دغدغه های والدین از انجام جراحی های غیر ضروری نوجوانان

2
300x168 - دغدغه های والدین از انجام جراحی های غیر ضروری نوجوانان
دغدغه های والدین از انجام جراحی های غیر ضروری نوجوانان

وقتی یک نوجوان 16 ساله، در مورد زیبایی ها و دغدغه هایش برای زیبایی صحبت میکند تصور همگان به جوش های سن غرور و شکایت از آکنه معطوف میشود، اما چیزی که شاید خارج از محدوده تصورات ما باشد صحبت از جراحی های ناحیه پایین تنه است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - دغدغه های والدین از انجام جراحی های غیر ضروری نوجوانان پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - دغدغه های والدین از انجام جراحی های غیر ضروری نوجوانان پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - دغدغه های والدین از انجام جراحی های غیر ضروری نوجوانان نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

امروزه فوج عظیمی از زنان جوان و نوجوان به انجام جراحی های ناحیه ی ژنیتال و لابیا پلاستی روی آورده اند.

چرا انجام عمل لابیا پلاستی در میان نوجوانان ترویج یافته است؟ 

امروزه نوجوانان نسبت به سال های گذشته بیشتر اقدام به انجام عمل های زیبایی میکنند. اما توضیح نرمال بودن و غیر نرمال بودن برای آنها سخت است.

حضور رسانه های اجتماعی و تبلیغات زیبایی انجام شده، ایده آل ها را در ذهن افراد تغییر کند. آن ها مدام در مقایسه ی خودشان با سوپراستار ها برآمده و این مساله باعث نارضایتی آن ها از اندام خود میشود.

این مساله به واژن و آلت تناسلی زن هم کشیده شده است. در حالیکه جراحی زیبایی واژینال به افراد و زنان بالغ کمک میکند که بتوانند نقایص مادرزادی بعد از تولد در ناحیه ی واژن و یا سایر اختلالاتی که بعد از زایمان به وجود آمده است را برطرف کنند.

این موج در افراد نوجوان ممکن است کمی گیج کننده باشد. این مقایسه ها باعث میشود که آن ها به انجام این عمل ها رو بیاورند.

جوان سازی واژن در طی دوره ی نوجوانی به ندرت یک ایده ی خوب محسوب میشود، چرا؟

لابیا در طول حیات و چرخه ی زندگی زن تغییرات میکند و تفاوت آن در اندازه ، شکل و تقارن کاملا طبیعی است و به عنوان یک مشکل بالقوه در طول سال های نوجوانی مطرح نمیشود.

انجام عمل جراحی زیبایی روی بدن، وقتی بدن در حال تغییر و پویایی است ممکن است عوارض نامطلوبی داشته باشد و منجر به انجام جراحی های مکرر شود.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

نوجوانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند،آن ها از لحاظ جسمی و روحی در حال توسعه هستند و خیلی از آن ها تا 20 سالگی به بلوغ کامل نمیرسند، انجام عمل لابیا پلاستی روی زنانی که هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند میتواند رشد طبیعی بافت را تغییر بدهد و برای او در زمان بزرگسالی مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

پیامدهای منفی عمل لابیا پلاستی در دوران بلوغ شامل از دست دادن حس در بافت واژن، احساس ناراحتی در هنگام پوشیدن لباس هایی که تماس مستقیم با بافت واژن دارند ویا مقاربت دردناک  میشود.

علی رغم سن بیمار، تصمیم گیری در مورد انجام جراحی های واژینال یک تصمیم کاملا شخصی است اما لابیا پلاستی باید بعد از سن بلوغ موکول شود.

در صورت اصرار نوجوانان برای انجام عمل های جراحی لابیا پلاستی چه کنیم؟

در وحله ی اول بلافاصله بی اعتنایی خود را به او نشان ندهید، زیرا این امر حساسیت او را بیشتر کرده و ممکن است به سرپیچی منجر شود. از او بخواهید دلایل خودش را برای شما و تصمیمش را برای اقدام با شما در میان بگذارد. اینکه راجع به این عمل چه فکری میکند و این عمل چگونه میتواند به او کمک کند.

با پزشک متخصص مشورت کنید. یک پزشک حاذق و با تجربه میتواند با ایجاد تصویر ذهنی و شناساندن دقیق فیزیولوژی بدن او دوره های مشاوره و روان درمانی، ترسیم اتفاقات ناگوار آینده او را از انجام چنین عمل هایی منصرف کند

2 نظرات
  1. ندا می گوید

    سلام ممنون از مطالب خوبتون من با دخترم این مشکلات را دارم.

    1. مدیر بخش تحقیق و توسعه می گوید

      می توانید با مراجعه به روانشناس اقدام کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: