بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی

لیزر جوانسازی پوست، روشی است که در آن عیوب ظاهری سطح پوست کاهش می یابد. در طول لیزر پوست...

0

در گذشته، داشتن یک پوست شاداب و بی عیب و نقص، آرزوی دست نیافتنی هر فرد بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امر دیگر دست نیافتنی نیست و می توان در مدت زمان کوتاهی به آن رسید. لیزر یکی از روش های نوین جهت جوانسازی و بازسازی پوست به شمار می رود و شما با استفاده از این لیزر جوانسازی می توانید روند پیری را کاهش دهید و یا حتی متوقف سازید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

لیزر جوانسازی پوست چیست؟

woman receiving skin resurfacing treatment 657671370 300x197 - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی
جوانسازی پوست صورت با لیزر

لیزر جوانسازی پوست، روشی است که در آن عیوب ظاهری سطح پوست کاهش می یابد. در طول لیزر پوست، جهت منحل کردن پیوند های مولکولی سلول های آسیب دیده پوست، لایه به لایه از لیزر استفاده می شود تا پوست، ظاهری یکنواخت، نرم و صاف به دست آورد. این روش را به دلیل این که دارای مزایای ضد پیری، بازسازی و لایه برداری می باشد، لیزر جوانسازی می نامند؛ زیرا طی این فرایند، لایه های آسیب دیده پوست، همگی از بین می روند.

 

فیلم لیزر پوست صورت

انواع لیزر جوانسازی پوست

لیزر جوانسازی پوست دارای سه نوع مختلف است:

  • لیزر  CO2
  • لیزر اربیوم
  • لیزر فراکسل یا فراکشنال

 

1- لیزر CO2

rf fractional co2 laser acne scare removal beauty 1262388 300x225 - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی
لیزر CO2

در حال حاضر، لیزر CO2 بالاترین شدت درمان لیزر موجود را دارا می باشد. پس از درمان با لیزر جوان سازی  CO2، سطح پوست، محکم تر و نرم تر می شود. زیرا در لیزر از گرما جهت محدود کردن کلاژن های موجود در درم های تحتانی پوست استفاده می شود. لیزر CO2 قادر است چین و چروک ها، جای جوش، زگیل  و خال مادرزادی (ماه گرفتگی) را کاهش دهد و در نهایت آن ها را از بین ببرد. از لیزر CO2 همچنین جهت درمان سرطان پوست در مراحل اولیه استفاده می شود.

 

2-  لیزر اربیوم

Skin Resurfacing Erbium Laser Machine 1550nm Laser.jpg 350x350 300x300 - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی
لیزر اربیوم

لیزر اربیوم بیشتر قادر است لایه های نازک پوست را از بین ببرد، اما دقت آن کمتر از لیزر CO2 است. لیزر اربیوم اغلب انتخاب مناسبی برای افرادی است که دارای پوستی تیره هستند؛ زیرا خطر بروز عوارض جانبی ناخواسته ای چون تغییر رنگ دائمی پوست، کمتر آن ها را تهدید می کند. لیزر جوان سازی اربیوم همچنین در افرادی که دارای پوستی سالم هستند و تنها تمایل دارند خطوط ریز و چین و چروک های شان را از بین ببرند، بسیار مناسب است.

 

3- جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

original fraxel 300x204 - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی
جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر جوانسازی فراکسل یا فرکشنال از سایر لیزرهای جوان سازی (CO2 و اربیوم) متمایز تر عمل می کند؛ زیرا روش به رفته شده در این لیزر، غیر تهاجمی است و عوارض جانبی پس از درمان آن نیز بسیار محدود می باشد. پس از درمان با لیزر فراکسل، عملا هیچ حساسیت پوستی یا دردی وجود نخواهد داشت و هیچ نیازی به طی کردن دوران نقاهت ندارد. لازم به ذکر است که با همه مزایایی که لیزر فراکسل دارد، درمان طی یک جلسه حاصل نمی شود و بهبود ظاهر پوست به تدریج، طی هفته ها یا ماه ها پس از درمان حاصل می گردد.

 

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای لیزر جوان سازی هستند؟

لیزر جوانسازی پوست، روش موثری برای افرادی است که دارای خط و خطوط، چین و چروک، لک های پوستی یا اسکار های سطحی پوست، مانند جای جوش هستند و معمولا به درمان های ملایم پاسخ نداده اند. کاندیدای مناسب جهت انجام لیزر جوان سازی پوست باید پوستی الاستیک و فاقد چربی داشته باشد و پس از آسیب های جزئی، مستعد ابتلا به اسکار نباشد. بهتر است لیزر جوانسازی در افرادی صورت گیرد که عاری از هر گونه ملاحظات پزشکی، مانند مصرف دارو یا ابتلا به بیماری باشند؛ چرا که این امر سبب بروز خطر پیامد های غیر ضروری حین انجام لیزر می گردد.

فردی که تصمیم به انجام لیزر جوان سازی دارد، باید انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه کار داشته باشد. فردی که خود را برای این فرایند آماده می کند باید از قبل با مزایا و محدودیت های لیزر آشنا شود. بهترین و مناسب ترین افراد برای لیزر جوانسازی پوست، افراد دارای تون پوستی روشن هستند و به نسبت افراد دارای تون پوستی تیره، نتیجه بهتری می گیرند. زیرا خطر بروز عوارض جانبی ناخواسته ای چون تغییر رنگ دائمی پوست، کمتر آنها را تهدید می کند.

 

چه افرادی برای انجام لیزر جوانسازی پوست مناسب نیستند؟

اغلب، افرادی که دارای عیوب جزیی پوست هستند، کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر جوانسازی محسوب نمی شوند. از نظر بسیاری از متخصصان زیبایی، لیزر جوان سازی پوست، یک عمل جراحی تهاجمی به شمار میرود. لیزر جوانسازی پوست نیز مانند هر عمل جراحی دیگر دارای پیامد هایی است که ممکن است برای دست کم یک هفته (و گاهی اوقات طولانی تر) ماندگار باشند. در این صورت، بهتر است جهت رفع عیوب جزیی پوست از درمان های ملایم تر و غیر تهاجمی استفاده کنید.

افرادی که پوست تیره ای دارند نیز ممکن است کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر جوان سازی نباشند. در طول فرایند جوانسازی پوست با لیزر، رنگدانه های موجود در پوست، جذب نور بسیار پر انرژی لیزر شده و گرمای شدیدی تولید می شود و در نتیجه، سلول های حاوی مو تخریب می گردند. نور لیزر، بی هیچ خطری منتشر شده و جذب سلول های اطراف پوست مورد هدف می شود. در افراد دارای پوست تیره، بیشتر رنگدانه های پوست در دسترس قرار دارند؛ بنابراین در این گونه افراد، خطر جذب بیش از حد انرژی لیزر به نسبت افراد دارای پوست روشن، بسیار بیشتر است. این جذب ناخواسته می تواند منجربه بروز پیامد هایی چون تغییر رنگ پوست و یا حتی تاول شود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

لیزر فراکسل یا اربیوم خطر تغییر رنگ کمتری به نسبت لیزر CO2 دارند. یک متخصص پوست با تجربه قادر است اقداماتی صورت دهد تا خطر آسیب دیدن سلول های مجاور کاهش یابد. با این وجود شما باید پیش از انجام لیزر با یک متخصص پوست با تجربه مشورت کنید و در خصوص خطرات مرتبط با آن اطلاعات کسب کنید. افرادی که کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر جوان سازی پوست نیستند بهتر است از درمان های جایگزین بهره گیرند.

 

ملاحظات پزشکی

به دلیل ماهیت تهاجمی این روش، به ویژه هنگامی که از لیزر CO2 استفاده می شود، بسیاری از پزشکان علی رغم علم به این موضوع که در لیزر جوان سازی از هیچ برش و بخیه ای استفاده نمی شود، فرایند لیزر جوانسازی پوست را یک عمل جراحی در نظر می گیرند. فرایند درمان، پس از هرگونه عمل جراحی می تواند برای بیماران سنگین تمام شود. بنابراین، دوران ریکاوری لیزر جوانسازی پوست برای بیمارانی که از اختلالات دستگاه ایمنی رنج می برند، بسیار دشوار و سخت خواهد بود. افرادی که جای زخم به راحتی روی بدن شان باقی می ماند نیز نباید نسبت به انجام لیزر جوان سازی پوست اقدام نمایند. اختلالات بافت همبند، از جمله لوپوس اریتماتوس سیستمیک (یک بیماری خود ایمنی مزمن است که می تواند ارگان های متعدد، به خصوص پوست را درگیر کند) یا سندرم شوگرن (نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی) از پیامدهای درمان فوق می باشند.

اگرچه لیزر جوانسازی پوست را می توان جهت درمان جای جوش به کار برد، اما وجود جوش فعال می تواند خطر ابتلا به عفونت ها را افزایش دهد. افرادی که به طور مرتب بیمار می شوند، ابتدا باید پیش از انجام لیزر جوان سازی پوست با یک متخصص پوست مشورت کنند. وجود سایر بیماری های پوستی، مانند تبخال و هرپس سیمپلکس نیز خطر بروز پیامد های بعدی را در طول دوره بهبودی افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده است که بین مصرف آکوتان (داروی درمان جوش) و کاهش مقاومت درمان پوست، ارتباط وجود دارد. چنانچه در 18 ماه گذشته، آکوتان مصرف کرده باشید، بسیاری از پزشکان شما را از انجام لیزر جوانسازی پوست منع خواهند کرد.

 

فواید و خطرات لیزر جوانسازی پوست

فواید لیزر جوان سازی پوست

هیچ شکی در این موضوع نیست که درمان پوست با لیزر تا حد بسیار زیادی می تواند به جوانسازی و زیبایی پوست کمک کند. لایه برداری ای که توسط لیزر صورت می پذیرد، منجر به کاهش خطوط، چین و چرک، جای جوش، لک های ناشی از افزایش سن، خال مادرزادی (ماه گرفتگی) و لک و پیس می شود. لیزر همچنین سبب بهبود کلی بافت پوست که در اثر آسیب های ناشی از نور خورشید، خشن و ضمخت شده است، می شود.

لیزر عمقی جوانسازی پوست می تواند پوست را جهت تولید کلاژن های جدید در درم های تحتانی تحریک کند. از لیزر جوانسازی پوست همچنین می توان جهت از بین بردن زائدات پوستی، مانند خال و زگیل استفاده کرد و حتی آن را به عنوان درمان سرطان پوست در مراحل اولیه به کار برد.

علاوه بر این، لیزر جوانسازی پوست در حال حاضر یکی از موثر ترین درمان های اصلاح اسکار های ناشی از اعمال جراحی یا جراحات می باشد.

 

عوارض لیزر جوانسازی پوست

در صورتی که لیزر جوانسازی پوست توسط یک متخصص پوست زبده دارای مدرک و مجوز یا یک جراح زیبایی صورت بگیرد، کاملا امن و بی خطر است. با این حال، باید به یاد داشته باشید که لیزر جوانسازی پوست دارای پیامد هایی چون عفونت یا التهاب های غیرعادی می باشد که البته در موارد نادر رخ می دهد. افرادی که مستعد ابتلا به اسکار پس از آسیب و جراحات جزیی هستند، نباید از لیزر جوانسازی پوست استفاده کنند.

تبخال، جوش و سایر اختلالات پوستی، خطر بروز پیامد های ناشی از لیزر جوانسازی پوست را افزایش می دهد. بنابراین مقتضی است پیش از انجام آن با یک متخصص پوست مشورت نمایید. هیپرپیگمانتاسیون یا تیرگی دائمی پوست، خطر عمده ای است که افراد دارای پوست تیره را پس از انجام لیزر جوانسازی پوست تهدید می کند. لیزر فراکسل یا اربیوم خطر تغییر رنگ کمتری به نسبت لیزر CO2 دارند.

ممکن است پزشک پیش از انجام لیزر جوانسازی پوست، مصرف یک عامل سفید کننده پوست را تجویز کند تا احتمال بروز پیامد های بعدی را کاهش دهد. احتمال بروز هیپوپیگمانتاسیون یا روشن شدن دائمی پوست، پس از انجام لیزر جوانسازی پوست نیز وجود دارد، اما این مورد کمتر شایع است.

مقتضی است پیش از انجام لیزر جوانسازی پوست، تمام سوابق پزشکی تان را با متخصص پوست خود در میان بگذارید. حساسیت دارویی، ابتلا به بیماری ها، به ویژه اختلالات بافت همبند و اختلالات دستگاه ایمنی، سابقه جراحی، داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید و هر گونه درمان های قبلی پوست، به ویژه مصرف آکوتان و قرص های شیمیایی را باید به اطلاع پزشک برسانید؛ چرا که این موارد، منابع بالقوه ای در بروز پیامد های ناشی از لیزر جوانسازی پوست محسوب می شوند.

سیگار کشیدن، توانایی درمان را کاهش می دهد، بنابراین افراد سیگاری باید به مدت 2 هفته پیش و پس از لیزر جوانسازی پوست، استعمال سیگار را متوقف نمایند.

متخصص پوست جهت به حداقل رساندن خطرات و عوارض جانبی لیزر جوانسازی پوست، دستورالعمل هایی را پیش و پس از درمان به شما ارائه خواهد داد که پیروی از آن ها بسیار حائز اهمیت است.

 

جوانسازی پوست در اهواز

Laser Skin Resurfacing 300x156 - بهترین روش جوان سازی پوست صورت : لیزر جوانسازی
جوانسازی پوست در اهواز

کاربر محترم چنانچه در جستجوی بهترین مرکز جوانسازی پوست در اهواز ، اطلاع از قیمت لیزر پوست صورت ، کلینیک زیبایی اهواز ، کلینیک پوست در اهواز ، مطب دکتر متخصص پوست اهواز ، رفع چروک پیشانی در اهواز ، لیزر درمانی دزفول ، بهترین دکتر پوست در دزفول یا درصدد کشیدن پوست صورت در اهواز هستید، لطفاً به این لینک مراجعه فرمایید.

شاد و زیبا باشید …

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع

docshop

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: