مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

0

محتوای صفحه (قابل کلیک)

مشاوره بوتاکس

مشاوره بوتاکس رایگان: پرسش و پاسخ درباره بوتاکس

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این روزها تقریبا همه با بوتاکس آشنایی دارند، سم بوتولینوم رقیق شده برای تزریق به صورت و بدن که کاربردهای زیبایی و درمانی دارد. شاید غلو نباشد که بگوییم بوتاکس بعد از تخم مرغ جنسی کیم کارداشیان جزو محبوب ترین ها و لایک خورترین های جهان زیبایی بوده و می باشد.
سالانه میلیون ها نفر در جهان بوتاکس تزریق می کنند؛ اما از بین این همه زیباجو، فقط آن هایی که اهل مشاوره و کسب اطلاعات عمومی قبل از تزریق بوتاکس هستند، به نتایج عالی و بدون عوارض می رسند.

این مطلب به منزله ی یک راهنمای جامع برای تزریق بوتاکس می باشد. به تمامی سوالات رایج زیباجویان پاسخ داده ایم. اگر برای صرفه جویی در وقت، پول و سلامت خود بعد از تزریق بوتاکس ارزش قائلید، این مطلب رو از دست ندهید.

رایگان بوتاکس1 - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

مزایای مشاوره تزریق بوتاکس

بوتاکس زدن دو دقیقه هم زمان نمی برد اما اگر طبق قانون مخصوص بوتاکس پیش نرود، دردسر درست می کند!

اولین قانون بوتاکس مشاوره می باشد! شرکت در یک جلسه مشاوره رایگان و یا حداقل مطالعه ی اطلاعات مهم بوتاکس قبل از امضای فرم رضایت نامه از جهات زیر دارای اهمیت است:

  • در جلسه مشاوره مشخص می شود که کاندید مناسب تزریق هستید یا خیر
  • با موارد ممنوعه تزریق بوتاکس آشنا می شوید. اگر جزو این موارد باشید، تزریق برای شما انجام نمی شود و در عوض روش های جوانسازی جایگزین بوتاکس پیشنهاد می شود.
  • مشکلات پوست شما توسط پزشک بررسی می شود و بهترین روش های جوانسازی پوست به عنوان تکمیل کننده پیشنهاد می شود.
  • درباره ی برند، قیمت برند و مقدار واحد مورد نیاز برای ناحیه مورد تزریق آشنا می شوید.
  • متوجه حرفه ای بودن یا نبودن مرکز و دکتر می شوید و از این جهت مطمئن می شوید که از عوارض بوتاکس در امانید.
  • با مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس آشنا می شوید.
  • درباره ی مصرف دارو و تداخل عمل های زیبایی احتمالی تان با بوتاکس مطلع می شوید. برای مثال، اگر قصد میکرونیدلینگ صورت و یا تزریق ژل در همان ناحیه رو دارید، این کار باید با فاصله مشخصی از زمان بوتاکس انجام شود.

سوالات متداول بوتاکس: پاسخ ها از مرکز شریعتی

تاریخچه و مقدمه بوتاکس

ماده بوتاکس یکی از سمّی ترین مواد بیولوژیکی است. سم ماده بوتاکس یک نوروتوکسین است که از باکتری Clostridium botulinum تهیه شده است. این ماده 8 اکسوتوکسین متمایز دارد (  A, B, C1, C2, D, E, F and G ). تمامی نمونه های نخستین این سم بر انتقالات عصبی عضلات اثر می گذارند. یک سری سیگنال های اعصاب بین عضلات رد و بدل می شود (نوروترنسمیتر). ماده ماده بوتاکس مانع از انتقالات پیامهای عصبها و مانع از آزادسازی استیل کولین می شود. استیل کولین یک نوروترنسمیتر اصلی در محل تقاطع عصب های عضلات می باشد. وقتی ماده ماده بوتاکس استیل کولین را مسدود می کند، عضله برای مدتی فلج می شود.
اگر ماده ماده بوتاکس از نوع A (سم بوتولینوم A) باشد، عضله حدود سه ماه فلج می شود. 

فیلم مزایای بوتاکس

کاربردهای درمانی بوتاکس

  • درمان دوبینی (چپ چشمی)
  • اختلال کشیدگی عضلانی (تونوس)،
  • گرفتگی نیمه صورت،
  • اختلالات گرفتگی عضلات،
  • سردرد میگرنی،
  • بزاق بیش از حد،
  • تعریق زیر بغل
  • درمان اسپاسم (گرفتگی) عضلانی در بیماران فلج مغزی
  • پیشگیری از حمله آسم و غیره.

بوتاکس برای جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

بوتاکس، به غیر از کاربرد پزشکی-درمانی، کاربرد تزریق زیبایی نیز دارد.

◄اصلاح خطوط

◄ رفع چین و چروک های صورت

◄رفع چین و چروک ها یا خطوط گردن، چانه، سینه

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

◄کاربرد پوستی مانند درمان تعرق بیش از حد

نکته: بوتاکس مرغوب درد و عوارض خاصی ندارد.

نکته: برای تزریق درست بوتاکس، باید حتما تحت نظر پزشک کاربلد اقدام کنید. زیرا شناخت آناتومی عضلات تحت بوتاکس اهمیت زیادی دارد.

درمان با بوتاکس برای اولین بار

سم معجزه یا سم بوتولینوم یکی از سمی ترین مواد زیستی می باشد. این سم توسط یک باکتری میله ای غیرهوازی گرم- پوزتیو تولید می شود. باکتری کلوستریدیوم در خاک، گیاه، آب و روده حیوان یافت می شود. اولین بار برای درمان دو بینی _چپ چشمی) استفاده شد. سپس، برای درمان انواع اسپاسم (گرفتگی) استفاده شد. در سال 2002 بود که سازمان FDA آمریکا کاربردهای زیبایی-جوانسازی ماده بوتاکس را (رفع خط اخم پیشانی) تایید کرد.

ترکیبات شیمیایی بوتاکس

از نظر بیوشیمیایی، ماده بوتاکس 8 نوع اِکسوتوکسین دارد (A, B, C1, C2, D, E, F and G). نمونه A از همه بیشتر کاربرد دارد. سپس B و F. نمونه های A، B و E با بوتولیسم قاعده مند در انسان ارتباط دارند.

 

فرمول سم بوتولینوم در تزریق بوتاکس

 

چیست 2 - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

تمامیِ بوتولینوم نوروتوکسین ها در حالت غیرفعال تولید می شوند. این مواد تک-زنجیره های پلی پپتیدی با توده مولکولی حدود 150kDa با یک هومولوژی توالی بالا از اسیدهای آمینه هستند.

زنجیره پلی پپتید به ترتیب شامل یک زنجیره سنگین (H) و یک زنجیره سبک (L) از تقریبا 100 و 50 kDa می باشد. این دو زنجیره با یک پیوند دی-سولفید متصل می شوند. کمپلکس ماده بوتاکس می تواند از ترکیبی از پروتئین های غیرسمی با خواص hemagglutinate شکل گیرد.

اثر بوتاکس در بدن چگونه است

تمام نمونه های نخستین سم ماده بوتاکس در انتقالات پیام های اعصاب مداخله می کنند. این سموم جریان استیل کولین را مسدود می کنند. استیل کولین یک نوروترنسمیتر اصلی در محل تقاطع رد و بدل انتقالات اعصاب در عضله است. استیل کولین از نورون های موتور اصلی اعصاب آزاد می شود.

سموم بوتولینوم در چهار مکان متفاوت در بدن عمل می کنند. تقاطع انتقالات اعصاب در محل عضلات، پایانه های عصبی پاراسمپاتیک، پایانه های اعصاب سمپاتیک و ..که استیل کولین را آزاد می کنند.

سم ماده بوتاکس از 24 تا 72 ساعت طول می کشد تا اثر کند. برای برخی افراد این اثرگذاری 5 روز طول می کشد. حداکثر زمان مورد نیاز برای تاثیر بر بدن 14 روز می باشد. به طور میانگین، تاثیر ماده بوتاکس یا همان ماندگاری بین 8 تا 12 هفته می باشد.

ایمنی و مقاومت بدن به بوتاکس

طبق تخمین ها، بین 5 تا 15 درصد از بیماران در صورت تزریق مرتب بوتاکسِ آماده، برای بار دوم پاسخ نمی دهند. به عبارتی، آنتی بادی های خنثی در بدنشان سبب عدم پاسخگویی به اثر ماده بوتاکس می شود. یعنی، بدنشان نسبت بوتاکس مقاوم می شود.

بدن اشخاص در دو صورت به بوتاکس مقاوم می شود. یعنی، از آن اثر نمی پذیرد

هر بار (هر جلسه) بیش از 200 یونیت ماده بوتاکس به پوست تزریق شود، و یا در یک ماه بیش از یک بار تکرار شود.

البته نوع جدیدی از ماده بوتاکس (BCB 2024) وارد بازار شده است. این نوع جدید تولید ایمنی سازی نسبت به بوتاکس در بدن را متوقف می کند. تولید آنتی بادی خنثی به علت پروتئین کمتر در بوتاکس کاهش می یابد. در بوتاکس قدیمی مدل (79-11)، پس از 5 ماه در بدن آنتی بادی خنثی تولید می شد. یعنی، بدن نسبت به اثر ماده ماده بوتاکس پاسخ نمی داد.

تحقیقات جدید درباره بوتاکس

  • آیا شخصی که نسبت به ماده بوتاکس مقاوم است، پس از مدت طولانی دیگری می تواند باز ماده بوتاکس کند؟ آیا ماده بوتاکس جدید اثر دارد؟
  • آیا می توان به فردی که به ماده بوتاکس نمونه A بی تفاوت بوده، نمونه B تزریق کرد؟

نکته: دوز ماده بوتاکس در جلسه اول باید کم باشد. در یک ماه بیش از دو بار تزریق نشود. وگرنه مواد آنتی بادی خنثی (که سیستم ایمنی بدن تولید می کند) تاثیر بوتاکس را از بین می برند.

اکنون در کلینیک ها فقط سروتیپ A (Serotype A) بوتاکس استفاده می شود. در آینده سروتیپ های B، C و F نیز امتحان خواهند شد.

مقایسه دیسپورت (Dysport) و بوتاکس BOTOX®

 

دو نمونه ماده بوتاکس سروتیپ A مرغوب داریم: دیسپورت (Dysport و بوتاکس Botox® . هنوز پزشکان به درستی نمی دانند چه مقدار دوز و واحد دقیق ماده بوتاکس برای هر بیمار استفاده کنند. دیسپورت قوی تر از بوتاکس می باشد . طبق تحقیقات، یک واحد دیسپورت حدود دو نیم تا سه مرتبه از یک واحد بوتاکس قویتر عمل می کند. اما از نظر سازگاری و عملکرد، تزریق بوتاکس برای بدن بهتر است.

 botax injection 2 - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

بوتاکس چیست Botox

یک نمونه استریل، خشک شده و منجمد شده از سم بوتولینوم نمونه A می باشد. از کشت سویه باکتری فوق تولید می شود. توسط یک سری رسوبات اسیدی تا کمپلکس کریستال شامل سم و انواع پروتئین تخلیص شده است. سال 1989 بود که بوتوکس به عنوان داروی درمان دو بینی چشم، اسپاسم نصف صورت، و بلفارو-اسپاسم (افتادگی اسپاسم) صورت رسما استفاده شد.
اثرگذاری ماده بوتاکس در مقدارب 20 واحد/نانوگرم کمپلکس پروتئین نوروتوکسین است. هر ویال (شیشه) ماده بوتاکس 100 واحد (U) کمپلکس نمونه A سم بوتولینوم دارد. یعنی، 5/0 میلی گرم آلبومین (در انسان) و 9/0 میلی گرم سدیم کلراید به شکل استریل خشک-خلاء بدون نگهدارنده می باشد. پس از سال 2000، ماده بوتاکس BCB 2024 جایگزین ماده بوتاکس 79-11 شده است. نمونه جدید از 5 تا 6 برابر قویتر از نمونه قدیمی است. یک واحد از آن اثرگذاری و ایمنی خوبی در بدن دارد.

دیسپورت چیست Dysport

فرمول دوم ماده بوتاکس نمونه A، دیسپورت می باشد. اصل آن در اروپاست. دیسپورت به صورت حجمی از مراحل خالص سازی رد می شود. در شیشه های 500 واحدی قرار گرفته و در دمای اتاق نگهداری  می شود.

دو ماده بوتاکس فوق از نظر سویه باکتری تولید کننده، آماده سازی، پخش و تست توانش و اثرگذاری با هم فرق دارند.

☻مایوبلاک (Myobloc) یک ماده سمی بوتولینوم نمونه B می باشد.

انواع برند بوتاکس و دیسپورت

معروف بوتاکس - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

  1. بوتاکس آلرگان: بوتولینوم توکسین نوع A ( BOTOX®; Allergan, Irvine, Calif  )

بوتاکس مدل فوق اولین مارک در بازار جوانسازی آمریکا بود. ایمنی خوبی دارد. یک نقطه ضعف دارد: زمانی که محتوی شیشه بوتاکس حل می شود، محصول باقیمانده در شیشه اگر بماند، اثر اولیه خود را از دست می دهد. پزشکان پوست طوری برنامه ریزی می کنند که یک شیشه در یک جلسه برای همه افراد مصرف شود.

  1. دیسپورت (بوتولینوم توکسین نوع A) مارک ایپسن Ipsen

در اروپا، دیسپورت همان دیسپورت آمریکاییست. اما توسط شرکت اسپیوود تولید می شود. یک یونیت (واحد) بوتوکس تقریبا مساوی با 4 واحد دیسپورت می باشد.

  1. زئومین (Xeomin)

زئومین سومین نوع ماده بوتاکس (A) در انگلستان می باشد. کمپلکس پروتئین ها طی یک فرآیند خالص سازی از ترکیب سم ماده بوتاکس حذف می شوند. بر خلاف ماده بوتاکس های تجاری دیگر، زئومین شامل 150kD نوروتوکسین خالص می باشد. به علت حذف کمپلکس پروتئین از این ماده بوتاکس، تکرار آن و دوزهای بالای آن سبب تولید آنتی بادی در بدن نمی شود.
در دو ماده بوتاکس قبلی، در یک جلسه نباید ماده بوتاکس در دوز بالا و یا بیشتر از یک بار در ماه استفاده می شد؛ وگرنه آنتی بادی های خنثی کننده در بدن مانع از اثر ماده بوتاکس می شد. اما در زئومین اینگونه نیست و از نظر اثرگذاری مانند بوتوکس (Botox) می باشد. یک واحد از آن مساوی با یک واحد بوتاکس می باشد.

negative point botox 150x150 - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

  1. نوروبلاک (Neurobloc)

نوروبلاک (مایوبلاک) محصول شرکت نوروساینس سولستیس (Slostice Neuroscience Inc.) در سانفرانسیسکو آمریکا می باشد. این ماده بوتاکس نیز از سویه باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. اما از نوع B می باشد. نوع B نوروتوکسین در سال 2001 در انگلستان تولید شد.

نکته: هنوز تجربه کافی در زمینه کاربرد یا اثرات این ماده بوتاکس وجود ندارد. این محصول هنوز برای استفاده در زیبایی در هیچ کجای دنیا تایید نشده است. در آمریکا و کانادا به عنوان محلول قابل تزریقِ مایوبلاک (سم بوتولینوم نوع B) و در اروپا به عنوان نوروبلاک کاربرد پزشکی-درمانی دارد.

  1. ماده بوتاکس مایوبلاک (ایلان) Myobloc Elan

دیسپورت نمونه مایوبلاک (ایلان) پس از تولید یک طول عمر 12 ماهه دارد. این محصول وقتی باز شد باید در یک جلسه برای چندین نفر استفاده شود.

نکته منفی مایوبلاک : برای اثرگذاری مانند بوتاکس، حجم های زیادتری از مایوبلاک باید استفاده شود. تشکیل آنتی بادی های مقاوم به این ماده بوتاکس زیاد اتفاق می افتاد. زیرا محتوی پروتئین آن بالاتر است.

نحوه تولید و ذخیره بوتاکس

ماده بوتاکس  در فریزر یا در دمای منهای 5 درجه نگهداری می شود. هر پکج ماده بوتاکس با استفاده از نمک استریل بدون مواد نگهدارنده تهیه می شود. ماده رقیق کننده مورد استفاده 0/9 درصد سدیم کلرید است. به نظر برخی محققان، استفاده از محلول نمک استریل با نگهدارنده (بنزیل الکل) آلودگی میکروبی در ماده ماده بوتاکس را کاهش می دهد. همچنین، اثر بیهوشی موضعی نیز ایجاد می کند.

ماده بوتاکس با تشکیل حباب یا تکان های شدید (در ظرف آزمایشگاه) تغییر داده می شود. محصول نهایی و رقیق شده بوتوکس بیشتر شخصی سازی می شود. یعنی، محصولات بوتاکس و مقدار شیشه ها با هم فرق دارند. بوتاکس پس از آماده سازی در دمای 2 تا 8 درجه در یخچال نگه داشته می شود. این محصول باید ظرف چهار ساعت به مصرف برسد. پس از 12 ساعت از زمان آماده سازی، تا 44 درصد اثر خود را از دست می دهد. ظرف یک تا دو هفته، 70 درصد اثر خود را از دست می دهد.

به گفته محققان دیگر، با نگهداری 10U/1 ماده ماده بوتاکس در یخچال تا یک ماه اثر آن باقی می ماند.

 تزریق بوتاکس به عضلات

محلول بوتاکس به کمک یک سوزن 30-gauge یک اینچی به عضلات یا غده ها تزریق می شود. دوز تزریق بستگی به حجم عضله ای که باید ماده بوتاکس به آن تزریق شود، دارد. هر چه حجم عضله بیشتر باشد، مقدار تزریق نیز بیشتر است. در خانم ها و افرادی که ضعف بدنی دارند، باید دوز پایین تری استفاده شود.

سوزن های ماده بوتاکس میان تهی هستند. داخل سوزن از لایه تفلون پوشانده شده است. برای ماده بوتاکس نقاط ظریف بدن، مانند ماده بوتاکس چشم ها (رفع دو بینی)، از الکترومیوگرافی (EMG) نیز کمک گرفته می شود. الکترومیوگرافی یک دستگاه اندازه گیری فعالیت الکتریکی ماهیچه یا عضله است.

سوزن ماده بوتاکس به ثبت کننده EMG متصل است. هر نقطه در عضله که بیشترین میزان برق را داشته باشد، تزریق ماده بوتاکس در همان نقطه انجام می شود.

موارد احتیاط و هشدار بعد از بوتاکس

پس از ماده بوتاکس، سریع به منزل بروید و استراحت کنید. برای یکی دو روز هیچ کار سنگینی انجام ندهید. ماساژ صورت اصلا انجام ندهید. لیزر یا IPL هم نکنید. استراحت برای این است که مواد ماده بوتاکس جابجا نشوند. هر چه بیشتر فعالیت کنید، جریان خون گردش بیشتری داشته و مواد ماده بوتاکس پخش می شوند. عدم تمرکز ماده بوتاکس از اثر آن می کاهد.

ضعف عضله ای که ماده بوتاکس نمونه A شده (فلج عضله) تا سه ماه ادامه می یابد. باید این تزریق ماده بوتاکس را در فاصل منظم انجام دهید. فواصل زمانی و دوز ماده بوتاکس برای هر فرد متفاوت است. پاسخ بدن شما به ماده بوتاکس باید اندازه گیری شود. در برخی بیماران، بدن آنتی بادی خنثی کننده اثر ماده بوتاکس تولید می کند. یعنی، بدنشان با گذشت زمان به ماده ماده بوتاکس مقاوم می شود. در نتیجه، دوز و دفعات تزریق نباید از حد معینی فراتر رود. هر چه دوز ماده بوتاکس بیشتر و تعداد تزریق ها بیشتر شود، احتمال تولید آنتی بادی نیز افزایش می یابد.

احتیاط 

تا جای ممکن، از دوز پایین ماده بوتاکس و در فاصل زمانی بیشتری استفاده نمایید. اگر بدن شخص به نمونه A ماده بوتوکس مقاوم باشد، می توان از نمونه های B، C و F استفاده کرد.

کابردهای زیبایی و جوانسازی تزریق ماده بوتاکس

مشهورترین نوع ماده بوتاکس BTX-A می باشد. مهمترین و موثرترین استفاده ماده بوتاکس همان رفع خطوط اخم بین دو ابرو و خطوط پیشانی می باشد. ماده بوتاکس در اصل برای تصحیح عضلات واقع در یک سوم بالای صورت است.  اما اکنون برای رفه چین و چروک و خطوط کل صورت و پایین تر از صورت به کار می رود. برای مثال، چانه، گردن، قفسه سینه، عضله اخم (depressor anguli oris)، چین های بینی-لب، و مانند آن. برای کاهش سایه های صورت، بهبود حالت فک و گونه ها از همه مسیرها و غیره.

های بوتاکس - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

مراقبت بعد از بوتاکس

نکته: پس از ماده بوتاکس، به مدت 3 یا 4 ساعت در حالت راست بنشینید یا بایستید. با دست محل ماده بوتاکس را دستکاری نکنید. انقباض عضلات زیر ماده بوتاکس سبب جذب سم و کاهش پخش آن می شود. بنابراین، فعالیت نکنید؛ بگذارید عضله منقبض بماند و ماده بوتاکس خوب اثر کند.

عوارض بوتاکس در افراد سالم

عوارض ماده بوتاکس معمولا خیلی کم هستند. واکنش های عمومی به ماده بوتاکس زودگذر و در همان لحظات اولیه ماده بوتاکس رخ می دهند. برای مثال، کمی درد، کمی سردرد، قرمزی، احساس خفیف تهوع، بی حسی مقطعی، کسالت.

عوارض افتادگی پلک بعد از بوتاکس

نکته: دوز ماده بوتاکس و نقاط تزریق باید دقیق انتخاب شوند. وگرنه احتمال نفوذ ناخواسته ماده بوتاکس به عضلاتی که قصد ماده بوتاکس نداریم وجود دارد. بین 1 تا 3  درصد از بیماران دچار افتادگی پلک می شوند. این اثر نای از همان جابجایی ماده ماده بوتاکس و انتقال به عضله پلک می باشد.

افتادگی پلک (ptosis) بین 2 تا 6 هفته طول می کشد. می توانید با قطره چشمی آپراکلونیدین 5/0 درصد (aprachlonidine) آن را درمان کنید. آپراکلونیدین (لیپودین) یک عامل آلفا-آدرنالین است که عضله مولر چشم را تحریک می کند. و فورا پلک بالایی را بالا می برد. پلکی که افتاده از 1 تا 3 میلی متر بالا می رود.

درمان افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

botox and belfaroplasty - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفتهbotox eyelid drooping - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

می توانید روزی 3 تا 3 قطره در روز استفاده کنید تا پلک بالا برود.  اما پیش از استفاده از این قطره، حتما با پزشک مشورت نمایید. در برخی اشخاص حساسیت به قطره ایجاد می شود. اگر به لیپودین حساسیت دارید، از فنیل افرین 5/2 درصد (phenylephrine) استفاده نماییید. برای بیماران گلوکوما زاویه-باریک (glaucoma) و aneurysms نباید از نئو-سینفرین (neo-synephrine) استفاده شود.

نکته: برای جلوگیری از افتادگی پلک، تزریق باید یک سانتی متر بالای ابرو انجام شود. و از خط mid pupillary در بالای ابرو عبور نکند.

احتیاط:
برای مراقبت از چشمان خود، هرگز ماده بوتاکس را نزد فرد ناوارد انجام ندهید. حتما از سلامت محلول ماده بوتاکس در شیشه و اعتبار آن اطمینان یابید.

تزریق بوتاکس به گردن

neck botox injection - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

افرادی که برای رفع کج-گردنی عضلات گردن را ماده بوتاکس می کنند، ممکن است به مشکلات بلعیدن غذا دچار شوند. زیرا سم ماده بوتاکس به گلوگاه راه می یابد. البته این حالت از چند روز تا چند هفته طول می کشد. خطر خاصی وجود ندارد. اگر برای تنفس شما مشکل ایجاد شد، فورا به پزشک مراجعه نمایید. این مشکلات بیشتر در زنانی با گردن دراز و لاغر پیش می آید. برای تزریق ماده بوتاکس به عضله پلاتسما گردن از دوز خیلی پایین استفاده شود. نقاط تزریق ماده بوتاکس باید بیسار دقیق انتخاب شوند.

درباره نفوذ سم ماده بوتاکس به جریان خون هنوز هیچ گزارشی نداشته ایم. اما از تزریق درون-وریدی (رگی) پرهیز کنید. راهیابی سم ماده بوتاکس به جریان خون بدن را سمی می کند.

ایمنی و تداخل دارویی با تزریق بوتاکس

  • اگر داروی آسپرین، ویتامین E و یا داروهای ضد التهاب (NSAIDS) مصرف می کنید، محل ماده بوتاکس کبود می شود. دو هفته قبل از ماده بوتاکس، از مصرف این داروها پرهیز نمایید.

نکته: مواد ماده بوتاکس (در صورت استاندارد بودن) اصلا خطری برای بدن ندارند. تا به امروز، هیچگونه عوارض بلند-مدت یا خاصی گزارش نشده است.

  • البته سیستم ایمنی بدن برخی اشخاص به مواد ماده بوتاکس حساسیت نشان می دهد. هر شخصی باید بدن خود را بشناسد بعد ماده بوتاکس کند. یا حداقل با پزشک مشورت کند.

تزریق ماده بوتاکس برای چه اشخاصی ممنوع است؟

prohibition stop botox - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

◄ افرادی با بیماری های عصبی جدی و آسیب های عصب ها

◄ بیماری عصبی-عضلانی (myasthenia gravis) (ضعف عضلات اسکلتی و ایجاد مشکل تنفسی-حرکتی)

◄ سندرم ایتان-لمبرت (Eaton-Lambert): بیماریِ حمله سیستم ایمنی بدن به بافت های خود بدن در محل اتصال عضله-عصب ها. در نتیجه، سلول های عصبی نمی توانند به سلول های عضلات به درستی پیام برسانند.

◄ افرادی که دچار اختلالات و تغییراتِ روانشناختی هستند.

◄ افراد دارای سابقه آلرژی شدید به مواد ماده بوتاکس

◄ خانم های باردار و خانم های شیرده

◄ عفونت قبلی یا فعلی در محل ماده بوتاکس

◄ کودکان و نوجوانان که در مراحل رشد هستند و ماده بوتاکس سبب اختلال در کارکرد سلول های اعصاب رشد (سلول آکسون) آن ها می شود.

این داروها رو با بوتاکس مصرف نکنید!

برخی داروها انتقالات بین عضله-عصب را کاهش می دهند. بنابراین، مصرف این داروها نباید با تزریق ماده بوتاکس همزمان باشد. این داروها عبارتند از: آمینوگلیکوسیدها (اثر سم ماده بوتاکس را زیاد می کنند)، پنیسیل آمین، کوینین،، کلوروکویین، هیدروکسی کلروکویین، مسدود کننده های کانال کلسیم، و عامل های رقیق کننده خون مانند وارفارین یا آسپرین.

مصرف وارفارین یا آسپرین همزمان با ماده بوتاکس سبب کبودی موضع تزریق می شود.

تحقیقات آینده تزریق ماده بوتاکس

سم بوتولینوم نوع  A ریسک تولید آنتی-بادی در بدن را بالا می برد. در نتیجه، محققان مشغول تحقیق درباره سروتیپ های نوع دیگر می باشند. نوع F با نوع A فرق دارد. نوع  F نسبت به نوع A کم-توان تر، اثرگذاری کمتر و کوتاهتری دارد. برای همین، در آینده ماده بوتاکس های ترکیبی A و F برای کاهش آنتی-بادی در بدن و کاهش دوز وارد بازار خواهند شد.

بهترین مرکز مشاوره و تزریق بوتاکس در تهران

مرکز تزریق بوتاکس تهران - مشاوره بوتاکس رایگان با پزشک، پرسش و پاسخ کل ایام هفته

نتیجه گیری و خلاصه مطلب

ماده بوتاکس هنوز محبوبیت خود را در حیطه های پزشکی-درمانی-زیبایی حفظ کرده است. دانشمندان مشغول تحقیق درباره تولید ماده بوتاکس های بهینه هستند. در آینده، انواع بهتری از ماده بوتاکس روانه بازار خواهند شد.

بهترین مرکز بوتاکس در تهران، مرکز شریعتی (مجموعه تهران اسکین) رو به شما معرفی می کنیم. برندهای مجوزدار، پزشک بسیار باتجربه و پرسنل پیگیر، منظم و پاسخگو از جمله مزایای این مرکز می باشند. با ما در تماس باشید.

لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: