راز و رمزهای پشت لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکا برملا نمی کنن!

0

محتوای صفحه (قابل کلیک)

راز و رمزهای لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکان برملا نمیکنن!
.jpg - راز و رمزهای پشت لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکا برملا نمی کنن!

اگه دوست دارین صدها راز ناگشوده رو درباره لیزرموهای زائد بشنوین، این مقاله رو تا آخر دنبال کنین.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - راز و رمزهای پشت لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکا برملا نمی کنن! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - راز و رمزهای پشت لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکا برملا نمی کنن! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - راز و رمزهای پشت لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکا برملا نمی کنن! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یک سوال از شما:

در سال چقدر هزینه و وقت صرف خرید کرم های موبر، اپیلاسیون، ژیلت، موم و … می کنین؟ از اینکه زود به زود باید موهای اضافی بدتنونو تمیز کنین، توی زحمت نمی افتین؟ تا حالا شده به یه مرکز لیزر خوب مراجعه کنین؟  امروز یه مقاله جامع داریم. هر چی سوال درباره لیزر موهای زائد دارین رو سعی کردیم پاسخ بدیم. کافیه  عنوان ها رو نگاهی بندازین و لینک های مهم رو هم کلیک کنین.

2hair removal and hair growth cycle - راز و رمزهای پشت لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکا برملا نمی کنن!
هزینه لیزر موهای زائد

نگذارید تبلیغاتِ فریبنده انواع مراکز لیزر موهای زائد شما را قورت دهند!

الان دوره ی “منم” “منم” شده. پاتونو توی مترو بذارین، نگاه به بروشورهای تبلیغاتی کنین. پیچ تلویزیون و ماهواره رو باز کنین. گوشاتون پر می شه از دعوت به سوی خرید، صرف هزینه و مصرف چیزهای به درد بخور یا به درد نخور. برای مثال، کلی آزمایشگاه و مرکز پزشکی، آرایشگاه و مطب های عمومی می بینین که دارن دستگاه های لیزرشونو تبلیغ می کنن. یه جا می بینی دستگاه لیزر خیلی عالیه ولی پزشک کاربلد نیس. یا اینکه یه آرایشگاه رو سوسن خانوم اداره می کنه و کلی کلاس میذاره؛ بعضی ها اونجا لیزر ارزونِ IPL می کنن غافل از اینکه IPL پوستتونو بیچاره می کنه. یه دستگاه لیزر خوب و کار تخصصی لیزری رو فقط و فقط درمطب های متخصص های پوست و مو پیدا می کنین نه در آرایشگاه ها.

زیبان و اطلاع رسانی درباره لیزر موهای زائد

کار زیبان دادنِ اطلاعاتِ به روزِ دنیای پزشکی درباره علومِ پوست، مو، زیبایی و جوانسازی هست. ما از کلمات پر سرو صدا و اغوا کننده کمتر استفاده می کنیم. به جاش، اطلاعات مفیدی میدیم که هر جایی این زحمتو به خودشون نمی دن. هم از ضررهای لیزر میگیم و هم از فواید اون. به کمک داده های زیبان، امکان انتخاب های بهتر براتون فراهم میشه. به عبارتی، سرتون کلاه نمی ره و فریب منم منم های این و اونو نمی خورین.

اکنون بشنوین رازهای لیزر موهای زائد رو از زبان سایتِ زیبان:

علم لیزر موهای زائد از گذشته تاکنون

اولین بار جناب انشتین، دوست دکتر حسابی خودمون، بود که لیزر رو به دنیای فیزیک معرفی کرد. از انرژی لیزر برای اهداف مهندسی، صنعتی، نظامی و پزشکی استفاده فراوانی شده و می شود.
همونطوری که طراحی بال های هواپیما تقلیدی از بال های پرندهاس، لیزرها هم از تابش نور خورشید تقلید می کنن. شاید از خواص درمانیِ سنگ های یاقوت، زمرد، الکساندریت، زبرجد و غیره شنیده باشین. جالبه بدونین از سنگ الکساندریت که اتفاقا نماد ماه تولد ماههای خرداد و تیر هست در لیزر الکس استفاده میشه. در واقع، سنگ های درمانی امواج و نورهایی از خودشون ساطع می کنن که منبعی برای انتقال نیروی مثبت به بدن هستن.

مهندسان پزشکی همیشه در حال برطرف کردن نقاط ضعف لیزر هستن . اوایلی که لیزر موهای زائد معرفی شد، شاید برخی پزشکان از تکنولوژی سیستم های خنک کننده بی بهره بودن. اما اکنون، بهترین دستگاه های لیزر به سیستم های خنک ساز مجهز هستن و بیمار درد و تورم یا سوزش آنچنانی احساس نمی کنه و عوارض لیزر قابل توجه نیست.

ماهیت لیزر در لیزر موهای زائد چیست؟

نور لیزر مثل نور عادی خورشید هست منتها در آزمایشگاه کنترل شده. لیزر یه نور تک رنگ با خاصیت موازی بودن پرتوهاست. در فن آوری های جدید، باریکه ای از پرتوهای نور به صورت عمودی بر نقاط بسیار ریزی از پوست می تابن. نور لیز پالسی و یکنواخت هست. یعنی، اصلا پیوسته و پراکنده نمی تابد. هر پرتو لیزر در شات های خیلی خیلی کوتاه (10 تا 20 تا در ثانیه) و با سرعتی برابر با 15 تا 20 هرتز ساطع میشن. اگه تابش نور پیوسته باشه، احتمال آسیب به بافت سالم پوست هست.

در هر لیزر از یه منبع مخصوص استفاده می شه. این منبع نوری به فعالیت امواج لیزری می انجامد. بعضی لیزرها از منبع جامد کمک میگیرن. مثل سنگ الکس. بعضی هاشون از یه منبع گازی: برای مثال، فن آوری ان.دی.یاگ در لیزر الکس.. بعضیشون یه ماده مایع رو به عنوان منبع استفاده می کنن. خود لیزر الکس دایم در حال به روز شدن و معرفی فن آوری های ایمن تر هست.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

انتقادی بر لیزر موهای زائد از نظر سنت گرایان و پاسخ پزشکان برتر

یه نفر منتقد از لیزر موهای زائد انتقاد کرده و گفته ” اگه موهای بدنتون رو در هر قسمت لیزر کنین، منافذ ریشه مو در پوست مسدود میشن. در نتیجه، رسوباتِ بخارهای خونی کثیف اون پشت می مونن و دفع نمی شن. همین سبب بروز کیست و درد و تیرگی در نواحی لیزر میشه.
آیا حرف بالا درسته؟ ما چه پاسخی به این منتقد داریم؟

پاسخ پزشکان اینه که چنین چیزی در لیزر موهای زائد اتفاق نمی افته. کار لیزر نابود کردن منافذ مفید پوست نیست؛ بلکه، تخریب مواد مزاحم و ناسالم پوست یا مو هست. ضمن اینکه در لیزر موهای زائد منافذ ریشه های مو بسته نمیشن؛ بلکه رنگدانه موجود در ریشه مو هدف گرفته میشه و اونقدر ضعیف و کمرنگ میشه که قابل دید نیست. یعنی موی زائدِ شما کمرنگ تر و کمرنگ تر میشه. به همین دلیل، لیزر برای اونایی که موی ضخیم و تیره تر با پوست روشن تر دارن بهتر جواب میده.

دقت لیزر در زدودن موهای زاید و پاکسازی پوست چقدره؟

جواب دیگه اینه که پرتو لیزر اینقدر باریک و دقیق هست که در دستان توانمند یک پزشک دانا هرگز نقاط سالم پوست رو هدف گیری نمی کنه. یک متخصص پوست باتجربه، به انواع مناطق بافت پوست آشنایی داره و تاثیرات هر منطقه از لیزر رو روی این مناطق به خوبی میشناسه. ضمن اینکه، پرتو لیزر تعریف شده و کنترل شده هست. یعنی، پالس، طول موج، شات، قدرت و انرژی مشخصی داره. هر طول موجی برای هر شخصی استفاده نمیشه. حتی ممکنه فردی اصلا برای لیزر مناسب نباشه و پزشک عذرشو بخواد. در لیزر، پیش از همه، شرایط خاص فیزیکی، پزشکی، و روحی-روانی فرد در نظر گرفته میشه.

یک توصیه و هشدار جدی درباره لیزر موهای زائد

دوستای گلم. لیزر شوخی بردار نیست. حتما به مراکز تخصصی مراجعه کنین. مطمنا یه متخصص پوست و مو شناخت دقیق تری از واکنش پوست شما به امواج لیزر خواهد داشت. تنظیم دوز اشعه لیزر خیلی اهمیت داره. تست درجه فولیکول مو و تست حساسیت پوستی دو تا کلید برای باز کردن قفل لیزر هستن. پزشک به کمک این دو تا تست می تونه طول موج لیزر رو انتخاب کنه. همچنین، می تونه یه سری مراقبت ها و هشدارهای قبل و بعد از لیزر رو بر اساس این تست ها به شما گوشزد کنه.

برای خواندن هشدارهای پیش از لیزر و عوارض و خطرات اون با من همراه باشین.

بارداری و شیردهی و لیزر موهای زائد

دوستای خوبم. یه مقاله جامع درباره اینکه آیا در بارداری لیزر کنیم یا نکنیم نوشته شده. برای خواندن این مقاله “اینجا” کلیک کنین.
اما باید گفت که هنوز مطالعات کافی درباره اثر لیزر بر زن باردار یا جنین انجام نشده. یعنی مورد بوده اثر منفی گرفته و موردی هم بوده که لیزر روش اثری نداشته. اما یادمون باشه بعضی اثرات در طی چند سال مشخص میشن. در کل، بهتره در بارداری، لیزر روی مناطق پستان ها، بیکینی و شکم و زیر شکم انجام نشه. لطفا احتیاط کنید.

روی این لینک کلیک کنین: بارداری و لیزردرمانی.


تداخل مصرف داروها با لیزر موهای زائد

دوستای خوبم. خیلی خیلی مهمه که از دو هفته قبل و بعد از هر بار لیزر، چه داروهایی مصرف می کنین. دارو چه گیاهی باشه چه شیمیایی می تونه با لیزر تداخل داشته باشه. فراموش نکنیم که بعضی از داروهای شیمیایی به شدت با لیزر تداخل دارن. دوستای گلم. یه لینک تقریبا جامع از لیست داروهای تداخل کننده با لیزر بهتون میدم. روش کلیک کنین یه صفحه جدید باز میشه. تمام داروهایی که ممکنه همزمان با لیزر مصرف می کنین و پزشک یادش بره بهتون گوشزد کنه رو نوشتیم.

برای دیدن لیست مصرف داروهای تداخل کننده با لیزر اینجا رو کلیک کنین.

تداخل دارو با لیزر موهای زائد  بدن شما یعنی چه؟

یادم میاد وقتی چرک خشک کن می خوردم، پوستم و لبهام خیلی بی آب میشدن. زمانی هم کوتریموکسازول مصرف کردم و کل بدنم دچار جوش، خارش و کهیر وحشتناکی شد. اون موقع ها نمی دونستم بهش میگن “اگزمای پوستی”. آیا براتون پیش اومده دارویی بخورین و عوارضی مثل حساسیت شدید به نور آفتاب، تاول یا حساسیت چشمی پیدا کنین؟ منظورمون از تداخل دارو با لیزر همین عوارض هست+ بی رنگ شدن پوست و یا پراکندگی رنگدانه پوست.

یه لیست کلی از داروهای زیر رو میگم. منتها برای جزییات اسامی قرصا و داروها باید روی لینک بالا کلیک کنین.  

لیست کلی از داروهای تداخل کننده با لیزر موهای زاید که عبارتند از:

  1. داروهای ضد جوش و ضد آکنه. برای مثال، آکوتان (ایزوترتینوئین/ رتین. آ.)
  2. داروهای ضد آرتروز
  3. داروهای ضد افسردگی: برای مثال، آمی تریپتیلین، دوکسپین، پاروکستین، …
  4. آنتی هیستامین ها: سیتریزین، دیفن هیدرامین، ترفنادین و غیره.
  5. داروهای ضد تومور و ضد سرطان و شیمی درمانی
  6. داروهای ضد التهاب مثل ایبوبروفن، ناپروکسن، سلبرکس و غیره.
  7. آنتی بیوتیک هایی مانند آزیترومایسین و یه عالمه داروی آنتی بیوتیک دیگه (در لینک ببینین)
  8. داروهای قلب و عروق
  9. داروهای هورمونی
  10. داروهای رواندرمانی
  11. داروهای گیاهی مانند کرفس، شوید، زردک، رازیانه، بومادران، گلپر و غیره.

عوارض جانبی لیزر که تاکنون هیچ پزشکی به شما نگفته:

دوستان. لیزر اگه باهاش خوب تا کنی خیلی بچه خوبی هست. اما امان از اینکه دستگاه بی کیفیت، پزشک بی تجربه و یا خودتون مراقبت های قبل و بعد از لیزرو رعایت نکنین! اینجاست که ….
حیف دیدم این مقاله رو نبینین. کارشناسان لیزر زیبان از عوارض و خطرات لیزر برای شما نوشتن. برای شنیدن هشدارها،
    اینجا رو کلیک کنین.

بهترین دستگاه های لیزر کدامند؟ چه ویژگی هایی دارن؟

دوستای گلم. بعضی دستگاه ها لیزر واقعی هستن. بعضیهاشونو شبیه لیزر هستن. دستگاه های لیزرهای اصلی گران قیمت، با کیفیت، استاندارد و درست حسابی هستن. به عبارتی، به تعمیر و سرویس چندانی نیاز ندارن. مجهز به سیستم های خنک کننده یا مکنده دود لیزر هستن. در اغلب مواقع، این لیزرها مجهز به دستگاه های کمکی تحلیل کننده پوست شما هستن و اطلاعات دقیقی راجع به نقاط مشکل دار پوست به پزشک میدن. بر خلاف اون، دستگاه های شبیه لیزر ارزان تر و کم کیفیت تر هستن. قدرت تخریب کنندگی شونم زیاده. یعنی، خیری ازشون نمی بینین. هزینه کمی میدین ولی بعد از مدتی عوارض جدی میاد سراغتون.

هر دستگاه گرانی برای رفع موهای زائد بدنتون مناسب نیست!

گران بودن دستگاه به معنی این نیست که برای پوست شما مناسبه. ممکنه اصلا لیزر برای پوست شما جواب نده و بدترتون کنه. برای مثال، فرض می کنیم پوست شما تیره هست. به یه مطبی مراجعه می کنین که دستگاه فوق العاد عالی الکس رو داره. دستگاه الکس خیلی گرونه، مخصوصا مدلِ آپوجی که در زمان حاضر تهیه این دستگاه با تجهیزاتش حدود 600 میلیون تومان برای کادر پزشکی آب می خوره. حالا با کمال تعجب میبینین که این دستگاه برای پوست های خیلی روشن تا روشن جواب میده. پس شما باید چیکار کنین؟ بهتره از دستگاه دایود برای شما (پوست آسیایی با روشنی کمتر و تیرگی یبشتر) استفاده شه.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد بدن برای شما کدامند؟

ببینیم اسم بهترین مدل های لیزر چیه:

  1. دستگاه الکساندریت (مناسب یا نامناسب برای تیپ پوستی شما؟)

    دستگاه الکس مدل ها و طول موج های متفاوتی داره.
    آپوجی:
    یکی از معروف ترین و باکیفیت ترین برندهای الکس “آپوجی” هست که توسط شرکت بنامِ سایناشور (Cynosure) در آمریکا ساخته شده. این دستگاه در حال حاضر قیمت زیادی دارد. به عبارتی، شاید هر پزشکی از عهده تامین این دستگاه بر نیاد. آپوجی دو طول موج 755 و 1064 نانومتری برای پوست های خیلی روشن تا تیره رو داره.

لوترونیک:
دستگاه لیزر الکس لوترونیک کلاریتی با ترکیب با فن آوری ان.دی.یاگ از دو طول موج 755 و 1064 نانومتری بهره می گیرد. علاوه بر رفع موهای زائد، برای رفع چین و چروک های پوستی و درمان ضایعات عروقی نیز کاربرد داره.
اگه دوست دارین بدونین این دستگاه چه طوری کار می کنه، یه کلیپ رو ببینین. برای دیدن کلیپ روش کار الکس اینجا رو کلیک کنین.

  کندلا:
لیزر کندلا (Gentle LASE) از مدل های معروف الکس هست. کندلا در حالت کیوسوییچ تنظیم پذیه و می تونه پرتوهایی با انرژی زیاد با پالس های کوتاه برای جلوگیری از صدمه به قسمت های سالم پوست تولید کنه. برای رفع موهای زائد هم موفق بوده.

  1. دستگاه دایود و ویژگی ها ((مناسب یا نامناسب برای تیپ پوستی شما؟)

    دایود برای پوست های گندمی (تیپ 4) مناسبه. یعین از تیپ پوستی 1 تا 4. طول موج دایود 810 نانومتر هست. یعنی چیزی بین 755 و 1064 نانومتری.
    نکته: اثر لیزر ان.دی.یاگ با طول موج 1064 نانومتری بر رنگدانه مو به اندازه لیزر الکس 755 نانومتری نیست.

  2. دستگاه های شبه لیزر نامرغوب:

    لیزرهایی هستن که شبیه لیزر عمل می کنن ولی استعدادهای لیزر اصلی رو ندارن. برای مثال، IPL که برای پوست روشن تا متوسطه. برای حذف موهای زائد خیلی موفق عمل نکرده اما بدک هم نبوده. شبه لیزرهایی مثل 12IPL و Elight هم به درد بخور نیستن. اگه می خواین هزینه و وقتتون هدر نره، بهتره برین سراغ الکس و آپوجی و لوترونیک.

برای دیدن مقاله مقایسه چندین برند لیزر و شبه لیزر اینجا رو کلیک کنین.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

دوستای خوبم. هر زمان قصد لیزر داشتین، علاوه بر راهنمایی های بالا، اول و اول از همه مسائل زیر رو در نظر بگیرین.

ببینین شرایط بدنتون چه طوریه. عفونت پوستی یا جوش شدید دارین یا نه؟ باردارین؟ به بچه شیر میدین؟ یه منطقه ای زندگی یا کار می کنین که مرتب با گرد و خاک، مواد شیمیایی یا فلزات سنگین دو و برتونن؟ آیا بیشتر وقتتونو تو خونه روی مبل لم می دین یا نه؛ بیشتر توی آفتاب در حال رفت و آمد هستین؟

آیا همه مراکز لیزر این سوال های دلسوزانه رو ازتون می پرسن؟

آیا دارو مصرف می کنین؟ فراموش نکنین خیلی از مراکز اونقدرا حوصله ندارن لیستی از داروهای مصرفی شما و تداخلاتش با لیزر رو ازتون بپرسن. تجربه نشون داده دقت ما ایرانی ها درباره اثرات سوء داروها کمتر شده.
آیا برنزه کردین، حمام آفتاب گرفتین؟ اصلا پوست شما برای لیزر مناسب هست یا نه؟ سن شما چقدره؟ آیا نوجوان هستین و برای رفع موی زائد اقدام می کنین؟ هر مرکزی برای پرسیدن این سوال ها ازتون وقت و دلسوزی کافی نداره. رعایت شرایط بهداشتی، درک بیماری ها و حساسیت های شما به لیزر خیلی دارای اهمیت هست.

لطفا با انتخاب مراکز خوب، فقط از جنبه مثبت لیزرها لذت ببرین.

لینک پرسش و پاسخ درباره مراقبت های پس از لیزردرمانی

کارشناسان لیزر زیبان،  یه متن خیلی خوب نوشتن که تمام مراقبت های پس از لیزر موهای زائد رو گوشزد می کنه.اینجا رو کلیک کنین.

هزینه لیزر موهای زائد و جشنواره های تخفیف

خیلی ها ازمون درباره هزینه لیزر موهای زائد پرسیدن. هزینه لیزر در بهترین مراکزی که زیبان میشناسه نصف قیمت اما با دو برابر کیفیت هست. چرا قیمت های ما خیلی کمتر هست؟ دلیلش اینه که این مراکز شناخته شده هستن. اینقدر پزشکای ماهر و دستگاه های عالی دارن، که طرفداراشون مرتب در حال افزایشه. می تونین خودتون به مطب ها مراجعه و کیفیت و محیط کار رو مشاهده کنین.هر از گاهی جشنواره تخفیف هزینه لیزر موهای زائد در سراسر کشور هماهنگی و برگزار میشه. کارشناسان زیبان شخصا از این جشنواره ها استقبال و موهای زائدشون رو لیزر کردن.

معرفی بهترین مراکز لیزر موهای زائد در سراسر کشور

دوستای گلم. اگه تمایل به کسب اطلاعات بهترین مراکز لیزر موهای زائد در سراسر کشور با نصف قیمت اما کیفیت بالا رو دارین،

اینجا رو کلیک کنین: لینک معرفی بهترین مراکز لیزر موهای زائد سراسر کشور

flower 1 - راز و رمزهای پشت لیزر موهای زائد: که هیچ کدوم از پزشکا برملا نمی کنن!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: