تعداد جلسات مورد نیاز لیزر| فاصله بین جلسات لیزر بدن| لیزر موهای زائد بدن

0

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد و داشتن پوستی لطیف

لیزر موهای زائد در یک دهه گذشته پنجره ای جدید را به روی دوستداران زیبایی گشوده است و به یک روش جادویی برای برطرف کردن موهای زائد تبدیل شده است که می ‌تواند به طور دائمی موهای زائد ناحیه ای که تخت درمان با لیزر قرار گرفته است را از بین ببرد. استفاده از لیزر برای نقاط بزرگ تر بدن از قبیل قفسه سینه و کمر یا روی شکم بسیار مناسب است و می تواند طی مدت کوتاهی بخش گسترده ‌ای از پوست را پوشش دهد. تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد به فاکتورهای متعددی از قبیل رنگ پوست و مو و تراکم مو های ناحیه مورد نظر و عواملی از این قبیل بستگی دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تعداد جلسات مورد نیاز لیزر| فاصله بین جلسات لیزر بدن| لیزر موهای زائد بدن پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تعداد جلسات مورد نیاز لیزر| فاصله بین جلسات لیزر بدن| لیزر موهای زائد بدن پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تعداد جلسات مورد نیاز لیزر| فاصله بین جلسات لیزر بدن| لیزر موهای زائد بدن نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگرچه درمان با لیزر با احساس درد خفیف همراه است در مقایسه با اپیلاسیون یک روش بدون درد محسوب می شود. اگر شما هم تصمیم گرفته اید که به لیزر موهای زائد خود بپردازید احتمالا این سوال به ذهن تان رسیده است که تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد چقدر است و پس از چند جلسه می توانید شاهد پوستی تمیز و لطیف باشید.

اگر این سوال ذهن شما را درگیر کرده است با ما همراه باشید تا یک نمای کلی در خصوص تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می شود؟

laser hair removal woman tall 199x300 - تعداد جلسات مورد نیاز لیزر| فاصله بین جلسات لیزر بدن| لیزر موهای زائد بدن

اکثر پزشکان ادعا می کنند که به طور متوسط شما به شش جلسه درمان با لیزر نیاز دارید تا شاهد نتایج مطلوب از لیزر باشید. اگرچه این احتمال وجود دارد که پس از جلسه اول نیز شاهد نتایج اولیه باشید به طور کلی به حدود ۶ تا ۷ جلسه درمان نیاز دارید تا موهای زائد شما برای همیشه از بین برود. به خاطر داشته باشید که باید در فواصل زمانی تعیین شده به مرکز لیزر مراجعه کنید تا همه موهای زائد شما هدف قرار بگیرد.

به طور متوسط بین هر دو جلسه لیزر حدود ۴ تا ۶ هفته فاصله زمانی وجود دارد تا موهای زائد به تدریج وارد فاز فعال رشد شوند و هدف قرار بگیرند. در صورتی که از این برنامه زمانی پیروی نکنید این احتمال وجود دارد که چرخه رشد کامل موها را از دست بدهید و هرگز نتوانید آنها را لیزر کنید.

پس از جلسه اول به طور متوسط حدود ۵ تا ۲۰ درصد از موهای زائد شما از بین می ‌رود و در جلسه ششم شما می توانید شاهد کاهش ۸۰ درصدی آنها باشید به همین دلیل باید در فواصل زمانی مشخص شده برای لیزر موهای زائد خود اقدام کنید. نتایج حاصل از درمان با لیزر به فاکتورهای مختلفی از قبیل نوع پوست و رنگ مو بستگی دارد و این فاکتورها توسط اپراتور لیزر به خوبی ارزیابی می شوند و سپس فرآیند لیزر آغاز خواهد شد.

چرا تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد برخی از نقاط بدن بیشتر از سایر نقاط است؟

695afc13b800c1beaab365658ff9d15b 1 222x300 - تعداد جلسات مورد نیاز لیزر| فاصله بین جلسات لیزر بدن| لیزر موهای زائد بدن

موهای بدن در مراحل مختلفی رشد می کنند و فرایند درمان آنها زمانی موثر خواهد بود که بتوان آنها را در مراحل مختلفی از چرخه رشد هدف قرار داد. این دوران می تواند فقط دو هفته طول بکشد و پس از آن موها وارد فاز استراحت می شوند که طول این دوران بر اساس ناحیه ای که قرار است می تواند ۲۴ هفته طول بکشد به همین دلیل باید لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام شود تا امکان هدف قرار دادن همه موها وجود داشته باشد.

پس از اتمام دوران درمان با لیزر شما به سالی یک یا دو بار لیزر مجدد نواحی خاصی که قبلا لیزر شده اند نیاز خواهید داشت تا دیگر امکان رشد موها وجود نداشته باشد. به عنوان مثال چرخه رشد کامل موهای زائد زیر بغل حدود ۵ ماه طول می کشد حال آنکه موهای زائد پا طی مدت ۱۲ ماه رشد خواهند کرد. یکی دیگر از دلایل نیاز به جلسات متعدد برای لیزر موهای زبر و سیاه بدن به مسائل هورمونی ارتباط دارد.

برخی از نقاط بدن از قبیل پشت لب و چانه در مقایسه با دست و پا بیشتر تحت تاثیر هورمون ها قرار دارند این امر به این معنا است که برای درمان این نقاط به جلسات بیشتری نیاز دارد تا موهای زائد آنها از بین برود زیرا نوسانات هورمونی باعث می شود که موها نیز برای ورود به فاز فعال رشد دستخوش تغییر شوند.

gettyimages 508727173 300x231 - تعداد جلسات مورد نیاز لیزر| فاصله بین جلسات لیزر بدن| لیزر موهای زائد بدن

معمولاً پس از تغییرات مهم هورمونی از قبل بارداری یا یائسگی بخش گسترده ای از فولیکول های مو به صورت ناگهانی فعال می شوند و بدین ترتیب تعداد بسیار زیادی مو روی بدن رشد می کند. این امر بدین معنا نیست که تغییرات هورمونی باعث بازگرداندن نتایج حاصل از لیزر می شود بلکه به این معنا است موهایی که قبلاً هرگز توسط لیزر درمان نشده اند شروع به رشد خواهند کرد. بر اساس تعداد موهایی که در هر جلسه هدف قرار می گیرند شما به چند جلسه درمان نیاز خواهید داشت تا پوستی تمیز و لطیف داشته باشید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

چرا پس از جلسه اول لیزر به جلسات بعدی نیاز دارید؟

دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. یکی از این دلایل این است موهایی که در جلسات اول هدف قرار داده نشده ‌اند زمان لازم برای ورود به فاز فعال رشد را داشته باشند و امکان درمان آنها توسط لیزر وجود داشته باشد. از آنجایی که بدن توانایی ترمیم خود را دارد این احتمال وجود دارد که شروع به بازسازی فولیکول های آسیب دیده نمایند و به این ترتیب موهای بدن شروع به رشد کنند به این ترتیب پزشک به شما توصیه می ‌کند که سالی یک بار برای لیزر موهای زائد خود به کلینیک لیزر مراجعه نمایید.

یکی دیگر از دلایل مهم در خصوص تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد به مسائل هورمونی ارتباط دارد و باعث می شود که تعداد زیادی از فولیکول های مو فعال شوند و شروع به رشد نمایند. در صورتی که روی بدن شما تعداد زیادی موی زائد به وجود آمده باشد تنها راه حل درمان آن ها لیزر است که می تواند در آن واحد تعداد بسیار زیادی از موای بدن را هدف قرار دهد و فولیکول ها را از بین ببرد.

در صورتی که موهای بدن در مرحله استراحت قرار داشته باشند باید اجازه داد تا وارد مرحله رشد شوند سپس به درمان آنها پرداخت. همان گونه که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم همه افراد شرایط فیزیکی یکسانی ندارند و به همین دلیل تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد در آنها نیز یکسان نیست و پزشکان در خصوص تکمیل دوران درمان با لیزر صحبت خواهد کرد و اطلاعات لازم را برای آنها توضیح می ‌دهد.

نتیجه گیری

داشتن پوستی تمیز و بدون مو چیزی است که تنها از طریق لیزر موهای زائد به دست می آید و تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد حدود ۶ تا ۸ جلسه است و شما می توانید پس از این جلسات شاهد کاهش رشد موهای زائد خود باشید. موفقیت درمان با لیزر به پیروی از دستورات پزشک و شرایط جسمانی شما بستگی دارد.

مانا باشید

مترجم: لیلا عبدالملکی
منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: