۸ روش عجیب تاریخی در درمان ریزش مو

0
hair loss 300x169 - ۸ روش عجیب تاریخی در درمان ریزش مو
8 روش عجیب در طول تاریخ در درمان ریزش مو

۸ روش عجیب در طول تاریخ در درمان ریزش مو

ریزش مو اذهان بسیاری را برای در مان آن به پیدا کردن راهی تحریک کرده است. در طول تاریخ راه های بسیاری برای درمان ریزش مو به کار گرفته شده که به تعدادی از آن ها در این مقاله اشاره خواهد شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - ۸ روش عجیب تاریخی در درمان ریزش مو پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - ۸ روش عجیب تاریخی در درمان ریزش مو پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - ۸ روش عجیب تاریخی در درمان ریزش مو نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ایم مقاله صرفا جهت افزودن به اطلاغات شما از گذشته است و کاربردی نیست. از انجام این روش ها در خانه جدا خود داری نمایید.!!!!

یک تراژدی یونانی

بقراط، کسی است که در طول تاریخ با نام ” پدر علم پزشکی” از او یاد می شود و از هم عصران خویش سال ها جلوتر بود. او کسی بود که برای اولین با به رابطه میان ریزش مو و هرمون های مردانه پی برد. او اینگونه مشاهده کرد که اقایان قبل از اینکه به سن بلوغ برسند در صورتی که عقیم شوند، تحت تاثیر ریزش مو قرار نخواهند گرفت.

امروزه، دلیل این فرآیند فقدان تستوسترون که سبب ریزش مو می شود گزارش شده است.DHT) یا دی هیدرو تستوسترون)

به همین دلیل، بقراط چندین روش برای درمان ریزش مو پیشنهاد کرد برای مثال ترکیب زیره، گزنه، ترب کوهی و مدفوع کبوتر و مالیدن این ترکیب به پوست سر روشی ر گذشته بود. اما متاسفانه این روش با شکست روبرو شد. عقیمی بعدها توسط دانشگاه دوک برای کاهش ریزش مو تایید شد، اما به نظر امری غیر قابل قبول بود. امروزه به حلقه ی دور سر افراد طاس حلقه ی بقراط می گویند.

جادوی مصریان قدیم برای رفع ریزش مو

مصریان قدیم معمولا به کلاه گیس های زیبایشان شهرت دارند. اما در کنار این قضیه، آن ها در گذشته سخت به دنبال راهی برای کاهش ریزش مو بوده اند. یکی از راه هایی که آن ها برای رفع ریزش مو انجام می دادند، وردی جادویی برای خدای خورشید می خواندند و سپس ترکیبی از پیاز، عسل، آهن، سرنج، رخام گچی را می خوردند.

راه حل ها ی دیگری نیز وجود داشت مانند:

  • مالیدن انواع چربی حیوانی به پوست سر
  • ترکیب چربی کروکودیل، اسب آبی، مار، گربه ی نر، و بز کوهی
  • جوشاندن تیغ های جوجه تیغی و قرار دادن محلول بدست آمدهه بر روی پوست سر به مدت ۴ روز

سزار و برگ هایش

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

زمانی که سزار دچار ریزش مو شد، او دست به هر کاری برای رویش مجدد موهایش زد و تلاش کرد که این موضوع را هممچون رازی نگاه دارد. او برای پوشاندن طاسی سر خود موهای پشت سرش را بلند می کرد و به سمت جلو و در قسمت های طاسی پخش می کرد.

کلئوپاترا، شریک زندگیش، ترکیبی از دندان اسب، موش کور و روغن خرس به او پیشنهاد کرد. این روش کمی تاثیر گذار بود. بنابراین سزار به طبیعت رفت و برای پیدا کردن بهترین راه حل کوشید. سرانجام تصمیم به بر سرنهادن تاج برگ بو گرفت.

جوجه برای تقویت فولیکول های ضعیف

در قرن ۱۷ میلادی آقایان بسیار برای رسیدی به موهایشان تلاش می کردند. مجلات سلامت آقایان در آن زمان آقایان را به استفاده از کود طیور برای جلوگیری ازطاسی تشویق می کرند. همچنین به آن ها مدفدع گربه برای خلاصی از شر موهای زائد مرفعی شد.

روغن مار

در قرن ۱۹ میلادی تجار با روغن مار به موفقیت رسیدند. در حقیقت آن ها کلاه بردارانی بودند که خود را به شکل پزشک در آورده و با تبلیغ محصول در بین مردم از آن ها سوء استفاده می کردند.

دوره ی ویکتوریا

حدود سال های ۱۸۷۶ تا ۱۹۱۳، مردم در آمریکا مو هایشان را بسیار شانه می کردند. که بدترین قسمت این قضیه استفاده از برس های سفت بود، آن ها عقیده داشتند این نوع برس ها سبب نرمی و درخشش مو می شوند. آن ها به ترکیب عطر کلون، مقداری کافور و ماده ی رنگی ذراریح خشک شده می پرداختند و این ماده را هر شب برای جلوگیری از ریزش مو به سر می مالیدند.

بیرون کشیدن مو از پوست سر

در ۱۹۳۶، کمپانی کورسلی دستگاهی با نام اکسروک (Xervac) اختراع کرد که هدف ان بیرون کشیدن مو از سر با مکیدن فولیکول های مو بود. این دستگاه در آرایشگاه ها، خانه ها و مناطق بسیاری مورد استفاده قرار گرفت. امروزه این دستگاه در موزه ی کواکری مدیسن ( Quackery Medicine)  نگهداری میشود. این دستگاه برای اهداف جدی اختراع شده بود و هیچ شوخی در پشت آن نبوده است.

قرن بیستم

سرانجام در قرن بیستم پژوهشگران و متخصصین با تلاش بسیار برای پیدا کردن راهی در درمان ریزش مو موفق به سخت دستگاهی با نام ترموکپ (termocap ) شدند. آقایان و خانم هایی که از کم مویی و بی مویی رنج می بردند، تنها با گذراندن ۱۵ دقیقه هر روز تحت گرمای تولید شده از وسیله ای کلاه مانند با اشعه ی آبی امید به ترمیم موهای خود داشتند. هدف این روش تحریک پیاز مو به فعالیت دوباره بود. متاسفانه این روش موفقیت آمیز نبود.

در این عصر که علم هر روز دری تازه پیش روی ما می گشاید، کاشت/ پیوند مو بهترین روش در درمان کم مویی و طاسی شده است.

لینک منبع

گردآورنده: میترا کرمانیان

اطلاعاتی بیشر در این زمینه  را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: