جوانسازی پوست با لیزر: در زندگی زیبا بدرخشید

0
what is fractional laser resurfacing 300x224 - جوانسازی پوست با لیزر: در زندگی زیبا بدرخشید
جوانسازی پوست با لیزر: در زندگی زیبا بدرخشید

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست با لیزر

لیزر درمانی برای کاهش چین و چروک صورت و بی نظمی پوست، مانند لکه و یا جای جوش است. در این روش پرتو های پالس دار و کوتاه لیزر بر قسمتی از پوست که دارای نا هماهنگی ها و اختلالاتی است تابانده می شود. پوست کم کم لایه برداری می شود، به این روش لیزر ابرژین ویا لیزر تبخیری نیز گفته می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - جوانسازی پوست با لیزر: در زندگی زیبا بدرخشید پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - جوانسازی پوست با لیزر: در زندگی زیبا بدرخشید پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - جوانسازی پوست با لیزر: در زندگی زیبا بدرخشید نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چه کسانی کادیدهای خوبی برای لیزر هستند؟

اگر شما دارای خطوط ریز و یا چین و چروک در اطراف چشم ، دهان یا بر روی پیشانی خود ، زخم های کم عمق از آکنه هستید، و یا پوست شما به عمل جراحی لیفت صورت بی پاسخ بوده است، پس شما یک نامزد خوب برای لیزر پوست هستید.

اگر شما دارای پوستی کک و مک دار و یا سبزه هستید، کاندیدی مناسب برای انجام آن هستید. همچنین برای اطمینان از اینکه این روش برای شما مناسب است یا خیر، حتما با متخصص خود در این رابطه مشورت کنید.

جوانسازی پوست با لیزر چگونه است؟

به 2 روش می توان از شر سلول های مرده پوست خلاص شد. (دی اکسید کربن (CO2) و اربیوم). هر لیزر باعث تبخیر سلول های پوست آسیب دیده می شود.

لیزر CO2

سال هاست که از این روش برای رفع اختلالات پوستی از جمله چین و چروک، زخم، زگیل، غدد چربی بزرگ شده روی بینی، و غیره استفاده می شود.

در نسخه ی جدید لیزر CO2 از پرتو های کوتاه پالس دار که با نام التراپالس نیز شناخته می شود، و یا پرتوهای نوری مداوم استفاده می شود. از این طریق لایه ای نازک از سطح پوست برداشته می شود. و کمترین آسیب حرارتی به پوست زده می شود. بهبودی بیمار تا دو هفته به طول می انجامد.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم برای حذف خطوط سطحی و تقریبا عمیق و چین و چروک بر روی صورت، دستها، گردن، قفسه سینه طراحی شده است. یکی از مزایای لیزر اربیوم حداقل آسیب و سوزاندن بافت های اطراف است. این لیزر باعث عوارض جانبی کمتری – مانند تورم، کبودی و قرمزی – می شود. بنابراین زمان بهبودی در این روش باید سریع تر از لیزر گاز CO2 باشد. معمولا بهبودی در حدود 1هفته طول می کشد ولی برای اطمینان بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

اگر شما پوستی تیره دارید، لیزر اربیوم بسیار مفید است.

مراقبت های پیش از لیزر درمانی

ابتدا باید بهترین دکتر و متخصص برای لیزر را انتخاب کنید، از اینکه فردی با تجربه و کارکشته را انتخاب کرده اید اطمینان حاصل کنید، سپس با وی در مورد انجام لیزر درمانی مشورت کنید و از اینکه این روش را برای جوانسازی پوست خود انتخاب کرده اید، مطمئن شوید. و همچنین تمام پیشینه ی پزشکی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

پزشک خود را در جریان تمام اختلالات پوستی مانند تب خال در اطراف دهان قرار دهید زبرا لیزر باعث تشدید این شرایط می شود.

یه هفته تا 10 روز قبل از لیزر درمانی از مصرف دارو های خود بخصوص داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین ای اجتناب کنند.

اگر سیگار می کشید، شما باید برای دو هفته قبل و پس از لیزر ، آن را متوقف کنید. سیگار کشیدن می تواند بهبودتان را طولانی کند.

دکتر شما ممکن است از قبل آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی و همچنین یک داروی ضد ویروسی تجویز کند اگر شما مستعد ابتلا به تب خال هستید.

نتایج پایانی

laserresurfacing 300x215 - جوانسازی پوست با لیزر: در زندگی زیبا بدرخشید
جوانسازی پوست با لیزر

به طور کلی، لیزر یک روش سرپایی است، به این معنی است که اقامت به مدت یک شب در کلینیک وجود ندارد. پزشک ممکن است تنها بخشی از صورت شما را لیزر درمانی کند که در این صورت تنها از بی حسی موضعی استفاده می شود، اما زمانیکه او تصمیم می گیرد کل صورت شما را لیزر کند، باید از بیهوشی استفاده کند.

لیزر بخش های مختلف صورت از 30 تا 45 دقیقه طول می کشد، اما اگر مایل به لیزر کل صورت هستید حدود 2 ساعت طول می کشد.

سپس پزشک بخش های لیزر شده را پانسمان می کند و روزی 4 تا 5 بار به بیمار توصیه می کند که آن را تعویض نماید. البته باید در هر دفعه از پماد هایی مانند وازلین برای جلوگیری از دلمه شدن در سطح پوست استفاده نمود. در 10 تا 21 روز این بخش ها درمان می شود.

بوجود آمدن تورم پس از لیزر یکی از اثرات جانبی آن است، که با کمپرس آب یخ و یا استفاده از استروئید با تجویز پزشک قابل درمان است. در زمان خواب بالش های بیشتری زیر سر بگذارید و این پف ها را کاهش دهید. این تورم ها 24 تا 48 ساعت پس از لیزرکاهش می یابند.

شما ممکن است خارش یا سوزش برای 12 تا 72 ساعت پس از عمل احساس می کنید. پنج تا هفت روز پس از لیزر، پوست شما خشک و پوسته پوسته خواهد شد.

به محض اینکه پوست درمان می شود شما می توانید از لوازم آرایش بدون چربی برای پوشش کبودی ها و قرمزی پوست استفاده کنید. که البته آن ها در 2 تا 3 ماه آینده از بین خواهند رفت.

بعد از لیزر پوست شما لطیف تر و نازک تر شده است و حتما باید از ضد آفتاب های خاص مانند ضد آفتاب 30 درصد که اشعه های ماوراء البنفش B,A را دفع می کند، استفاده کنید و در ساعات 10 صبح تا 2 ظهر بیرون از منزل نباشید و یا از کلاه های لبه پهن برای جلوگیری از اشعه های مضر خورشید بهره ببرید.

آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست جدید بسیار مهم است که شما می توانید از رتین A یا محصولات اسید گلیکولیک ، به محض تجویز پزشک استفاده کنید.

عوارض لیزر پوست

لیزر پوست ، در واقع بهترین پوست را برای شما به ارمغان نمی آورد و تنها پوست قبلی شما را بهبود می بخشد.

برخی از مضرات:

  • سوختگی و یا آسیب های دیگر یه دلیل حرارت لیزر
  • زخم
  • تغییرات در رنگ پوست، از جمله نواحی از پوست روشنتر یا تیره
  • فعال شدن تبخال
  • عفونت باکتریایی
  • Milia، که برجستگی کوچک سفید هستند، ممکن است در مناطق تحت درمان با ظاهر شوند، دکتر شما می تواند آن را درمان کند

لینک منبع به این مطلب

گردآورنده: میترا کرمانیان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: