مراقبت از پوست پس از لیزر| پنج نکته حیاتی پس از لیزر| مراقبت از پوست پس از لیزر+ فیلم

2

پنج نکته حیاتی در خصوص مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد

با توجه به میزان موفقیت لیزر در خصوص برطرف کردن موهای زائد امروزه تعداد بیشتری از افراد متقاضی درمان با این روش نوین هستند اما مسئله ای که در خصوص لیزر وجود دارد به قرمزی و تورم پوست پس از هر جلسه مربوط می شود. خوشبختانه می توان با مراقبت از پوست پس از لیزر بهبود تورم و التهاب آن کمک کرد. امروز در این مقاله قصد داریم به پنج نکته بسیار مهم در خصوص مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد اشاره کنیم تا میزان اثر گذاری آن بر روی پوست شما افزایش پیدا کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - مراقبت از پوست پس از لیزر| پنج نکته حیاتی پس از لیزر| مراقبت از پوست پس از لیزر+ فیلم پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - مراقبت از پوست پس از لیزر| پنج نکته حیاتی پس از لیزر| مراقبت از پوست پس از لیزر+ فیلم پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - مراقبت از پوست پس از لیزر| پنج نکته حیاتی پس از لیزر| مراقبت از پوست پس از لیزر+ فیلم نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پس از هر جلسه لیزر موهای زائد چه باید کرد؟

 

۱۵۳۶۴۱ - مراقبت از پوست پس از لیزر| پنج نکته حیاتی پس از لیزر| مراقبت از پوست پس از لیزر+ فیلم

  • در لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می ‌شود و به سمت فولیکول های مو ارسال می گردد. در این روش به جای خود موها بر روی فولیکول ها تمرکز می شود و به این ترتیب پس از اتمام هر جلسه نمی توانید شاهد نتایج قابل توجه باشید. ممکن است فولیکول ها از بین رفته باشند اما همچنان موها روی سطح پوست دیده می ‌شوند.
  • معمولا همیشه پس از لیزر موهای زائد اکثر افراد شاهد توده های قرمز کوچک روی سطح پوست خود هستند که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و به عکس ‌العمل طبیعی پوست شما به گرمای حاصل از لیزر ارتباط دارد. در صورتی که شما از نکات مربوط به مراقبت از پوست پس از لیزر توجه کنید این توده های ایجاد شده طی مدت یک تا دو روز برطرف خواهد شد.
  • معمولا چند روز پس از لیزر موهای زائد شما شروع به ریزش می کنند و موهایی که تحت درمان قرار گرفته اند شروع به بیرون آمدن از پوست می ‌نماید و در نهایت از پوست جدا می شوند. حتی ممکن است شما متوجه شوید که نسبت به قبل موهای زائد بیشتری روی سطح پوست شما به وجود آمده است، این مسئله زمانی رخ می دهد که موهایی که در مرحله خواب به سر برده اند آماده جدا شدن از پوست می شوند.
  • در این شرایط شما می توانید از یک حوله استفاده کنید و به آرامی به برطرف کردن آنها بپردازید. اما به خاطر داشته باشید که از استفاده از موم برای برطرف کردن موهای باقیمانده به شدت اجتناب کنید زیرا پس از لیزر موهای زائد پوست شما بسیار حساس است و استفاده از موم می ‌تواند به آنها آسیب برساند. به خاطر داشته باشید که در هر جلسه لیزر موهای زائد فقط ۲۰ درصد از آنها هدف قرار می گیرند زیرا همان طور که گفتیم همه موها در فاز فعال رشد قرار ندارند و شما پس از هر جلسه لیزر شاهد نتایج بهتری خواهید بود.

اهمیت مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد

لیزر یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن دائمی موهای زائد است اما مراقبت از پوست پس از لیزر اهمیت بسیار زیادی دارد تا ریسک بروز عوارض جانبی نیز به حداقل برسد. پس از هر جلسه لیزر پوست شما قرمز و متورم خواهد شد و گرما و نور لیزر باعث خشکی آن خواهد شد به همین دلیل باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و برای رفع حساسیت پوست روی آن ژل آلوئه ورا بمالید.

۱۹۳۷۴۳ - مراقبت از پوست پس از لیزر| پنج نکته حیاتی پس از لیزر| مراقبت از پوست پس از لیزر+ فیلم

به طور کلی باید با ملایمت به پوست خود دست بکشید و از هر عاملی که باعث بروز واکنش آلرژیک یا تحریک پوست می شود خودداری کنید. در بخش زیر به ۵ نکته مهم در خصوص مراقبت های بعد از لیزر اشاره می کنیم که پیروی کردن از آنها می ‌تواند به بهبود پوست شما کمک بسیار زیادی نماید:

  • پس از هر جلسه لیزر میزان حساسیت پوست شما به نور و گرما و افزایش پیدا می ‌کند که باید به پوست تان فرصت بدهید به ترمیم خود بپردازد و حداقل به مدت دو هفته پس از لیزر از قرار گرفتن در مقابل نور شدید آفتاب خودداری کنید. در صورتی که مجبور هستید بیرون بروید حتما روی نقاطی که تحت درمان با لیزر قرار داشته‌ اند کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی مناسب بمالید. به خاطر داشته باشید که در این مرحله مراقبت از پوست پس از لیزر بسیار مهم تر از برنزه کردن آن است پس اگر قصد برنزه کردن پوست تان را دارید بهتر است آن را به اتمام جلسات کامل لیزر موکول کنید.
  • پس از هر جلسه لیزر موهای زائد باید روزی دو بار به آرامی نقاطی که درمان شده اند را تمیز کنید و از استفاده از صابون های قوی که باعث خشکی پوست و بروز التهاب و قرمزی آن می شود خودداری کنید. در عوض سعی کنید پس از هر بار دوش گرفتن از لوسیون های مرطوب کننده استفاده نمایید تا به پوست شما آب رسانی شود. به طور کلی استفاده از لوسیون هایی که بر پایه شیر یا ژل آلوورا قرار دارند می تواند به کاهش تورم و رفع التهاب پوست کمک کند.
  • سه بار در هفته پوست خود را به کمک لیف تمیز کنید این کار با از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر مواد زائد روی آن به موها کمک می کند زودتر از پوست جدا شوند. کیسه کشیدن پوست از رشد موها به سمت داخل پیشگیری می کند و امکان گردش مناسب خون را فراهم خواهد کرد اما باید پوست خود را به آرامی کیسه بکشید تا پوست دچار التهاب بیشتر نشود.
  • در صورتی که به لیزر موهای زائد بیکینی پرداخته اید باید در طول روز لباس زیر نخی استفاده کنید زیرا پارچه های نخی بهترین انتخاب برای پوست های ملتهب محسوب می شوند که امکان تنفس پوست و کاهش التهاب پوست پس از لیزر را فراهم می کنند.
  • در صورتی که به لیزر موهای زائد پای خود پرداخته اید از پوشیدن شلوار تنگ خودداری کنید زیرا باعث بدتر شدن التهاب و قرمزی پوست می شود. اجازه بدهید پوست تان به طور طبیعی تنفس کند.

images 14 300x168 - مراقبت از پوست پس از لیزر| پنج نکته حیاتی پس از لیزر| مراقبت از پوست پس از لیزر+ فیلم

  • در صورتی که پوست شما بسیار حساس شده باشد بهتر است از انجام دادن فعالیت هایی که باعث می ‌شود به شدت عرق کنید اجتناب نمایید تا از بدتر شدن حساسیت آن پیشگیری گردد. مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد باید به اولین اولویت شما تبدیل شود.
  • پس از لیزر از بند انداختن یا استفاده از وکس برای برطرف کردن موهای زائد باقی ‌مانده خودداری کنید زیرا در این دو روش موها از ریشه جدا می شوند و شما در جلسه بعدی لیزر نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. در عوض می توانید به شیو کردن موهای زائد خود بپردازید تا در فواصل بین جلسات لیزر روی پوست شما موی زائد وجود نداشته باشد.

اگرچه ممکن است مراقبت از پوست پس از هر جلسه لیزر یک اقدام چالش ‌برانگیز به نظر برسد و شما حوصله انجام همه نکات مربوط به مراقبت از پوست را نداشته باشید، لیزر موهای زائد و داشتن پوستی تمیز و بدون مو و رها شدن از دغدغه برطرف کردن دائمی موهای زائد ارزش این همه دردسر را دارد. در صورتی که شما از این اصول ساده پیروی کنید و به سلامت پوست خود اهمیت بدهید می توانید ریسک بروز عوارض پس از لیزر و حس ناخوشایند حاصل از آن را به حداقل برسانید و از مزایای عالی لیزر موهای زائد لذت ببرید.
اگر تصمیم تان برای برطرف کردن دائمی موهای زائد همه نقاط بدن قطعی است می توانید با کارشناسان ما در مراکز تخصصی لیزر مشورت کنید و از خدمات این مراکز بهره مند شوید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

2 نظرات
  1. یکتا می گوید

    سلام من دوهفته بعد لیزرمه پوست پام مثل مرغ شده در اطراف هر دونه مو قرمزه و شکل بدی داره..باید چیکار کنم؟

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست گرامی
      برخی دستگاه ها موجب التهاب و واکنش پوستی می گردد. بهتر است با پزشک مرکزی که لیزر انجام داده اید مطرح نمایید تا در صورت نیاز کرم ترمیم کننده استقاده کنید. برخی پوست ها نیز حساس می باشد.
      در حال حاضر دستگاه هایی با درد و التهاب کمتر نیز وجود دارد که می توانید از این دستگاه ها جهت رفع موهای زائد استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را مطالعه بفرمایید.
      https://b2n.ir/s82479

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: