در دام غذاهایی که شما را گرسنه تر میکند نیوفتید!

0

مواد غذایی برای سیری

خوردن برخی از غذاها ممکن است برای مدتی شما را سیر نگه دارد،اما سوال اینجاست که این غذاها تا چه حد و برای چه مدتی شما را
سیر نگه می دارند؟ برای مثال، چربی، فیبر و پروتئین موجب سیرنگه داشتن شما برای مدت طولانی می شوند. بنابراین غذاهایی که فاقد چنین موادی هستند باعث گرسنه شدن شما در زمان بسیارکوتاهی پس از صرف غذا می شوند.غذاهای زیر نه تنها شما را سیر نگه نمی دارند، بلکه در مدت زمان کوتاهی موجب گرسنگی مجددتان می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر،دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

22612171_021  22612108_021

09027610748

insta - در دام غذاهایی که شما را گرسنه تر میکند نیوفتید! پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

insta - در دام غذاهایی که شما را گرسنه تر میکند نیوفتید! پیج تخصصی لیزر موهای زائد

insta - در دام غذاهایی که شما را گرسنه تر میکند نیوفتید! نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نان غلات کامل

ممکن است فیبر این ماده فراوان باشد اما نسبت به غلات کامل تک ماده ای (مثل جو دو سر) فرآوری بیشتری بر روی آنها انجام شده است و فاقد چربی های سیرکننده و پروتئین می باشند.برای اینکه به نان خود، قدرت سیرکنندگی بیشتری بدهید، به جای مربااز چربی های سالم مثل کره ی بادام زمینی، تخم مرغ و آووکادو برروی آن استفاده کنید. اگر از کره ی بادام زمینی استفاده می کنید،سعی کنید در روز بیشتر از دو قاشق غذا خوری مصرف نکنید.


آب میوه ها


میوه ها دارای ویتامین، مواد معدنی و فیبر فراوانی هستند، اما پروتئینو چربی آنها در حد صفر است. بنابراین بسیاری از افراد پس از مصرف آب میوه همچنان احساس گرسنگی می کنند. برخی از آب میوه ها نیزحاوی ۳یا ۴وعده میوه یا سبزی در یک بطری هستند، اما خوردن آنهااحساس گرسنگی افراد را ارضا نمی کند. در واقع مصرف آب میوه بدون گوشت داخلی میوه به شما این احساس را می دهد که هیچ چیزی میل نکرده اید. بنابراین بهتر است به جای آب میوه ها، خود میوه را درون سالاد بریزید و یا ماست و جوی دوسر خود را با میوه های تازه مخلوط کنید.


اسموتی های سبز 

download - در دام غذاهایی که شما را گرسنه تر میکند نیوفتید!
دام میوه ای دیگر، اسموتی ها هستند. این اسموتی ها دارای قند فراوان،کالری پایین و فاقد پروتئین و چربی هستند که موجب گرسنه شدن سریع شمامی شوند. اما چه کنیم تا آثار سیرکنندگی آنها را افزایش دهیم؟ به جای مصرف برخی از میوه ها می توانید مصرف اسموتی های سبز خود را دو برابر کنیدو سپس آن را با کره ی بادام زمینی یا یک منبع پروتئین مثل پودر نخود و یا
کشک دام علف خوار مخلوط کنید.


سفیده ی تخم مرغ


گرچه تنها مصرف ۳تا ۴گرم پروتئین در هر سفیده ی تخم مرغ برای سیر نگهداشتن شما کافیست، اما سفیده ی تخم مرغ دارای کالری کمتر و تقریبا فاقدچربی است. بنابراین اگر یک تخم مرغ را به صورت کامل مصرف نکنید، برای مدت زیادی سیر نخواهید ماند. زرده ی تخم مرغ حاوی مواد مغذی سالمی برای چشم چون لوتئین، پروتئین و چربی های مفید است.

شیر فاقد چربی

 

گرچه ماست و شیر فاقد چربی حاوی کالری کمتری می باشد، امانمی تواند برای مدت زیادی شما را سیر نگه دارد. از آنجا که این
شیر فاقد چربی هایی است که شکستن قند لاکتوز (موجود در شیر)را به تاخیر می اندازد، به سرعت می سوزد و شما را گرسنه ترمیکند. بنابراین بهتر است از شیر حاوی ۲درصد چربی یا شیر کاملاستفاده کنید. بهتر است در مصرف ماست نیز از ماست یونانی استفاده کنید، چرا که سرشار از پروتئین است و برای مدتی طولانی سیر نگهتان می دارد.


خیارشور


خیار شور، ترشی   حاوی پروبیوتیک های سالم برای معده می باشند، اما بسیار شور هستند. سدیم موجود در آنها باعث تشنگی مکرر شما می شود، در نتیجه بیشتر گرسنه می شوید و کمتر احساس سیری می کنید. سعی کنید زیاد از این مواد استفاده نکنید، و به
جای مصرف غذا برای رفع تشنگی از آب بیشتری استفاده کنید.

بیسکویت غلات کامل 


درست مثل نان غلات کامل، بیسکویت های غلات کامل نیز دارای فیبرهای سالمی هستند، اما با مصرف آنها شما بدون دریافت هیچ
چربی یا پروتئینی، کربوهیدرات زیادی مصرف می کنید. بنابراین آنها نمی توانند به احساس سیری شما کمک کنند. می توانید برای مصرف این بیسکویت ها به آنها مقداری چربی و پروتئین مثل کره ی بادام زمینی یا سالمون دودی اضافه کرده و نوش جان کنید
 .

مقالات بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید .

بیشتر بخوانید 

شماره های تماس سریع بهترین تخفیف های زیبایی

مرکز زیبایی قلهک:

  ☎ 02122612108 ☎ 22612171_021

  ☎09027610748

منبع :

محقق و مترجم: نگین رشید زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: