چگونه بدنمان را سم زدایی کنیم؟

0
Detox Tips 4 Easy Ways to Cleanse the Body 300x200 - چگونه بدنمان را سم زدایی کنیم؟
سم زدایی بدن

در سال های اخیر، سم زدایی یا دیتاکس به شدت در بین مردم، محبوب شده است و شکی نیست از این طریق بدن ما میتواند از برخی سموم مضر که در بدن تجمع پیدا میکنند، خلاص شود. برخی از این سموم بسیار مضرتر و در برخی موارد، خطرناک نیز هستند. واقعیت اینست که بدن به گونه طراحی شده است که خودش سم زدایی کند. اما با سموم بسیاری که در مواد غذایی ما، هوایی که تنفس میکنیم و اموری مانند مصرف الکل و فست فودها که گاهی اوقات در انجامشان زیاده روی میکنیم وجود دارد، انجام این کار برای بدن بسیار زیاد است. چنانچه قصد دارید به بدنتان در امر سم زدایی کمک کنید، اما دوست ندارید هفته ها آب دیتاکس بنوشید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - چگونه بدنمان را سم زدایی کنیم؟ پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - چگونه بدنمان را سم زدایی کنیم؟ پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - چگونه بدنمان را سم زدایی کنیم؟ نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

حذف تمام سموم مصرفی

برای اینکه به بدنتان فرصت مقابله با سموم را بدهید، به راحتی میتوانید آنها را از طریق آنچه میخورید و می آشامید، دریافت نکنید. البته اگر سیگار میکشید، حتما باید آنرا ترک کنید؛ چراکه کشیدن سیگار سبب ورود بیش از حد سموم به بدن خواهد شد. همچنین سعی کنید مصرف الکل را قطع کنید یا حداقل آنرا کم کنید؛ زیرا مصرف الکل منجربه از دست دادن آب بدن (دهیدراسیون) شده و کار را برای سم زدایی بدن دشوار میکند.

نوشیدن آب فراوان

بطور طبیعی، سموم توسط کبد تصفیه میشوند و سپس، همراه با ادرار دفع میشوند. نوشیدن آب بیشتر در طول روز کمک میکند روند سم زدایی بهتر انجام شود. این امر همچنین عملکرد دستگاه گوارش را که مسیر دیگری برای دفع سموم از بدن است، بهبود میبخشد. در حالت ایده آل باید حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید.

 

عدم مصرف فست فود و مواد غذایی فرآوری شده

اگر میخواهید بدنتان را سم زدایی کنید، بهترین کار، مصرف مواد غذایی خام و طبیعی، مانند میوه و سبزیجات تازه میباشد. آنچه که اصلا نباید مصرف کنید، مواد غذایی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، و فست فودهاست که مملو از چربی، نمک، قند و مواد افزودنی مصنوعی هستند.

 

مصرف فیبر زیاد

ترکیب آب و فیبر، روشی فوق العاده برای از بین بردن سموم بدن است؛ پس تا میتوانید غلات کامل، میوه و سبزیجات مصرف کنید. فیبر و آب در روده با یکدیگر ترکیب میشوند و ژلی را تولید میکنند که سموم را محصور کرده و سپس به روش معمول آنها را دفع میکند. اما اگر در حال حاضر به یبوست دچار شده اید، این سموم، مدت زمان بیشتری در روده باقی خواهند ماند و آسیب های بیشتری وارد میسازند.

 

ورزش کردن

هنگامیکه ورزش میکنید، تعریق میکنید و این امر سبب میشود سموم بیشتری از بدنتان دفع شود. ورزش کردن همچنین سبب میشود قلب سریعتر بتپد و خون در سراسر بدن پمپاژ شود. همه اینها کمک میکنند که سم زدایی از بدن سریعتر صورت پذیرد. سموم همچنین میتوانند در چربی های ذخیره شده بدنتان متراکم شوند. بنابراین اگر توسط ورزش، وزن کم کنید، سموم بدن را نیز از دست خواهید داد.

 

روزتان را با یک لیوان آب گرم و لیمو آغاز کنید

غالبا آبلیمو را بعنوان یک روش خوب برای سم زدایی بدن پیشنهاد میکنند. اما باید آنرا گرم بنوشید، زیرا نوشیدنی سرد سبب کند شدن عملکرد دستگاه هاضمه میشود. یک لیوان آبلیموی گرم برای شروع یک روز، بسیار عالی و فوق العاده است. لیمو سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که منجربه افزایش عملکرد دستگاه ایمنی بدن میشود و همچنین کبد را برای از بین بردن و دفع سموم از بدن تحریک میکند.

 

مصرف سبزیجات سم زدا

میوه ها و سبزیجات خاصی وجود دارند که بعنوان محرک کبد و کمک به روند سم زدایی شناخته میشوند. سبزیجاتی از قیبل کلم بروکلی، گل کلم، پیاز و کنگر فرنگی (آرتیشو) و میوه هایی مانند گریپ فروت، سیب، آناناس و شلیل بسیار سم زدا هستند.

حمام سم زدا

روشی دیگر برای تسریع روند سم زدایی، حمام آب داغ است. این امر سبب میشود سموم از طریق تعریق از بدن دفع شوند. یکی از محبوبترین روش های سم زدایی در حمام، استفاده از زنجبیل است. تنها کافیست، نصف فنجان زنجبیل تازه رنده شده را در آب داغ وان بریزید و به مدت نیم ساعت داخل آب بخوابید. این امر سبب تعریق فراوان شده و اثرات آن تا یکساعت پس از استحمام نیز ادامه دارد.

 

نوشیدن اسموتی سبزیجات

اسموتی سبزیجات یکی دیگر از روش های محبوب سم زدایی بشمار میرود. برخی افراد به مدت 10 روز فقط اسموتی سبزیجات مصرف میکنند و هیچ چیز دیگری نمیخورند تا بدنشان بطور کامل سم زدایی شود. شما میتوانید اسموتی سبزیجات را به مدت چند روز، جایگزین یک یا دو وعده غذایی تان کنید.

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

 

نوشیدن چای سبز

چای سبز، تنش و استرس را از شما دور میکند، سوخت و ساز بدنتان را افزایش میدهد و همچنین به روند سم زدایی بدن نیز کمک میکند. فنجان چای یا قهوه صبحگاهی خود را با یک فنجان چای سبز جایگزین کنید تا بدنتان پاکسازی شود، به شما انرژی دهد و با بیماری ها نیز مقابله شود.

 

شاد و سلامت باشید!

 

منبع: http://www.beautyandtips.com/

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: