باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان

0
.jpg - باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان
باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان

هر چند رسانه های خبری این روزها خبر از افزایش میزان جراحی های زیبایی در نوجوانان می دهند اما این آمار به هیج وجه صحت ندارد به گونه ای که آمار واقعی سالانه حاکی از کاهش این میزان هست. جراحی های بسیار ضروری باید برای نوجوانان صورت بگیرد و مشورت با پزشک این روزها حتما باید در حضور والدین انجام گیرد و حتی اگر نوجوانان به سن قانونی رسیده باشند باز هم نظارت والدین ضروری است. همین طور زمانی در نظر گرفته می شود تا فرد در مورد تصمیمش برای انجام عمل زیبایی تجدید نظر کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما اگر مشکل به حدی حاد باشد که باعث مشکلات روانی برای فرد بشود حتما روانشناس در زمان تصمیم گیری به کمک خواهد آمد. سوالی که اینجا مطرح میشود این است که آیا جراحی زیبایی برای نوجوانان را باید قدغن و ممنوع کرد؟

طبق نظر دکتر کازول که مدیر جامعه ی پزشکان و جراحان زیبایی در استرالیا است، بچه ها نباید هیچ گونه جراحی زیبایی انجام بدهند مگر اینکه دلایل پزشکی یا روانشناختی در میان باشد.

در کوئیزلند پزشکانی که بدون دلیل جراحی های زیبایی بر روی کودکان و نوجوانان انجام میدهند به دو سال زندان محاکمه می شوند. در انگلستان قوانین جراحی بر روی نوجوانان به این صورت است که تا 3 زمان به فرد و والدین فرصت داده می شود تا تجدید نظر کرده و مجددا برای مشورت به پزشک مراجعه کنند.

چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که باید مشخص شود آیا این افراد قصدشان از انجام عمل زیبایی رضایت خاطر خودشان است یا انتظاراتی که دیگران مانند والدین یا دوستانشان از آنها دارند.

از سویی دیگر مطالعات روانشناسی وجود دارد که گزارشاتشان مبنی بر کاهش مشکلات روانی در نوجوانان است که عمل جراحی زیبایی را انجام داده اند. خصوصا گروهی که جراحی سینه داشته اند مشکلات روانی شان بعد از جراحی سینه به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده بود.

به چند دلیل انجمن غذا و دارو (FDA) انجام عمل افزایش سینه در نوجوانان زیر 18 سال را ممنوع اعلام کرده است:

1 300x251 - باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان
باید ها و نباید های جراحی زیبایی در نوجوانان

1_ نوجوانان و  والدینشان ممکن است به خطرات ناشی از کاشت سینه آگاهی کافی نداشته باشند.

2_ بدن نوجوان ممکن است هنوز به طور کامل رشد نکرده باشد.

3_ نوجوان باید از نظر روانی آمادگی لازم برای اتفاقات و نتایج حاصل از جراحی را داشته باشد.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

درمان هایی هم که روی ترمیم آکنه و جوش های غرور نوجوانان انجام میشود می تواند مفید واقع شود، چون در مواردی این جوش ها زخم های بد و عمیقی روی صورت ایجاد می کند.

همین طور جراحی زدودن پوست های اضافی در نوجوانانی که در کودکی چاقی مفرط داشته اند و حالا مقادیر زیادی وزن کم کرده اند در نواحی شانه، باسن، سینه و شکم کمک زیادی می کند، خصوصا وقتی لیزر درمانی انجام می شود.

هم چنین حتی در جوانانی که به سن قانونی رسیده اند جراحی های زیبایی بینی می تواند اثرات بد روانی داشته باشد. چون ممکن است این افراد نتوانند خودشان را با ظاهر جدید وفق بدهند.

بنابر این عاقلانه این است که این نوع جراحی ها به تعویق انداخته شودو تا زمانیکه ضروری نیست موکول به 20 سالگی یا بالاتر شود کما اینکه ممکن است هم چنان به مشورت والدین نیاز داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: