندازند.
  • مراجعه کنندگانی که سابقه هیپرپیگمانتاسیون دارند، کاندید ایده آلی برای انجام این فرایند نیستند.
  • ناحیه تحت درمان نباید تحت هیچ گونه درمان قبلی یا درمان لیزر زیبایی قرار گرفته باشد. این مورد، شامل بوتاکس نیست.
  • در حین پلاسما جت بینی نباید هیچ گونه نشانه ای از برنزه کردن در مراجعه کننده دیده شود.
  • مراجعه کنندگان نباید به ویروس هرپس سیمپلکس (تبخال) مبتلا باشند. چنانچه در معرض این ویروس هستید، مراجعه خود را به زمان دیگری موکول کنید. چنانچه قبلا ویروس هرپس سیمپلکس را تجربه کرده اید، باید به پزشک متخصص خود اطلاع دهید و نسخه ای مبنی بر مصرف والترکس (والاسیکلوویر) دریافت کنید و 3 روز قبل از پلاسما جت بینی و 4 روز پس از درمان شروع به مصرف آن کنید. این مورد تنها مختص درمان هایی است که در اطراف ناحیه لب وجود دارد.
  • این درمان بر روی مراجعه کنندگانی که از دستگاه ضربان ساز استفاده می کنند، انجام نمی شود.
  • پلاسما جت بینی برای مراجعه کنندگانی که باردار یا شیرده هستند، مناسب نیست.
  • درمان پلاسما جت تنها برای تون های پوستی روشن تا متوسط توصیه می شود. برای افرادی که دارای رنگ پوست تیره تر هستند، احتمال خطر ایجاد هیپرپیگمانتاسیون بالایی وجود دارد.

سایر کاربرد های پلاسما جت

plasma pen eye1 298x300 - فرم دهی بینی بدون جراحی با پلاسما جت | دکتر خوب برای پلاسما جت بینی
پلاسما جت چروک دور چشم
  • رفع افتادگی پلک با پلاسما جت (غیر تهاجمی): با استفاده از انرژی حرارتی و قوس الکتریکی، پوست پلک به فاز ترمیم می رود و در نتیجه سطح پوست جوان می شود.
  • لیفت گردن و جوانسازی پوست (غیر تهاجمی): با استفاده از انرژی حرارتی و قوس الکتریکی، پوست به فاز ترمیم می رود و در نتیجه سطح پوست کشیده و جوان می شود.
  • لیفت و کشیدن پوست شکم (غیر تهاجمی): با استفاده از انرژی حرارتی و قوس الکتریکی، پوست به فاز ترمیم می رود و در نتیجه سطح پوست شکم صاف می شود.
  • لیفت ضد پیری و لیفت صورت (غیر تهاجمی): با استفاده از انرژی حرارتی و قوس الکتریکی، پوست به فاز ترمیم می رود و در نتیجه سطح پوست ناحیه هدف درمان می شود.
  • پاک کردن تاتو (تنها تاتو آرایشی – بر پایه رنگدانه): تکنولوژی پلاسما بر روی لایه های درم که در آن رنگدانه ها کاشته شده اند، عمل می کند، و بدین ترتیب ما می توانیم رنگدانه ها را از طریق تکنیکی به نام اسپری برداریم. قلم پلاسما لیفت عمدتا با استفاده از دمای شدید و هدایت شده به ناحیه هدف، خراش کوچکی ایجاد می کند. لایه های بافت که رنگدانه را حفظ و نگهداری می کنند، به صورت سطحی آسیب می بینند و در نتیجه موجب می شود فرایند بهبودی به جریان بیافتد. با هر جلسه درمان، تاتو به میزان قابل توجهی کمرنگ تر می شود.
  • رفع چین و چروک با پلاسما: به واسطه پلاسما، سلول فیبروبلاست فعال می شود اما اعمال گرما (انرژی حرارتی) به محل درمان باعث تولید مقدار زیادی کلاژن و الاستین می شود و بنابراین سطح پوست به شکلی بسیار طبیعی جوانسازی می شود و چین و چروک ها از بین می روند.
  • پلاسما جت برای جای جوش: پلاسما لیفت می تواند به راحتی و به طور موثری در 1 تا 3 جلسه درمان، بافت اسکار را از بین برده و منجر شود بدن، سلول های پوستی جدید تولید کند تا به واسطه آن پوست جدید جایگزین شود. در نتیجه بافت اسکار از بین خواهد رفت. پلاسما در درمان اسکار های ناشی از پیوند مو، زخم جراحی پلاستیک، جای جوش، و در کل همه نوع بافت اسکار (به جز زخم های دهلیزی) بسیار موثر است.
  • پلاسما جت دور لب (بدون نیاز به تزریق): قلم پلاسما می تواند بافت لب را در اطراف مرز ورمیلیون (بافت قرمز رنگ لب) تقویت و جوانسازی کند. از طریق سوزاندن کنترل شده میکرو-تروما، پوست پینچ می شود و باعث می شود که خط و خطوط و چروک لب ها باز شوند و ظاهر برجسته تر و پر تری به لب ها داده شود.

نظرات در مورد پلاسما جت بینی

در درمان پلاسما تا کنون هیچ گونه عوارض جانبی غیرقابل برگشت مانند اسکار یا سوختگی مشاهده نشده است. از اینرو بسیار مورد استقبال مرد قرار گرفته است و آن را به یکدیگر توصیه می کنند.

دکتر خوب برای پلاسما جت در تهران

امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات و ابهامات شما در خصوص درمان پلاسما جت بینی پاسخ داده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این درمان و همچنین اطلاع از قیمت و هزینه آن، لطفا به این لینک مراجعه نمایید (کلیک کنید).

زیبا باشید و زیبا بمانید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

لینک اول

لینک دوم

4 نظرات
  1. فاطمه می گوید

    سلام من توی شهری هستم که اصلا اینکار توسط پزشک یا کلینیک های تخصصی پوست امجام نمیشود دختر داییم رفته شیراز دوره دیده و بسیار ریز و نزدیک بهم روی بینی من زده جوری که کلا قهوه ایی همرنگ قهوه شده بینی من
    تروخدا کمکم کنید چه کرمی باید بزنم و ایا ۳/۴ روز اولل تتراساکلین بزنم و بعدش زینک و ترمیم کننده خوبه؟ الان ۲۴ ساعته که انجام دادم‌و به شدت ابریزش بینی دارم

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی پوست شما می باشد.

  2. ساناز می گوید

    من دیروز پلاسماجت بینی انجام دادم و گفتن بلافاصله پماد تتراسایکلین و زینک اساید بزنم..و تا چند روز هر 4ساعت یکبار این پماد هارو بزنم…
    بنظرشما کار درستیه و ضرر نداره؟؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      در خصوص مصرف دارو باید از پزشک معالج خود مشورت نمایید.
      جهت پاسخ دقیق نیاز به بررسی پوست شما می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: