آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟!

1

آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟!

با گرم شدن هوا و ورود به فصل تابستان، برخی از افراد تصمیم می گیرند، بدن خود را برنزه کنند. در صورت عدم ابتلا به بیماری های پوستی یا حساسیت، هیچ منعی برای برنزه کردن بدن وجود ندارد. در این بین، زنان بارداری هم هستند که تمایل دارند بدن خود را برنزه کنند. اما بیشترین سوالی که برای زنان باردار پیش می آید این است که آیا برنزه کردن در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. ما در این مطلب هر آنچه که باید در این مورد بدانید را شرح داده ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

صرف نظر از این که باردار هستید یا خیر، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر پیری زودرس و ابتلا به ملانوم بدخیم (سرطان پوست) را افزایش خواهد داد.

برخی مطالعات نیز بیانگر وجود ارتباط میان اشعه های UV و کمبود فولیک اسید است. فولیک اسید مانع از بروز نقص های لوله عصبی، از جمله اسپینا بیفیدا (شکاف مادرزادی مهره ها)، به ویژه در سه ماهه اول بارداری می گردد. پوست شما در دوران بارداری بیشتر مستعد سوختن و کلوآسما یا ملاسما (تیرگی پوست در زمان بارداری) می باشد. بنا بر این بهتر است پیش از برنزه کردن در دوران بارداری، در خصوص ایمنی این کار با پزشک تان مشورت نمایید.

 

برنزه کردن با دستگاه سولاریوم در دوران بارداری

1 14 - آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟!
برنزه کردن با دستگاه سولاریوم در دوران بارداری

هیچ مطالعاتی مبنی بر اینکه تخت های سولاریوم به طور مستقیم به جنین آسیب وارد می سازند، انجام نشده است. با این حال، برخی از اشعه هایی که در سولاریوم مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند برای تان مضر واقع شوند. پزشکان با هر فعالیتی در دوران بارداری که دمای بدن شما را افزایش دهد، مانند تخت های سولاریوم، مخالف هستند. چرا که گرم شدن بیش از حد بدن با ابتلا به ناهنجاری های ستون فقرات در جنین در ارتباط می باشد.

 

برنزه کردن در ساحل در دوران بارداری

2 14 - آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟!
برنزه کردن در ساحل در دوران بارداری

بیشترین نگرانی در خصوص برنزه کردن در ساحل و کنار دریا همان چیزی ست که در خصوص استفاده از دستگاه های سولاریوم نیز وجود دارد. بارداری سبب می شود پوست شما حساس تر از قبل شود؛ به طوریکه نور خورشید به راحتی می تواند منجر به بروز کهیر، بثورات حرارتی (عرق سوختگی) یا ملاسما شود. اقدامات ایمنی جهت پیشگیری از بروز این عوارض شامل نوشیدن مقدار زیادی آب، استفاده از ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر و پوشیدن کلاه می باشد.

چنانچه احساس سرگیجه، حالت تهوع یا خستگی می کنید، به نقاطی بروید که تهویه هوا دارند. به طور کل باید از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید برای ساعت های طولانی اجتناب کنید.

 

برنزه کردن با اسپری در دوران بارداری

3 - آیا می توان در دوران بارداری برنزه کرد؟!
برنزه کردن با اسپری در دوران بارداری

این روش بهترین گزینه برای برنزه کردن در دوران بارداری محسوب می گردد. پرهیز از اشعه های UV، سلامت پوست را بیشتر تضمین کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست، کهیر یا ملاسما را کاهش خواهد داد. انواع لوسیون ها، کرم ها و فوم های برنزه کننده وجود دارند که نتیجه بسیار خوبی در بر دارند. نسل جدید این محصولات با حداقل بو و رنگ دهی فوری در دسترس قرار دارند.

تنها مشکل عمده، ماده فعال دی هیدروکسی استون (DHA) موجود در این محصولات است که به راحتی قادر به نفوذ در پوست می باشد. مطالعات انجام شده، مضر بودن این ماده شیمیایی را تایید نمی کند، اما پزشکان توصیه می کنند زنان تا پایان سه ماهه اول بارداری صبر کرده و سپس جهت برنزه کردن با استفاده از این اسپری ها اقدام نمایند؛ این تنها اقدام ایمنی در این زمینه می باشد. از سال 1960 تا کنون از دی هیدروکسی استون در صنعت لوازم آرایشی استفاده شده و تا کنون هیچ گونه مشکلی نیز گزارش نشده است.

حتی در صورتی که قبلا از انواع اتو برنزه استفاده کرده اید، پیش از استفاده، ابتدا کمی از آن را روی تکه ای از پوست خود امتحان کنید.

 

توصیه مهم!

از آنجایی که پوست شما در دوران بارداری حساس تر از قبل می شود، بهتر است پیش از انجام هر یک از این روش ها با پزشک خود مشورت نمایید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[symple_button url=”http://americanpregnancy.org/” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک مطلب[/symple_button]

 

 

 

1 نظر
  1. […] برنزه کردن در بارداری بیشتر بخوانید : اینجا کلیک کنید […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: