بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟

0

بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ

در میان افرادی که برای انجام پروسیجرهای زیبایی مربوط به جوانسازی پوست به مرکز ما مراجعه می کنند، این سوال که “بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ” یک سوال رایج است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

واقعیت این است که این دو روش با وجود تشابه در نتیجه، تفاوت های زیادی با هم دارند و برای اهداف مختلفی نیز به کار گرفته می شوند. در این مقاله از زیبان به مقایسه این دو روش می پردازیم تا بهتر بتوانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تفاوت بوتاکس و لیفت با نخ

ابتدا بیایید به صورت خلاصه به عملکرد هرکدام از این روش ها نگاهی بیندازیم:

.jpg - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟

بوتاکس

بوتاکس درمانی است که از تزریق سم بوتولونیوم برای پر کردن حجم خالی شده چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. سم بوتولونیوم یک سم طبیعی است که اثر فلج کنندگی دارد. زمانی که این ماده در دوز و مقدار معینی زیر پوست تزریق می شود، موقتا عضلات زیرپوستی آن ناحیه را بی حرکت کرده و مانع از ایجاد چین و چروک های بیشتر می شود.

همچنین به خاطر حجمی که دارد و در آن ناحیه نیز باقی می ماند، خودش به صورت طبیعی بخش زیادی از حجم تو خالی آن قسمت از پوست را پر می کند. علاوه بر این، فلج شدن موقتی ریزعضلات زیر پوستی ناحیه مورد تزریق باعث می شود تا در مدت اثرگذاری بوتاکس چین و چروک جدید دیگری هم در آن قسمت ایجاد نشود.

از تزریق بوتاکس اغلب در نواحی دور چشم (برای رفع چین و چروک های پنجه کلاغی)، پیشانی، خط اخم، خط خنده و غیره استفاده می شود. البته بوتاکس جدای از بحث زیبایی، برای کاهش تعریق در نواحی دیگر بدن مانند زیربغل هم تزریق می شود.

لیفت با نخ

لیفت با نخ نیز یک روش جوانسازی پوست برای رفع چین و چروک است که از نخ های مخصوص جذب شونده در زیر پوست برای این منظور استفاده می کند. این نخ ها که با استفاده از سوزن، داخل پوست جایگذاری می شوند با بالا کشیدن، یا لیفت قسمت های افتاده پوست باعث جوانسازی آن شده و اثر چین و چروک ها را کمرنگ می کنند.

.jpg - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟

تفاوت در ماندگاری بوتاکس و لیفت با نخ

هم بوتاکس و هم لیفت با نخ اثرات موقتی دارند و باید پس از مدت زمان مشخصی دوباره تکرار شوند. بوتاکس از آنجاییکه یک نوع سم طبیعی است رفته رفته توسط بدن دفع می شود و نخ های به کار رفته در لیفت هم به واسطه جذب شونده بودن پس از چند وقت داخل بافت پوست حل می شوند.

با همه این اوصاف دوام و ماندگاری لیفت با نخ از بوتاکس بیشتر است. بوتاکس برای افراد مختلف و بسته به کیفیت مواد مورد استفاده حدود 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد، در حالیکه لیفت با نخ می تواند بین یکسال تا یکسال و نیم ماندگاری داشته باشد.

تفاوت دوره نقاهت بوتاکس و لیفت با نخ

دوره نقاهت می تواند عامل مهمی در تشخیص این مسئله باشد که بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

در واقع دوره نقاهت و مدت زمان مورد نیاز جهت مراقبت های بعد از درمان، برای لیفت با نخ بیشتر از بوتاکس است. چراکه لیفت با نخ درمان تهاجمی تری است و می تواند موجب بروز کبودی و احساس سفتی و کشیدگی در پوست ناحیه تحت درمان شود. اتفاقاتی که البته بعد از مدت زمان کوتاهی خود به خود از بین می روند.

.jpg - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟

اما بوتاکس روش سبک تری بوده و تنها ممکن است باعث بروز کمی قرمزی و تورم در ناحیه تزریق شود. اتفاقاتی که نهایتا بعد از یک الی دو روز برطرف می شوند. همچنین توصیه می شود که بعد از انجام بوتاکس حداقل تا 5 ساعت استراحت کرده و فشاری به ناحیه تحت تزریق وارد نکنید تا مواد زیر پوست جابجا نشوند.

تفاوت هزینه بوتاکس و لیفت نخ

برای بسیاری از افراد، عامل هزینه مهمترین پارامتر تشخیص این است که بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ.

به صورت کلی بوتاکس درمان راحت تری بوده و هزینه سبک تری نسبت به لیفت با نخ دارد. اما به طبع هزینه کمتری که با بوتاکس متحمل می شوید، دوره ماندگاری آن نیز کوتاه تر است. به صورتی که اگر بوتاکس را انتخاب کنید، در مدت زمان مشابه برای لیفت با نخ، باید حداقل دوبار بوتاکس کنید.

در مورد هزینه نهایی هرکدام از این عمل ها نیز باید بدانید که پارامترهای مختلفی دخیل هستند. نوع و متریال مواد مورد استفاده در پروسه، کیفیت درمان، تعرفه قیمتی پزشک و مرکز درمانی، دوز (یا تعداد نخ) مورد نیاز و غیره، همگی روی هزینه نهایی درمان اثرگذار خواهند بود.

البته پزشک قبل از شروع پروسه در این مورد با شما صحبت خواهد کرد.

.jpg - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟

مزایا و معایب بوتاکس

بوتاکس مزیت ها و معایب خاص خودش را نسبت به لیفت با نخ دارد که عبارتند از:

مزیت ها:

  • کوتاه تر بودن دوره نقاهت
  • هزینه کمتر
  • روند درمانی ساده تر
  • رواج و محبوبیت بیشتر
  • کمک به کنترل میگرن

معایب:

  • محدود شدن میمیک صورت در ناحیه تحت درمان
  • احتمال درد و کبودی موقتی
  • احتمال ایجاد عفونت (در صورت انتخاب یک مرکز نامطمئن)
  • ماندگار کوتاه مدت

.jpg - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟

مزایا و معایب لیفت با نخ

لیفت با نخ نیز مزیت ها و معایب خاص خودش را نسبت به بوتاکس دارد که عبارتند از:

مزیت ها:

  • کمک به تولید کلاژن و جوانسازی طبیعی پوست
  • ماندگاری بالاتر
  • مشخص بودن نتیجه بلافاصله بعد از عمل
  • از بین بردن افتادگی پوست

معایب:

  • احتمال خونریزی و کبودی در ناحیه کار گذاشتن نخ ها
  • احتمال جابجا شدن نخ
  • احتمال نامتقارن درآمدن نتیجه کار
  • احتمال حساسیت به نخ
  • هزینه بالاتر نسبت به بوتاکس
  • دوره نقاهت طولانی تر

.jpg - بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ ؟

بوتاکس یا لیفت

با همه این احوال بالاخره بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ؟

واقعیت این است که اگر قصد پر کردن چین و چروک های مخصوصا عمیق پوست صورت خود را دارید، بوتاکس گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر پوست صورت شما در نواحی مختلف دچار افتادگی شده و حالت استحکام جوانی خود را از دست داده است، لیفت با نخ گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

هر دو این روش ها قطعا موثرند و می توانند به جوانسازی پوست صورت شما کمک کنند. اما این شما هستید که باید بعد از مشورت با پزشک، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

بهترین مرکز بوتاکس و لیفت با نخ

برای بهره مندی از خدمات بوتاکس و لیفت با نخ باید به مراکز زیبایی معتبر مراجعه کنید. اگر می خواهید از نتیجه کار اطمینان خاطر داشته باشید و درمانی مطمئن و ایمن را تجربه کنید، باید سراغ یک مرکز قابل اعتماد بروید. مرکزی که از بهترین مواد برای جوانسازی پوست شما استفاده می کند و از حضور پزشکان و کادر مجرب بهره می برد.

مرکز زیبایی شمال تهران، به عنوان یکی از باسابقه ترین مراکز زیبایی در پایتخت، سال هاست با تضمین کیفیت کار خود، فرایندهای زیبایی و جوانسازی پوست را به شهروندان عزیز ارائه می کند.

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: