محصولات سفید کننده دندان ، مزایا و خطرات

1

محصولات سفید کننده دندان ، مزایا و خطرات

موادی که به عنوان سفید کننده دندان استفاده می شود بر پایه مواد سفید کننده مبتنی بر پراکسید می باشد.  سیستم های خانگی شامل 3 تا 20 درصد پراکسید (کربامید یا پراکسید هیدروژن) هستند. سیستم های کلینیکی شامل 15 تا 43 درصد پراکسید می باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - محصولات سفید کننده دندان ، مزایا و خطرات پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - محصولات سفید کننده دندان ، مزایا و خطرات پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - محصولات سفید کننده دندان ، مزایا و خطرات نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به طور کلی ، هر چه سفید کننده دندان قوی تر باشد ، برای مدت طولانی تری اثر می کند.  با این حال  هر چه درصد پراکسید در محلول سفید کننده دندان بالاتر باشد، باید مدت کوتاه تری بر روی دندان ها   اعمال شود. گذاشتن ژل سفید کننده بر روی دندان ها به مدت طولانی رطوبت دندان را از بین می برد و حساسیت دندان را افزایش می دهد.

تهیه سفید کننده دندان در خانه کار سختی نیست و ….اگر می خواهی لبخند درخشان تری داشته باشی دو انتخاب داری :

  • سفید کردن دندان ها در کلینیک دندان پزشکی ،
  • استفاده از سفید کننده دندان خانگی در منزل.

البته جوانب مثبت و منفی برای هر گزینه وجود دارد، اما قبل از اینکه شما کیت های سفید کننده دندان را در خانه امتحان کنید ،  با دندان پزشک خود صحبت کنید. برخی از افرادی که در خانه از سفید کننده استفاده می کنند نتیجه خوبی نمی گیرند.  سفید کننده دندان ، دندان هایی را که روکش چینی و یا ترکیبات دندانی رنگی دارد را سفید نمی کند.

استفاده از سفید کننده دندان در مطب دندانپزشکی

اگر سفید کردن دندان توسط دندان پزشک شما انجام شود ، سریع تر سفید می شوند.  محلول های سفید کننده دندان که در مطب استفاده می شوند معمولاً بسیار قوی تر از کیت های سفید کننده دندان خانگی است. همچنین دندان پزشک ممکن است از گرما ، نور یا ترکیبی از این دو برای سرعت بخشیدن و تشدید فرایند سفید سازی استفاده کند.

به طور کلی دندان ها را می توان از 3 تا 8 درجه روشن تر کرد. پروسه سفید کردن دندان در مطب در حدود  30 تا 60 دقیقه به طول می انجامد.  بعضی از دندان پزشکان از تکنیک هایی استفاده می کنند که می تواند در یک جلسه 2 ساعته انجام شوند (به عنوان مثال سیستم زوم). هزینه سفید کردن دندان در کلینیک متفاوت می باشد.

8 1 - محصولات سفید کننده دندان ، مزایا و خطرات
محصولات خانگی سفید کننده دندان

محصولات خانگی سفید کننده دندان  

انتخاب های زیادی برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد. رایج ترین انواع این سفید کننده ها عبارت هستند از :

  • نوار و ژل سفید کننده دندان. ژل سفید کننده دندان با یک قلم مو به طور مستقیم بر روی دندان ها قرار می گیرد.  یا از یک نوار نازک سفید کننده استفاده می شود. این محصولات سفید کننده دندان بر پایه پراکسید معمولاً برای یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 14 روز استفاده می شود. نتیجه استفاده از این سفید کننده ها طولانی است و هزینه کمتری نیز خواهد داشت.
  • محصولات سفید کننده دندان بر پایه تری. در این روش سفید کردن دندان ها با استفاده از تری هایی شبیه به گارد انجام می شود که حاوی ژل سفید کننده یا پاستر بر پایه پراکسید می باشد. تری برای بیش از چهار هفته به مدت یک تا چند ساعت در روز بر روی دندان های شما قرار می گیرد. شما می توانید سیستم های سفید کننده دندان مبتنی بر تری را خریداری کنید.
  • خمیر دندان سفید کننده دندان. از آنجا که این خمیر دندان ها خاصیت سایندگی دارند ، می توانند مضر باشند. خمیردندان معمولی کمک می کند تا لکه ها از روی دندان ها پاک شوند، اما خمیر دندان های سفید کننده حاوی مواد شیمیایی یا مواد پرداخت کننده ای هستند که به کمک یک ماده سفید کننده باعث می شود تا لکه ها را از دندان ها زدوده و دندان ها را سفید و درخشان می کند.

این خمیردندان ها نسبتاً ارزان قیمت هستند و دندان ها را در حدود یک درجه روشن تر می کنند. برخی از خمیر دندان های سفید کننده حاوی پراکسید هستند. اما  به مدت کافی روی دندان ها نمی ماند تا بتوانید از مزایای سفید کنندگی آنها استفاده کنید.

سفید کننده دندان و سفید ماندن دندان ها  

اگر از روش سفید کننده دندان در منزل استفاده می کنید یا دندان های خود را توسط دندان پزشک سفید می کنید ، می توانید از طریق مسواک زدن و شستشوی روزانه به سفید ماندن دندان ها کمک کنید. همچنین از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های اسیدی و سرشار از تانین مانند مواد زیر خودداری کنید :

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

  • چای سیاه و قهوه ،
  • شراب سفید و قرمز ،
  • نوشیدنی های ورزشی ،
  • نوشیدنی های گازدار (سیاه و نارنجی) ،
  • توت ها و سایر غذا هایی که پر رنگ هستند ،
  • سس ها (سویا ، گوجه فرنگی ، کاری).
45 - محصولات سفید کننده دندان ، مزایا و خطرات
کیت های سفید کننده دندان

عوارض جانبی سفید کردن دندان

سفید کردن دندان ممکن است دندان ها را موقتاً حساس کند. یا برای افرادی که دندان های حساس دارند ایجاد ناراحتی کند. اگر از کیت های سفید کننده دندان در خانه به درستی استفاده نشود ، می تواند موجب سوختن موقتی لثه ها بشود.

سفید کردن دندان ها برای افرادی که دندان های زرد دارند تأثیر بیشتری دارد بهتر است . و برای افرادی که دندان های شان قهوه ای شده تأثیر چندانی نخواهد داشت.  اگر دندان های تان خاکستری یا بنفش باشند ، استفاده از سفید کننده دندان هیچ اثری بر روی آنها نخواهد داشت.

برای اینکه مطمئن شوید که سفید کردن دندان وقت و پول شما را هدر نمی دهد . قبل از استفاده از کیت سفید کننده دندان با دندان پزشک خود مشورت کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

 

 

 

 

 

1 نظر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: