آیا روغن بادام تلخ به غیر از فایده عوارض جدّی دارد یا نه؟

1

روغن بادام تلخ

خواص مفید و عوارض دارویی روغن بادام تلخ برای پوست و بدن

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - آیا روغن بادام تلخ به غیر از فایده عوارض جدّی دارد یا نه؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - آیا روغن بادام تلخ به غیر از فایده عوارض جدّی دارد یا نه؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - آیا روغن بادام تلخ به غیر از فایده عوارض جدّی دارد یا نه؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

Almond oil 2 300x225 - آیا روغن بادام تلخ به غیر از فایده عوارض جدّی دارد یا نه؟

سلام دوستان. چندین مطلب درباره خواص و مضرات هر یک از روغن های گیاهی برای شما عزیزان دارم. به کمک منابع مختلف و معتبری از علم مدرن و سنتی از روغن بادام تلخ شروع می کنم. مطالب بعدی به روغن های گیاهی بادام شیرین، آرگان، بنفشه و غیره اختصاص دارن. با من همراه باشین

روغن بادام تلخ: نظرات طب کلاسیک-مدرن

از زمان های پیشین تاکنون، از داروها و روغن های گیاهی طبیعی برای درمان بیماری های پوست و بدن استفاده شده. اما داروهای ارگانیک خالی از عوارض نبوده اند. احتمالا حکیم های قدیم به مردم تاکید می کردن داروی سرخود مصرف نکنن. مثل همین امروزه، که باید حتما به پزشک برای تجویز داروی مناسب مراجعه کرد.

هر دارویی، چه گیاهی و چه شیمیایی،  اگه به جا، به تناسب و در دوز مناسب استفاده نشه، حتما مضراتی رو در پی خواهد داشت. به قول یکی از معتبرترین سایت های طب مدرن، فکر نکنین روغن های طبیعی، برای مثال، بادام تلخ، عوارض ندارن. هر چند مواد ارگانیک با طبیعت بدن انسان سازگارتر هستن، بهتره بدون مشورت با متخصص امر هرگز هیچ داروی سرخودی رو مصرف نکنین.

روغن بادام تلخ: ترکیبات و مواد سازنده

روغن بادام تلخ سه ترکیب اصلی داره: بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و اسید هیدروسیانیک (اسید پروزیک). البته این سه ترکیب همراه با 50 درصد از مواد دیگری مانند اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد مشترک با بادام شیرین وجود دارن. از این سه ترکیب اصلی، ماده اسید هیدروسیانیک یک ماده شیمیای سمّی هست. برای همین، مصرف روغن بادام تلخ به صورت خوراکی ممکنه بدن رو مسموم کنه. البته یادمون باشه که بین مواد شیمیایی که به صورت طبیعی در بدن ساخته میشن با نوع مصنوعی تفاوت زیادی هست. منظور ما از ماده شیمیایی، همونه که خود بدن می سازه.

یک نکته: فراموش نکنیم که وجود سم طبیعی در ماده ای دلیل بر این نیست که اصلا نباید برای پوست و بدن استفاده شه. بلکه، مصرف باید طبق تجویز متخصصِ امر و در جای درستِ خود باشه.

 

روغن بادام تلخ: چند فایده از دید ارگانیک

ببینیم از نظر طب ارگانیک، روغن بادام تلخ چه فواید پزشکی و غیر پزشکی دارد. از نظر یکی از سایت های طرفدار ارگانیک، بادام تلخ به علت داشتن مواد سازنده فوق، خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری، ضد جرم، ضد کرم، خواب آوری، بیهوشی، رقیق کنندگی، ضد گرفتگی، ضد سرطان و غیره. دارد. به علت همین خواص هست که از قطره روغن بادام تلخ برای رفع عفونت و درد گوش استفاده میشه.

یک نکته مشترک با طب مدرن

طب ارگانیک نیز قبول داره که روغن بادام تلخ باید با احتیاط قراوان مصرف شه. دلیلش همون ماده سمی اسید هیدروسیانیک (HCN) هست. این روغن بیشتر برای مصرف موضعی و بیرونی هست تا خوراکی. در موارد داخلی و خوراکی، باید با دوز پایین و تحت تجویز پزشک مصرف شه.روغن بادام تلخ خاصیت دارویی دارد نه مغذی.

فواید روغن بادام تلخ برای سلامت و بهداشت 1

  1. خاصیت ضد قارچ: ترکیبات آلکالین سمّی در بادام تلخ میتونه برای دفع قارچ، ویروس، انواع عفونت…از بدن مفید باشه. این روغن می تونه مانع تب و پیشروی عفونت ها بشه. البته حتی مصرف موضعی هم باید در دوز پایین و با احتیاط صورت بگیره.
  2. از بین برنده کرم های روده: مصرف خوراکی روغن بادام تلخ باید با دقت و زیر نظر پزشک باشه.
  3. خاصیت ضد گرفتگی عضلات
  4. بی حس کردن عصب ها و خواب آوری: ترکیب گلیکوسید آمیگدالین موجود در بادام تلخ سبب بی حسی عصب ها و خواب آلودگی میشه.

هشدار: هرگز روغن بادام تلخ را به صورت خوراکی در مقادیر زیاد مصرف نکنید. زیرا سبب بیهوشی و حتی مرگ می گردد.

فواید روغن بادام تلخ برای سلامت و بهداشت 2

5. خاصیت ملّین (با احتیاط و در دوز بسیار پایین). ممکنه تهوع و استفراغ ایجاد کنه.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

6. ادرار آور: بدن به طور طبیعی به دفع مواد سمی و اضافه تمایل دارد. به همین دلیل، مصرف آن در دوز بسیار پایین سبب افزایش ادرار و کاهش وزن میشه.

7. در ترکیب با برخی مواد ارگانیک آرامش بخش، فشار خون رو پایین میاره. اما توصیه می کنم هرگز سرخود مصرف نکنین.

8. خاصیت ضد سرطان دارد. ماده سمی اسید هیدروسیانیک بادام تلخ می تونه سلول های سرطانی رو نابود کنه.

روغن بادام تلخ: موارد استفاده کلی

از ترکیب بادام تلخ با داروهای دیگه و یا به تنهایی برای درمان موارد زیر استفاده می شود.

  1. درمان اسپاسم و گرفتگی عضلات
  2. درمان خارش پوستی
  3. درمان دردهای بدن
  4. درمان سرفه
  5. تقویت مو و ابرو
  6. برطرف کردن عفونت گوش یا رفع گوش درد (قطره بادام تلخ)

روغن بادام تلخ: فایده برای پوست سر و بدن؟

س. اثر روغن بادام تلخ بر پوست و مو چگونه است؟

ج. در غلظت های پایین و در ترکیب با آب برای رفع عفونت از پوست سر فایده داره. برای تقویت مو و ابرو، بهتره از دوز پایین استفاده کنین تا پوست گرفتار سموم بادام تلخ نشه.

روغن بادام تلخ:  برخی عوارض

یک هشدار: اسید هیدورسیانیک موجود در بادام تلخ سمّی ست و عوارض داره. عوارض اصلی عبارتند از: ضعیف شدن سیستم عصبی، مشکلات تنفسی و حتی مرگ (در صورت زیاده روی در مصرف خوراکی).از عوارض فرعی اون گیجی و خواب آلودگی هست. به خصوص، اگه روغن بادام تلخ رو همراه با داروهای خواب آور مصرف کنین، بی تحرکی و در نتیجه، کاهش جریان خون شما زیاد میشه.

بهتره بادام تلخ به شکل خوراکی استفاده نشه و در موارد موضعی هم حتما با متخصص مشورت بشه.

روغن بادام تلخ: با این داوهای شیمیایی مصرف نشه.

  1. کلونازپام (کلونوپین)
  2. لورازپام (آتیوان)
  3. فنوباربیتال (دوناتال)
  4. زولپیدم (اَمبیِن)
  5. و داروهای خواب آور دیگه.

برخی عوارض روغن بادام تلخ: تجربه ی شخصی

بذارین مثالی بزنم. تاثیر هر دارو بر هر شخص ممکنه متفاوت باشه. من مدتی پیش چشمم رو پی.آر.کی. کرده بودم. هر وقت که روغن بادام تلخ به ابرو و موهام میزدم، چشمهام به شدت تحریک میشد و دوچار دوبینی میشدم. به عبارتی، نوعی حساسیت به بوی بادام تلخ و مواد سازنده اون داشتم. اما وقتی بادام شیرین رو به پوستم میزدم، چنین حالاتی اصلا برام پیش نمیومد فقط چربی و جوش پوستم کمی بیشتر شده بود. شاید در مصرف روغن بادام شیرین زیاده روی کرده بودم.

همین روغن بادام شیرین رو یکی از دوستانم مصرف کرده بود و می گفت که لک پوستش کمتر شده اما موهای زائد بیشتری روی پوستش رشد کرده. بنابراین، ممکنه عارضه ها در اشخاص یکسان ظاهر نشن. برای همینه که باید در مصرف داروها حتما شرایط، بیماری ها و حساسیت های خودتون رو در نظر بگیرین.

روغن بادام تلخ: بارداری، شیردهی و جراحی

به گفته سایت مشهور پزشکی وب-مد (web-med)، بهتره زنان بادار، شیرده یا افرادی که جراحی کردن، از روغن بادام تلخ پرهیز کنن. دلیلش هم اینه که سیستم عصبی رو تضعیف می کنه. از اونجا که بیهوشی و مصرف دارو بعد از جراحی خود به ضعیف شدن سیستم عصبی مرکزی منجر میشن، مصرف روغن بادام تلخ این وضعیت رو بدتر می کنه. بهتره دو هفته قبل از جراحی، مصرف بادام تلخ رو متوقف کنین.

روغن بادام تلخ: ایمنی و هشدار پایانی

روغن بادام تلخ رو از دسترس کودکان دور نگه دارین. افراد بیمار و دارای آلرژی از مصرف این ماده (حتی موضعی) پرهیز کنن. بهتره ابتدا با پزشک مشورت کنین.

روغن بادام تلخ: ادامه مطلب و بات تلگرامی askq_bot@

دوستان خوبم. این مطلب ادامه داره. لینک زیر رو کلیک کنین تا به مطلب خواص و عوارض روغن آرگان دست پیدا کنین.

لینک مطلب روغن گیاهی آرگان

[su_button url=”https://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-314-bitter%20almond.aspx?activeingredientid=314&activeingredientname=bitter%20almond” target=”blank”]لینک منبع 1[/su_button]

[su_button url=”https://www.organicfacts.net/health-benefits/essential-oils/health-benefits-of-bitter-almond-” target=”blank”]لینک منبع 2[/su_button]

سلامت و شادمانی و خبرهای خوش رو براتون آروز دارم.

مریم اکبری

🙋‍♂️🙋 بات تلگرامی askq_bot@ برای پاسخ به پرسش های پزشکی-درمانی-روانشناسی شما عزیزان👇👇👇

SOS helpline France1 2 300x220 - آیا روغن بادام تلخ به غیر از فایده عوارض جدّی دارد یا نه؟

1 نظر
  1. امین می گوید

    سلام
    من این روغن را روی دستها تاارنج مالیدم و روی مهایسر و حتی دور گردن درست در قسمتهاییکه مالیده بودم خارش شروع شد و کهیر زد بطور وحشتناک که به دکتر مراجعه کردم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: