رینو پلاستی – با انجام عمل رینو پلاستی فرم زیباتری به بینی خود بدهید !

0

رینو پلاستی چیست ؟

رینوپلاستی یک روش  عمل جراحی زیبایی صورت است که معمولا برای بهبود ظاهر یا بازسازی بینی انجام می شود.در طول  عمل رینوپلاستی، غضروف بینی و استخوانها اصلاح می شوند  و تغییر شکل می یابند و به  بافت آنها نیز  افزوده می شود تا جذابیت بصری بینی را بهبود بخشد. همچنین رینوپلاستی برای  شکستگی بینی نیز  انجام می شود.هنگامی که استفاده از رینوپلاستی برای ترمیم شکستگی بینی استفاده می شود، هدف بازگرداندن آسیب دیدگی بینی است.اسپیتو رینو پلاستی  یک روش مرتبط با آن است که برای بیمارانی که دارای انسداد بینی هستند نیز انجام می شود.اسپتو رینو پلاستی نه تنها ظاهر بینی را بهبود می بخشد، بلکه مانع ایجاد هرگونه عوارض داخلی و ایجاد ساختاری می شود که ممکن است تنفس بینی را مسدود کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - رینو پلاستی - با انجام عمل رینو پلاستی فرم زیباتری به بینی خود بدهید ! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - رینو پلاستی - با انجام عمل رینو پلاستی فرم زیباتری به بینی خود بدهید ! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - رینو پلاستی - با انجام عمل رینو پلاستی فرم زیباتری به بینی خود بدهید ! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ارزیابی اولیه برای رینوپلاستی

نگرانی ها و انتظارات  در مورد لوازم آرایشی باید قبل از جراحی به طور کامل مورد بحث قرار گیرد.توصیه های جراح و هر گونه  موارد مربوط به محدودیت خاصی که توسط ساختار بینی، چهره و پوست شما مطرح می شود، برای درک و توضیح این عمل  مهم هستند.عکس ها (بدون آرایش) معمولا قبل از عمل جراحی برای  پیشگیری از برنامه ریزی قبل از عمل جراحی و پس از جراحی برای ثبت نتایج پس از عمل جراحی کمک کننده است.

قبل از عمل رینو پلاستی چه اتفاقی می افتد ؟

در اغلب موارد، جراحی به صورت سرپایی در هر بیمارستان یا جراحی انجام می شود. در هر دو تسهیلات، مراقبت های کافی می تواند بدون هزینه و مزایای یک اقامت یک شبه ارائه شود. یک متخصص بیهوشی برای نظارت بر عملکردهای حیاتی در طول مراحل حضور دارد. به طور معمول، متخصص بیهوشی شب قبل از عمل جراحی را برای بررسی تاریخ پزشکی با بیمار مشاوره می کند.. مطالعات آزمایشگاهی قبل از عمل باید و از  چند روز پیش انجام می شود. انتقال بیمار پس از این روش باید تنظیم شود و کسی باید در طول شب اول با بیمار باقی بماند.

آسپرین یا هر محصول حاوی آسپیرین نباید طی 10 روز از تاریخ عمل جراحی مصرف شود.داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند Advil، Motrin، Naprosyn) نباید طی 7 روز از تاریخ عمل جراحی مصرف شود. بسیاری از محصولات بدون نسخه حاوی داروهای آسپیرین یا داروهای Advil هستند بنابراین مهم است که تمام داروها را با دقت بررسی کنید. در صورت هر گونه سوال، لطفا با مطب پزشک تماس بگیرید یا با یک داروساز مشورت کنید. تیلنول برای تسکین  درد دارویی قابل قبول است. نسخه های داروهای ضد درد معمولا قبل از تاریخ جراحی نوشته می شود و باید پیش از آن گرفته شوند.

هیچ غذایی یا مایعات نباید در عرض 6 ساعت قبل از زمان عمل جراحی مصرف شود. این مایعات  شامل آب، آبنبات یا آدامس می شود. هر چیزی در معده باعث افزایش عوارض بیهوشی می شود. افراد سیگاری باید تلاش کنند تا سیگار را ترک کنند یا حداقل تعداد سیگار را کاهش دهند. این  کار به کاهش سرفه و خونریزی بعد از عمل کمک می کند. در طول دوره پس از عمل،  افراد سیگاری نیز نباید سیگار بکشند چون این کار به بهبود آنها کمک می کند.

هر گونه بیماری قبل از روز جراحی باید در اسرع وقت به دفتر جراح گزارش شود. اگر بیماری در روز جراحی اتفاق می افتد بهتر است که به منظور برنامه ریزی و ارزیابی تصمیم گیری کنید که آیا جراحی برای شما خطری دارد یا خیر، به سراغ جراحی بروید.

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید. 

در روز عمل رینو پلاستی چه اتفاقی می افتد ؟

نکته مهم است که  قبل از عمل امکانات و تجهیزات  مرکز جراحی را به طور کامل بررسی  کنید. تمام مقالات و فرم ها را از جمله هر سفارش قبل ازانجام عمل  و برگه های  مورد نظر را در تاریخ  مورد نظر بیاورید. لباس های راحت بپوشید  که نباید آنها را از سر در بیاورید. تمام جواهرات و وسایل شخصی خود را در خانه بگذارید تمام آرایش صورت خود را با یک کرم پاکسازی پاک کنید. صورت را با صابون و آب کاملا شسته و آرایش نکنید و حتی کرم هم نزنید.

هرگز دارویی را به غیر از زیر نظر پزشک  مصرف نکنید، مگر اینکه این کار را با مشورت جراح خود  انجام دهید. معمولا یک پرستار یک  تزریق داخل وریدی (IV) را در اتاق نگهداری قبل از عمل برای شما شروع می کند  و یک دارو به عنوان  آرامش بخش به شما می دهد.

در طول عمل رینو پلاستی چه اتفاقی می افتد ؟

در اتاق عمل، متخصص بیهوشی معمولا از ترکیبی از گازبیهوشی و داروهای وریدی استفاده می کند. نظارت مستمر در طی این روش معمولا شامل یک اکسیمتر پالس (اشباع اکسیژن) و EKG (ریتم قلب) است. تیم جراحی برای هر شرایط اضطراری آماده شده است. علاوه بر جراح و متخصص بیهوشی، پرستار و تکنسین جراحی در اتاق وجود خواهد داشت. با توجه به آنچه مورد نیاز است و چه روش های اضافی انجام می شود، جراحی ممکن است یک تا چند ساعت طول بکشد. جراح معمولا با هر خانواده یا دوستان با بیمار در اتاق ریکاوری صحبت می کند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

پس از عمل رینو پلاستی چه اتفاقی می افتد ؟

بیمار پس از جراحی در اتاق ریکاوری توسط یک پرستار تحت نظارت قرار می گیرد. یک بیمار قادر به رفتن به خانه همان روز به عنوان عمل جراحی زمانی که به طور کامل از بی حسی بازیابی می شود. معمولا چند ساعت طول می کشد تا انتقال بیمار به  خانه دبا شرایط خاص صورت بگیرد. بزرگسالان مسئول باید در یک مکان برای کمک در کوتاه مدت به مدت یک شب اقامت داشته باشند.

در خانه بیمار بایستی روی  رختخواب با حالت سر به سمت بالا  بر روی با اندازه  2-3استراحت کند.. ادم و تورم با نگه داشتن سر بالای قلب بالا می رود. یک تخت کمک کننده باید در خارج از تختخواب  و در حمام برای بیمار  قرار بگیرد.  از دادن تنش  و اظطراب باید اجتناب شود. اگر مبتلا به یبوست باشد، بیمار  یک نرم کننده مدفوع یا ملین ملایم را مصرف کنید.

تورم و کبودی بینی، لب فوقانی، گونه ها، و یا اطراف چشم ها برای چند روز پس از عمل، یک حالت  طبیعی است. این مورد به تدریج طی 7-10 روز آینده ادامه خواهد یافت.  استفاده از کمپرس یخ روی صورت، پل بینی و چشم به اندازه تحمل به کمینه سازی این مشکلات کمک خواهد کرد. این نیز به ادم پس از عمل و درد کمک می کند. بعضی از بیماران سبزیجات یخ زده را در بسته ها (به عنوان مثال، کیسه های نخود فرنگی) مورد استفاده قرار می دهند  تا یک بسته یخ مناسب باشد که با صورت مطابقت دارد.

یک شکاف بینی قسمت خارجی بینی را پوشش می دهد و معمولا یک هفته پس از جراحی برداشته می شود.همانطور که تورم پایین می آید، حالت بر آمدگی بینی هم کمتر می شود. خونریزی کم  از بینی طبیعی است و به تدریج کاهش می یابد. پانسمان مارپیچ (“پوشش مو”) خون را جمع آوری می کند و باید فقط زمانی که اشباع شده تغییر کند. این موردی  غیر معمول نیست که این پانسمان را هر ساعت در 24 ساعت اول پس از جراحیباید عوض شوند. اپس از چند روز دیگر نیازی به استفاده از پانسمان نیست. داروهای آسپرین، داروهای مسکن یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند Advil) را تا 3 هفته بعد از جراحی مصرف نکنید.

 

پلاستی - رینو پلاستی - با انجام عمل رینو پلاستی فرم زیباتری به بینی خود بدهید !

بهتر است یک رژیم غذایی سبک ، نرم و خنک بخورید که پس از بهبودیو بعد بیهوشی تحمل  درد برای شما راحت تر می شود. از خوردن  مایعات داغ چندین روز. بهتر است به آرامی با غذا بلافاصله پس از انجام این روش برای جلوگیری از تهوع و استفراغ پس از عمل اجتناب کنید. بیمار گاهی اوقات یک یا دو بار بلافاصله بعد از عمل استفراغ می کند؛ اگر آن را ادامه دهد، ممکن است تجویز دارو برای حل کردن معده باشد. مهم این است که به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی خوب با داشتن استراحت کامل موجب بهبودی شما می شود.

آنتی بیوتیک ها پس از  عمل جراحی تجویز می شوند. مهم است که تمام قرص های سفارش شده را تا پایان  مصرف کنید. بعضی از م بخش داروهای آرا نیز تجویز می شود (معمولا ویوکودین) که به صورت مورد نیاز است. اگر دارو های آرام بخش  مصرف شود، مهم است که از  فعالیت هایی که باعث ایجاد حادثه می شود  مانند ، رانندگی به علت خواب آلودگی باید اجتناب شود. در برخی موارد ممکن استروئیدها تجویز شود که قبل از عمل و یا پس از عمل جراحی انجام شود. بسیار مهم است که این دارو را به صورت تجویز شده مصرف کنید و حتما باید سر وقت این داروها مصرف شود. داروهای ضد اسهال مانند فینگرن برای تهوع و استفراغ پس از عمل تجویز می شود. واکنش های احتمالی دارو به هر یک از این داروها، مانند بثورات، به محض این که متوجه  این موارد شدید ، باید به پزشک گزارش شود. هیچ داروی دیگری نباید  بدون اطلاع پزشک شما.تجویز شود.

مراقبت های پس از عمل چگونه باید باشد ؟

در بیشتر موارد، یک بانداژ در محل  خونریزی پس از عمل قرار می گیرد. بانداژ پس از عمل  در یک برنامه منظم پس از عمل جراحی برداشته می شود. باید برای فرد ی  که  تحت عمل رینو پلاستی قرار می گیرد برای اولین بار از آنجا رانندگی می کند و باید مراقبت های لازم پس از عمل انجام شود. قبل از این بررسی  یک غذای سبک بخورید و از مصرف داروهای ضد درد اجتناب کنید. بلافاصله پس از برداشتن بانداژها  بینی، یک اسپری تسکین دهنده  اسپری بینی مانند “اسپری مسکن” چندین بار در روز برای جلوگیری از تشکیل پوسته در بینی استفاده می شود. چندین دفعهمراجعه به مطب برای ارزیابی التیام، برداشتن پوست اظافی  و حصول اطمینان از بهبود سریع ضروری هستند. بینی بعد از جراحی، معمولا بعد از عمل جراحی، منع شده است، بنابراین قبل از از بین بردن پوسته، اسپری از داروهای مسکن مخصوص استفاده می شود.

پس از برداشتن باند ها ، تنفس از طریق بینی امکان پذیر  است، اما نباید حدود  7 تا 10 روز ضربه به بینی وارد شود و یا حتی نباید عطسه نکنید. هر عطسه باید از طریق دهان باز شود. چندین روز منتظر برخی از تخلیه های خون نازک از بینی باشید. اگر خونریزی بیش از حد باشد، از کمپرس یخ استفاده کنید و بی سر و صدا با نگه داشتن بینی بالا بیاورید. اگر خونریزی ادامه یابد، با  پزشک خود حتما تماس بگیرید.

یک هته را به طور کامل پس از عمل رینو پلاستی استراحت کنید.  از صحبت کردن زیاد، لبخند زدن، سخت کردن جویدن، فعالیت های شدید، بلند کردن اجسام سنگین، چسبیدن به بینی و خم شدن حتما اجتناب کنید.. سعی کنید عینک بر روی پل بینی نگذارید  تا درد و تورم کاهش یابد. لنزهای تماس را می توان زمانی که تورم چشم وجود دارد و باعث تحریک می شود مورد استفاده قرار ندهید. . از مصرف  الکل و تنباکو باید اجتناب شود زیرا ممکن است تورم و بهبودی  را به تاخیر بیاندازد.. دود، گرد و غبار و گازها ممکن است بینی را تحریک کند و باعث عفونت شود. برنزه شدن صورت برای 6 ماه پس از جراحی متوقف می شود. در هر زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب، تعداد 15 یا بیشتر از بلوک خورشید توصیه می شود.  از انجام آرایش ممکن است در هر زمان پس از جراحی خود داری کنید.

به عنوان دستورالعمل،  سوراخ ها را با نوک انگشتان Q و نوک تیز بینی  ا وازلینچرب کنید  تا باعث کاهش حالت پوسته پوسته شدن بینی شود. پراکسید کمک می کند تا حالت پوسته پوسته شدن کمتر  شود. چند روز پس  رینو پلاستی ازممکن است تعدادی از نخهای بخیه  قابل جذب ممکن است هنوز وجود داشته باشد که جای نگرانی نیست.  در حالی که مسواک زدن دندان های بالا. خود را حفظآرامش  خود را حفظ کنید . آنها اغلب برای چندین هفته حساس باشند خواهد بود و ممکن است برخی از اندام دندان ها و سقف دهان تا چندین ماه حالت بی حسی داشته باشد.

در صورت عدم  مشکلاتی مانند خونریزی، ورزش و شنا می تواند بعد از 3 هفته ادامه یابد. غواصی باید به مدت دو ماه به تعویق افتد. توصیه می شود برنامه ریزی سفر به مدت سه هفته پس از عمل جراحی نبوده و اجازه دهید که پس از عمل جراحی بهبود یابد و بهبود یابد.

خطرات و عوارض جانبی پس از رینو پلاستی چیست ؟

این جراحی، مانند  هر جراحی ممکن است شامل خطرات ناشی از نتایج، عوارض یا آسیب از علل شناخته شده و پیش بینی نشده را به همراه داشته باشد از آنجا که افراد در پاسخ به عمل جراحی، واکنش های بیهوشی و نتایج درمان خود متفاوت هستند، در نهایت هیچ نتیجه ای برای نتایج یا عوارض بالقوه وجود ندارد.

عوارض خاصی در اطلاعات  پزشکی مربوط به این عمل  گزارش شده است. این لیست به معنای شامل تمام عوارض احتمالی است. اگر چه بسیاری از این عوارض نادر هستند، همه در یک زمان و یا در دست جراحان با تجربه که در حال انجام استاندارد مراقبت از جامعه هستند رخ داده است.

انسداد بینی به دلیل عدم صاف کردن سپتوم و یا بعد از انحراف مجدد سپتوم، سقوط غضروف بینی یا رشد دوباره یا تورم توربین ها.

عدم حل عفونت های همزمان سینوس یا عود بیماری های همزمان سینوس و / یا پولیپ و یا نیاز به جراحی بیشتر و یا تهاجمی.

در موارد نادر، خونریزی می تواند منجر به نیاز به خون یا انتقال خون شود. اگر خونریزی اضطراری ضروری باشد، ممکن است پیش از اتمام آن، اتولوگ (اهدای خون) یا خون اهدا شده تعیین شود.

آبریزش  مزمن بینی یا خشکی بیش از حد و یا پوسته شدن بینی یا سینوس.

نیاز به ارزیابی آلرژی، درمان، و یا کنترل محیط است. جراحی درمان یا جایگزینی برای کنترل آلرژی خوب یا درمان نیست.

اگر نتیجه زیبایی که انتظارات را برآورده نکرد ؛ ممکن است نیاز به جراحی تجدید نظر شود.

عدم رفع سردرد مرتبط با “سینوس یا بینی”. علت دقیق سردرد می تواند دشوار باشد و یا از بسیاری از علل مختلف باشد. مشاوره با متخصص دیگری مانند متخصص مغز و اعصاب ممکن است ضروری باشد.

آسیب به چشم و ساختارهای مرتبط ( موردی نادر).
بی حسی دائمی دندان، سقف دهان یا صورت.
درد طولانی مدت، اختلال در بهبودی و نیاز به بستری شدن.
ایجاد سوراخ سپتال (یک سوراخ دائمی در داخل بینی بین دو طرف).
عدم بهبود یا بدتر شدن حس بویایی یا طعم و مزه، یا ناتوانی در از بین بردن خونریزی بینی.

محقق و مترجم : مریم طباطبائی 

منبع : 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: