نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که تاکنون نمی دانستید| لیزر موهای زائد| عوارض جانبی لیزر موهای زائد

0

نتایج حاصل از لیزر موهای زائد تا چه مدت باقی می ماند؟

دوستان سلام

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که تاکنون نمی دانستید| لیزر موهای زائد| عوارض جانبی لیزر موهای زائد پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که تاکنون نمی دانستید| لیزر موهای زائد| عوارض جانبی لیزر موهای زائد پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که تاکنون نمی دانستید| لیزر موهای زائد| عوارض جانبی لیزر موهای زائد نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از دیدن موهای زائد خود و شیو کردن آنها خسته شده اید و بریدگی و سوختگی پوست ناشی از امتحان کردن روش های مختلف شما را کلافه کرده است و باعث شده پوست شما آسیب ببیند و به دنبال راهی برای برطرف کردن دائمی موهای زائد خود هستید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا خبرهای خوبی برای شما داریم.

لیزر موهای زائد یک روش عالی برای برطرف کردن دائمی موهای زبر و سیاه شما است که با تخریب فولیکول ها از رشد آنها جلوگیری می کند. در لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می ‌شود و به سمت فولیکول های ناحیه ای که قرار است لیزر شود ارسال می گردد. نور لیزر هنگامی که توسط فولیکول های مو جذب می شود به گرما تبدیل خواهد شد و گرمای تولید شده باعث آسیب دیدگی آن خواهد شد.

images 4 1 300x134 - نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که تاکنون نمی دانستید| لیزر موهای زائد| عوارض جانبی لیزر موهای زائد

هنگامی که فولیکول آسیب می ‌بیند دیگر امکان رشد موهای زائد وجود نخواهد داشت این فرآیند باعث می ‌شود که موهای زائد دیگر روی سطح پوست دیده نشوند اما از آنجایی که بدن همیشه توانایی ترمیم خود را دارد می ‌تواند فولیکول ها را ترمیم کند و موهای زائد شروع به رشد نمایند به همین دلیل متخصصین لیزر و افرادی که موهای زائد خود را حفظ کرده اند توصیه می ‌کنند که سالی یک یا دو بار برای تمدید نتایج حاصل از لیزر به مراکز لیزر مراجعه نمایند تا نتایج حاصل از آن دائمی باشد.

چگونه لیزر به برطرف کردن موهای زائد می پردازد؟

موهای بدن در سه مرحله شروع به رشد می ‌کنند که شامل فاز فعال رشد، فاز استراحت و فاز ریزش است. لیزر فقط می تواند موهای را درمان کند که در فاز فعال رشد قرار دارند و از آنجایی که همه موهای زائد به صورت همزمان در فاز فعال قرار ندارند باید درمان با لیزر در چند مرحله انجام شود تا امکان هدف قرار دادن همه موهای زائد وجود داشته باشد. هنگامی که نور لیزر توسط فولیکول ‌های مو جذب می شود به گرما تبدیل خواهد شد و این پروسه باعث می شود که فولیکول ها از بین بروند.

300x157 - نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که تاکنون نمی دانستید| لیزر موهای زائد| عوارض جانبی لیزر موهای زائد

تخریب فولیکول ها به معنای عدم رشد موهای زائد است و به این ترتیب دیگر موهای زائد رشد نخواهد کرد. افرادی که تحت درمان با لیزر قرار می‌ گیرند باید دوره درمان با لیزر را تکمیل کنند تا همه موهای زبر و سیاه شان برای همیشه برطرف گردد و آنها پوستی تمیز و بدون مو داشته باشند در غیر این صورت موها دوباره شروع به رشد می ‌کنند و عملا درمان با لیزر بی ‌نتیجه خواهد بود.

اکثر افرادی که تحت درمان با لیزر قرار می گیرند پس از چند جلسه متوجه می ‌شوند که موهای زائد آنها نازک و روشن شده است زیرا فولیکول آسیب‌ دیده و توانایی تولید موهای زبر و سیاه را ندارد و به این ترتیب در نهایت و با تکمیل همه جلسات لیزر، موهای زائد از پوست جدا می ‌شوند و دیگر رشد نخواهند کرد. اما باید در طول سال یک یا دو بار برای تمدید نتایج به دست آمده به مرکز لیزر مراجعه کرد تا مجدداً موهای زائد ناحیه ای که لیزر شده است تحت درمان قرار بگیرند و دیگر امکان رشد آن ها وجود نداشته باشد و پوست همچنان تمیز و بدون مو بماند.

آیا لیزر موهای زائد را برای همیشه برطرف می کند؟

در صورتی که فولیکول های مو از بین بروند و نتایج حاصل از لیزر موهای زائد دائمی خواهد بود اما اگر فولیکول آسیب ببیند موهای زائد مجدداً شروع به رشد خواهند کرد. مدت زمان لازم برای رشد موهای زائد به چرخه رشد آنها در بدن یک فرد بستگی دارد. به عنوان مثال در برخی از افراد موها سریع تر از سایرین رشد می کنند اما در برخی دیگر روند رشد موها کند تر است و میزان اثر گذاری لیزر بر روی افرادی که پوستی روشن و موهای تیره دارند بیشتر از سایرین است زیرا:

 

تضاد بین رنگدانه های پوست و مو باعث می شود دستگاه لیزر بتواند به راحتی بین آنها تمایز قائل شود و فقط نور لیزر به سمت رنگدانه ‌های موجود در آنها ارسال شوند و فولیکول آسیب ببیند تا در نهایت به طور کامل از بین برود.

 

افرادی که رنگ پوست آنها تیره تر است یا موهای زائد شان روشن تر است در مقایسه با سایر افراد به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند و ممکن است احساس کنند موهای زائد بیشتری روی پوست آنها رشد کرده است.

عوارض جانبی و خطرات لیزر موهای زائد چیست؟

images 2 300x168 - نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که تاکنون نمی دانستید| لیزر موهای زائد| عوارض جانبی لیزر موهای زائد

در طول جلسات لیزر برخی از افراد دچار درد و سوزش پوست می شوند به همین دلیل در برخی از مراکز لیزر از ژل خنک کننده در ناحیه ای که قرار است لیزر شود استفاده می گردد اما ما در مراکز لیزر خود برای راحتی بیشتر مراجعه کنندگان از دستگاه لیزری که دارای سیستم خنک کننده است استفاده می کنیم تا شما در طول درمان احساس بسیار خوبی را خواهید داشت. لیزر موهای زائد ممکن است باعث بروز پاره ای از عوارض جانبی شود که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

  • تغییر در رنگ پوست به ویژه افرادی که رنگ پوست آنها تیره است البته این وضعیت معمولا موقت است و طی مدت چند هفته به طور کامل برطرف خواهد شد.
  • قرمزی و تورم پوست
  • تاول پوستی یا پوسته ریزی
  • گاهی اوقات التهاب پوست ناشی از لیزر موهای زائد می تواند باعث به وجود آمدن بافت اسکار شود و ریسک بروز عفونت پوست را مطرح کند.
  • در برخی موارد نادر عفونت پوست می تواند منتشر شود و زندگی فرد را تهدید کند.
  • ارائه اطلاعات دقیق در خصوص سابقه پزشکی می تواند به اپراتور لیزر برای انتخاب بهترین نوع درمان و کاهش ریسک بروز عوارض جانبی کمک کند.
  • پس از لیزر باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کرد در غیر این صورت باعث بروز التهاب پوست خواهد شد و ریسک به وجود آمدن تاول پوستی و بافت اسکار را افزایش خواهد داد.
  • در صورتی که فرد پس از لیزر دچار درد شدید، تب، تاول پوستی، پوسته ریزی یا سایر علائم و نشانه های آسیب دیدگی پوست یا عفونت شدید شده باشد باید به پزشک مراجعه کند تا تحت درمان قرار بگیرد.
  • ممکن است که شما در طول درمان با لیزر دچار کمی درد شوید البته میزان درد و ناراحتی به رنگ پوست و مو و ناحیه ای که قرار است درمان شود بستگی دارد. برخی از افراد آستانه تحمل پایینی دارند و این مسئله باعث می شود در طول درمان با لیزر احساس کنند درد زیادی را تحمل می کنند.
  • ممکن است لیزر موهای زائد در افرادی که رنگ پوست آنها تیره تر از موهای زائد شان است درد بیشتری داشته باشند زیرا تیره بودن پوست و مو به معنای وجود رنگدانه ‌های بیشتر در پوست است و نور لیزر در سطوح بالاتری جذب خواهند شد. البته جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که در مراکز لیزر از ژل خنک کننده استفاده می شود تا از میزان درد و ناراحتی کاسته شود.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: