اختلالات شایع ناخن هاکدامند ؟

0

images 1 - اختلالات شایع ناخن هاکدامند ؟
اختلالات شایع ناخن هاکدامند ؟

به استثنای بعضی از کودکان ،اختلالات ناخن معمولا برای افراد بزرگسال تاثیر میگذارد. با بالا رفتن سن و افزایش ضخامت ناخن ها افراد بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های قارچی میباشند،مشکلات گردش خون و مصرف بعضی از داروها که با بالارفتن سن به وجود می آید ،خطر پیشرفت این تغییر وضعیت را در ناخن ها به وجود می آورد که این مساله از مهم ترین و شایع ترین تغییرات در ناخن است .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - اختلالات شایع ناخن هاکدامند ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - اختلالات شایع ناخن هاکدامند ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - اختلالات شایع ناخن هاکدامند ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نقطه های سفید رنگ

اغلب به خاطر ضربه های خفیف و درنتیجه زخمی شدن محل پیدایش سلول های ناخن ظاهر میگردد.این چنین لکه های سفید در طول رشد ناخن بسیار شایع بوده و دلیلی برای نگرانی نمیباشد.

ولی اگر به صورت ناگهانی تعداد زیادی از این لکه ها را مشاهده کرده ولی به خاطر نمیآورید که در اثر ضربه بوده یا خیر،حتما به یک متخصص مراجعه  کنید .زیرا ممکن است این لکه ها حاکی از بیماری و یا عفونت باشد.

خونریزی شاخه ای یا تراشه ای

این اختلال شایع زمانی رخ میدهد که منحنی رشد گوشه ناخن به سمت پایین و درون پوست باشد .به ویژه انگشت بزرگ پا در این مورد آسیب پذیر تر میباشد .عوامل ایجاد این عارضه چیدن نامناسب ناخن ها،پوشیدن کفش های تنگ و ضعیف بودن موضع میباشد .

عفونت های قارچی ناخن

دلیل شایع برای رشد بیشتر عفونت های ناخن قارچ ها میباشند که بیشتر ناخن های پارا هدف قرار میدهند.میتوان بیان کرد قارچ های ناخن به وراثت نیز مرتبط اند .

قارچ های ناخن به دو گروه تقسیم میشوند
درماتوفیت ها و مخمرها

در بسیاری از این عفونت ها به ضد قارچ های رایج از جمله کرم ها و لوسیون ها ،ژل ها و لاک ها پاسخ میدهند اما بسیاری از آن ها توسط داروهای خوراکی نظیر ایتراکونازول،تربینافنو فلوکونازول رفع میگردند.

عفونت های  باکتریایی ناخن

قرمزی،تورم و درد اطراف ناخن معمولا نشان دهنده عفونت های باکتریایی است .شایع ترین علل به وجود آورنده این نوع عفونت ها،زخمی شدن ناخن ها و پوست اطراف آن میباشد .قرار گرفتن مکرر در معرض آب و مواد شیمیایی نیز از جمله عوامل مهم در بروز این نوع از عفونت میباشد.که معمولا سبب تغییر رنگ ناخن به رنگ سبز میشود .

تومورها و زگیل های ناخن

زمانی که رشد ناخن با رشد زگیل و یا تومور تداخل پیدا میکند میتواند سبب از بین رفتن و صدمه جدی برای ناخن شود . زگیل ها یک عفونت ویروسی هستند که روی پوست اطراف و زیر ناخن ها تاثیر میگذارند و معمولا بسیار دردناک بوده و بر کارآیی انگشتان دست و پا تاثیر میگذارند.

درمان زگیل ها معمولا از طریق فریزکردن زگیل و یا درمان های دارویی و شیمیایی امکان پذیر است .اگر زگیل ها و تومور ها در ناحیه زیر ناخن و بستر آن گسترش یابند نیاز به جراحی و برداشتن آن ها الزامی است

مقالات بعدی ما را در این زمینه دنبال کنید .

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: