۱۰ ماده غذایی قلیایی که باید در یخچالتان داشته باشید (بخش اول)

0
Alkaline Foods 300x200 - ۱۰ ماده غذایی قلیایی که باید در یخچالتان داشته باشید (بخش اول)
مواد غذایی قلیایی

احتمالا شنیده اید که مواد غذایی یا اسیدی و یا قلیایی هستند. اما آنچه که ممکن است ندانید اینست که بسیاری از مواد غذایی مصرفی ما بیشتر اسیدی هستند تا قلیایی. این امر میتواند در میزان pH ایجاد اختلال کند، و ما هیچوقت متوجه این موضوع نمیشویم. هنگامیکه بدن از طریق مواد غذایی قلیایی نشود، علائمی چون سوء هاضمه و خستگی مفرط در ما پدید می آید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - ۱۰ ماده غذایی قلیایی که باید در یخچالتان داشته باشید (بخش اول) پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - ۱۰ ماده غذایی قلیایی که باید در یخچالتان داشته باشید (بخش اول) پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - ۱۰ ماده غذایی قلیایی که باید در یخچالتان داشته باشید (بخش اول) نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خاصیت قلیایی باید در بدن حکمفرما باشد، اما این امر تنها زمانی اتفاق می افتد که مواد غذایی مناسبی مصرف کنیم. در این مطلب، ما به ۱۰ ماده غذایی اشاره کرده ایم که مصرف آنها برای داشتن یک زندگی سالم، لازم و ضروریست.

 

۱- مارچوبه

اگر تنها یک عیب در مارچوبه وجود داشته باشد اینست که باعث میشود ادرارتان بوی بدی بگیرد. اما این ایراد کوچک در مقابل مزایای فوق العاده آن هیچ است.

مارچوبه دارای سطح pH بالایی (۸٫۵٫) است. مصرف هرچه بیشتر مارچوبه، بهترین راه تنطیم سطح pH بدن است، بطوریکه به اسید اجازه یورش به بدن را نمیدهد.

 

۲- سبزیجات سبز برگ

سبزیجات سبز برگی چون کلم کالی و اسفناج، سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان هستند.

اسفناج در مجموع دارای pH 9.0. و کلم کالی پخته شده دارای pH 6.8. میباشد. این اتفاق بسیار خوبیست و هردوی این مواد غذایی برای بیشتر قلیایی کردن بدنتان مناسب هستند، هرچند مقدار مواد معدنی و ویتامین های موجود در آنها متفاوت است.

برای مثال، اسفناج سرشار از فولات (ویتامین B9)، ویتامین K، آهن و فیبر است، در حالیکه کلم کالی سرشار از آنتی اکسیدان است و میتواند میزان کلسترول بد را کاهش دهد، با سرطان مبارزه و بدن را پاکسازی کند.

 

۳- سیر

سیر یک ماده غذایی معجزه آساست و به عقیده متخصصان، کارشناسان تغذیه و بهداشت، باید هر روز آنرا مصرف کرد. شما به راحتی میتوانید سیر را به خوراک کاری، ماکارونی، سوپ و تقریبا هر غذاهایی که فکر میکنید، بیافزایید.

سیر برای قلیایی کردن بدن فوق العاده است. این ماده غذایی همچنین منجربه افزایش ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، کاهش فشار خون و کمک به کبد پرکار میشود.

 

۴- کرفس

کرفس هم قلیایی و هم آبدار است. بنابراین برای بازگرداندن سطح pH بسیار مناسب است و بدن را هیدراته نگه میدارد. کرفس همچنین برای دفع مواد زائد بدن فوق العاده است و سرشار از ویتامین C میباشد. ویتامین C بسیار سودمند است، زیرا با برخی از مشکلات سلامتی شایع، مانند ضعف دستگاه ایمنی بدن مقابله میکند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

تنها یک مساله در خصوص کرفس وجود دارد و آن اینست که برخی از افراد به این ماده حساسیت دارند. چنانچه تصور میکنید به کرفس حساسیت دارید، پیش از مصرف آن با پزشکتان مشورت نمایید. بروز شوک آنافیلاکتیک (یک واکنش آلرژیک جدی که به طور ناگهانی آغاز میشود و میتواند منجر به مرگ گردد)، به خاطر کمی بیشتر قلیایی شدن بدن، ارزش ندارد.

 

۵- آووکادو

بهترین و سالمترین انتخاب برای قلیایی کردن بدن، آووکادو محسوب میگردد. شما به راحتی میتوانید آووکادو را به انواع غذاها و سالادهای خود اضافه کنید. حتی میتوانید آنرا با سایر مواد مخلوط کرده و یک اسموتی خوشمزه تهیه کنید.

مردم تصور میکنند که آووکادو دارای چربی بالایی است که البته همینطور است. اما سرشار از چربی های مفیدی مانند امگا ۳ است که بدن برای مقابله با حالت اسیدی به آن نیاز دارد. آووکادو همچنین میزان کلسترول بد را کاهش میدهد و از قلب نیز مراقبت میکند.

املاح و مواد معدنی موجود در آووکادو شامل فیبر، پتاسیم، فولات (ویتامین B9)، ویتامین C و ویتامین B6 میباشد.

 

ادامه مطلب…

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: