فواید چای بابونه برای سلامت، پوست و مو

0
491869724 XS 300x158 - فواید چای بابونه برای سلامت، پوست و مو
چای بابونه

فوایدی که چای بابونه برای سلامت بدنبال دارد، از دیرباز به همگان ثابت شده است؛ از کاهش وزن گرفته تا کمک به خوابی آرام. چای بابونه نه تنها دارای فواید بسیاری برای سلامتی است، بلکه طعم فوق العاده ای هم دارد. در این مطالب شما را با 10 مورد از بهترین فواید چای بابونه آشنا میکنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - فواید چای بابونه برای سلامت، پوست و مو پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - فواید چای بابونه برای سلامت، پوست و مو پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - فواید چای بابونه برای سلامت، پوست و مو نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

1- دردهای قاعدگی

تسکین دردهای دوران قاعدگی، یکی از مزایای چای بابونه بشمار میرود. یک فنجان چای بابونه میتواند عضلات رحم را شل کرده و گرفتگی آن را در طول دوران قاعدگی متوقف سازد. این چای حاوی گلیسین است که سبب تسکین اسپاسم های عضلانی میگردد.

2- بیخوابی

یکی از فواید خوب چای بابونه اینست که میتواند با بیخوابی مقابله کند. چای بابونه، یک آرام بخش طبیعی و ملایم است و نوشیدن یک فنجان از آن پیش از رفتن به رختخواب میتواند به شما آرامش بخشد و در خوابی بهتر کمکتان کند.

 

3- ناراحتی معده

چای بابونه برای درمان شمار زیادی از اختلالات معده مورد استفاده قرار میگیرد. این چای، درد معده را آرام و به آن تسکین میبخشد و به عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک میکند.

4- سرماخوردگی و آنفولانزا

یکی دیگر از مزایای فوق العاده چای بابونه، خاصیت مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا آن است. نوشیدن مقداری چای بابونه سبب ایجاد احساسی بهتر، تقویت دستگاه ایمنی بدن و برخورداری از خواص ضد باکتریایی آن میشود؛ در نتیجه سرماخوردگی بسیار سریعتر از بین خواهد رفت.

 

5- دیابت

مطالعات نشان داده است، مصرف منظم چای بابونه در پیشگیری از پیشروی دیابت و بروز پیامدهای بعدی به شما کمک میکند. چای بابونه همچنین به کنترل میزان قند خون کمک میکند. با این وجود، پیش از هر اقدامی با پزشکتان مشورت نمایید.

 

6- میگرن

یکی از فواید چای بابونه، تسکین میگرن است. به گفته کسانیکه از میگرن رنج میبرند، نوشیدن منظم چای بابونه به کاهش شدت و دفعات حملات میگرنی شان کمک کرده است.

 

7- درمان هموروئید

چنانچه از بابونه به شکل ضماد استفاده کنید، درمان موثری برای تسکین درد بواسیر بشمار میرود و به از بین رفتن تدریجی آن کمک میکند.

 

8- تیرگی دور چشم

فواید چای بابونه تنها به مصرف داخلی محدود نمیشود و شما میتوانید برای مصارف خارجی نیز از آن استفاده کنید. چنانچه از چای کیسه ای بابونه استفاده میکنید، پس از مصرف آنرا دور نریزید. اجازه دهید چای کیسه ایتان خنک شود و سپس آنرا برای 5 الی 10 دقیقه روی چشمانتان قرار دهید. این امر سبب از بین رفتن تیرگی و پف دور چشم خواهد شد.

 

9- درمان پوست

چای بابونه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروب و ضد التهابی است. همانطور که قبلا اشاره شد، چای بابونه هم مصرف داخلی دارد و هم خارجی. شما میتوانید از چای بابونه سرد بعنوان یک تونر طبیعی صورت استفاده کنید. یا اینکه آنرا با سایر مواد ترکیب کرده و یک محصول درمانی خانگی برای شادابی، طراوت و رطوبت رسانی پوست صورتتان بسازید. مصرف خارجی چای بابونه منجربه کاهش سوزش، خارش و بثورات پوستی، تسریع فرآیند درمان جای جوش، جوش، آفتاب سوختگی و زخم های جزیی میگردد. همچنین، سبب تغذیه رسانی، احیای پوست و زیبایی هرچه بیشتر میشود. به لطف خاصیت آنتی اکسیدانی، چای بابونه میتواند با پیری مقابله کرده و در صورت نوشیدن آن، کل بدن را تغذیه و آبرسانی کند و از بروز واکنش های آلرژیک پیشگیری نماید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

10- شستشوی مو با چای بابونه

از چای بابونه میتوانید برای شستشوی نهایی مو نیز استفاده کنید. پیش از شستشو، از خنک شدن چای بابونه اطمینان حاصل کنید.  همچنین میتوانید آنرا به انواع ماسک مو بیافزایید و یک محصول درمانی خانگی بسازید. شستشو با چای بابونه نه تنها با شوره سر مبارزه میکند، التهاب پوست سر را از بین میبرد و مو را تغذیه رسانی میکند، بلکه درخشش مضائفی به مو نیز میبخشد.

 

توجه!

فواید چای بابونه بیشمار است، اما باید در مصرف آن احتیاط کرد. زیرا خود چای بابونه میتواند سبب ایجاد ناراحتی معده و اسهال شود. همچنین در صورتیکه باردار هستید، از مصرف چای بابونه خودداری کنید، چراکه سبب تحریک رحم میشود. پیش از گنجاندن چای بابونه در برنامه غذاییتان با پزشک مشورت کنید و از سالم و بیخطر بود آن برای خود، اطمینان حاصل کنید.

 

شاد و سلامت باشید!

 

منبع: http://www.beautyandtips.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: