رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟

0

رفع موهای زائد با زردچوبه

موهای زائد گرچه بخشی طبیعی از بدن هرکس به شمار می روند، اما اصولا چیزهای دوست داشتنی نیستند. اصول بهداشتی تأکید می کند که امروزه مضرات داشتن موهای زائد، از مزیت های آن بیشتر است. موهای زائد چیزی است که باید در روند تکاملی بشر از بین می رفت، چراکه بشر امروزی دیگر به آن احتیاجی ندارد. در گذشته های دور، انسان های نخستینی که لباس های چندانی نداشتند، می توانستند از وجود موهای زائد برای گرم کردن نقاط مختلف بدن، از جمله ناحیه تناسلی بهره مناسبی ببرند. اما انسان امروزی چند لایه لباس می پوشد و دیگر نیازی به موهای زائد برای محافظت و گرمایش اندامش ندارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

.jpg - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟
رفع موهای زائد با زردچوبه

داشتن موهای زائد یعنی وجود مراکزی در بدن که محیطی ایده آل برای رشد باکتری و عفونت هستند. نواحی که موی زائد در آنها رشد می کند اغلب زیر لایه های لباس پوشیده می شوند و نور و هوا به آنها نمی رسد. علاوه بر اینکه همیشه هم در محیطی تاریک به سر می برند و اغلب در معرض رطوبت حاصل از عرق بدن هستند. و این یعنی محیطی فوق العاده ایده آل برای رشد کردن قارچ و باکتری و بیماری.

از این رو رفع موهای زائد امروزه یک امر طبیعی و البته ضروری است. افرادی که به بهداشت فردی خود اهمیت می دهند همواره نسبت به ازبین بردن موهای زائد خود دقت دارند.

در این راستا روش های بسیار زیادی هستند که می توانند به شما در امر رفع موهای زائد کمک کنند. راهکارهای درمانی، زیبایی، شیمیایی و البته گیاهی گوناگونی هستند که ادعا دارند می توانند به بهترین شکل ممکن باعث رفع موهای زائد شوند.

امروزه بسیاری از افراد هستند که ترجیح می دهند از روش های سنتی و گیاهی برای این امر استفاده کنند، چراکه اعتقاد دارند این روش ها طبیعی تر است و بهتر نتیجه می دهد. از جمله روش های رایج که زیاد برای رفع کردن موهای زائد توصیه شده است، استفاده از زردچوبه است.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز

زردچوبه ماده ای است که در هر خانه ای پیدا می شود. بنابراین طبیعی است که ادعای رفع موهای زائد با زردچوبه، حرف وسوسه کننده ای برای خیلی از افراد باشد. واقعیت است که خواص پاک کنندگی زردچوبه باعث شده تا مخصوصا خانم های هندی زیاد از آن برای رفع موهای زائد و جوانسازی پوست صورت استفاده کنند. بله، استفاده از زرد چوبه بیشتر مناسب رفع کردن موهای زائد صورت است. چراکه علاوه بر از بین بردن این موها، می تواند باعث لایه برداری و جوانسازی پوست صورت هم بشود.

.jpg - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟
رفع موهای زائد با زردچوبه

جالب تر اینکه بسیاری ادعا دارند می توان تنها طی دو روز، با استفاده از زرد چوبه از شر موهای زائد خلاص شد. اما اینکه این مهلت دو روزه تأثیری دائمی دارد یا کوتاه مدت، چیزی است که کسی در مورد آن صحبت نکرده است.

در ادامه به ترکیبات مختلف زرد چوبه که گفته می شود برای رفع موهای زائد مناسب هستند می پردازیم.

رفع موهای زائد با زردچوبه و شیر

درست کردن خمیر زردچوبه با محلول شیر، قرار دادن این خمیر روی پوست صورت به مدت 20 دقیقه به صورت روزانه، می تواند طی چند هفته باعث از بین رفتن موهای زائد صورت شود. ادعا می شود که این روش می تواند به مرور به کاهش رشد و در نهایت توقف رشد موهای زائد کمک کند.

رفع موهای زائد با زردچوبه و آرد گندم

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

ترکیب زرد چوبه، شیر، آرد گندم و نمک می تواند خمیری درست کند که باعث رفع موهای زائد شود. توصیه شده که هفته ای یک بار این خمیر را روی پوست صورت خود بمالید و سپس بعد از حدود 10 دقیقه با آب گرم بشویید تا بعد از چند ماه نتیجه آن را در جوانسازی پوست و رفع موهای زائد ببینید. این خمیر هم بیشتر برای رفع موهای زائد صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

رفع موهای زائد با زردچوبه، پودر چوب صندل و روغن خردل

آرد نخود، خامه تازه، زردچوبه، پودر چوب صندل، روغن خردل با محلول گلاب، ترکیبی خمیری درست می کند که می تواند باعث جوانسازی و رفع موهای زائد صورت بشود. شما می توانید با این ترکیب ماسکی درست کنید و به مدت 20 دقیقه روزانه روی صورت خود بگذارید تا بعد از چند هفته نتیجه آن را در رفع موهای زائد ببینید.

.jpg - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟
رفع موهای زائد با زردچوبه

آیا زردچوبه واقعا می تواند در رفع موهای زائد موثر باشد؟

در بالا به ادعاها و برخی از راهکایی که برای رفع موهای زائد و جوانسازی پوست با زردچوبه توصیه شده اند، اشاره کردیم. اما این ترکیبات واقعا تا چه حد می توانند اثرگذار باشند؟

در وهله اول بهتر است با این نکته آشنایی داشته باشید که زردچوبه ماده ای است که به شدت رنگ می دهد. بنابراین استفاده مادام از زردچوبه روی پوست می تواند باعث زرد شدن اندک پوست شما بعد از چند مدت شود. اتفاقی که هیچکس مایل نیست آن را تجربه کند، مخصوصا در ناحیه صورت.

از طرف دیگر همانطور که مشاهده کردید هیچکدام از روش های مورد اشاره برای استفاده از زردچوبه در رفع موهای زائد، نمی توانند تأثیری دو روزه داشته باشند. شما باید از این ترکیبات حداقل تا چند هفته استفاده کنید تا بتوانید نتیجه مورد ادعا را از آن بگیرید.

همچنین هیچ آزمایش و تحقیق علمی نتوانسته است اثرگذاری صد در صدی این ترکیبات در رفع موهای زائد را تأیید کند.

در این شرایط، حتی اگر رفع موهای زائد با زردچوبه امکان پذیر هم باشد، مشکلات حاصل از آن، زمانی که صرفش می کنید، و میزان اثرگذاری اش، به گونه ای نیست که بتواند جایگزین روش های اصلی رفع موهای زائد باشد.

.jpg - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟
رفع موهای زائد با زردچوبه

علاوه بر این، سایر روش های گیاهی که برای رفع موهای زائد توصیه شده اند، مانند رفع موهای زائد با ماست، سرکه و غیره، نیز همین مشکلات را دارند، و گرچه طبیعی هستند، اما از نظر اثربخشی قابل اطمینان نیستند. این روش ها در بهترین حالت می توانند تأثیر تکمیلی برای از بین بردن موهای زائد داشته باشند.

بهترین روش رفع موهای زائد

جدای از روش های گیاهی، راهکار بسیار زیاد دیگری هم برای رفع موهای زائد وجود دارد. رایجترین روش برای رفع موهای زائد، سال ها است که استفاده از تیغ های مخصوص است. تیغ هایی که در این ایران بیشتر با نام تجاری ژیلت شناخته می شوند.

قدیمی تر از این روش، استفاده از کرم ها و پودرهای موبر است.

اما دیگر همه می دانند که تیغ کشیدن روی پوست، علاوه بر ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت پوست، نمی تواند اثر دائمی روی رفع موهای زائد داشته باشد. این روش اتفاقا در دراز مدت باعث محکم تر شدن ریشه های موهای زائد و افزایش حجم و سرعت رشد آنها می شود.

از طرف دیگر پودرهای موبر می توانند آسیب های جدی تری به پوست وارد کنند. از جمله قرمزی، حساسیت، جوش و لک پوستی. که این روش هم اثرگذاری دائمی روی رفع موهای زائد ندارد.

.jpg - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟
رفع موهای زائد با زردچوبه

در این بین روش های نوین تری مانند لیزر وجود دارند که ثابت شده است بیشتر از بقیه راهکارها می توانند در رفع موهای زائد موثر و مفید باشند.

لیزر موهای زائد

لیزر اشعه ای است که ماهیت نوری و گرمایی دارد و با استفاده از انرژی متراکم، حرارتی متمرکز ایجاد کرده و باعث سوختن ریشه موهای زائد می شود. ماهیت نوری این اشعه باعث شده تا دقت هدفگیری این روش هم بالا برود. به همین دلیل وقتی اشعه لیزر روی ناحیه ای از پوست تابیده می شود، طبیعتا جذب نقطه های تیره ای می شود که ریشه مو هستند. با سوزاندن پیاز مو، لیزر می تواند علاوه بر اینکه در همان جلسه موها را از بین می برد، طی چند جلسه متوالی و منظم پوست را به توقف تولید مو در ناحیه تحت درمان عادت دهد، تا دیگر موی زائدی در آن ناحیه رشد نکند. اشعه لیزر مورد استفاده در این روش باعث از بین رفتن فولیکول های مو شده و رشد آنها را برای همیشه متوقف می کند.

.jpg - رفع موهای زائد با زردچوبه | خمیرهای زردچوبه و رفع موهای زائد!؟

تا زمانی که به یک مرکز معتبر لیزر، مانند مرکز لیزر شمال تهران مراجعه کنید، می توانید از کم بودن خطرات این روش اطمینان خاطر داشته باشید. لیزر تنها روشی است که ثابت شده امروزه می تواند با کمترین آسیب به پوست بدن، به صورت دائمی باعث رفع موهای زائد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: