اسکار- روش های مرسوم برای از بین بردن جای جوش و اسکار کدام است ؟

0

اسکار 

بهترین راه برای درمان اسکار آکنه کدام است؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - اسکار-  روش های مرسوم برای از بین بردن جای جوش و اسکار کدام است ؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - اسکار-  روش های مرسوم برای از بین بردن جای جوش و اسکار کدام است ؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - اسکار-  روش های مرسوم برای از بین بردن جای جوش و اسکار کدام است ؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جوش های فعال بر روی صورت  به اندازه کافی ناامید کننده هستند، اما کار های مربوط به آکنه های زخمی که می توانند ، می توانند کاملا شیطانی باشند. خبر خوب این است که زخم های آکنه را می توان درمان کرد.با این حال، قبل از شروع درمان، ابتدا باید یک بار و برای همه از شر آکنه خلاص شوید زیرا شیوع دوباره آکنه جدید می تواند منجر به زخم های آکنه و اسکار  جدید شود.بعضی از درمان های اسکار زیر نمی توانند در کنار داروهای معمول آکنه انجام شوند و التهاب ناشی از آکنه ها  نیز می تواند اثربخشی درمان را کاهش دهد.

جهت کسب اطلا عات بیشتر اینجا کلیک کنید. 

انواع اسکار 

اسکارهای آتروفیک 

این   نوعر ها سکا  بیشتر روی صورت و جود دارد.. یک اسکار آتروفیک زیر پوست اطراف نشسته است. آنها زمانی شکل می گیرند که کلاژن کافی نباشد تا زخم بهبود یابد. سه نوع زخم آتروفیک وجود دارد:

اسکارجعبه
اینها زخمهای U شکل هستند که دارای لبه های تیز هستند. آنها می توانند کم عمق باشند. هر چه  تعداد آنها کمتر  باشند، بهتر است زیرا آنها به درمانهای پوستی بهتر  پاسخ دهند.

اسکار یخی  شکل

زخم های یخ زخم ها، زخم های V شکل هستند که می توانند به داخل پوست نفوذ کنند. آنها می توانند مانند سوراخ های مدور و یا بیضی شکل مانند یک زخم بنفش رنگ باشند. اینها در معرض خطر ابتلا به زخم ها هستند زیرا آنها می توانند تحت سطح پوست گسترش پیدا کنند.

اسکار رولینگ (چرخشی )

این ها  نوعی اسکار افقی گسترده ای هستند که معمولا لبه های گرد شده و ظاهر نامنظم وچرخشی دارند.

اسکار هایپرترفی یا افزایش یافته

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

این زخم ها اغلب در  سینه و پشت پس  آکنه ایجاد می شود. آنها در بالای سطح پوست قرار دارند و از طریق کلاژن بیش از حد در طول بهبودی ایجاد می شوند.

جوش های سر  سیاه

تغییر رنگ پس از زیت پاک شده است، یک زخم نیست. علامت های بنفش، قرمز و یا قهوه ای به مدت چند ماه به خوداز بین می روند.

درمان خانگی اسکار 

قبل از اینکه هرگونه درمان زخم و اسکار پس از آکنه را شروع کنید، مهم این است که توسط پوست متخصص پوست دیده شود. آنها می توانند به شما در تعیین بهترین روش برای کاهش ظاهر زخم ها کمک کنند و همچنین اطمینان حاصل کنید که علامت های روی پوست شما واقعا زخمی شده اند و نه چیز  دیگر.

اسیدهای هیدروکسی آلفا

اسیدهای هیدروکسی آلفا (AHAs) اغلب در محصولات ساخته شده برای درمان آکنه یافت می شود، زیرا آنها به حذف پوست مرده و جلوگیری از جای جوش و پوسته پوسته شدن   کمک می کنند. حتی به شکل بهتر، AHA ها همچنین می توانند باعث شوند که زخم های آکنه کمتر قابل توجه باشند. اسید ملایم پوست بیرونی پوست را از بین می برد تا رنگ پوست و پوست خشن را حذف کند

اسید لاکتیک

نگران نباشید، این هیچ ارتباطی با ورزش ندارد. یک تحقیق کوچک در سال 2010 نشان داد پوسترهای اسید لاکتیک که  توسط متخصص پوست انجام می شود یک بار هر دو هفته به مدت سه ماه بافت، ظاهر و رنگ پوست پوست را بهبود می بخشد و زخم های آکنه را روشن می کند.

سرم و پماد های بی شماری  همراه با اسید لاکتیک وجود دارد، اما شما می توانید با استفاده از اسید لاکتیک طبیعی آن را به صورت تونر در نقطه درمان  با اسید لاکتیک رقیق  استفاده کنید.

رتینوئید ها
رتینوئیدهای موضعی یکی دیگر از درمان های آکنه و اسکار  با مزایای صاف کردن زخم است. علاوه بر افزایش سرعت بازسازی سلولها و بهبود بافت پوست، رتینوئید ها همچنین می توانند به کاهش رنگ پوست کمک کنند و بر اساس بررسی اخیر، اسکار کمتر قابل توجه باشد. با این حال، آنها همچنین می توانند پوست شما را به خصوص به خورشید حساس سازند. هنگام استفاده از هر چیزی که حاوی رتینوئید است، همیشه کرم ضد آفتاب را مصرف کنید

شما می توانید کرم ها و سرم های با رتینوئیدها را در با دقت بررسی کنید، اماپزشک یا مشاور شما در مورد   مراقبت های بهداشتی شما همچنین می تواند غلظت های بالاتری را تجویز کند. به دنبال محصولاتیباشید که لیستی از رتینول را به عنوان یکی از مو اد فعال تشکیل می دهند.

اسید سالیسیلیک

شانس بالا است که شما قبلا از سالیسیلیک اسید برای درمان آکنه خود در گذشته استفاده کرده اید. از پد به درمان های موضعی و لوسیون ها برای پاک کردن صورت، این در مورد هر نوع درمان آکنه در این روزها یکی از درکمان های مرسوم است.

اسید سالیسیلیک، منافذ را پاک می کند، تورم و قرمزی را کاهش می دهد و پوست را در صورت لکه های پوستی پوست می کند. این یکی از بهترین درمان های زخم آکنه محسوب می شود. شما می توانید محصولات با سالیسیلیک اسید را به روال روزانه خود اضافه کنید یا ممکن است متخصص مراقبت از پوست آن را برای پوست های شیمیایی مکرر استفاده کنید.

ممکن است چند هفته طول بکشد تا در هنگام استفاده از اسید سالیسیلیک تفاوت اود. همچنین می تواند باعث خشکی یا تحریک شود. احساس باشد، یا اگر پوست شما حساس باشد، ممکن است مجبور باشید از این محصول کمتر استفاده کنید یا سعی کنید درمان موضعی داشته باشید.

ضد آفتاب 

بله درست است. هر روز بیش از زخم ها، کرم های ضد آفتاب ضروری است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند زخم ها را تیره تر کند یا آنها را بیشتر قابل توجه کند.

روش های درمان اسکار در مطب 

اگر درمان خانگی در خانه به نظر نمی رسد تفاوت ایجاد کند، یک متخصص مراقبت از پوست یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند در درمان خود کمک کننده باشد.

درم ابریشن

درمابریشن یکی از درمان های موثر و رایج برای زخم های صورت است. در حالی که از همان اصل کلی استفاده می کند، همانطور که کیت های میکرودرم ابریشمی می توانید در خانه برای درمان اسکار و زخم ایجاد شود ، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از یک برس سیمی یا یک چرخ برای عمیق تر شدن لایه بالای پوست استفاده می کنند.

زخم های نزدیک به سطح  صورت مانند جعبه های کم عمق و یا زخم های گرد هستند  . با این حال، زخم های عمیق تر ممکن است کمتر قابل توجه باشد.

ماسک های شیمیایی

این نوع ماسک های  مخصوص صورت نیست که شما با استفاده از آن به پوست دلخواه خود برسید ماسک  شیمیایی اسید قوی است که برای حذف لایه بالای پوست برای کاهش زخم های عمیق استفاده می شود. برخی از لایه های شیمیایی به اندازه کافی خفیف برای استفاده در خانه، اما مشاوران  خدمات بهداشتی شما می تواند یک راه حل قوی تر با نتایج چشمگیرتری ارائه دهد.

انواع مختلفی از ماسک های  شیمیایی وجود دارد، بنابراین بهتر است با پزشک خود صحبت کنید که کدام یک برای شما مناسب است.

درمان با لیزر 

شبیه پوست شیمیایی و درم ابریشن ، لیزرسطح پوست نیز  لایه بالای پوست را حذف می کند. این درمان به طور معمول زمان بهبودی سریع تر از سایر درمان های مجدد است.

با این حال، شما باید منطقه را تحت پوشش با یک باند تا زمانی که به طور کامل پوست بهبود پیدا کند. این درمان همچنین گزینه خوبی برای هر کسی که هنوز در حال شکستن است نیست، و آن را به عنوان موثر در تن تیره تر پوست نیست.  همه زخم های آکنه و تنه های سبک تر پوست درمان می شوند.

استفاده از پر کننده ها 

پزشکان و مراقبت کنندگان پوست و مو  از پرکننده ها برای پر کردن زخم های آکنه و کمک به حتی پوست استفاده می کنند. پرکننده ها می توانند با کلاژن، چربی خود یا یک پرکننده تجاری ساخته شوند. آنها تحت سطح پوست تزریق می شوند تا به جوش زدن و صاف کردن زخم هایوسیع تر  کمک کنند.اکثر پرکننده ها بین 6 تا 18 ماه طول می کشد تا  بهبودی حاصل کنند قبل از اینکه مجبور شوند دوباره  این کار بکنید، اما برخی از آنها درمان دائمی را ایجاد می کند. روش استفاده از پر کننده مناسب برای کسانی است که دارای اسکار های جعبه ای  شکل می باشند.

استفاده از سوزن میکرو 

درمان جدیدتر به شکلی است که  با استفاده از یک رول دستی کوچک، دست، سوزن خاردار و یا دستی “قلم” بر روی سطح اسکار استفاده می شود. سوزن ها پوست صورت  را سوراخ می کنند – اما این کار همانند تزریق کلاژن نیست ! همانطور که پوست بهبود می یابد، کلاژن را  نیزایجاد می کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهدسوزن میکرو به کاهش عمق زخم های آکنه کمک می کند، اما این درمان می تواند تا 9 ماه طول بکشد تا تغییرات با توجه به آکادمی پوست آمریکا انجام شود. خارج از عامل ترس جزئی، این یک درمان امن است که برای تمام  انواع پوست به کار می رود.

تزریق

داروهای مختلفی وجود دارد که می توانند به زخم های افزایش یافته تزریق شوند تا به آسانی در بهبود انها  آنها از طریق کورتیکواستروئیدها و داروهای شیمی درمانی فلوروکورتیکول (5-FU) و اینترفرون موثرباشد. تزریق معمولا به عنوان یک سری با هر یک از چند هفته انجام می شود.

جراحی کوچک در مطب

در ابتدا  با یک  برس، ممکن است به نظر برسد که یک اسکار برداشته شود و به طور بالقوه آن را با یک دیگری جایگزین کند، اما متخصصین پوست و یا جراحان پلاستیک می توانند یک اسکار بسیار قابل توجه را برطرف کنند و پس از یک اسکار کوچک که با گذشت زمان از بین می روند، صرف نظر می کنند.

یک متخصص پوست همچنین  می تواند با برچیدن فیبر های زیر آن را برای برداشتن زخم، برای کمک به نزدیک شدن به سطح آن، به طوری که کمتر قابل توجه باشد. این روش سابسیژن  نامیده می شود.

اسکار آکنه می تواند خسته کننده باشد، اما درمان های بسیاری وجود دارد که می تواند آنها را کمتر قابل توجه کند. بیشتر زخمها دائمی هستند، اما یک متخصص پوست با  مراقبت های بهداشتی می تواند به شما در یافتن درمان مناسب کمک کند تا زخم های شما را کاهش دهد.

بهترین روش برای درمان زخم آکنه این است که از آن پیشگیری کنید. اگر کمتر از آن برسید، احتمال ابتلا به زخم های آکنه کمتر است. جلوگیری از برداشتن، آکنه یا فشردن هرآکنه بر روی صورت ، بدون توجه به وسوسه انگیز بودن، برای جلوگیری از تحریک پوست و آسیب رساندن به بافت زیرپوستی ، که می تواند منجر به زخم شود.

استفاده از ویتامین E برای بهبودی اسکار 

یک باور عمومی وجود دارد که مالیدن روغن ویتامین E بر روی زخم های آکنه شما می تواند به آنها کمک کند تا بهبود یابند و دید بیشتری را از بین ببرند. پماد و کرم هایی که حاوی ویتامین E هستند، ادعا می کنند که هر نوع اسکار را پاک کنند، در قفسه های د ا روخانه ها یافت می شود.

با این حال، شواهدی وجود دارد که ویتامین E این اثر را اغلب بی معنی می کند. شواهد بالینی کمی برای حمایت از هر یک از این ادعاها وجود دارد.

یک مطالعه نشان داد که پماد ویتامین E و آکافور در درمان 90 درصد زخم ها در افرادی که به تازگی دچار سرطان پوست شده اند،  موثر است . و یک سوم از افراد که از ویتامین E استفاده می کردند، یک راش قرمز و خارش داشتند که به نام dermatitis را بر روی پوست احساس کردند.

با این حال، یک مطالعه دیگر نشان داد که کودکان مبتلا به زخم های جراحی که از ویتامین E سه بار در روز استفاده می کنند، کلئوئید یا بافت اضافی زخم بر روی زخم ایجاد نمی کنند. محققان نتیجه گرفتند که استفاده از فرم موضعی ویتامین E قبل و بعد از جراحی بهبود جراحت را بهبود می بخشد.

تحقیق در مورد اینکه چگونه ویتامین E می تواند آکنه را درمان کند و زخم های آن را درمان کند، غیرقابل حل است. شواهد کمی وجود دارد که روغن ویتامین E می تواند به بهبود زخم کمک کند. با این حال، ممکن است که مصرف آن از طریق غذا یا مکمل کمک شایانی به بدن شما کند.

برخی از تحقیقات نشان می دهد که مکمل های ویتامین E می توانند برای افرادی که به پوست آسیب جدی دارند، موثر باشد. ویتامین E می تواند بدن شما را در چند جنبه از روند بهبودی پشتیبانی کند.

به عنوان مثال، ویتامین E از بافتهای بدن از رادیکال های آزاد محافظت می کند که می تواند سلول ها را آسیب رساند و باعث پیری شود. این نیز برای تشکیل گلبول های قرمز، که اکسیژن را در اطراف بدن توزیع می کند، حیاتی است. هر دو عمل برای درمان ضروری است.

مترجم و محقق : مریم طباطبائی 

منبع :

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: