پیش دیابت و ۷ عامل پیشگیری از آن

0

پیش دیابت چیست ؟

پیش دیابت چیست؟ زمانی که قند خون شما بیشتر از حالت طبیعی باشد اما قند خون شما هنوز آنقدر زیاد نیست که دیابت نامیده شود، شما در مرحله پیش دیابت قرار دارید. در واقع پیش دیابت مرحله هشدار است و اگر درمان نشود شما مرض قند می گیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - پیش دیابت و ۷ عامل پیشگیری از آن پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - پیش دیابت و ۷ عامل پیشگیری از آن پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - پیش دیابت و ۷ عامل پیشگیری از آن نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در زمان ابتلا به پیش دیابت شما لزوما علائمی نخواهید داشت و ممکن است از ابتلا به آن بی خبر باشید، تنها یک آزمایش خون ساده می تواند شما را مطلع کند. انجمن جهانی دیابت قند ناشتای زیر ۱۰۰ را طبیعی اعلام کرد و قند ناشتای ۱۰۱ تا ۱۲۵ را پیش دیابت و قند ۱۲۶ و بالاتر را بیماری قند یا دیابت اعلام کرد. همانطور که مطالعه کردید میزان قند خون در افراد سالم در حالت ناشتای ۱۰۰ است برای رسیدن به این میزان مقاله پیش دیابت و ۷ عامل پیشگیری از آن را با دقت مطالعه فرمایید.

پیش دیابت قابل درمان است

کاربران زیادی از ما پرسیده اند پیش دیابت قابل درمان است ؟ در جواب این بزرگواران بهتر است بگوییم پیش دیابت قابل پیشگیری است. در صورتی که اضافه وزن داشته باشید، بالای ۴۵ سال سن داشته باشید یا اهل ورزش نباشید، در معرض ابتلا به آن قرار خواهید داشت؛ پیش دیابت احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را افزایش می دهد اما شما می توانید برای تغییر آن قدم بردارید.

داشتن وزن مناسب اولین قدم پیشگیری از پیش دیابت

اگر بتوانید تنها ۷% وزن فعلی، وزن خود را کاهش دهید، تغییر بزرگی ایجاد کرده اید ( مثلا برای فردی که ۹۰ کیلوگرم است حدود ۶ کیلوگرم کاهش مد نظر است). اولین قدم، خوردن مواد غذایی سالم تر و با کالری کمتر است. این مسیر را با جلوگیری از افزایش وزن، ترک عادت های غلط غذایی و اضافه کردن ورزش به برنامه زندگی خود شروع کنید.

رژیم غذایی پیش دیابت

قانون شماره ۱: نیمی از ظرف خود را با سبزیجات فاقد نشاسته ( مارچوبه، کلم بروکسل، هویج و ..) پر کنید. یک چهارم بشقاب نیز باید حاوی مواد نشاسته دار (سیب زمینی، ذرت یا نخودفرنگی) باشد. باقی آن باید حاوی پروتئین (مرغ، ماهی یا لوبیا) باشد. به کربوهیدرات هایی که در محصولات پخته شده یا ماکارونی وجود دارد، دقت زیادی داشته باشید زیرا قند خون را افزایش می دهند.

پیشگیری از پیش دیابت با ورزش

در صورتی که بیرون بروید و کالری های اضافی را بسوزانید، سریع تر وزن کم می کنید و احساس بهتری خواهید داشت. نیازی نیست در حد مسابقات جهانی تمرین کنید؛ پنج مرتبه در هفته به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید تا بتوانید وزن مطلوب خود را حفظ کنید. داشتن یک همراه در هنگام ورزش به شما کمک می کند همیشه برنامه خود را حفظ کنید، بنابراین با یک دوست همراه شوید یا به کلاس های ورزشی گروهی بپیوندید و دوستان جدید پیدا کنید. ورزش های هوازی (پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری) و تمرین های استقامتی (وزنه برداریو …) هر دو خوب هستند ولی ترکیب آنها با هم بهترین است.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی به تنظیم مقدار قند خون کمک می کند. در صورتی که نمی توانید بخوابید، زود از خواب بیدار می شوید و یا کمتر از ۵ ساعت خواب شبانه دارید بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارید. ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه، مقدار مناسبی به شمار می رود. برای خواب بهتر، از مصرف کافئین در ساعات بعدازظهرتا شب خودداری کنید، ساعت خواب منظمی داشته باشید و در محیطی آرام و ساکت بخوابید..

سیگار نکشید

اگر سیگار می کشید، اکنون زمان مناسب برای ترک آن فرا رسیده است. افراد سیگاری ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. در صورتی که در حال حاضر مبتلا به دیابت هستید و سیگار نیز می کشید، ممکن است علایم شما تشدید یابد و کنترل قند خون شما نیز دشوارتر خواهد بود.

دارو

داروهای معینی می توانند میزان قند خون و چاقی را کنترل کنند، همانطور که داروهای معینی برای کنترل کلسترول بالا و پرفشاری خون وجود دارد و در صورتی که دچار این بیماری ها باشید احتمال پیش دیابت نیز بیشتر خواهد بود. در صورتی که با یکی از این مشکلات مواجه هستید، دارویی که برایتان تجویز شده است موجب بهبود شما و داشتن یک زندگی طولانی تر می شود.

مقالات بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید .

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

محقق و مترجم: راضیه حسینی

منبع :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: