انواع دستگاه های لیزر موهای زائد| انواع دستگاه های لیزر کدامند؟| دستگاه لیزر الکساندرایت

0

مروری بر انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

در حال حاضر از چهار نوع لیزر برای برطرف کردن موهای زائد استفاده می شود که هر یک از آنها کاربردهای خاص خود را دارند. این دستگاه های لیزر عبارتند از دستگاه لیزر رابی، الکساندرایت، دایود و ان دی یاگ. همه این دستگاه های لیزر با توجه به نوع پوست و مو و ناحیه ای که قرار است لیزر شود با تاثیرات خاص خود همراه هستند و برخی از آنها نسبت به سایر دستگاه ها با ریسک بروز عوارض جانبی بیشتری همراه اند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - انواع دستگاه های لیزر موهای زائد| انواع دستگاه های لیزر کدامند؟| دستگاه لیزر الکساندرایت پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - انواع دستگاه های لیزر موهای زائد| انواع دستگاه های لیزر کدامند؟| دستگاه لیزر الکساندرایت پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - انواع دستگاه های لیزر موهای زائد| انواع دستگاه های لیزر کدامند؟| دستگاه لیزر الکساندرایت نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هدف از نوشتن این مقاله این است که یک دیدگاه کلی را در خصوص انواع لیزر ارائه دهیم تا بدانید که هر یک از آنها برای کدام گروه از افراد مناسب هستند.

دستگاه لیزر رابی

دستگاه لیزر رابی اولین دستگاهی است که از آن برای برطرف کردن موهای زائد استفاده شد و یک دستگاه ایمن برای دستیابی به نتایج مورد انتظار تلقی شده است. اما در حال حاضر دستگاه های لیزر جدیدتر و پیشرفته ‌تری طراحی شده ‌اند که نسبت به لیزر رابی اثر گذاری بالاتری دارند.

۲۰۲۶۴۹ 300x195 - انواع دستگاه های لیزر موهای زائد| انواع دستگاه های لیزر کدامند؟| دستگاه لیزر الکساندرایت

این دستگاه لیزر روی پوست روشن بهتر جواب می دهد و تاثیری بر روی موهای روشن و بلوند یا قرمز و خاکستری ندارد. به خاطر خطرات ناشی از این دستگاه بر این است که ریسک تشکیل بافت اسکار و تغییر رنگ پوست، از این دستگاه برای برطرف کردن موهای زائد پوست تیره استفاده نمی شود.

دستگاه لیزر رابی یک مزیت عالی نسبت به سایر دستگاه های لیزر موجود دارد که به سیستم خنک کننده آن مربوط است. سیستم خنک کننده لیزر باعث کاهش ریسک سوختگی پوست و سایر عوارض جانبی می شود و باعث می شود که متقاضی درمان با لیزر در طول جلسات لیزر احساس بهتری داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای آن علاوه بر سیستم خنک کننده به تاخیر ۲ ثانیه ای بین هر پالس لیزر مربوط است که باعث می ‌شود درمان با آن با درد کمتری همراه باشد.

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت در مقایسه با سایر دستگاه های لیزر سرعت تکرار بالایی دارد و می تواند نقاط بزرگ تری را پوشش دهد به همین دلیل یک انتخاب عالی برای لیزر موهای زائد نقاط بزرگتر بدن است. به عبارتی یکی از مزایای عالی لیزر الکساندرایت این است که می ‌توان از آن برای درمان نقاط بزرگ تر پوست استفاده کرد به نحوی که یک ناحیه گسترده از بدن را تحت درمان قرار داد.

مطالعات نشان داده است که لیزر الکساندرایت یک روش بسیار موثر برای برطرف کردن موهای نازک است و این مسئله باعث شده به یک انتخاب عالی برای درمان نقاطی از بدن که موهای نازک دارند تبدیل شود. مشکلی که در ارتباط با این نوع لیزر وجود دارد این است که سرعت بالای نفوذ پذیری آن به درون پوست باعث شده است که نسبت به لیزر رابی با درد بیشتری همراه شود.

۲۰۲۶۲۲ 300x185 - انواع دستگاه های لیزر موهای زائد| انواع دستگاه های لیزر کدامند؟| دستگاه لیزر الکساندرایت

این نوع دستگاه لیزر در برخی موارد باعث تغییر رنگ پوست می شود که جای نگرانی وجود ندارد چرا که طی مدت کوتاهی این اختلال بهبود پیدا می کند. لیزر الکساندرایت یک روش عالی برای لیزر موهای زائد تیره و پوست روشن است و زمانی به یک انتخاب عالی تبدیل می ‌شود که از آن برای درمان یک نقطه گسترده از بدن استفاده شود.

لیزر دایود

لیزر دایود یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد در بازار است که سرعت نفوذ بالایی دارد و می ‌تواند به درون ملانین نفوذ کند و این رنگدانه های تیره موجود در فولیکول های مو را هدف قرار دهد. این نوع لیزر برای افرادی که رنگ پوست آنها تیره است یک انتخاب مناسب محسوب می شود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

لیزر دایود می ‌تواند به خوبی موهای زبر و سیاه را از بین ببرد و یک بخش گسترده از بدن را هدف قرار دهد که این مسئله باعث شده که به یک انتخاب عالی برای لیزر موهای زائد کمر یا ناحیه بیکینی تبدیل شود. لیزر دایود برای درمان موهای نازک و روشن موثر نیست و همانند سایر دستگاه های لیزر تاثیری بر روی موهای بلوند و قرمز یا خاکستری ندارد.

نکته ای که در خصوص لیزر دایود وجود دارد این است که میزان نفوذ آن به درون پوست زیاد است و این مسئله باعث شده که ریسک بروز هایپرپیگمنتیشن و تشکیل بافت اسکار افزایش پیدا کند که در اکثر موارد این عوارض جانبی موقت هستند.

یکی از مزایای عالی لیزر دایود این است که برای درمان موهای زائد پوست تیره بسیار مناسب است و دوران بهبود با آن سریع تر از سایر انواع دستگاه های لیزر است.

دستگاه لیزر ان دی یاگ

 

لیزر ان دی یاگ جدیدترین نوع لیزر در بازار است که برای لیزر موهای زائد پوست تیره و برنزه مورد استفاده قرار می ‌گیرد و تاثیر به سزایی در برطرف کردن موهای زائد این نوع پوست دارد. با توجه به آنکه این دستگاه لیزر جدید است مطالعات و تحقیقات چندانی در خصوص مزایا و معایب آن انجام نشده است اما آنچه که در خصوص این دستگاه لیزر مشخص است این است که با نادیده گرفتن ملانین موجود در پوست به سراغ رنگدانه های موجود در فولیکول های مو می رود و آنها را هدف قرار می ‌دهد.

african woman 1 200x300 - انواع دستگاه های لیزر موهای زائد| انواع دستگاه های لیزر کدامند؟| دستگاه لیزر الکساندرایت

یکی دیگر از مزایای لیزر ان دی یاگ این است که قابلیت تنظیم دارد و می ‌توان موهایی که در نزدیکی سطح پوست هستند را هدف قرار داد اما تاثیری بر روی موهای روشن، بلوند، قرمز و خاکستری ندارد. لیزر ان دی یاگ موثرترین دستگاه لیزر برای درمان موهای زائد پوست تیره است.

آی پی ال

آی پی آن نیز معمولاً در گروه لیزر موهای زائد قرار دارد اما به لحاظ فنی یک دستگاه لیزر نیست. در این روش فولیکول های مو به صورت مجزا هدف قرار می گیرند و از بین می روند این مسئله باعث می ‌شود که دوران درمان با ای پی ال طولانی شود. به عنوان مثال ممکن است شما به ۳۶ جلسه درمان با آی پی آن نیاز داشته باشید تا همه موهای زائد دست شما از بین برود.

طولانی بودن جلسات درمان با آی پی ال باعث شده است که هزینه درمان با آن نیز بیشتر از لیزر باشد و این مسئله باعث شده است که تعداد زیادی از افراد متقاضی درمان با لیزر باشند و لیزر را به آی پی ال ترجیح دهند.

نکته ای که در خصوص آی پی ال وجود دارد این است که می ‌توان از آن برای درمان انواع پوست های مختلف صرف نظر از رنگ و نوع پوست و مو استفاده کرد و موهای زائد را از بین برد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: