تزریق بیش از حد بوتاکس چه عواقبی در پی دارد؟!

0

تزریق بیش از حد بوتاکس

تزریق بیش از حد بوتاکس

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تزریق بیش از حد بوتاکس چه عواقبی در پی دارد؟! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تزریق بیش از حد بوتاکس چه عواقبی در پی دارد؟! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تزریق بیش از حد بوتاکس چه عواقبی در پی دارد؟! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از وقتی که بوتاکس در سال 1980 میلادی اختراع شد ، زنان سراسر دنیا از این اکسیر جادویی برای دور زدن علائم پیری استفاده کرده اند .گرچه اکسیر جادو ، نوعی استعاره است اما بوتاکس واقعا مزیت هایی شبیه به اکسیر دارد و به طور موقتی ارتباط میان عصب ها و عضلات را قطع می کند.

به عبارت دیگر ، بوتاکس عضلات مورد نظر را به طور موقت فلج می کند ( عموما به مدت 3 الی 6 ماه)

62 1 - تزریق بیش از حد بوتاکس چه عواقبی در پی دارد؟!
تزریق بیش از حد بوتاکس

بنابراین ، به عنوان مثال اگر بوتاکس را در پیشانی خود تزریق کنید، دیگر قادر به اخم کردن نخواهید بود که البته به هیچ وجه چیز بدی نیست!

حتی برخی تحقیقات نشان داده است که تزریق بوتاکس می توانند حالت روحی فرد را بهتر کرده و با افسردگی مبارزه کند.البته این مسئله هم چنان کاملا اثبات نشده و به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است!

هدف این درمان ، آن است که از بروز چین های استاتیک روی صورت جلوگیری به عمل آورد.

با این حال نکته ای را در خاطر داشته باشید : از آن جایی که داروی بوتاکس تنها 40 سال است که تولید شده و کمتر از 30 سال است که در معرض عموم مردم قرار گرفته ، قصه های ترسناک زیادی راجع به اثرات طولانی مدت و تزریق بیش از حد آن وجود ندارد.

اما در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر راجع به اثرات تزریق بوتاکس به مدت 10 سال و بیشتر بر روی پوست خود هستید ، بهتر است به هیچ وجه مطلب زیر را از دست ندهید.

تلاش کرده ایم به ترتیب عوارضی که ممکن است بعد از تزریق بیش از حد بوتاکس پیش آید را فهرست کنیم.البته به خاطر داشته باشید که برخی از این عوارض مثبت و برخی منفی هستند. به همین خاطر بینش درستی راجع به این مسئله به شما خواهد داد. با ما همراه باشید!

عضلات صورت شما یاد می گیرند که به طور طبیعی اخم نکنند.

بعد از سال ها مصرف مداوم بوتاکس ، عضلات شما یاد می گیرند که حالات بیانی ای که منجر به بروز چروک می شوند را انجام ندهند ( مانند خشم یا تعجب)!

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

این مسئله به دو صورت انجام می شود :

به محضی که به حرکت ندادن پیشانی خود پس از تزریق نوروتوکسین عادت کردید ، حتی پس از رفع اثرات آن بیش از گذشته به حرکات عضلات خود مسلط خواهید بود!

علاوه بر این ، هوشیاری نسبت به حرکات عضلات ، به شما کمک می کند تا از اخم شدید،بالا بردن ابروها و تکان دادن بیخود آن ها اجتناب کنید!

(البته این مسئله نباید شما را نگران کند. به هیچ وجه قرار نیست صورتی یخ زده داشته باشید بلکه تنها حرکاتتان نرم تر خواهد شد و چروک کمتری خواهید داشت)

64 1 - تزریق بیش از حد بوتاکس چه عواقبی در پی دارد؟!
تزریق بیش از حد بوتاکس

عضلات به خاطر بیکار بودن ، ضعیف می شوند

اگر پاهای خود را به مدت 20 سال تکان ندهید ، عضلات آن به تدریج لاغر شده و کاملا تضعیف می گردند.همین اتفاق ممکن است برای صورتتان هم رخ دهد!

اگر در گذشته از عضلات صورت زیاد استفاده می کرده اید و حالا به یکباره چندین سال است که به خاطر تزریق بوتاکس آن ها را به کار نمی برید ممکن است به خاطر بیکار بودن به آتروفی دچار شوند.

البته حرف ما این نیست که همه صورتتان مبتلا به آتروفی خواهد شد .بلکه این عارضه ی عضلانی تنها در ناحیه ای از صورت بروز پیدا خواهد کرد که به طور مداوم در آن بوتاکس تزریق کرده اید!

البته تضعیف برخی از این عضلات صورت به هیچ وجه چیز بدی نیست اما در هر صورت برای برخی افراد ممکن است منجر به بروز عارضه های خطرناک تر و جدی تری شود!

پوست شما ممکن است به طرز قابل مشاهده ای نازک تر شود

بیشتر پزشکان می گویند که برخی از بیماران آن ها پس از سال ها تزریق بوتاکس از نازک شدن پوست خود شکایت می کنند.این مسئله احتمالا به خاطر این است که عروق زیر پوستی میان نواحیِ با پوست عادی قرار گرفته اند.

این مسئله به هیچ وجه امر رایجی نیست اما پزشکات معتقدند که آن دسته افرادی که تزریق بوتاکس را از سنین 20 سالگی شروع می کنند ، ممکن است در معرض خطر نازک شدن پوست باشند.

در این موارد  ، پوست پیشانی ممکن است به طور دائم نازک تر شده و عضلات آن تضعیف شوند.

برخی مواقع سال ها استفاده از بوتاکس ، ممکن است منجر به داشتن ابروها و پلک های سنگین تر شود و به همین خاطر عملکرد توکسین بوتاکس را سخت تر می کند.

ممکن است بی رنگ خفیف در پوست و بافت موج دار ظاهر شود.

باز هم می گوییم که این مسئله رایج نیست اما با نازک شدن پوست ، برخی بیماران ممکن است متوجه موج دار شدن پوست در محل تزریق شوند.علاوه بر این بی رنگی هم ممکن است رخ دهد.

63 - تزریق بیش از حد بوتاکس چه عواقبی در پی دارد؟!
تزریق بیش از حد بوتاکس

خوشبختانه این عوارض جانبی کاملا قابل پیشگیری هستند.می توانید تغییراتی در الگوی تزریق خود ایجاد کرده و میزان بوتاکس را کم کنید تا علاوه بر دریافت اثرات مثبت بوتاکس از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نمایید.

پوست صورت شما روشن تر و کم چروک تر می شود

صرف نظر از  عوارض طولانی مدت بوتاکس ، یک مسئله قطعی و بدون تردید است :

اگر به مدت ده سال بوتاکس تزریق کنید پوست شما روشن تر و کم چروک تر خواهد بود و جوان تر به نظر می رسید.

پوستتان نرم تر شده و ظاهر چروک های عمیق بهبود پیدا می کنند.

ترمیم بوتاکس

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که همواره راه هایی برای از بین بردن عوارض بوتاکس بد وجود دارد. به شرطی که پزشکی ماهر و متخصص را انتخاب نمایید.

تمام قصه ها و داستان های وحشتناکی که راجع به تزریق بیش از حد بوتاکس وجود دارد را فراموش کنید چرا که مشخصا این اتفاق برای همه رخ نمی دهد.

رفع عوارض بوتاکس

با به کار گیری دستورالعمل های زیر می توانید از بروز این عوارض به خوبی پیشگیری نمایید :

همواره پزشکی ماهر و حاذق را انتخاب کنید

از مصرف سرخود بوتاکس خودداری کنید.توصیه های پزشک بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت

همواره بهترین نوع بوتاکس را برای تزریق انتخاب نمایید

بنا بر وضعیت پوست خود تزریق بوتاکس را تکرار کنید

سخن آخر

با وجود تمام عوارضی که راجع به مصرف طولانی مدت بوتاکس وجود دارد به هیچ وجه نمی توان منکر مزایای فوق العاده ی این ماده شد.تمام جوانب را بسنجید و پس از آن بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید!

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: