تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان

0

تغذیه صحیح و اصولی در ماه مبارک رمضان

7dd04d908bd1a95981a3b50df0efee4eaca5b41e 300x212 - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان
تغذیه در ماه مبارک رمضان

داشتن برنامه غذايی متعادل و متنوع در ماه رمضان سبب می شود تا روزه داران بتوانند با سلامتی اين دوره را به پايان برسانند. هدف از روزه داری از نظر گوارش، حذف يک وعده از رژيم غذايی است و نبايد وعده حذف شده را به صورت افزايش حجم غذا در وعده افطار و سحر جبران شود. در ماه رمضان برنامه غذايی افراد به دو وعده اصلی افطار و سحر محدود می شود که بهتر است به ۳ وعده افطار، شام و سحری تقسيم شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نقش روزه داری در سلامت جسمی

  • استراحت دستگاه گوارش
  • جلوگيری از فرسودگی دستگاه گوارش
  • بهبود دستگاه گوارش و خون رسانی به سایر ارگان ها خصوصا مغز و سیستم عصبی
  • تحليل و كاسته شدن ذخاير قبلی چربی در بدن و کاهش وزن
  • سم زدایی طبیعی بدن

روزه داری حتی در افراد لاغر و يا افراد با وزن طبيعی باعث می شود تا چربی های قدیمی بدن سوخته شود و چربی های تازه و مناسب جایگزین شود.

 

اهمیت تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

1 6 300x185 - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان
تغذیه در ماه مبارک رمضان

داشتن یک برنامه غذایی مناسب و متعادل در ماه رمضان بسیار اهمیت دارد. بسیاری از افراد، برنامه غذایی متفاوتی در ماه رمضان دارند. برای افرادی که نمی توانند طول شب را تا سحر بیدار بمانند، مانند شاغلین و دانشجویان، مصرف مواد غذایی مناسب و خواب کافی توصیه می شود تا در روز بعد انرژی بیشتری داشته باشند.

با تغییر برنامه غذایی در ماه رمضان، ممکن است نسبت به این موضوع که امکان اضافه وزن در این ماه وجود دارد، بی تفاوت شویم. چرا که نه زمان کافی برای ورزش کردن داریم، و نه بر روی تغذیه صحیح تمرکز می کنیم. ما تصور می کنیم که هر چه برای افطار یا سحر، غذاهای چرب مصرف کنیم، در طول روز انرژی بیشتری داریم.

حقیقت این است که غذاهای چرب انرژی ای را به ما میدهند که اصلا اصولی نیست. در واقع، مواد غذایی چرب و سنگین، احساس خستگی فوری در شما ایجاد می کنند. جالب است بدانید که نرخ تصادفات در افرادی که غذای چرب مصرف کرده اند، بیشتر است. پس فقط به دنبال مصرف مواد غذایی سالم و مناسب باشید.

 

مواد غذایی مناسب کدامند؟

2 4 300x300 - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان
مواد غذایی مناسب ماه رمضان

این را به یاد داشته باشید که مواد غذایی خوب و مناسب همیشه از زمین می رویند. آن ها درمان طبیعی بسیاری از بیماری ها به شمار می روند. در ماه رمضان باید یخچال و کابیت های خود را مملو از میوه و سبزیجات کنید و طبقات آن ها را از مواد غذایی چرب، سرخ شده و بدون ارزش غذایی بزدایید.

تنها کافی است کمی خلاق باشید تا با اقلام ناسالم خداحافظی کنید. برای این کار ما به شما ایده می دهیم تا مسیر برای تان آسان تر شود. این ایده ها به شما کمک می کند تا در طول ماه رمضان، غذاهای سالم و بهتری تهیه و آماده کنید.

 

چه باید بخوریم؟

3 3 300x214 - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان
مواد غذایی مناسب ماه رمضان

هر دو وعده سحر و افطار باید شامل میوه و سبزیجات تازه، گوشت، نان و پنیر باشد. سعی کنید در ماه رمضان از منابع فیبر، پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده بیشتر بهره ببرید. امسال که ماه مبارک رمضان با گرمای فصل همراه است، روی مواد غذایی آبکی نیز تمرکز داشته باشید. این غذا ها بیشتر متعلق به مناطق شرق میانه، اروپا، آسیا و شمال آمریکا می باشند.

در طول افطار، سعی کنید ابتدا با یک ماده غذایی سبک روزه تان را باز کنید، سپس وعده شام را به طور کامل میل نمایید. معمولا مواد غذایی مانند پنیر، میوه، سبزیجات و خرما برای افطار مناسب هستند. به توصیه متخصصان تغذیه، یکی از نوشیدنی های سالم و مناسب در ماه مبارک رمضان، شربت مخصوص است. این شربت از گشنیز، پرتقال، آناناس، هویج، گلاب، اسفناج و نعناع تهیه می شود. معمولا با افزودن کمی آب و لیمو ترش به این شربت، طعمی بهشتی پیدا می کند. برخی افراد نام روح افزا به این شربت نهاده اند.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

غذاهای مناسب ماه رمضان از سر تا سر جهان

4. 300x150 - تغذیه صحیح و اصولی در ماه رمضان
غذاهای بین المللی ماه رمضان
  • داهی وادی: کوفته عدس و سس ماست تند (هند)
  • حلیم: خوراکی تهیه شده از گوشت، بلغور گندم و عدس (ایران، شرق میانه، هند، پاکستان و آسیای مرکزی)
  • مرغ 65 هندی: تکه های کوچک مرغ، ادویه زده و سرخ شده (هند)
  • کباب رمضان: خوراکی تهیه شده از گوشت بره، پیاز، ماست و نان پیتا (ترکیه)
  • فول مدامس: باقلای پخته شده با سیر که روی نان ریخته می شود (شما آفریقا)
  • پائومو: سوپ گوشت گوسفند به همراه نان (چین)
  • چاپاتیس: سبزیجات و گوشت پیچیده شده در نان بدون مخمر (هند و پاکستان)
  • فتوش: سالاد تهیه شده از سبزیجات و نان پیتا (لبنان و کشور های عربی)
  • کنافه: شیرینی تهیه شده از خمیر فیلو (یوفکا) و پنیر ( شرق میانه)
  • کولک: دسر میوه تهیه شده از قند خرما، شیر نارگیل و برگ یک گیاه مخصوص به نام پاندانوس. میوه هایی مانند جک فروت یا موز نیز به آن افزوده می شود (اندونزی)

امیدواریم در این ماه مبارک، در وهله اول از مزایای معنوی آن بهره ببرید و پس از آن سلامت و تناسب اندام خود را نیز حفظ کنید که این خود دارای مزایای بسیاری است.

پیروز و شاد باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[symple_button url=”http://www.thekitchn.com/the-food-of-ramadan-when-and-what-to-eat-94989″ color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک 1[/symple_button]

[symple_button url=”http://productivemuslim.com/the-fasting-and-the-fit/” color=”black” button_target=”_self” btnrel=”nofollow”]لینک 2[/symple_button]

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: