سوالات رایج در مورد آکنه

0

 

300x198 - سوالات رایج در مورد آکنه
آکنه

سوالات رایج در مورد آکنه

  1. چرا برخی افراد بانزدیک شدن به سن 20 سالگی هنوز هم دچار آکنه می شوند ؟

در حقیقت عاملی که موجب آکنه در افراد بالغ می شود ، دقیقا همان عاملی است که باعث آکنه در نوجوانان می شود و چربی پوست و باکتریها از این عوامل محسوب می شوند . هر گونه تغییرات در هورمونها ، از جمله بارداری و یا قاعدگی می تواند باعث افزایش میزان چربی شود . خانم های سیگاری نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر آکنه قرار دارند . آکنه می تواند ارثی باشد . برخی افراد تا سن 40 سالگی یا بیشتر هم دچار این مشکل می شوند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - سوالات رایج در مورد آکنه پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - سوالات رایج در مورد آکنه پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - سوالات رایج در مورد آکنه نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

  1. چرا با وجود شستشوی مداوم پوست دچار جوشهای سر سیاه می شویم ؟

شستشوی مداوم ، جوشهای سر سیاه را از بین نمی برد . زیرا جوشهای سر سیاه ، در زیر سطح پوست تشکیل می شوند . جاییکه چربی پوست (سبوم) با هوا در تماس است و وقتیکه منفذ به طور کامل بسته شود ، جوش سر سفید تشکیل می شود .

 

  1. آیا مصرف قرص های ضد بارداری باعث بروز یا کاهش آکنه می شود ؟

هورمونهای موجود در این قرصها ، می تواند به خانم ها در کنترل و کاهش آکنه کمک کند ، هورمونهای آندروژن را که باعث  فعالیت زیاد غدد چربی پوست می شود را کاهش دهد . گرچه در کنار مصرف این قرصها باید یک برنامه منظم روزانه برای مراقبت از پوست جوش دار داشته باشید .

 

  1. آیا آرایش موجب بروز آکنه می شود ؟

بله . در واقع هر چیزی که به پوست خود می زنید می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست گردد . توصیه می شود از مواد آرایشی و کرم های ضد آفتاب فاقد چربی استفاده نمایید .

 

  1. آیا بین خوردن شکلات و بروز آکنه ارتباطی وجود دارد ؟

تحقیقات انجام شده ، نشان داده است که هیچ ارتباطی بین  بین خوردن شکلات و بروز آکنه وجود ندارد . اما اگر خوراکی خاصی موجب تشدید آکنه شد ، از خوردن آن خودداری کنید .

 

  1. آیا بین کم خونی و آکنه ارتباطی وجود دارد ؟

تا کنون ارتباطی بین کم خونی ، کمبود آهن و آکنه اثبات نشده است اما برخی آزمایشات ، رابطه کمی بین این دو را نشان داده اند . با این وجود متخصصان معتقدند که کم خونی نمی تواند دلیل اصلی بروز آکنه باشد . اما مصرف بیش از حد ترکیبات روی ، برای درمان آکنه می تواند به بیماری کمبود آهن منجر شود .

 

  1. بهترین راه پیشگیری از بروز آکنه چیست ؟

 ابتدا به خاطر داشته باشید که تا جایی که ممکن است به پوست صورتتان دست نزنید . دست زدن و لمس پوست صورت موجب چرب شدن آن می شود و باکتری هارا برای فعالیت مخرب آماده می کند .

موهای چرب خود را دور از پوست صورتتان نگه دارید و از محصولات مراقبت از موی فاقد چربی استفاده نمایید . محصولات مراقبت از موی روغنی ، بعد از تماس مو با صورت به پوست منتقل می شود و باعث بسته شدن منفذ های پوستی می شود . با پوست خود با ملایمت رفتار کنید به طور مثال برای شستشوی صورت از شوینده ای ملایم استفاده کنید و به جای لیف با نوک انگشتانتان پوست خود را بشویید.

 

مترجم : مرضیه کبیری فر

منبع : http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/acne/adult-10/slideshow-adult-acne

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: