چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی

0
17561 puffyeyesjpg 300x214 - چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی
چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی

پف زیر چشم

بیدار شدن از خواب با چشمان پف آلود می تواند برای افراد بسیار ملالت بار باشد، چرا که این افراد ممکن است روز بلند و پر کاری را داشته باشد.  پف زیر چشم یکی از شایع ترین مشکلات در زیبایی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پف زیر چشم به دلایل مختلفی بوجود می آید، از جمله بیش از حد گریه کردن، استرس بیش از حد فیزیکی، ژنتیک، درماتیت، تغییرات هورمونی در بدن، تغییر در آب و هوا، مشکلات سینوس، خماری، رژیم غذایی بد، کمبود خواب و برخی از واکنش های آلرژیک .

چشمان پف آلود

پف زیر چشم، چهره ی افراد را خسته و بیمار نشان می دهد. برای خلاص شدن از آن ها چندین درمان خانگی و آسان وجود دارد.

10 روش برای خلاص شدن از پف زیر چشم ها

  1. آب

ساده ترین روش در از بین بردن پف زیر چشم، نوشیدن آب است، زیرا اگر به بدن به درستی آبرسانی شود، تمام مناطق بدن از متورم شدن و یا جمع شدن آب در زیر چشم بدور خواهند بود. همچنین نوشیدن زیاد آب باعث دفع سموم از بدن می شود.

به منظور آبرسانی زیاد به بدن، باید 8 تا 10 لیوان آب در روز نوشیده شود. همچنین از خوردن نمک زیاد و نوشیدنی های کافئین دار و گازدار که ضد آبرسانی به بدن هستند، اجتناب کنید.

  1. قاشق سرد

cold spoon - چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی
قاشق سرد

این روش با وجود ساده بودن بسیار عالی پاسخ می دهد. در این روش 5تا 6 قاشق فلزی  را در فریزر به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید. سپس، آن ها را بر قسمت های ورم کرده ی پوست قرار دهید تا زمانیکه قاشق ها کم کم گرم شوند و به درجه حرارت بدن شما برسند. این کار را یکی پس از دیگری با قاشق ها انجام دهید. با انجام این کار پوست زیر چشم شما سفت می شود و از التهاب میرگ های زیر چشم نیز کم می شود و باعث استراحت آن ها می گردد.

  1. چای کیسه ای

چه این چای کیسه ای سبز باشد چه سیاه اصلا مهم نیست، هر دو نع چای به درمان پف و دیگر ناراحتی های چشم کمک شایانی می کند. این مواد به کاهش التهابات در اطراف چشم بسیار کمک می کنند.

2 عدد چای کیسه ای استفاده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال نگه داری کنید.

دراز بکشید و کیسه های چای را بر روی پلک های خود به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

چندین بار در طول روز این کار را انجام دهید.

  1. خیار

خیار سرد نیز از دیگر روش های از بین بردن پف زیر چشم است. آنزیم ها و خواص منقبض کننده ی خیار، این زمینه را فراهم می سازد تا پوست جمع و سفت شود و التهابات بهبود یابند. این درمان همچنین به بهبود چین و چروک و گودی های سیاه اطراف چشم کمک می کند.

خیار را در اندازه های ضخیم برش بزنید. به مدت 10 دقیقه در یخچال نگه داری کنید. این قطعات را به مدت 10 دقیقه بر رو ی پلک های خود حفظ کنید تا زمانیکه گرم شوند. این روش را بارها در طول روز انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه دست یابید.

  1. سفیده ی تخم مرغ

به این دلیل که سفیده ی تخم مرغ خاصیت منضبق شدن را دارد، از آن برای سفت کردن پوست زیر چشم استفاده می شود. این متده نه تنها باعث کاهش التهاب بلکه باعث کاهش چین و چروک اطراف چشم نیز می شود.

دو عدد تخم مرغ انتخاب کنید و سپس زرده آن را از تخم مرغ جدا کنید. هر دو را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا یک دست شود. چند قطره نارون کوهی که سفت کننده ی طبیعی پوست است، به آن اضافه کنید. از یک قلم مو و یا دستمالی نرم برای قرار دادن این ماده زیر چشم خود استفاده کنید. به مدت 15 دقیقه آن را نشویید و یا تا زمانیکه به کلی خشک نشده است. در انجام این کار استرار داشته باشید زیرا با یک یا دو بار به نتیجه ای نخواهید رسید.

  1. سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته درمانی عالی برای از بین بردن سیاهی و پف زیر چشم است. یک سیب زمینی متوسط انتخاب کنید، آن را پوست بگیرید، بشویید و خشک کنید. آن را رنده کنید و در دستمالی تمیز ببندید. این دستمال را بر روی پلک های خود به مدت چند دقیقه قرار دهید. این روند را چند بار تکرار کنید تا زمانی که پف فروکش کند.

  1. آب یخ

ice cold water opt 300x200 - چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی
آب یخ

آب یخ سبب انقباض عروق خونی و کاهش تورم می شود. در طول روز صورت خود را چندین مرتبه با آب یخ بشویید و یا تعدادی یخ را در لیف حمام خود بریزید و بر روی پوست خود قرار دهید.

  1. آب نمک

این ماده به عنوان التبام دهنده ی پف زیر چشم عمل می کند کاری مشابه به اسمز انجام می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را با 1 ایتر آب گرم مخلوط کنید. توجه داشته باشید که آب داغ نباشد. ابر آرایشی و یا پنبه را به این ماده آغشته سازید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه انجام دهید.

  1. توت فرنگی

strawberries 1opt 300x199 - چگونه از شر پف زیر چشم خلاص شویم؟! درمان های خانگی
توت فرنگی

آلفا هیدروکسی اسید موجود در توت فرنگی باعث جوانسازی پوست و همچنین کاهش پف زیر چشم و تورم می شود. تعدادی توت فرنگی را به مدت 30دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آن را در اندازه های ضخیم برش بزنید و به مدت چند دقیقه روی پلک های خود قرار دهید.

  1. آلوورا

آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در آلوئه ورا در کاهش پف کردگی دور چشم موثر هستند و همچنین چین و چروک و خطوط ریز در مرحلهی قرمزی را بهبود می بخشند.

استفاده از ژل آلوئه ورا در زیر چشم باعث بهبود گردش خون و از بین بردن مایعات در اطراف چشم می شود، در نتیجه تورم کاهش می یابد.

لینک منبع: http://www.top10homeremedies.com/how-to/how-to-get-rid-of-puffy-eyes.html/3

گردآورنده: میترا کرمانیان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: