لیزر موهای زائد -9 مورد از عوارض جانبی لیزر موی های زائد که پزشک به شما نمی گوید!

0

لیزر موهای زائد

موی بیش از حد و مو در مکان های ناخواسته همواره برای زنان و مردان مساله مهمی  بوده است. ما مقدار قابل توجهی از پول و زمان را برای حذف مو از دست و پا و قطعات بدن ما اختصاص می دهیم. روش های سنتی حذف مو مانند تراشیدن، موم کردن، تمیز کردن و الکترولیز وقت گیر، دردناک و گران است.درمان لیزر مو های زائد  از دهه  های گذشته با افزایش محبوبیت به عنوان درمان آرایشی استفاده شده است. این کار برای همه قسمت های بدن مانند صورت، چانه، بازو و بقیه بدن استفاده می شود. این  کار توسط جراحان پلاستیک در سراسر جهان انجام می شود و می تواند به طور موثر موهای ناخواسته را به طور دائم با  میزان حداقل خطر کاهش دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - لیزر موهای زائد -9 مورد از عوارض جانبی لیزر موی های زائد که پزشک به شما نمی گوید! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - لیزر موهای زائد -9 مورد از عوارض جانبی لیزر موی های زائد که پزشک به شما نمی گوید! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - لیزر موهای زائد -9 مورد از عوارض جانبی لیزر موی های زائد که پزشک به شما نمی گوید! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این درمان ایجاد موهای ناخواسته می تواند به چندین شکل انجام شود. اما در مواجهه با اشتباه، ریزش مو می تواند موجب آسیب زودرس شود. این کار  می تواند پوست شما را به طور جدی و به طور دائمی در معرضآسیب یا سوختگی قرار دهد.. بنابراین قبل از اینکه پول نقد خود را برای حذف  مو لیزر موی زائد برداشتید، باید بدانید کهلازم است تا در مورد جوانب مثبت و منفی آن و سایر واقعیت های آن بهتر است اطلا عات داشته باشید.

چگونگی انجام درمان لیزر موهای زائد

درمان لیزر مو ی زائد شامل لیزری  است که انرژی گرما را از بین می برد، نوررا جذب می کند و عمق ریشه هر رشته مو را خنثی می کند و فولیکول را آسیب می زند. این فولیکول آسیب دیده برای بسیاری از انواع پوست و موها موثر نخواهد بود و برای مدت طولانی، گاهی اوقات هرگز مو را تولید نخواهد کرد.

این نوع درمان نسبتا مطمئن  است و حداقل اختلال در سطح پوست را ایجاد می کند. این روش برای افرادی که دارای موهای تیره و پوست سبک هستند، بهتر است. این کار بر روی مو خاکستری، سفید، قرمز روشن، قهوه ای روشن یا بلوندموثر نیست درمان های متعدد و جلسات ممکن است برای مزایای دراز مدت و موی دائمی موردی موثر نیست.

درواقع در اینوع درمان لیزر موی زائد پوست تحت درمانی ناخوشایند قرار می گیر د ، زیرا پوست ما سریع تر از فولیکول های موی خنک می شود. درمان با استفاده از کرم ها برای خنک کردن پوست و به حداقل رساندن خطر پایان می یابد.درمان های لیزر موی زائد  در صورت و زیر دست معمولا در حدود 15 دقیقه انجام می شود. قسمت دیگری از بدن برای تکمیل روش حداقل یک ساعت نیاز دارد.

عوارض جانبی لیزر موی زائد 

در حالی که روش درگیر در درمان لیزر موی زائد  معمولا بدون ریسک است، اما بهتر است با این حال برخی از عوارض جانبی از برداشت موی لیزری را در نظر بگیریم.

1-استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد  شامل گرمای زیادی برای سوزاندن مو است. این می تواند در برخی از کاربران باعث سوختگی پوست شود. ریزش موی لیزر در بیماران مبتلا به پوست تیره تر بیشتر اتفاق می افتد، زیرا پوست با رنگدانه های تیره بیشتر لیزر را جذب می کند. در حالی که در بیشتر موارد سوختگی ها خفیف است، تعدادی از مواردی که در آن سوختگی شدید گزارش شده است وجود دارد.

2-لیزر ممکن است باعث هیپوپیگمانتاسيون و هیپوپیگمانتاسيون شود.

هیپوپیگمانتاسيون تاریکی پوست است که ممکن است بعد از ریزش موی لیزر رخ دهد. درمان لیزر، تولید ملانین را ایجاد می کند و واکنشی مشابه به حالت خورشید ایجاد می کند.

3-همچنین ممکن است به آسیب های چشم منجر شود، بنابراین مهم است که در طول درمان لیزر چشم خود رامراقبت کنید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

4-خارش یک عارضه جانبی طبیعی از حذف موهای لیزر در طی و بعد از درمان است.

5- پوست به مدت چند روز پس از درمان قرمز می شود و پس از درمان ممکن است در اطراف فولیکول تورم ایجاد شود.

6-درد، سوزن شدن و بی حسی در اطراف محل درمان توسط لیزر احتمالا شایع ترین عوارض جانبی می باشد که می تواند طبیعی باشد.

7-درمان لیزر می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و تشکیل پوسته در اطراف محل درمان شود. کبودی خفیف نیز ممکن است روی پوست حساس رخ دهد. این عوارض جانبی در چند روز اول درمان ظاهر می شود و در مدت کوتاهی از بین می رود.

8- یک اثر جانبی بسیار نادر از درمان لیزر رنگ آمیزی بنفش پوست در مناطق برنزه است.

9-یکی دیگر از عوارض جانبی ناخوشایند اما قابل توجهی از برداشتن لیزر موهای عفونی مهم است که بعد از این روش منطقه را تمیز نگه دارید یا بعد از درمان بتوانید عفونت را تجربه کنید.

واقعیت هایی در مورد لیزر موهای زائد

حذف  موی از طریق لیزر یک روش سه مرحله ای است که شامل تمیز کردن، تراشیدن و اسکن کردن منطقه ای است که باید درمان شود. در طول اسکن، انرژی لیزری از طریق پوست عبور می کند و توسط رنگدانه در فولیکول مو جذب می شود.

درمان و جلسات بستگی به منطقه، چگالی مو و چرخه رشد مو دارد که نیاز به درمان دارد. به طور کلی، فرد نیاز به شش تا هشت جلسه دارد و در هرجلسه درمانی، 20 درصد فولیکول مو دائما غیر فعال می شود.

موفقیت درمان لیزر بستگی به دو عامل دارد: رنگ مو و نوع پوست. نتایج متفاوت از فرد به فرد، اما به طور موثر 40 تا 80٪ از مو را کاهش می دهد.

شانس رشد مو همیشه وجود دارد، اما درمان های متعدد می تواند طول مدت ریزش مو را افزایش دهد.

درمان موی لیزر موثر تنها در رشد فولیکول های مو فعال است. درمان معمولا از هم جدا هستند به طوری که فولیکول های مو زمان برای رشد دوباره ایجاد می کنند.

توصیه می شود که درمان لیزر باید بین سه تا هشت هفته فاصله داشته باشد، بسته به کل مساحت پوشش داده شده و همچنین بر روی چرخه رشد مو. پاها و بازوها معمولا نیاز بهجلسات و زمان کمتری نسبت به گردن و مناطق صورت دارند.

پس از اتمام جلسه مو، معمولا ریختن فولیکولهای مو به مدت دو تا سه هفته طول می کشد.

انواع لیزر هایی که برای درمان حذف مو مورد استفاده قرار می گیرند

1.لیزر  روبین .

این لیزر برای پوستهای بسیار روشن و گندم گون مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا از آن استفاده نمی شود.

2. لیزر YAG

این یکی از رایج ترین لیزرهای استفاده شده است و برای درمان پوست های تیره پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

3.لیزر IPL

IPL رایج ترین لیزر در روش حذف مو است. این برای رنگ پوست به رنگ متوسط  است.

فواید مربوط به درمان لیزر موهای زائد 

1-بزرگترین مزیت لیزر حذف موهایتان خلاص شدن  رشد موهای ناخواسته است. مو در یک کلینیک حذف مو مو برداشته شده و طول می کشد تا به وسیله روش های معمول دیگر رشد کند.مورا معمولاً  می سوزاند و فولیکول مو را به طور کامل غیر فعال می کند و در برخی مواقع موها را به طور دائم حذف می کند. در حالی که اپیلاسیون هنوز هم محبوب ترین روش حذف مو است، درمان لیزر طولانی مدت است و در برخی موارد حذف دائمی است که باعث می شود لیزر درمان روش های به طور فزاینده ای از برداشتن مو است.

2-درمان موی لیزر موثر ترین روش  درمان است. اکثریت افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند نتایج مثبتی داشته اند و در برخی موارد حتی حذف موی دائمیرا تجربه کرده اند.

3- Candela یا Palomar، ماشین های مورد استفاده برای درمان موهای لیزری کاربر پسند هستند و می توانند توسط تمام گروه های سنی افراد قابل دسترسی باشند.

4-حذف موی لیزر برای از بین بردن موها از همه قسمتهای بدن مناسب است.

5-لیزر موی زائد بسیار کمتر  از موم استفاده کردن، بند انداختن،  و الکترولیزدردناک است. احساس درد کمی در غضروفی تجربه می شود، اما با یک کرم بیهوشی مقابله می شود. درمان لیزر شبیه یک باند لاستیکی در برابر پوست برای یک ثانیه سریع با هر پالس است.

6-این روش در درمان لیزر سریع و سریع است. طول درمان بستگی به اندازه محل مورد درمان دارد. هر پالس لیزر یک ناحیه 9 × 9 میلیمتر را درمان می کند.

7-اگر بعد از درمان دوباره رشد مو داشته باشیم، در مقایسه با قبل بهتر و سبک تر خواهد بود.

8- حذف موی لیزری به ندرت با عوارض همراه است و حتی اگر برخی از عوارض وجود داشته باشد، در طبیعت دائمی نیست. اگر درد یا تورم یا قرمزی دیده شود، آن را به سرعت کاهش می دهد. بهترین تکنسین ها و کلینیک ها تا حد امکان احتمال بروز هر یک از این عوارض را کاهش می دهد.

9-با  استفاده از روش  لیزر دیود، سرعت، دقت و بیشتری وجود دارد؛ آن روش  بی خطر و غیر حساس است. لیزر دیود در مقایسه با سایر تکنیک های پاکسازی، یک روش غیر انحرافی است. بنابراین احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی کمتر است.

10-حذف مو با  روش لیزر پوست را صاف و زیبایی شخص را افزایش می دهد. همچنین برای مناطق حساس در نزدیکی چشم و دهان امن  ترین روش است.

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید. 

مضرات لیزر موهای زائد 

1-ضرر اصلی در حذف لیزر مو با هزینه درمان مرتبط است. شش جلسه اولیه برای به دست آوردن مزایای کامل درمان ضروری است. شما نمیتوانید پس از شروع درمان از درمان خارج شوید. شما باید جلسات را کامل کنید تا کار را انجام دهید و این به هزینه اضافه می شود. یک جلسه می تواند بین 250 تا 350 دلار هزینه داشته باشد.

2- یکی دیگر از ضعف های درمان لیزر این است که نتایج کامل را فقط به نوع خاصی از افراد می دهد. لیزر برای موهای قرمز، بلوند و خاکستری مفید نیست. افراد دارای پوست تیره این سایه ملانین را در سراسر بدن خود دارند. بنابراین درمان لیزر در پوست تیره بسیار موثر نیست. حتی افراد  دارای موی بسیار ضخیم نیز نتایج 100٪ را دریافت نخواهند کرد و در نتیجه هیچ نتیجه ای نخواهند داشت.

3- درمان لیزر مو فقط در مواجهه با رشد فعال موثر است. لیزر  به طور دائم فولیکول مو که در مرحله رشد فعال است حذف می کند. با این حال، درمان از رشد  فولیکول های مو جلوگیری نمی کند. بنابراین درمان دائمی مو حذف نیست و برخی از رشد دوباره امکان پذیر است.

4-گاهی اوقات، درمان تنها در مناطقی که موهای نازک است، کار می کنند.

درمان ها پیش از لیزر 

محدوده تحت درمان باید از برنزه شدن خورشید و قرار گرفتن در معرض تابش خورشید از حداقل 4 تا 6 هفته محافظت شود. یک کرم ضدآفتاب SPF در منطقه اعمال کنید. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طی دوره درمان اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود.

اجتناب از وکس کردن، تراشیدن،   نواحی لیزر شده حدود4 تا 6 هفته قبل از درمانخود دار ی کنید.

اگر سابقه تبخال دارید، قبل و بعد از درمان برای درمان  از پماد ضد ویروسی استفاده کنید.

داروهای حساس به نور راقبل از درمان به مدت 24 ساعت مصرف نکنید.

برای سه تا هشت روز قبل از درماناصلاح نکنید.. برای درمان های بیشتر، برای یک تا دو هفته اصلاح نکنید تا پزشک بتواند رشد روزافزون را در روز درمان ببیند. در طی دوره درمان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

درمان های پس از لیزر

ممکن است  تورم قرنیه در ناحیه تحت درمان وجود داشته باشد که طول آن بیش از دو ساعت طول نخواهد کشید. ژل  روشن در منطقه تحت درمان برای دو تا چهار روز توصیه می شود. بیماران مبتلا به پوست تیره تر ممکن است ناراحتی بیشتری داشته باشند، بنابراین توصیه می شود از ژل آروویا برای مدت طولانی استفاده کنید.

اگر حتي بعد از 24 ساعت درمان احساس گرما کنید، به منظور کاهش تورم و تندرستی و بهبود زخم، یخ را استفاده کنید.

اجتناب از استفاده از لوازم آرایشی و کرم ها بر روی پوست درمان شده، زیرا این می تواند باعث تحریک پوست شود. از ابتلاء یا برداشتن منطقه تحت درمان اجتناب کنید

از گرمای داخلی یا خارجی مانند سونا، حمام گرم، اجاق داغ، ورزش های بخار یا سنگین که ممکن است باعث ایجاد تعریق شوند اجتناب کنید، به مدت دو روز به عنوان آنها ممکن است باعث تحریک ملانوسیت ها شوند که منجر به افزایش فشار می شوند. محل درمان را به شدت شستشو ندهید زیرا پوست هنوز مرطوب است.

توصیه می شود که تا سه روز اول درمان خواب خوبی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که مراقبت از پوست خود را. به خصوص هنگامی که برای پیاده روی بروید، همیشه یک کرمضد آفتاب با UV فیلتر شده استفاده کنید. ما ترجیح می دهیم تا کرم با  قدرت، SPF 70 ضد چروک Neutrogena Beach Defense که پوست شما را سالم نگه می دارد نیز ترجیح می دهد.

ناحیه ای که بیمار می خواهد درمان کند، مهم ترین عامل تعیین هزینه نهایی است. مناطق بزرگتر بدن بیش از تکه های کوچک شارژ می شوند. دلیل اصلی این اختلاف قیمت این است که روش دقیق است و زمان زیادی طول می کشد. مناطق بزرگتر نسبت به مقادیر کوچکتر طول می کشد.

هزینه کل درمان به تعدادی از جلسات تقسیم می شود که با قیمت متفاوت متفاوت است. بنابراین مهم است که بیماران توجه داشته باشند که تعداد جلسات لازم برای تکمیل درمان است. برای تکمیل درمان، اکثر بیماران به حداقل 6 جلسه اضافی نیاز دارند که هزینه کلی درمان را افزایش می دهد.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی

منبع :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: