عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

0

چگونه لیزر موهای زائد را برطرف می کند؟

لیزر موهای زائد یک روش عالی برای برطرف کردن موهای زبر و سیاه است. عوارض جانبی لیزر موهای زائد غیر قابل انکار است و در برخی از افراد تحت شرایط خاصی رخ می دهد. در این روش از پرتوهای پرانرژی نور لیزر استفاده می شود تا رنگدانه های موجود در فولیکول های مو را هدف قرار دهد. هنگامی که ملانین نور لیزر را جذب می کند نور لیزر به گرما تبدیل می شود و باعث آسیب دیدگی فولیکول خواهد شد و در نهایت طی مدت ۱ تا ۲ از پس از درمان با لیزر موهای زائد شروع به ریزش می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شاید شما هم در مقالاتی که درباره لیزر مطالعه کرده اید متوجه شده باشید که معمولاً عبارت لیزر و آی پی ال با هم همراه هستند. اگرچه هر دو فناوری از پرتوهای نو برای هدف قرار دادن ملانین استفاده می ‌کنند تفاوت‌ هایی نیز با یکدیگر دارد. لیزر از یک طول موج خاص استفاده می ‌کند تا بتواند به یک عمق خاص از پوست نفوذ کند.

african woman 200x300 - عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

انتخاب طول موج لیزر به رنگ پوست و مو و بافت پوست و مواردی از این قبیل بستگی دارد. اما آی پی ال از طیف کامل پرتوهای نور استفاده می کند که طول موج های مختلفی دارند و تا سطوح متفاوتی از پوست نفوذ می کنند. از لحاظ ایمنی لیزر و آی پی ان هنوز هیچ‌ گونه مدارکی وجود ندارد که نشان دهد یکی از این روش ها ایمن تر از روش دیگر است اما در هر دو روش افرادی که رنگ پوست شان روشن و موهای تیره ای دارند نتیجه بهتری از درمان را کسب خواهند کرد .

تضاد بین پوست و مو به دستگاه کمک می ‌کند بتواند راحت تر بر رنگدانه های موجود در فولیکول های مو متمرکز شود افرادی که موهای قرمز، سفید، خاکستری یا روشن دارند نمی توانند متقاضی مناسبی برای درمان به این روش باشند.

توجه

لیزر موهای زائد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارد که این سازمان مسئولیت تأمین سلامت عمومی جامعه آمریکا را عهده دار است. دستگاه های لیزر خانگی نیز توسط سازمان تایید شده اند اما اثر گذاری آن ها کمتر از دستگاه‌ هایی است که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر تصمیم داشتید که در منزل به لیزر موهای زائد خود بپردازید باید بدانید که برای لیزر موهای زائد زبر و سیاه بدن داشتن تجربه و مهارت و دانش لازم کاملاً ضروری است تا دچار عوارض حاصل از لیزر موهای زائد نشوید.

از لیزر موهای زائد به عنوان یک روش گران قیمت یاد می ‌شود اما واقعیت این است که شما در بلند مدت متوجه می ‌شوید که هزینه درمان با لیزر در مقایسه با سایر روش هایی که برای برطرف کردن موهای زائد وجود دارد مقرون به صرفه است زیرا شما یک بار برای همیشه از این می کنید و در عوض یک عمر از شر موهای زاید خود خلاص می شوید و برای همیشه پوستی تمیز و لطیف و بدون هرگونه موی زبر و سیاهی خواهید داشت.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

۱۱۱۶۱۷ 300x210 - عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

همه روش هایی که برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و دارای عوارض خاص خود هستند و این مسئله در خصوص لیزر موهای زائد نیز صدق می ‌کند. در اکثر موارد عوارض جانبی لیزر موهای زائد خفیف و موقت است و طی مدت کوتاهی برطرف خواهد شد. قرمزی، خارش، تورم، سوزش و پوسته ‌ریزی از عوارض جانبی موهای زائد است که بسیار شایع است و خوشبختانه طی مدت یک یا دو روز برطرف خواهند شد.

اپراتور لیزر در جلسه مشاوره با شما در خصوص عوارض جانبی لیزر موهای زائد صحبت خواهد کرد و به احتمال زیاد به صورت آزمایشی قسمتی از بدن شما را لیزر می کند تا بتواند عوارض جانبی لیزر موهای زائد را روی پوست شما ارزیابی نماید و بداند پس از لیزر چه اتفاقی رخ می دهد.

افرادی که پوست بسیار حساسی دارند دچار کبودی خفیف می شوند که پس از چند روز برطرف خواهد شد. در برخی موارد عوارض جانبی لیزر موهای زائد بسیار جدی است و در صورتی که فرایند لیز توسط یک اپراتور بی تجربه یا دستگاه لیزر نامناسب انجام شود عوارض جانبی دیگری به وجود خواهد آمد.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

woman sunburn - عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

سوختگی پوست یکی دیگر از عوارض جانبی لیزر است و زمانی رخ می ‌دهد که دستگاه انتخاب شده برای لیزر با نوع پوست فرد متقاضی درمان تناسب نداشته باشد. همان گونه که قبلاً گفتیم لیزر توسط رنگدانه ‌های موجود در مو جذب می ‌شود که تراکم آنها در قسمت قاعده و فولیکول های مو بیشتر است و وظیفه ایجاد رنگ برای پوست و مو را برعهده دارد.

در صورتی که پرتوهای نور لیزر نتوانند بین رنگدانه ‌های موجود در مو و رنگدانه های موجود در پوست تمایز قائل شوند رنگدانه های پوست به جذب نور لیزر می پردازند و به شدت داغ می شود که این فرآیند باعث سوختگی پوست خواهد شد. هر چه میزان جذب نور لیزر توسط پوست بیشتر باشد شدت بروز سوختگی و تاول پوستی افزایش خواهد یافت و می تواند باعث تشکیل بافت اسکار شود.

در صورتی که شما به یک مرکز لیزر معتبر مراجعه کنید از دستگاه لیزر متناسب با شرایط پوست و موی شما استفاده خواهد شد و ریسک بروز این عوارض جانبی به حداقل خواهد رسید. در برخی موارد ممکن است فرد متقاضی درمان با لیزر دچار تغییر در رنگ دانه های پوست شود.

هایپرپیگمنتیشن عبارتی است که برای تیره شدن رنگ پوست و تولید بیش از حد ملانین در پوست به کار می رود. این وضعیت زمانی به وجود می ‌آید که نور لیزر تولید ملانین را تحریک کند البته این وضعیت به تدریج و با گذر زمان از بین می رود.

هایپوپیگمِنتِیشِن عبارتی است که برای کاهش سطح تولید ملانین در پوست به کار می رود و با کاهش سطح رنگدانه ها رنگ پوست روشن می شود. این وضعیت نیز همانند هایپرپیگمنتیشن طی مدت کوتاهی برطرف می ‌شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. احتمال بروز عوارض جانبی در افرادی که رنگ پوست آنها تیره است بیشتر از سایرین است.

آیا همه افراد می ‌توانند متقاضی درمان با لیزر باشند؟

۱۴۰۹۵۵ 300x195 - عوارض جانبی لیزر موهای زائد|عوارض لیزر موهای زائد بدن| بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

به طور کلی می ‌توان گفت که همه افراد می ‌توانند متقاضی درمان با لیزر باشند و تنها محدودیتی که در این خصوص وجود دارد به خانم های باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند مربوط است. پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که از موهای زائد خود اجتناب کنند زیرا هنوز هیچ گونه مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لیزر موهای زائد در دوران بارداری هیچ‌ گونه تأثیر منفی بر روی جنین ندارد به همین دلیل از آنها می ‌خواهند که لیزر موهای زائد خود را به پس از دوران بارداری و زایمان موکول کنند.

نتیجه گیری

لیزر موهای زائد می تواند یک روش بسیار سودمند برای برطرف کردن دائمی موهای زائد باشد و لطافت پوست را افزایش دهد. به شرط آن که توسط یک اپراتور با تجربه و با استفاده از دستگاه های تخصصی و مناسب انجام شود به همین دلیل باید در انتخاب مرکز لیزر مورد نظر خود دقت کنید تا ریسک بروز عوارض جانبی لیزر موهای زائد به حداقل برسد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: