چین و چروک – 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟

0

چین و چروک 

ایجاد چین و چروک و خطوط شکننده بر روی صورت دلایل مختلف دارد. اما با یک سری مراقبت های ساده می توان از چین و چروک جلوگیری کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

امروزه موضوع  مراقبت از پوست یکی از دغدغه های مربوط به جوامع بشری است. به دلیل اینکه پوست نقش مهمی در سلامتی و زیبایی بدن دارد.

آیا می دانید مته چیست ؟ زمانی که شما صورت خو را می شویی و آرایش خو را پاک می کنید باید از  مرطوب کننده استفاده کنید. اما گاهی اوقات با وجود مراقبت از پوست ممکن است آسیب جدی به پوست وارد کرده اید. که می توان گفت شما مانند مته عمل کرده اید.

در این مقاله 13عادت بد که باعث ایجاد چین و چروک  می شود را بیان می کنیم.

1- افتادن چین و چروک زمانی که چشمانتان را تکان می دهید. 

همه ما چشم های حالت گربه ای را دوست داریم ، اما این بدان معنا نیست که پوست ظریف اطراف چشم خود را بکشید تا به این حالت برسیم. کشش تهاجمی می تواند منجر به پوسیدگی رگ های خونی و چین و چروک شود. خانم ها می تتوانند با استفاده از خط چشم ب این حالت برسند.

گرب ای - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
چشم گربه ای

2-استفاده از محصولات مختلف آرایشی بر روی پوست 

بسیاری از افراد حساس به  مراقبت از پوست، هر روز در تلاش برای  داشتن پوست مناسب، از پاک کننده آرایش، شستشوی صورت، تونر، سرم، مرطوب کننده، روغن صورت، کرم چشم، ژل چشم، کرم های ضد آفتاب و چروک های پوست استفاده می کنند. متاسفانه، این کار کاملا اشتباه است.

پزشکان معتقدند که بزرگترین اشتباه در مراقبت از پوست استفاده از محصولات مختلف آرایشی بر روی پوست است . استفاده محصولات مختلف بر روی پوست موجب ایجاد التهاب بر روی پوست شده و در موارد شدید تر آسیب جدی تری را به پوست وارد می کند و به طور بالقوه پوست را به سمت پیر شدن پیش می برد. بهتر است  از محصولاتی که آزمایش شده اند استفاده کنید. استفاده از موادی که دارای رتینول و آنتی اکسیدان و SPF هستند برای پوست مناسب است.

 

 

.jpg - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
محصولات آرایشی مخرب

3-استفاده نکردن از ضد آفتاب به هنگام رانندگی 

شما در داخل وسیله نقلیه هستید، اما  این معنی نیست که شما از پوست خود محافظت می کنید: در ایالات متحده، سرطان های پوست و چین و چروک بیشتر شایع هستند، زیرا در این هنگام خورشید شما را در حال رانندگی می بیند. همیشه کرم ضد آفتاب را استفاده  کنید، به خصوص اگر به طور مکرر  در حال رانندگی هستید.

.jpg - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
ضد آفتاب در رانندگی

 

4- مواد غذایی ارگانیک را استفاده نمی کنید. 

مواد غذایی ارگانیک برای سلامت پوست شما مفید و موثر می باشد. اما نمی توان فرض را بر این گذاشت که تنها این دسته از مواد ارگانیک و آلی برای سلامت پوست مفید هستد . سعی کنید از تمامی مواد از جمله میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید. به لیل اینکه سبزیجات باعث آبرسانی به پوست شده و از ایجاد چین و چروک جلو گیری می کنند.

.jpg - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
محصولات ارگانیک

5- چشم های خود را زیاد آرایش می کنید. 

تمیز کردن پوست و پاک کردن آرایش به خصوص در هنگام شب مهم است. آخرین چیزی که می خواهید انجام دهید این است که پوست را در اطراف چشمانتان مالش بدهید یا آن را  بکشید، تا بتوانید کمی از ریمل را  مژه هایتان بیرون بیاورید.با این کار شما در رگ های خونی پوست حالت خفگی ایجاد می کنید که باعث ایجاد چین و چروک می شود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

چشم - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
آرایش زیاد چشم

 

6- خوابیدن بر روی شکم 

بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک خوابیدن بر روی پشت است . حتما این را شنیده اید که انسانها ی دروغگو بر روی شکم می خوابند !بهتر است از یک بالش نرم از جنس کان اسفاده کنید.

.png - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
خوابیدن بر روی شکم

7- تمیز کردن بیش از حد صورت 

پس از یک روز خسته کننده هنگامی که جسم شما خسته می شود یقین بدانید که پوست صورت شما هم خسته می شود و احساس کسلی پیدا می کند. اما اگر تصور شما بر این است که می توانید تمام مواد آلوده را با چند بار شستن و دفعات شستشوی زیاد پوست از روی صورت خود بردارید سخت در اشتباهید.شستشوی زیاد پوست باعث خشک شدن پوست و در نتیجه افزایش چین و چروک می شود.

.jpg - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
تمیز کردن بیش از حد صورت

 

8- استفاده از محصولات زیاد آرایشی 

آیا شما هم از آن دسته از کسانی هستید که از محصولات آرایشی متفاوت بر روی پوست استفاده می کنید و دوست ارید مارک های مختلف را بر روی پوست صورت خود امتحان کنید، بدانی که استفاده از چند نوع متفاوت محصولات آرایشی و امتحان کردن مجدد محصولات جدید باعث آسیب زیاد به پوست می شود.

پزشکان توصیه می کنند بهتر است قبل از خرید یک محصول جدید از میزان سلامت آن محصول و ماهیت آن آگاهی کامل پیدا کنید.

 

9- تکیه بر یک “محصول معجزه” برای جلوگیری از نشانه های پیری 

دستیابی به پوست عالی با استفاده از یک محصول یک  ترفند ساده نیست، این یک شیوه زندگی است. تمام عوامل شامل  خوردن غذا و عادات خواب تا رژیم ورزشی و قرار گرفتن در معرض آفتاب، یک کرم یا سرم ساده می تواند مشکلات پوستی شما را حل کند.

.jpg - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
انتخاب مواد غذایی مناسب

 

 

10- نشستن بیش از حد و نگاه کردن به  صفحه کامپیوتر.

بهتر است برای نگاه کردن به صفحه کامپیوتر گردن خود را مستقیما برای حفظ وضعیت خوب و کاهش خطوط گردن افقی نگه دارید.پزشکان توصیه می کنند بهتر است حدود دو یا سه بار در هر ساعت وضعیت خود را در پشت کامپیوتر تغییر بدهید.  بهتر است کمی استراحت را در طول روز برای خود در ساعات کاری نیز قرار بدهید.

.jpg - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
نشستن مداوم جلوی کامپیوتر

11- به طور سالانه چشمان خود را معاینه کنید. 

اگر خط چشم شما به درستی اصلاح نشود، خطوط حفاری در امتداد سینه شما ممکن است رخ دهد، بنابراین بهتر است اطمینان حاصل شود که نسخه شما کاملا به روز است. داشتن خط و چین و چرو ک در اطراف چشم نیز باعث می شود که حالت نازیبایی بر  روی صورت ایجاد شود.

.jpg - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
معاینه سالانه چشم

12- مصرف دخانیات 

در حال حاضر، همه می دانند که سیگار کشیدن برای بدن شما مضر  است و به نظر می رسد، در حال حاضر حدود 42.1 میلیون آمریکایی در حال حاضر سیگار کشیدن را در هر روز انجام می دهند .  که این کار  منجر به مرگ و میر  بیش از 480،000 نفر  در هر سال است.  پس سیگار را ترک کنید تا بدن، پوست زیبا و شفاف داشته باشید.

دخانیات - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
سیگار کشیدن

13-  استفاده نکردن از ضد آفتاب  

اکثر مردم می دانند که SPF چقدر برای مراقبت از پوست در  دراز مدت مهم  است، اما هنوز کسانی هستند که کرم های ضد آفتاب را استفاده نمی کنند ، به همین دلیل با این کار به پوست خود آسیب وارد می کنند.

 

 

آفتاب - چین و چروک - 13 عادت بدی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند کدامند ؟
ضد آفتاب

همانطور که سن ما بالاتر می رود پوست نیز سفت تر می شود ، همچنین خطوط لبخند را در اطراف چشم ها نمایان می شود  ( از آنجایی اکثر زنان که  عاشق خودشان هستند). و آرایش کردن برای همه ما مهم است در اینجا توصیه هایی برای داشتن پوستی بهتر با آرایش  را به شما داریم.

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید.

استفاده از کرم پودر کمتر 

بسیاری از زنان با چین و چروک  تلاش می کنند تا آنها را با پایه های سنگین و  کرم پودر بپوشانند. اما در حقیقت این اشتباه است که برای  کاهش چین و چروک از کرم پودر های سنگین استفاده کنید. . چهره ای پر از پایه سنگین تنها چروک ها را برجسته می کند.

به جای کرم پودر های  سنگین، یک مرطوب کننده رنگی را امتحان کنید. مرطوب کننده های رنگی پوشش سبک تر را پوشش می دهند و  مانع ایجاد چروک بر روی پوست شما می شود  و به موهایی که بعد از یائسگی روی بعضی از موهای زنان ظاهر می شوند، چسبیده نمی شوند.

برجسته سازی چشم ها 

اگر با آرایش کم بیرون بیایید، نقطه کانونی روی صورت شما چروکهای شما خواهد بود. به دلیل اینکه ، چشم ها در زیبایی صورت نقش مهمی را ایفا می کند ، نقطه کانونی از چهره شما و تمام چروک های آن با زیبا تر کردن چشم ها به نظر نمی آیند.

مهم تر از هر روشی آرایش یک روشی خوب برای مراقبت از پوست است. شما می خواهید پوست خود را در وضعیت بسیار زیبا و پایدار داشته باشید  و هنگامی که این کار را انجام می دهید، متوجه خواهید شد که شما نیاز به آرایش بیشتری نخواهید داشت.

علاوه بر تمیز کردن و مرطوب کردن چهره هر شب، شما  باید پوست را هر هفته با اسکراب صورت تمیز کنیدبا  از بین بردن این پوست مرده، ظاهر  پوست خود را روشن می کنید و آرایش خود را بسیار راحت تر انجام می دهید .

شما همچنین ممکن است در بازگرداندن چیزی که پوست شما از طریق آنتی اکسیدان ها مانند کرم های ویتامین C و سرم های ویتامین از دست داده است، موفق باشید.

متخصصان پوست در مورد  بهبود علائم خطوط و چین و چروک های خفیف ویتامین A را  توصیه می کنند . در واقع می توان به جرئت گفت که  محصولات حاوی ویتامین A تنها لوسیون ها و معجون هایی هستند که واقعا می توانند زمان را عوض کنند.

اگر شما می خواهید خطوط عمیق و چین و چروک را اصلاح کنید، تنها روش هایی که  به شکل مطمئن  این  کار می کنند را انتخاب کنید. لیزر (خطوط لب، مویرگی شکسته)، بوتاکس (برای پاهای کلاغ، خطوط خفیف و گردن) و پرکننده های کلاژن (برای خطوط لبخند و از دست دادن چربی در گونه ها) درباره چگونگی اصلاح چروکهای عمیق از جمله این مواردند.

مرطوب کردن قبل از کرم پودر 

راز آرایش و جلوگیری از پیری پوست  ایجاد یک درخشندگی روحی و جسمی است. برای انجام این کار باید قبل ازکرم پودر بر روی پوست را با مرطوب کننده زیاد مرطوب کنید . از طریق مرطوب کننده، مومیایی کردن پوست و یا یک بنیاد پای کرم پودر ، قبل از آرایش اصلی به زیبا تر شدن پوست  و داشتن آرایش زیباتر  کمک خواهد کرد.

استفاده از کانسیلر مناسب 

ما همواره به پنهان کاری  خطوط پوست نیاز داریم تا رنگ قرمزی در پوست، دایره های تاریک زیر چشم، پرمویی یا لکه های قرمز را پنهان کنیم. با استفاده از یک  کرم در واقع  شکاف های  پوست را پنهان می کنیم ، و خطوط و چین و چروک های را با این روش نشان نمی دهیم. برای جلوگیری از این اتفاق، از یک سایه روشن استفاده کنید و با شروع از چند نقطه در امتداد مناطق تاریک (اطراف چشم) شروع کنید. اگر بیشتر نیاز دارید،  کار را ادامه دهید. راز این است که سایه زن را از چشم خود به صورت ظاهری زیبا” نگه  می دارد.

از خط چشم زیاد استفاده نکنید

درست همانطور که کرم پودر های سنگین می تواند به شما “صورت کیک مانند ” بدهد، آرایش چشم نیز می تواند زیبایی شما را از بین ببرد. به جای استفاده از خط چشم سنگین به قسمتهای بالایی و داخل چشم، یک خط نرم در بالای بال ها و فقط زیر دماهای پایین را در نظر بگیرید.

صورت خود را برجسته سازی کنید 

با استفاده از یک کرم روشن کننده ، پوست خودر ا شفاف سازی کنید . نشانگرها یا “روشنگرها” حاوی فرمول سبک نورپردازی هستند و از کرم های تیره رنگ  بر روی  پوست خود داری کنید. چند نقطه در قسمت های چهره خود را اعمال  کنید که می خواهید “برجسته تر ” باشد و سپس آنها را پاکسازی کنید. به عقب برگردید و متوجه خواهید شد که چندین سال از چهره شما جوانتر  شده است.

وقتی جوانتر بودید، احتمالا پوست چرب داشتید و از کرم پودر  برای کل صورت خود استفاده می کنید . اما پوست شفاف  در واقع نشانه ای از  زیبایی در جوانان است.

به جای استفاده از پودر در تمام صورت ، فقط  آن را  بر روی بینی و چانه خود بگذارید، یا بهتر است، آن را به طور کلی  کنار بگذارید. هنرمندان آرایشگر به توصیه می کنند که  آنها هیچ وقت از پودر در زنان بیش از 50  سال استفاده نمی کنند، مگر اینکه آنها دارا ی چروک های عمیق باشند، زیرا پودر در کنار چین و چروک  حالت برجسته ایجاد می کند.

بوتاکس

استفاده از روش هایی مثل تزریق ژل و یا بوتاکس نیز می تواند تا حدودی در رفع چین و چروک موثر باشد ، اما نکته مهم این است که این روش ها تنها حدود شش ماه پایداری دارند و اینکه ممکن است بوتاکس می تواند گران باشد، و نتایج فقط چند ماه طول می کشد.

ورزش کردن و پایین آوردن وزن در کنار تغذیه مناسب از  جمله روش هایی است که در کاهش و یا رفع چین و چروک موثر است.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی

منبع 1 

منبع 2 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: