هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS)

6

آنچه باید درباره عمل تغییر جنسیت یا (SRS) بدانید

www.zibaan.ir  300x300 - هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS)
عمل تغییر جنسیت از زن به مرد

شاید شما امروزه افرادی را ببینید که جنسیت شان قابل تشخیص نباشد. مردانی با ظاهر و پوشش زنانه یا زنانی با صورت و پوشش مردانه. این امر می تواند ناشی از اختلال وارونگی شخصیت باشد. به وجود آمدن این اختلال باعث ایجاد گونه ای از جراحی ها شده که از آن به جراحی تغییر جنسیت یا تطبیق جنسیت نام برده می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS) پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS) پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS) نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این اختلال به هر دلیلی که باشد مبتلایان آن را درگیر مشکلات عدیده ای میکند. در گذشته از یک طرف نگاه جامعه و از طرف دیگر عدم پذیرش و آگاهی خانواده ها آنان را مجبور به سکوت و زندگی در غالب جنس مخالفشان میکرد اما امروزه با پیدایش شاخه ای جدید از علم به نام عمل تغییر جنسیت یا (SRS) و بالا رفتن سطح آگاهی خانواده و افراد جامعه این درد به رویایی تحقق پذیر مبدل گشته است.

عمل تغییر جنسیت دو حالت دارد: 

  • FTOM : عمل تغییر جنسیت از زن به مرد
  • MTOF : عمل تغییر جنسیت از مرد به زن

این عمل یک عمل زیبایی و ترمیمی است و نیاز به تجربه و زمان دارد تا با به کار گیری جزئیات، بهترین نتیجه را داشته باشیم. در این مقاله سعی بر آن داشته تا با تکنیک های ترمیمی_ درمانی و ریبایی متقاضیان عمل تغییر جنسیت به منظور تطبیق جنسیت آشنا شویم.

 

عمل تغییر جنسیت از مرد به زن

1 - هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS)
عکس عمل تغییر جنسیت

همان طور که میدانیم تغییر جنسیت مرد به زن، با عمل جراحی حذف آلت تناسلی مردانه و ایجاد واژن صورت میگیرد. این عمل به منظور به وجود آوردن کلیتوریس و احساسات واژن زن،تزیین واژن (مهبل) ، عمیق کردن آن به منظور بهره بری از عمق لذت جنسی و حداقل کردن زخم های آن انجام میشود.

تکنیک ایجاد آلت تناسلی به روش وارونگی پوست

بخشی از ساختار گرد مانند سر آلت تناسلی با عصب های آن تبدیل به کلوتوریس می شود. کلوتوریس در برگیرنده و محرک احساسات جنسی طبیعی بوده و به بیماران این امکان را می دهد تا ارگاسم را تجربه کنند. سایر تکنیک ها، باعث جدا کردن سر گرد آلت شده و آن را به واژن تبدیل میکنند، اما باعث احساس جنسی نمی شوند. این پروسه های درمانی از بافت اسفنجی اطراف مجاری ادرار استفاده میکنند و کلوتوریس می سازند. در طی پروسه ی تولید کلوتوریس، پزشک معالج از مقدار کمی از پوست آلت که زیر ساختار گرد مانند سر آلت است استفاده می کنند چوچوله ایجاد شود بیضه ها از بین می روند.

از پوست آلت به منظور تولید واژن استفاده می کنند. عمق مهبل یا واژن برای بعضی از بیماران مهم است. عمق واژن به مقدار پوست آلت بستگی دارد. افرادی که به صورت نرمال، آلت کوچکتری دارند. عمق واژن کم تری خواهند داشت. پیوند پوست گاهی از جناحین آلت نیز انجام می گیرد. اما ممکن است در آن منطقه زخم های ناخوشایندی ایجاد شود. در این موارد گاها پزشک پیوند پوست را از اسکروتوم انجام می دهند تا عمق واژن را بیشتر کنند.

لیزر موهای زائد برای افراد تراجنسیتی، ترنسجندر یا ترنس

پوست پیوندی باید فاقد مو باشد تا از رشد مو در واژن ممانعت به عمل آید. پس باید از چندین روش الکترولیز استفاده شود. باقی مانده ی اسکلورتوم (کیسه بیضه) باعث ایجاد و شکل گیری لابیا و لب های بیرونی واژن می شود. پزشکان نهایت سعی و دقت خود را برای ظاهر طبیعی و به حداقل رساندن زخم ها انجام می دهند تا از انجام عمل جراحی های ثانویه به منظور ارتقا ظاهر آلت تناسلی جلوگیری شود.

واژینو پلاستی با استفاده از روده ی بزرگ (رکتو سیگموئید)

این روش درمانی مشابه روش قبلی بوده با این تفاوت که واژن از روده بزرگ ساخته می شود. مزایای استفاده از این تکنیک چربی و عمق واژن است. اما از معایب آن می توان به تهاجمی بودن آن و ورود به حفره شکمی یا جراحی روده نام برد.

بازسازی ثانویه آلت تناسلی 

بسیاری از بیماران، به دنبال جراحی ثانویه برای بهبود ظاهر ژنیتال خود هستند، هر فرد متفاوت است و از آن جا که عمل جراحی تغییر جنسیت (SRS) میان جراحان متداول است. روش های بازسازی واژن نظیر ایجاد لب ها، چوچوله، از بین بردن تقعر ناحیه زهار، حذف بافت اسفنجی اطراف مجاری ادرار هم متفاوت است. انجام هر کدام از این عمل های جراحی برای پزشکان چالش برانگیز است اما ارزش زیادی برای بیماران دارد. حال که با فرآیند و تکنیک های عمل ترمیمی تغییر جنسیت آشنا شده ایم به عمل های جراحی زیبایی آن می پردازیم :

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

جراحی های زیبایی بعد از تغییر جنسیت مرد به زن

2 - هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS)
عمل تغییر جنسیت در ایران

در ژنتیک مردان، ابروها معمولا پایین تر واقع شده اند و استخوان پیشانی برجسته تر است. عمل لیفت ابرو و استخوان پیشانی به آن ظاهری زنانه تر می دهد. این عمل جراحی با عوارض کمتری همراه است. جراحی زیبایی بینی، پلک، بزرگ کردن لب ها (با تزریق) لیزر درمانی (موهای زائد) می تواند ظاهر صورت آن ها را ظریف تر و زنانه تر کند.

عمل جراحی سینه

کاشت سینه در مردان به نحوی انجام می شود که شبیه سینه های زنان شود.

 

عمل تغییر جنسیت از زن به مرد

6 - هیس! ترنس ها فریاد نمیزنند | عمل تغییر جنسیت یا (SRS)
عمل تغییر جنسیت از مرد به زن

در این عمل عموما پزشکان، آلت تناسلی مرد می سازند. این فرآیند با قرار دادن ایمپلنت های بیضه درون لب های لابیا انجام میشود. جراحان در این روش مجاری ادرار را گسترش می دهند و مجاری واژن بسته می شوند. بیماران می توانند از آلت جدید برای دفع ادرار استفاده کنند و در بعضی موارد عمل تخلیه رحم هم انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه مقالات بعدی ما را دنبال کنید یا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

6 نظرات
  1. مهسا می گوید

    با سلام و خسته نباشید. از مقالات خوبتون تشکر میکنم. موضوعات بسیار جالب و جدید و در عین حال بسیار مفید وکارآمد هست. من هر روز مطالب سایت شما رو دنبال میکنم.

    1. مدیر بخش تحقیق و توسعه می گوید

      ممنون مطالب بعدی مارو هم دنبال کنید

  2. عسل می گوید

    خیلی هم جالب

  3. نگار می گوید

    این طفلی ها ترنس ها خیلی زندگی سختی دارن نگاه مردم بهشون خوب نیس

  4. اتنا می گوید

    سلام من ترنس هستم شما لیزر برای امسال من هم انجام میدید و تزریق ژل برای باسن

    1. فرزانه جعفری می گوید

      سلام دوست عزیز
      تزریق ژل به باسن به خاطر موارد زیر توصیه نمی شود:
      احتمال ایجاد عفونت پوستی
      نامتقارت شدن
      هزینه ی بسیار بالا
      ماندگاری پایین فیلر در این ناحیه و…
      در مورد سایر خدمات لطفا از طریق صفحه معرفی مراکز، با مرکز مدنظر خود تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: