استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان)

0
.jpg - استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان)
استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان)

استفاده از سلول های جنینی، می تواند زخم های قربانیان جوان سوختگی را التیام بخشد و در مقایسه با روش پیوند پوست، بهبودی سریع تر و کامل تری داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان) پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان) پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان) نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پزشکان عموما، سوختگی های درجه دوم عمیق و درجه ی سوم را با عمل پیوند پوست درمان می کنند. در این نوع از جراحی پوست از ناحیه ای برداشته و به ناحیه ی سوخته پیوند داده می شود. این روش می تواند کارآمد باشد اما اغلب با یک اسکار بزرگ همراه است و ممکن است بهبودی ماه ها به طول بیانجامد.

Patrick Hohl Feld از بیمارستان دانشگاه لوزان سوئیس، تیم او تصمیم گرفتند تا تحقیقات خود را مبنی بر کشف پتانسیل سلول های جنینی پوست در عمل پیوند پوست انتشار دهند.

300x218 - استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان)
استفاده از سلول های جنینی در ترمیم زخم(نوجوانان)

آن ها سلول های جنینی را از زنی که در هفته ی 14 ام بارداریاش سقط شده بود استخراج کردند و در آزمایشگاه آن را روی تخته کلاژن (پروتئینی برای الاستیسیته و خاصیت ارتجاعی پوست) کشت دادند و آن را برای 2 روز وارد فاز کمون کردند. سپس 8 قربانی سوختگی که همگی محدوده ی سنی 14 ماه تا 9 سال داشتند انتخاب کرده و نمونه ی کوچکی از سلول را روی زخم سوختگی قرار دادند و منطقه را با گاز پوشاننده، زخم بعد از حدود 15 روز التیام یافت.

بیماران درمان شده دارای مقادیر وسیعی از انعطاف پذیری پوست هستند و این به این معنی است که بیماران قادر به حرکت کامل دست ها و انگشتان خود بودند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مقالات بعدی ما را در این زمینه دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: