علت واریس صورت چیست؟!

0

علت واریس صورت چیست؟!

رگ های واریسی که در صورت ایجاد می شوند، تا حدودی با رگ های واریسی پا و سایر قسمت های مختلف بدن تفاوت دارند. واریس صورت به رگ های آبی یا قرمزی اطلاق می شود که اغلب زیر چشم و اطراف بینی ظاهر می شوند. این عارضه در بیشتر اوقات بی خطر است، اما می تواند به زیبایی فرد مبتلا لطمه وارد کند. در این مطلب علل مختلف بروز واریس را با جزئیات شرح داده ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - علت واریس صورت چیست؟! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - علت واریس صورت چیست؟! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - علت واریس صورت چیست؟! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

سن

1 11 - علت واریس صورت چیست؟!
واریس صورت و سن

با بالا رفتن سن، پوست و رگ ها شروع به ضعیف شدن می کنند. این امر سبب می شود رگ های داخل بدن، از زیر پوست قابل مشاهده شوند. به طور معمول، رگ های کوچک تر، قرمز و رگ های بزرگ تر، آبی به نظر می رسند. مادامی که سن افزایش می یابد، پوست تان نازک تر و ضعیف تر می شود و به همین دلیل، رگ ها دیده می شوند. رگ های واریسی ممکن است از سن 35 سالگی شروع به پدیدار شدن کنند، اما مویرگ ها در سنین 50 تا 60 سالگی قابل رویت خواهند شد. بنابراین، برخورداری از وزن مناسب و فعالیت جسمانی در شادابی و زیبا ماندن بسیار اهمیت دارد.

 

نارسایی وریدی

2 10 - علت واریس صورت چیست؟!
نارسایی وریدی

ممکن است به دلیل نارسایی وریدی، واریس صورت در افراد پدیدار شود. این نارسایی هنگامی رخ می دهد که خون در رگ ها به عقب جریان پیدا می کند و سبب ایجاد فشاری می شود که به دیواره رگ های خونی آسیب وارد می سازد. فشار خون بالا، چاقی مفرط و التهاب طولانی مدت می توانند از علل عمده نارسایی وریدی محسوب شوند. علل دیگر، از قبیل شستشو یا مالش خشن و نا ملایم صورت یا شستشوی صورت با آب بسیار داغ نیز می تواند سبب پاره شدن مویرگ ها و ایجاد واریس صورت، به خصوص در ناحیه حساس و ظریف اطراف چشم گردد.

 

بارداری

3 8 - علت واریس صورت چیست؟!
واریس صورت و بارداری

بارداری، مرحله ای است که تغییرات هورمونی شدیدی در یک زن ایجاد می کند. به همین دلیل، می تواند سبب بروز واریس صورت شود. هورمون های گردش خون در این دوران، دیواره رگ ها را تضعیف می کنند. حجم خون نیز در دوران بارداری به طور چشمگیری افزایش می یابد که به موجب آن رگ ها گشاد شده، عملکرد دریچه ها مختل شده و منجر به ایجاد فشار در رگ ها می گردد. در صورت بروز واریس صورت در دوران بارداری، نگران نباشید؛ زیرا در عرض چند ماه پس از زایمان، بر طرف می شود.

 

کبودی

4 6 - علت واریس صورت چیست؟!
کبودی صورت

اساسا کبودی به تکه های تیره ای اطلاق می شود که در اثر آسیب یا ضربه، یا پاره شدن مویرگ ها در زیر پوست ایجاد می گردد. گاهی اوقات، ممکن است مویرگ های صورت تان حین برخورد با لوازم منزل، پاره شوند که در این صورت سبب ایجاد واریس صورت می گردد.

 

حجم زیادی از رادیکال های آزاد

5 4 - علت واریس صورت چیست؟!
رادیکال های آزاد

یکی از علل بروز واریس صورت، رادیکال های آزاد محسوب می شوند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ممکن است سبب ایجاد واریس صورت، به خصوص در ناحیه زیر چشم شود. سیگار کشیدن نیز سبب آسیب به رگ ها و مویرگ های تان خواهد شد که به موجب آن برجسته تر و قابل مشاهده تر خواهند شد. در صورتی که سیگاری هستید، زمان بیشتری طول می کشد تا مویرگ ها ترمیم شوند. آلودگی، قرار گرفتن در معرض سموم و دود دست دوم نیز عواملی هستند که در ایجاد واریس صورت نقش دارند. برای مقابله با رادیکال های آزاد و پیشگیری از واریس صورت، توصیه می کنیم که سیگار را ترک کرده و از ویتامین E و گندم پرک استفاده نمایید.

 

مشکلات پوستی

6 3 - علت واریس صورت چیست؟!
مشکلات پوستی

برخی از بیماری های پوستی، مانند اگزما و روزاسه، بیماری های التهابی محسوب می شوند که سبب ایجاد واریس صورت نیز می شوند. در بیماری روزاسه، صورت فرد مبتلا، قرمز و بر افروخته است و منجر به فشار به پوست و رگ های آن می شود. در چنین شرایطی، فشار شدیدی بر روی رگ های صورت اعمال می شود که آن ها را نازک و قابل مشاهده می سازد. در صورت ابتلا به روزاسه باید از پوست خود مراقبت بیشتری کنید تا علائم آن کاهش یابد. در صورت ابتلا به اگزما نیز ممکن است رگ های واریسی روی پلک تان ظاهر شود.

 

استرس

7 3 - علت واریس صورت چیست؟!
استرس

عوامل استرس زا به طور چشمگیری می توانند سبب ایجاد واریس صورت شوند. بی خوابی، اضطراب، ورزش نکردن و خستگی چشم، برخی از علل پارگی مویرگ های صورت، به ویژه در ناحیه اطراف چشم محسوب می شوند. روان سالم و آرام می تواند وضعیت پوست، رگ ها و سلامت کلی را بهبود ببخشد. هنگامی که شما از درون سالم باشید، جسم تان نیز سالم خواهد بود. بنابراین، سعی کنید میزان استرس تان را کاهش دهید و شاد باشید. بر اساس مطالعات بالینی، انتخاب های زندگی تا حد زیادی می توانند در ظهور یا بهبود رگ های واریسی (وضعیتی که به طور میانگین 40% جمعیت جهان را درگیر کرده است) تاثیر بگذارند.

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

[symple_button url=”https://health.onehowto.com/article/what-causes-varicose-veins-on-the-face-12214.html” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک مطلب[/symple_button]

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: