چرا باید آب بنوشیم؟!

0
Internet of things for water 300x199 - چرا باید آب بنوشیم؟!
فواید نوشیدن آب

دلایل نوشیدن آب بی حد و حصر است. آب، زندگی است و به معنای واقعی، بدون آن حیات ممکن نیست. همه ما به منظور انجام منظم یکسری امور به آب نیاز داریم. اما نوشیدن آب فراوان در طول روز، موردی است که در این مطلب بدان پرداخته ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - چرا باید آب بنوشیم؟! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - چرا باید آب بنوشیم؟! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - چرا باید آب بنوشیم؟! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

نوشیدن فراوان آب باید به یک عادت تبدیل شود و دلایل آن عبارتند از:

  1.  مصرف آب نه تنها برای سلامت و زیبایی، بلکه برای بقای ما ضروریست. زیرا هر فرد بدون آب، کمتر از یک هفته دوام نخواهد آورد، در حالیکه بدون غذا، بیش از یکماه طاقت می آورد.
  2.  نوشیدن آب برای عملکرد صحیح بدن و گردش خون الزامیست، زیرا آب اولین عامل انتقال دهنده ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی در بدن است.
  3. نوشیدن آب به افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) کمک کرده و اشتها را تنظیم میکند و در نتیجه، به تناسب اندام منجر میشود.
  4.  کم شدن آب بدن (دهیدراسیون) میتواند منجربه سردرد، کمبود انرژی و خستگی شود. به همین دلیل، نوشیدن آب برای کارآمد و پر انرژی بودن لازم و ضروریست.
  5. آب، اندام های داخلی بدن را آبرسانی کرده و همچنین پوست را پاک و سالم نگه میدارد. به همین دلیل، زیبایی پوست ما در گرو نوشیدن آب است.
  6.  نوشیدن آب جهت فرآیند گوارش، امری حیاتی است.
  7.  بدن ما از حدود 80% آب تشکیل شده است و حتی اگر 1% آنرا هم از دست دهیم، دچار تشنگی شدیدی میشویم.
  8.  آب، منبع اصلی انرژی برای مغز و بدن بشمار میرود.
  9. خون برای ساخت سلول های جدید به آب نیاز دارد، چراکه 80% خون نیز از آب تشکیل شده است. در واقع، هریک از سلول های بدن جهت عملکرد صحیح خود به آب نیاز دارند که این موضوع، در خصوص سلول های مغز نیز صدق میکند.
  10.  آب مایعی است که به از بین بردن مواد زائد بدن کمک میکند. بنابراین تا میتوانید آب بنوشید!
  11.  نوشیدن آب به برقراری تعادل دمای بدن کمک میکند.
  12.  آب، عملکرد دستگاه ایمنی بدن را افزایش داده و به تقویت آن کمک میکند. در نتیجه، نوشیدن آب میتواند در پیشگیری از بروز بسیاری بیماری ها موثر باشد و به ما در سالم و سلامت ماندن کمک کند.
  13. آب خالص، سالمترین، طبیعی ترین و سودمندترین نوشیدنی دنیا محسوب میشود که هیچگونه عوارض جانبی در پی نداشته و بعلاوه کالری هم ندارد.
  14.  بسیاری از افراد تنها هنگامیکه تشنه هستند، آب مینوشند. اما اگر آب را بطور منظم بنوشید، میتواند تاثیر آنرا بر روی سلامت کلی بدن شاهد باشید.
  15.  آب، یک درمان طبیعی برای سردرد محسوب میگردد. زیرا سردرد و میگرن اغلب در اثر کم آبی بدن (دهیدراسیون) ایجاد میشود.

فهرست دلایل نوشیدن آب به این 15 مورد ختم نمیشود و همچنان ادامه دارد. حال که با برخی فواید این مایع حیات بخش آشنا شدید، نوشیدن آن را به یک عادت روتین تبدیل کنید.

برخی افراد، مصرف 8 لیوان آب و برخی دیگر نوشیدن 1.5 الی 2 لیتر آب را در روز توصیه میکنند. توصیه ما به شما اینست که تنها به نیاز های بدن و توصیه های پزشکتان توجه کنید.

 

شاد، سلامت و مثبت باشید!

 

منبع: http://www.beautyandtips.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: